Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ får ikke sove
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Nov 2007 22:04
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
får ikke sove
jeg har leiligheten til mine besteforeldre og jeg kan eller føler at jeg ikke får lov å sove på soverommet.(bestefar døde der inne)... så jeg sover i stua.
mange ganger på kveldene så er det som om noen står å ser på meg sove og noen har også sagt navnet mitt med svak viskestemme og jeg har kjent noe som stryker meg på skinnet.
det virker som om noen også har masse folk her på kvelden/natten og jeg får ikke sove. og det er en slags kald bris her inne også.
hvordan skal jeg bli kvitt dette?
det begynner å plage meg og gå utover nattesøvnen....
mange ganger på kveldene så er det som om noen står å ser på meg sove og noen har også sagt navnet mitt med svak viskestemme og jeg har kjent noe som stryker meg på skinnet.
det virker som om noen også har masse folk her på kvelden/natten og jeg får ikke sove. og det er en slags kald bris her inne også.
Antall ord: 111
bolla30:)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Mai 2007 15:44
- 17
- Lokalisering: Bergen
Kanksje din bestefar prøver å få kontakt med deg og vil si deg noe?
Det kan være at det var noe han ville få sagt men ikke fikk, og kanskje prøver å fortelle det til deg nå.
Det kan være at det var noe han ville få sagt men ikke fikk, og kanskje prøver å fortelle det til deg nå.
Antall ord: 38
Det er enkelt å være modig på avstand.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Aug 2007 21:40
- 17
Kanskje du bare skal legge deg på soverommet og få deg en god natt søvn...
Antall ord: 16
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...
Det er du som begrenser...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Jeg kunne sikkert ha prøvd å lagt meg inn på soverommet, men problemet er at jeg føler at det er som noen dytter meg ut derifra. som om der får jeg ikke lov å være.
jeg føler også at mange ganger at noen står å ser på meg og jeg syns det er guffent.
jeg føler også at mange ganger at noen står å ser på meg og jeg syns det er guffent.
Antall ord: 57
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Mai 2007 15:44
- 17
- Lokalisering: Bergen
Vet ikke om det høres merkelig ut eller ikke, men jeg hørte en gang en jeg kjente sa at ånder/spøkelser av mennesker som har levd på jorden og er igjen bare vil vise at de er der. Den jeg kjente sa at du skulle prøve å si noe til ånden, for å gi beskjed at du vet at det er der.
Kunne jo ha prøvd det hvis du vil, men kanskje bare overse det hvis det ikke funker?
Kunne jo ha prøvd det hvis du vil, men kanskje bare overse det hvis det ikke funker?
Antall ord: 82
Det er enkelt å være modig på avstand.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Okt 2007 18:38
- 17
- Lokalisering: I eget hus et sted i østfold :)
Re: får ikke sove
Et seriøst svar: Jeg har selv en del "folk" i huset til alle døgnets timer,det kan være at det "hvisker" når jeg har lagt meg. Jeg trives med det,men ikke min samboer (rart det der). Dersom jeg ber de å gå et annet sted å prate siden VI skal SOVE,så gjør de gjerne det. Noen ganger er de abre der å skravler,det er slik man må ta med på lasset tror jeg.bolla30 skrev:jeg har leiligheten til mine besteforeldre og jeg kan eller føler at jeg ikke får lov å sove på soverommet.(bestefar døde der inne)... så jeg sover i stua.
Jeg har en STOR skyggemann som venter på meg når jeg skal i seng,ahn kan drive å hviske til meg hele natten,men jeg finner dette utrolig beroligende. Han har vært med meg siden jeg var rundt 11 år. Men som sagt jeg trives med dem,mens andre ikke trives i det hele tatt.
Gjør et forsøk på å si at NÅ skal DU sove,og de får ti stille eller gå et annet sted. Dette høres UTROLIG teit ut å si rett ut i tomme luften liksom,men..........test det
Dama mi trodde jeg var "litt" rar når jeg snakket rett ut i tomme lufta,tok sin tid før jeg sa til hvem for ikke å skremme avnnet av henne. Hun får stort sett være ifred,men kan nå noen ganger høre svak mumling......hehe....slik kan det gå.
Antall ord: 339
Shadowman.....han som "samler" på "spøkelser"
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 17:27
- 18
Si høyt.
Bestefar, jeg vet du er der. Kan du være så snill å la meg sove nå? Hvis du vil kommunisere med meg så la oss heller gjøre det om kvelden eller dagen. Om natten må jeg sove ellers blir jeg sprø.
Men si det høyt, en gang du føler han er i nærheten. Så får du nok fred. De trenger noen ganger bekreftelse på at de blir merket - ikke mer enn det.
Bestefar, jeg vet du er der. Kan du være så snill å la meg sove nå? Hvis du vil kommunisere med meg så la oss heller gjøre det om kvelden eller dagen. Om natten må jeg sove ellers blir jeg sprø.
Men si det høyt, en gang du føler han er i nærheten. Så får du nok fred. De trenger noen ganger bekreftelse på at de blir merket - ikke mer enn det.
