Dette er en selvopplevd spøkelseshistorie. Jeg og en venninne leide et stort, gammelt hus sammen . Dette huset hadde vært både bolig, skolestue og rådhus opp igjennom tida, og var nå vårt paradis - tre stuer, kjøkken med spiskammers og fem soverom - og i tillegg en herlig hage. Vi var euforiske.
Ikke lenge etter at vi hadde kommet i orden, kom lukten. En sur eller råtten stank kunne plutselig overmanne oss mens vi satt i sofaen. Etter hvert dukket den opp også på andre steder i huset. Fryktelig brått og uten logikk - den kom uavhengig av vær, temperatur og åpne vinduer.
I det lengste prøvde vi å finne en logisk forklaring. Men det var ikke noe galt med hverken kloakk eller rør. Ingenting råtnet i kjelleren heller. Husverten påsto at han aldri hadde kjent noe ubehagelig lukt.
Andre ting var også annerledes enn andre steder. Jeg fikk en merkelig aversjon mot å være der i det hele tatt, fant på unnskyldninger for å overnatte andre steder. Min venninne var deprimert og rastløs, og ommøblerte flere ganger i uka for å få det bedre. Men energien i huset forble like elendig.
Det hele kulminerte en kveld vi satt og så på en film. Plutselig kom STANKEN sigende. Verre enn noengang. "Åh herregud, " stønnet jeg... "Jeg løper på loftet og setter på vannet!" Fortsatt hadde jeg et håp om at noe slam i rørene skulle forårsake problemet og lukten.
Jeg satte på alle kranene på fullt oppe i andre etasje, både på kjøkken og bad. På toppen av trappen - hvor lyset som vanlig hadde gått - kjente jeg en kald vind, og plutselig så jeg flere lyskjegler på veggen. Jeg løp ned trappen med hamrende hjerte... Vannet fikk stå og renne, ikke snakk om at jeg skulle opp dit igjen!!
Noe måtte gjøres, og klarsynte R.V ble oppsøkt. Jeg var sparsom med opplysningene, sa bare at hun skulle kjenne etter... R. ble grønn i trynet. "Har dere kjent noen kvalm lukt?, spurte hun. Dette bekreftet jeg.
Så fortalte R. historien om en liten pike som hadde vært død i mer enn tusen år, tatt av dage som følge av en nabofeide, og begravet på tomten vår av sin morder. Hun ble begravet like under jordoverflaten - det var meningen hun skulle bli funnet. Så skjedde ikke, og den lile jenta ventet fortsatt på sine foreldre, som for lengst var døde selv.
Medium nummer to ble kontaktet, og hun kom hjem til oss. Igjen sa vi ikke stort annet enn at vi hadde et spøkelse som vi gjerne ville hjelpe over. Mediet A.H så ut til å konsentrere seg og "lytte" et øyeblikk, og så sa hun: "Åh så trist.. det er en liten jente." I en enkel seanse hevdet hun å hjelpe jenta over i lyset. Mediet drakk sin tekopp, og dro igjen.
Etter dette kjente vi i alle fall aldri mere noe dårlig lukt eller uro.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Liren Pike Spøker (1)
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Feb 2007 22:13
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: nittedal
Spennende det....
Men samtidig var det jo lit trist å få vite hva som har skjedde med lille jente..
Men samtidig var det jo lit trist å få vite hva som har skjedde med lille jente..
Antall ord: 18
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hovedsaken er vel likevel at hun takk og lov fikk hjelp til slutt@ngel skrev:Spennende det....
Antall ord: 33
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Feb 2007 17:18
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oppe på loftet...
- Blitt takket: 1 gang
wow!!
Spennendehistorie du forteller her, Sparrow, ja det var nok ubehagelig å leve under slike forhold. Man tappes jo totalt for energi, spesielt dersom man er litt åpen for slikt...
Godt at dere fikk idyllen tilbake i hjemmet!
Spennendehistorie du forteller her, Sparrow, ja det var nok ubehagelig å leve under slike forhold. Man tappes jo totalt for energi, spesielt dersom man er litt åpen for slikt...
Antall ord: 37
Hide post links |
Vi bodde der i noen måneder etter dette, i fred og ro. I dag ligger det ute for salg, jeg kan hvertfall love at første etasje er spøkelsesfri...!Amfelia skrev:wow!!
Antall ord: 70
Hide post links |