Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerNår kommer den første hjelperen?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Linnnea
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 20 Nov 2007 22:24
16

Når kommer den første hjelperen?

Innlegg av Linnnea »

Hei.

Jeg har bare et spørsmål.. når er det man får sin første hjelper?
Får man hjelpere med en gang man blir født?

Jeg var veldig nærme å dø når jeg ble født, eller iallefall sitte i CP.
Når jeg ble født hadde jeg lite oksygen, og veldig svak..

De sier det nesten er et mirakel at det ikke skjedde noe som helst med meg, at jeg er helt frisk og ikke har noen problemer..

Derfor lurer jeg på, kan hjelperne komme så tidlig? Kan de ha hjulpet meg på noen måte da jeg ble født?

Håper noen skjønte hva jeg mente, og takker så mye for svar :)
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Jeg vet ikke svarene på spørsmålene dine.. Men jeg kom til å tenke på det om det er mulig å være sin egen hjelper, i den grad at det er fravær av andre hjelpere?
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skytsengel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 29 Mai 2004 18:11
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: I en leilighet sentralt i Drammen
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skytsengel »

Hei, Linnea. Det stemmer at vi får tildelt en hjelper fra vi blir født. Dette blir da din hovedhjelper. Senere kan det tilkomme flere hjelpere.
Antall ord: 27
Amen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 681
Startet: 14 Okt 2007 17:36
16
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Rosalind »

Jepp,det var helt sikkert hjelperen din som kom veldig tidelig.Jeg hålt også på å dø når jeg var liten for jeg hadde alvorlig astma når jeg var født,men men det gikk da bra :lol:
Jeg tror at hjelpern blir arvet i familien sånn som når noen blir født så går en hjelper fra mammaen eller pappaen til barnet og så kommer det bare flere og flere hjelpere :lol:
Antall ord: 76
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hysen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 02 Aug 2006 15:49
18

Innlegg av hysen »

Man for en hjelper før man blir født. I det man blir født blir man tatt av sin engel. Det er masse negativt rundt oss, selv om vi ikke merker det. Mens hjelpere våres står og kjemper. Det vil være litt sent hvis hjelperen kommer når du blir født. Nemlig, du lever jo i magen. Men min teori er at... Før det blir noen liv i magen til en mor, flyr du sammen med din hjelper ned og da skapes det liv. Altså en baby.
Men men, dette er bare en trori :P Jeg trur ikke det er så mange som kan svare på dette spørsmålet enda :D
Antall ord: 117
Mennesker er ikke allt i Universet. Det er noe større enn oss!
Egoister godtar ikke dette.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Bra spørsmål!
Det er nok på samme måte som første gang noen finner Gud og blir kristen.
Eller Satan for den del.

Den som søker, den skal finne. Tror du på hjelpere i det hele tatt?
Sånn intenst, nærmest overbevist, eller bare litt nysgjerrig?
Hvis du bare er litt nysgjerrig må du nok prøve alt du kan å kontakte hjelperen din.
Eventuelt snakke med noen andre som er overbevist.
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Re: Når kommer den første hjelperen?

Innlegg av Asbjørn »

Linnnea skrev:Hei.
Jeg har bare et spørsmål.. når er det man får sin første hjelper?
Får man hjelpere med en gang man blir født?
<klippet ned bittelitt... >
Derfor lurer jeg på, kan hjelperne komme så tidlig? Kan de ha hjulpet meg på noen måte da jeg ble født?
Heisann, jeg tror at "hovedhjelperen" som følger en igjennom livet, er der allerede før man blir "laget i mors liv".
At den som skal leve livet som menneske gjør en avtale med en annen sjel om at denne andre sjelen skal være hovedhjelper i det kommende livet, og følge personen frem til tiden er "slutt".
Og at man selv er tilsvarende hjelper for den andre sjelen når den lever sitt liv, som en gjentjeneste... f.ex.