Antall ord: 80
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
*smiler* litt her jeg sitter å leser for det høres jo litt sprøtt ut som Shadowman
sier her å si dette høyt ut i løse lufta....
kan det hjelpe å pusse opp?? eller kan da bestefar,ånden (e) bli sure?
må si at jeg føler meg litt ukonfertabell samtidig som jeg ikke gjør det heller...
må si at jeg føler meg litt ukonfertabell samtidig som jeg ikke gjør det heller...
Antall ord: 58
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 17:27
- 18
Nei, det hjelper ikke noe å pusse opp. Som sagt så hjelper det å snakke høyt med bestefaren din slik at han oppfatter at du vet han er der.bolla30 skrev:*smiler* litt her jeg sitter å leser for det høres jo litt sprøtt ut som Shadowman
Men for all del, puss gjerne opp hvis du tror det vil minske din bestefars ønkse om oppmerksomhet. Han vil bare du skal vite at han er der, ikke noe mer. Når du viser at du vet han er der så vil han bli roligere - ja kanskje enda slutte helt.
Antall ord: 139
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Sep 2006 15:25
- 18
- Lokalisering: Oppland
Ånder pleier å være ganske private, og respekterer som regel når mennesker ønsker privatliv, så jeg støtter absolutt opp om det Shadowman sier.
Antall ord: 25
... ... Oh sure, pointless.
Hide post links |
Jeg har vært på silva ultramind kurs i Bergen denne helgen. En svært så innholdsrik helg for min del, og det har åpnet noen porter i meg som jeg lukket da jeg var barn. Det er bare det at etter jeg kom hjem, har det vært så urolig i leiligheten min. Lysene blinker,og jeg hører rare lyder og noen som tusler og romstrerer rundt her. I natt våknet jeg av romstrering på mitt rom, og jeg måtte be om at det ble stille, for jeg fikk ikke sove. Stilt ble det da, men nå er det tilbake. Jeg ser ikke noe, av og til skimter jeg skygger, og i dag morges da jeg sto på badet var det noen som blåste meg i nakken, og jeg så en lynkjapp bevegelse i speilet. Jeg føler ingen redsel, for det er ikke vonde energier, men det er jo noe forstyrrende da. Så kan hende jeg har fått noen med meg hjem igjen?
Antall ord: 170
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Feb 2007 12:31
- 17
- Lokalisering: malvik
min datter har ikke sovet en hel natt på 2 år i huset vårt.
Min datter sover ikke godt i huset vårt, tror d er noe eller noen om forstyrrer henne. Når hun ligger borte sover hun hele natten. Tror det er non hær! Er barn mere "åpen" for ånder/spøkelser???????? Har prøvd allt fra leger og hømopater uten resultater. Hun våkner opp flere ganger pr natt å skriker. Hun er 2 år. Og snaker fte om "dama"?!
Antall ord: 70
lineeva
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Okt 2007 18:38
- 17
- Lokalisering: I eget hus et sted i østfold :)
Re: min datter har ikke sovet en hel natt på 2 år i huset vå
Husk at som barn er man mer åpen,dette vokser vi somregel av oss jo eldre vi blir. Dette er gjerne rundt 6-7års alder. Så ja,din datter kanskje ser mer enn du vet Kanskje du skulle få henne til å fortelle deg hvordan denne damen ser ut,gammel sånn ca osv.lineeva skrev:Min datter sover ikke godt i huset vårt, tror d er noe eller noen om forstyrrer henne. Når hun ligger borte sover hun hele natten. Tror det er non hær! Er barn mere "åpen" for ånder/spøkelser???????? Har prøvd allt fra leger og hømopater uten resultater. Hun våkner opp flere ganger pr natt å skriker. Hun er 2 år. Og snaker fte om "dama"?!
Antall ord: 126
Shadowman.....han som "samler" på "spøkelser"
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
jeg prøvde inatt å si at nå ville jeg sove og at det måtte være still osv... men det gikk veeeeldig lang tid før det ble stille, var som en periode at det ble mer liv her...
men jeg tror det er fler ånder her, for dette er ett hus fra 1918 og nede der foreldra mine bor så spiller pianoet og en spes. ting ar flyttet på seg og vi ser skygger der nede også.
men jeg syns ikke noe om det, jeg klarer ikke sove uten at tvn står på....
men jeg tror det er fler ånder her, for dette er ett hus fra 1918 og nede der foreldra mine bor så spiller pianoet og en spes. ting ar flyttet på seg og vi ser skygger der nede også.
men jeg syns ikke noe om det, jeg klarer ikke sove uten at tvn står på....
Antall ord: 96
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Feb 2007 12:31
- 17
- Lokalisering: malvik
Kan klarsynte føle/merke åndelig aktivitet i et hus igjennom en telefon samtale? Tenker på å ringe en av disse klarsynte som annonsere i pressen, men er usikker på seriøsiteten i dette? Kan noen komme med råd evt. anbefalinger. Må ha svar på om d er noe her i huset mitt, så jeg kan bli kvitt det, å datteren min kan få sove godt om natta! Har prøvd å snakke med henne om "dama" Hun nevner, men som sagt er hun bare 2 år, så jeg får ikke noe fornuftig ut av henne!
Antall ord: 95
lineeva
Hide post links |