Hallo! trur veldig mye på sånne ting som spøkelser og sånt. Har hatt diverse opplevelser som jeg ikke har fortalt om før, for kom til å tru at folk kanskje trudde jeg var skrudd eller noe.
Anyways, her er noen av opplevelsene jeg husker godt:
1. Flytta inn hos typen til mora mi da jeg var rundt 6-7 år gammal. Helt greit sted. Rundt disse tidene var jeg ikke stort redd for mørket enn andre barn. Men en kveld lå jeg med hodet inn mot veggen og ryggen ut mot resten av rommet, (lå ofte sånn). Jeg fikk en rar følelse av at det var noen i rommet bak meg. Redd som jeg var turde jeg ikke snu meg rundt for å se så jeg lå der og prøvde å si til meg selv at det bare var tull. men jeg følte at det som ''ikke'' var der kom nærmere meg. Ble enda reddere og var på kanten ti å gråte. Til slutt følte jeg som en kald hånd ta meg på skulderen eller nakken, husker ikke riktig og jeg bråsnudde meg, men ingen var der. sov ikke med hodet inn mot veggen på lenge etter denne opplevelsen.
2. Dette var hos fattern. Hadde rom med broren min og sov ganske dårlig noen netter. Nettopp grunnet denne og andre lignende opplevelser. Jeg lå ofte oppe og hørte lyder utenfor døren at noen gikk opp trappen hele tiden. Ikke slik at jeg skjønte at det kanskje bare var fattern, men litt sånn knirkete. Dette var selvfølgelig etter at alle hadde lagt seg. etter denne trappeopplevelsen følte jeg at det som nå ''var'' der ute gikk mot døren til rommet. Og fulgte intenst med på dørhåndtaket. Svettet som en gris ned ryggen. Men det skjedde aldri noe mer. Som om det stoppet idet den tingen??? skulle dra ned dørhåndtaket. Likte aldri helt vaskerommet i andre etasjen. Lite og mørkt, men alltid like skummelt på dagtid som på kveldstid. Dette huset var riktig gammelt også. Har en liten historie. huset lå opprinnelig en mils vei unna nåværende sted på 1800-tallet et sted, men var da en liten trehytte. Ble senere flyttet dit den er idag og ble påbygget på. Da vi flyttet inn der var trappen opp til annen etasje delvis ødelagt, men umulig å gå opp der for plankene var så råtne. Uansett så var det noe rart med det huset. De som flyttet inn etter oss har opplevdat datteren snakker med en dame som vistnok er der og hun vinker til henne i vinduet når de drar ut. Sykt,,..
Det er alt jeg husker, skriv gjerne kommentar.
PS! jeg var rundt 7-13 år, onm det kan ha noe å si. har ikke opplevd noe på lenge.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Opplevelser som trur har med noe uforklarlig å gjøre!!!
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Opplevelser som trur har med noe uforklarlig å gjøre!!!
Antall ord: 484
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Mai 2007 00:59
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Ved siden av Nabo`n
ja det virker ikke helt behagelig da:P Opplevd møye sånt jeg også, men ikke så ekstremt på den fortellingen nr 1 der. Vel lykke til videre da;)
MysticFan
MysticFan
Antall ord: 31
Mennesker har fått en fantastisk og mektig gave, og det er tanken. Hold styr på den så går alt bra:)
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Mødre skal ikke ha " typer ".
Resten av det du forteller føyer seg inn i beskrivelser jeg har hørt før.
Sånn sett kan man kajsne kalle det en klassisk spøkelsehistorie, gitt att man kan få seg til og tro på sånt.
Det med den kalde hånden husker jeg fra ett åndenes makt program fra Tvnorge der en kar i dusjen følte en iskald hånd over ryggen.
Tar du i betraktning det jeg har lest om fysiske fornemmelser kan det godt ha vert en kjærlig berøring. Selv om den sikkert virket skremmende på deg da.
Ikke vær redd alltså.
Resten av det du forteller føyer seg inn i beskrivelser jeg har hørt før.
Sånn sett kan man kajsne kalle det en klassisk spøkelsehistorie, gitt att man kan få seg til og tro på sånt.
Det med den kalde hånden husker jeg fra ett åndenes makt program fra Tvnorge der en kar i dusjen følte en iskald hånd over ryggen.
Tar du i betraktning det jeg har lest om fysiske fornemmelser kan det godt ha vert en kjærlig berøring. Selv om den sikkert virket skremmende på deg da.
Ikke vær redd alltså.
Antall ord: 110
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Apr 2007 21:50
- 17