Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlersøkepinners språk/bevegelser

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

treenighet
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 21 Okt 2007 19:48
16
Kjønn (valgfri): jinte

søkepinners språk/bevegelser

Innlegg av treenighet »

vi er tre jenter som har vært på tur nå og brukt søkepinner men vet egentlig så mye om det... Vi lurer blant annet på hvorfor de oftest sprer seg men noen ganger krysser seg. Og om energiene ofte beveger seg for vi prøvde i hele helgen og fikk masse ulike utslag men er alle helt sikre på at vi ikke prøver å påvirke selv. Ja, noen ganger virket de som helt vekk også! :mozilla_wink:
Antall ord: 80
treenighet-en

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Min erfaring med søkepinner er :
Søkepinner fungerer ikke identisk fra menneske til menneske.
En av årsakene til det, tror jeg er at det er ens egne muskler som reagerer med små og svake utslag, så svake at vi bevisst ikke merker disse uten en viss trening.

Det hele foregår nemlig underbevisst, og derfor må vi "lære opp underbevisstheten" , slik at den gjør det som forventes.
Og det er omtrent som å sykle ; har man ikke lært å sykle, kan mye skje, men en som har syklet noen ganger tenker ikke engang på hva h*n gjør....

Slik er det med søkevinkler / søkepinner også .
Vi må først få underbevisstheten til å se hva vi egentlig forventer oss...

Dermed så kan vi sette opp våre egne "kjøreregler" :
foe exsempel ;

X - de krysser seg - betyr JA - eller at man er "i" eller "over" det man leter etter
\ / de går ut til hver side ; betyr Nei.

\ \ begge til en side, eventuelt helt på "Linje _ _ kan bety at svaret har flere svar, altså omformulere spørsmålet.

Hvis man GÅR med søkepinnene, vil en grense vises ved at man først får en krysning idet man kommer til "grensen" , og at krysset fortsetter til begge pinnene er paralelle - da er man akkurat over ( på ) grensen ....
Det kan være ei elv, underjordisk vannåre, osv.

Det viktige er å vite HVA man ser etter, å gå med pinnene for å se om de slår ut, uten noen mening, slår de ut på alt fra sandkorn til elefanter ;-)
eller ikke . . . .

Se og : http://aa-mot.no/ppvorg/content/view/82/2/
og
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... 271#239271


mvh Asbjørn
Antall ord: 290

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

Innlegg av @ngel »

Asbjørn skrev:Min erfaring med søkepinner er :
Søkepinner fungerer ikke identisk fra menneske til menneske.
En av årsakene til det, tror jeg er at det er ens egne muskler som reagerer med små og svake utslag, så svake at vi bevisst ikke merker disse uten en viss trening.

Det hele foregår nemlig underbevisst, og derfor må vi "lære opp underbevisstheten" , slik at den gjør det som forventes.
Og det er omtrent som å sykle ; har man ikke lært å sykle, kan mye skje, men en som har syklet noen ganger tenker ikke engang på hva h*n gjør....

Slik er det med søkevinkler / søkepinner også .
Vi må først få underbevisstheten til å se hva vi egentlig forventer oss...

Dermed så kan vi sette opp våre egne "kjøreregler" :
foe exsempel ;

X - de krysser seg - betyr JA - eller at man er "i" eller "over" det man leter etter
\ / de går ut til hver side ; betyr Nei.

\ \ begge til en side, eventuelt helt på "Linje _ _ kan bety at svaret har flere svar, altså omformulere spørsmålet.

Hvis man GÅR med søkepinnene, vil en grense vises ved at man først får en krysning idet man kommer til "grensen" , og at krysset fortsetter til begge pinnene er paralelle - da er man akkurat over ( på ) grensen ....
Det kan være ei elv, underjordisk vannåre, osv.

Det viktige er å vite HVA man ser etter, å gå med pinnene for å se om de slår ut, uten noen mening, slår de ut på alt fra sandkorn til elefanter ;-)
eller ikke . . . .

Se og : http://aa-mot.no/ppvorg/content/view/82/2/
og
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... 271#239271


mvh Asbjørn
Hmm... interessant.. For jeg var på besøk igår hos en dame.. Så hennes venninne hadde søkepinne med seg.. Så damen og hun prøvde å bruke den.. Det fungerte bra når de brukte den men når jeg brukte den så beveget den seg hele tiden rundt og til side så rundt når jeg stod stille... Forstod ingenting... men når jeg strekk arm ut så krysset det seg så når jeg trakk armene tilbake så kom det seg til rette igjen.. men ellers så beveget de seg hele tiden.... Synes det var spennende og vil lære meg å bruke søkepinne, men samtidig få jeg ikke det til hehe...
Antall ord: 408
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
treenighet
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 21 Okt 2007 19:48
16
Kjønn (valgfri): jinte

Innlegg av treenighet »

:mozilla_surprised:

veldig interessant, for jeg mener nemlig at noen mener at når pinnene krysser seg så er den man søker hjelpere for enten ond/har ond sjel eller at man trenger veldig mye ekstra beskyttelse og hjelp...
Vi søker bare etter hjelpere, og fant ut at de var på ulike plasser og ulikt antall flere ganger men at noen faste stort sett også var på samme plass...
Antall ord: 71
treenighet-en

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Søkepinner, pendler osv gir de utslag man tror de vil gi. Noen vil få pinner som krysser seg, mens andre får pinner såm vil gå fra hverandre.

Det er fordi søkepinner/pendler osv er instrumenter som er så lite stabile som mulig, slik at ideomotoriske bevegelser (Bevegelser du selv gjør uten å vite det) gir de utslag du forventer, når du forventer det.

Hvis du søker etter vann, så gir de utslag når du tror du er over vann.

Se imidletid dette klippet. http://youtube.com/watch?v=xOsCnX-TKIY
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Lulle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 01 Nov 2007 22:16
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bærum

Innlegg av Lille Lulle »

[quote="BA."]Søkepinner, pendler osv gir de utslag man tror de vil gi. Noen vil få pinner som krysser seg, mens andre får pinner såm vil gå fra hverandre.

Det er fordi søkepinner/pendler osv er instrumenter som er så lite stabile som mulig, slik at ideomotoriske bevegelser (Bevegelser du selv gjør uten å vite det) gir de utslag du forventer, når du forventer det.

Hvis du søker etter vann, så gir de utslag når du tror du er over vann.



Jeg er en av de tre som var på hyttetur med treenighet, og jeg er ikke helt enig med det du sier om at instrumentene er ustabile.... Vi prøvde både og holde helt løst, og helt fast. Med samme resultat.... Når vi holdt fast, kunne vi kjenne at pinnene dreiet...
Men selvfølgelig kan det være underbevisste bevegelser... Men det føltes absolutt ikke sånn.... :-)
Antall ord: 159
Lille Lulle

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Lille Lulle skrev:Jeg er en av de tre som var på hyttetur med treenighet, og jeg er ikke helt enig med det du sier om at instrumentene er ustabile.... Vi prøvde både og holde helt løst, og helt fast. Med samme resultat.... Når vi holdt fast, kunne vi kjenne at pinnene dreiet...
Men selvfølgelig kan det være underbevisste bevegelser... Men det føltes absolutt ikke sånn.... :-)
Søkevinklene skal ikke holdes fast.
Bilde
Her er et par søkevinkler. De bør være løse i et rør, som skal være håndtaket. Dermed er det litt vanskelig å holde dem i balanse.

En ønskekvist skal holdes i spenn, og også være hårfin i balansen, slik at de minste ideomotoriske bevegelsene gir store utslag.
Bilde
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links