Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerEn el flere hjelperene???

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

En el flere hjelperene???

Innlegg av @ngel »

Heihei...

Jeg lurer på om hvor mange hjelpere kan man ha? Finnes det vel en begrense el?
For jeg har hørt mange forskjellige versjoner fra forskjellige personer..

Noen sier det er max 7 mens andre sier det er vanligvis bare 2 el 3 hjelperene...

Hva er forskjellige med skytsengel, hjelpere, og andre beskyttelse..?

Hvis jeg har forstå riktig så er hjelpere som oftest veldig gammel som har levde gjennom mange liv og er noe (el mange) hundre år gammel, mens noen er ganske "ny" som er fra slekt el familie som har gått bort løpet av man's liv. Og har bedt om å bli for å beskytte barn el barnebarne el oldebarne sine?? Er det mulig at en av nærfamilie kan være skytsengel?

Fint om noen kan gir meg noe svar? :) Forhånd takk...
Antall ord: 138
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

det finnes imgen begrensninger på hvor mange du kan ha, kjære du :) men det er De som bestemmer hvem de vil være hos og hvor lenge....

tror jeg :D
Antall ord: 30
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

Innlegg av @ngel »

Medi skrev:det finnes imgen begrensninger på hvor mange du kan ha, kjære du :) men det er De som bestemmer hvem de vil være hos og hvor lenge....

tror jeg :D
Så det er mulig å ha mange hjelperene?? noen som er så gammel mens andre er fra familie? jeg vet noen hjelper er med person helt fra fødselen ,-mens noen kom inn i person's liv senere i livet.?.
Antall ord: 71
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Green*Tears
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 19 Mai 2007 10:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Green*Tears »

@ngel skrev:
Medi skrev:det finnes imgen begrensninger på hvor mange du kan ha, kjære du :) men det er De som bestemmer hvem de vil være hos og hvor lenge....

tror jeg :D
Så det er mulig å ha mange hjelperene?? noen som er så gammel mens andre er fra familie? jeg vet noen hjelper er med person helt fra fødselen ,-mens noen kom inn i person's liv senere i livet.?.


'' jeg vet noen hjelper er med person helt fra fødselen'' sa du . Jeg bare lurer. Hva er det egentlig føre da? :mozilla_laughing: Har de barna ingen menst de er i magen til mor siden de er i magen til mor? heehe om dere skjønte meg XD :mozilla_laughing: 8-[
Antall ord: 125
It's a time for everything

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

Innlegg av @ngel »

Green*Tears skrev:
@ngel skrev:
Medi skrev:det finnes imgen begrensninger på hvor mange du kan ha, kjære du :) men det er De som bestemmer hvem de vil være hos og hvor lenge....

tror jeg :D
Så det er mulig å ha mange hjelperene?? noen som er så gammel mens andre er fra familie? jeg vet noen hjelper er med person helt fra fødselen ,-mens noen kom inn i person's liv senere i livet.?.


'' jeg vet noen hjelper er med person helt fra fødselen'' sa du . Jeg bare lurer. Hva er det egentlig føre da? :mozilla_laughing: Har de barna ingen menst de er i magen til mor siden de er i magen til mor? heehe om dere skjønte meg XD :mozilla_laughing: 8-[
De får vel "automatisk" en hjelpere så fort baby ble til da????hehe.. Jeg vet ikke jeg.. Men jeg er bare helt sikkert på at gravide mødre har enda flere hjelperene ved siden seg og fått sterkere beskyttelse rundt seg. Det er som oftest hjelperene til baby som er inn mødre hos mødre gjennom svangerskap inntil baby kom til verden så går hjelperene "over til" baby og følge det opp gjennom hele livet...

Får dere ikke det samme oppfatte som meg eller mener dere noe annet??
Antall ord: 222
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

@ngel skrev:
Medi skrev:det finnes imgen begrensninger på hvor mange du kan ha, kjære du :) men det er De som bestemmer hvem de vil være hos og hvor lenge....

tror jeg :D
Så det er mulig å ha mange hjelperene?? noen som er så gammel mens andre er fra familie? jeg vet noen hjelper er med person helt fra fødselen ,-mens noen kom inn i person's liv senere i livet.?.

ja, noe sånt. jeg opplevde en gang at en hjelper forlot meg, han hadde ikke mer å lære meg, og da kom det en annen inn. noen sa til meg en gang at jeg får en ny hjelper for hvert år, kanskje det stemmer, men jeg har iallfall erfart at jo mer du er i kontakt med den andre siden jomflere hjelpere får du. :)
Antall ord: 140
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

Innlegg av @ngel »

Medi skrev:
@ngel skrev:
Medi skrev:det finnes imgen begrensninger på hvor mange du kan ha, kjære du :) men det er De som bestemmer hvem de vil være hos og hvor lenge....

tror jeg :D
Så det er mulig å ha mange hjelperene?? noen som er så gammel mens andre er fra familie? jeg vet noen hjelper er med person helt fra fødselen ,-mens noen kom inn i person's liv senere i livet.?.

ja, noe sånt. jeg opplevde en gang at en hjelper forlot meg, han hadde ikke mer å lære meg, og da kom det en annen inn. noen sa til meg en gang at jeg får en ny hjelper for hvert år, kanskje det stemmer, men jeg har iallfall erfart at jo mer du er i kontakt med den andre siden jomflere hjelpere får du. :)
Aha?? det var nytt for meg...
For jeg selv vet jeg har to men fikk vite at jeg har enda flere men de står lengere bak meg... derfor er jeg nysgjerrig på hva andre mener om saken :P
Ny hjelperen hver år... litt merkelig synes jeg...
Antall ord: 188
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

