Ta en titt i siste utgave av illustert vitenskap ( nr 18 /2007 ) http://illvit.com/Crosslink.jsp?d=131
Det er med en del vitenskap mot tro, verd og få med seg
Og før noen kommer og slenger om populærvitenskap og light verson, så ok men det er alikevell en liten intro som absolutt er verd og få med seg.
Puma/f
Fakta, teori & skepsis ⇒ Litt og lese
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Aug 2007 23:15
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Jeg tror det var snakk om konspirasjonsteoriene.
Jeg er ikke mer paranoid enn gjennsomsnittet hehehe
Jeg er ikke mer paranoid enn gjennsomsnittet hehehe
Antall ord: 15
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Eller så er det denne:
http://illvit.com/polopoly.jsp?d=153&a=1217&id=1100
Jeg har ikke lest denne, men jeg har lest tilsvarende opplegg i New Scientist tidligere i år. Jeg antar det er "sakset" derfra?
http://illvit.com/polopoly.jsp?d=153&a=1217&id=1100
Jeg har ikke lest denne, men jeg har lest tilsvarende opplegg i New Scientist tidligere i år. Jeg antar det er "sakset" derfra?
Antall ord: 39
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Aug 2007 23:15
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Jeg synes den her er veldig fin: http://illvit.com/polopoly.jsp?d=161&a=2513
Tillat meg å sitere:
"I konspirasjonsteorienes verden eksisterer ikke tilfeldighetene. Alt har en årsak, og alle begivenheter finner sted fordi noen har en bestemt hensikt med dem. En konspirasjonsteori byr på en annerledes og enklere forklaring på store hendelser."
"Det er blitt sagt at konspirasjonsteoriene er det lille menneskets forklaring på en kompleks verden som tilsynelatende er uten sammenheng og med hendelser som har mange og uoversiktlige årsaker. Tanken på at ”noen står bak”, er en reaksjon på den utålelige tilfeldigheten som ofte benyttes som naturvitenskapens forklaring på verden."
Men vi kan så klart ikke anslå dette som et faktum, det kommer jo fra en offentlig kilde.
Tillat meg å sitere:
"I konspirasjonsteorienes verden eksisterer ikke tilfeldighetene. Alt har en årsak, og alle begivenheter finner sted fordi noen har en bestemt hensikt med dem. En konspirasjonsteori byr på en annerledes og enklere forklaring på store hendelser."
"Det er blitt sagt at konspirasjonsteoriene er det lille menneskets forklaring på en kompleks verden som tilsynelatende er uten sammenheng og med hendelser som har mange og uoversiktlige årsaker. Tanken på at ”noen står bak”, er en reaksjon på den utålelige tilfeldigheten som ofte benyttes som naturvitenskapens forklaring på verden."
Men vi kan så klart ikke anslå dette som et faktum, det kommer jo fra en offentlig kilde.
Antall ord: 124
Hide post links |