Siden det åndelige ikke er bundet av tid ( det åndelige har ikke materie - såvidt vi tror vi vet ),
så kan man faktisk hvert sitt liv paralellt, og likevel være hverandres Hjelpere ..

Så man har en hovedhjelper, som er tilstede når det trengs igjennom livet.
MEN ; Hjelperen(e) er ikke der for å hjelpe deg å vinne i tipping eller no, men heller være med å passe på at man opplever de ting man har planlagt å oppleve i livet, både på godt og vondt.
Og lede personen dit vedkommende skal.
Om så til en avsluttende ulykke....

Andre Hjelpere og Guider kommer til når det er behov, slik at antall Hjelpere kan variere fra minutt til minutt...
Derfor er det at man ofte har mange Hjelpere når man er på en messe - med mye åndelig aktivitet. og får påvist Hjelpere
Men idet man går ut av døra derfra, kan bildet endre seg totalt, fordi disse hjelperene ikke lenger har en oppgave å passe på ... ( siden man forlater området med høy åndelig aktivitet - husk ; slike steder er det også ofte andre åndelige elementer enn de som er bare gode...)

Håper dette gir deg en forklaring du er fornøyd med.

mvh Asbjørn
Antall ord: 350

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 445
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Sånn ser jeg det.
Det finnes en hjelper, som ingen av oss når direkte. Denne holder vår oversjels energi og vil forsvinne når vi våkner opp, og våger å ta inn vår egen fullstendighet.
Ellers jobber vi i sjelegrupper. Ikke først og fremst snakk om tvillingsjeler, men andre sjeler vi har knyttet oss til gjennom mange liv sammen. De av den gruppen som ikke lever fysisk, vil alltid komme til vår hjelp når vi trenger det.
Ellers fins det hærskarer av engler, hjelpere eller vesener som spesialiserer seg for våre overgange, som fødsler og død.
Ut over dette han du overengler, eller gruppesjeler,som vi alle har del av og som vi bevisst eller ubevisst kan kalle inn. Her under kommer det som kalles Erke engler. Og som spesialist på overganger, har du Erke engelen Rafael. Som man kan kalles på i situasjoner av frykt.
Ingen av disse vil ta over, bli tilbedt eller komme i veien for vår egen bevisstgjøring og oppvåkning.
Men det finnes også de som vil det.
Egentlig tror jeg vi alle er av samme slag. Engler og oss. Den eneste forskjellen er at vi er i fysisk kropp.
Antall ord: 209
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line001
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 341
Startet: 05 Okt 2005 20:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge
Blitt takket: 2 ganger

Re: Når kommer den første hjelperen?

Innlegg av line001 »

Linnnea skrev:Hei.

Jeg har bare et spørsmål.. når er det man får sin første hjelper?
Får man hjelpere med en gang man blir født?

Jeg var veldig nærme å dø når jeg ble født, eller iallefall sitte i CP.
Når jeg ble født hadde jeg lite oksygen, og veldig svak..

De sier det nesten er et mirakel at det ikke skjedde noe som helst med meg, at jeg er helt frisk og ikke har noen problemer..

Derfor lurer jeg på, kan hjelperne komme så tidlig? Kan de ha hjulpet meg på noen måte da jeg ble født?

Håper noen skjønte hva jeg mente, og takker så mye for svar :)
Hei:)

Nå skal du høre det at da vi er oppe i noe jeg liker å kalle arkivet. da lager vi oss noe som heter en livsplan. denne planen skal vare helt til fødsel til død. da får vi også med oss en eller flere åndligeveiledere eller hjelpere , noen følger oss til fødsel til død andre kommer å går etter som at det oppstår problemer som ikke er med i planen våres! Det at du hadde problemer i den tidligre del av livet var nok med i planen kanskje. Men man skal aldri tvile på hjelperne våres de er der for å passe på at planen går som den skal.

vi skal lære oss noe når vi er her nede:)
Antall ord: 256

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links