@ngel skrev:
Medi skrev:
@ngel skrev:
Medi skrev:det finnes imgen begrensninger på hvor mange du kan ha, kjære du :) men det er De som bestemmer hvem de vil være hos og hvor lenge....

tror jeg :D
Så det er mulig å ha mange hjelperene?? noen som er så gammel mens andre er fra familie? jeg vet noen hjelper er med person helt fra fødselen ,-mens noen kom inn i person's liv senere i livet.?.

ja, noe sånt. jeg opplevde en gang at en hjelper forlot meg, han hadde ikke mer å lære meg, og da kom det en annen inn. noen sa til meg en gang at jeg får en ny hjelper for hvert år, kanskje det stemmer, men jeg har iallfall erfart at jo mer du er i kontakt med den andre siden jomflere hjelpere får du. :)
Aha?? det var nytt for meg...
For jeg selv vet jeg har to men fikk vite at jeg har enda flere men de står lengere bak meg... derfor er jeg nysgjerrig på hva andre mener om saken :P
Ny hjelperen hver år... litt merkelig synes jeg...

hehe... det er det nok, er usikker på om jeg tror det, men vet at jeg har mange, jeg har hilst på noen av dem. å føle at hjelperne er der for deg, er en fantastisk følelse, og å bli kjent med dem er en merkelig, morsomt opplevelse. :)


men jeg antar at det er min virkelighet jeg snakker om nå, det er verken din eller andres. Jeg forventer ikke at andre skeptikere skal tro meg, bare respektere meg og min tro.

Håper du finner svar på dine spørsmål, det har jeg fått :)


jeg vet du vil klare det :D
Antall ord: 292
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

Innlegg av @ngel »

Medi skrev:
@ngel skrev:
Medi skrev:
@ngel skrev:
Medi skrev:det finnes imgen begrensninger på hvor mange du kan ha, kjære du :) men det er De som bestemmer hvem de vil være hos og hvor lenge....

tror jeg :D
Så det er mulig å ha mange hjelperene?? noen som er så gammel mens andre er fra familie? jeg vet noen hjelper er med person helt fra fødselen ,-mens noen kom inn i person's liv senere i livet.?.

ja, noe sånt. jeg opplevde en gang at en hjelper forlot meg, han hadde ikke mer å lære meg, og da kom det en annen inn. noen sa til meg en gang at jeg får en ny hjelper for hvert år, kanskje det stemmer, men jeg har iallfall erfart at jo mer du er i kontakt med den andre siden jomflere hjelpere får du. :)
Aha?? det var nytt for meg...
For jeg selv vet jeg har to men fikk vite at jeg har enda flere men de står lengere bak meg... derfor er jeg nysgjerrig på hva andre mener om saken :P
Ny hjelperen hver år... litt merkelig synes jeg...

hehe... det er det nok, er usikker på om jeg tror det, men vet at jeg har mange, jeg har hilst på noen av dem. å føle at hjelperne er der for deg, er en fantastisk følelse, og å bli kjent med dem er en merkelig, morsomt opplevelse. :)


men jeg antar at det er min virkelighet jeg snakker om nå, det er verken din eller andres. Jeg forventer ikke at andre skeptikere skal tro meg, bare respektere meg og min tro.

Håper du finner svar på dine spørsmål, det har jeg fått :)


jeg vet du vil klare det :D
Ja jeg har fått svar allerede egentlig hehe...
Har også følt meg mye tryggere nå enn noensinne... :p
Er nok mer bare nysgjerrig på andre og vil gjerne høre andres erfaring og mening ;)

Men tusen takk for at du tok deg tid til å svare.. Setter pris på svar....
Og det er selvsagt forskjellig fra person til person, folk tolker det på forskjellige måter osv... ;)
Antall ord: 361
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

[/quote]

Ja jeg har fått svar allerede egentlig hehe...
Har også følt meg mye tryggere nå enn noensinne... :p
Er nok mer bare nysgjerrig på andre og vil gjerne høre andres erfaring og mening ;)

Men tusen takk for at du tok deg tid til å svare.. Setter pris på svar....
Og det er selvsagt forskjellig fra person til person, folk tolker det på forskjellige måter osv... ;)[/quote]

så fint at du har fått svar da :) det er bare koselig å dele litt erfaringer med deg :) ha en dog dag videre du :D
Antall ord: 93
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dr@gon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 19 Okt 2007 13:14
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Molde

Innlegg av Dr@gon »

Slik jeg har skjønt det har vi alle 2 hoved hjelpere som igjen kan få hjelp av andre hjelpere.
Vi kan bytte hjelper om en av hjelperne våre ikke har mere og "lære" oss og det er ingen begrensinger på hvor ofte dette kan skje.

Hjelperne dine kan være utrolig gamle, men det som da er verdt å nevne er att de kan framstå i "unge" sjikkelser.

Dette er iallefall slik jeg har fått det forklart og slik jeg har opplevd det selv.
Antall ord: 87
Hvordan skal vi mennesker liksom kunne være alene?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

Du har hjelpere, antall avhengig av hvor klosseteldu er, men du har ogjå Guider, som er lærere fra den andre siden, disse byttes ca hvert 7. år. dette gjelder spes. Oss med evner og oppgaver utenom det "vanlige" mennesker har.
Disse guidene er spesialisert på "fagfeltet" vårt. De har ofte flere guider under seg i rang, som hjelper til.

Hjelpere til beskyttelse og guider til veiledning
Antall ord: 68
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dr@gon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 19 Okt 2007 13:14
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Molde

Innlegg av Dr@gon »

Noen flere som har erfart att hjelperen også kan være guiden?
Antall ord: 12
Hvordan skal vi mennesker liksom kunne være alene?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links