Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerhjelpere og diverse

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

wre
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 08 Okt 2007 17:42
16

hjelpere og diverse

Innlegg av wre »

Vet det er mye om dette fra før av, men kanskje noen vil svare alikavell.



Hjelpere:)
Hvordan kan jeg komme i kontakt med dem, eller hvertfall få vite om jeg har noen?
Trenger helst ikke se dem, bare få en følelse av at de er der eller noe lignende.
Noe jeg kan gjøre for å få en viss anelse?

Å når det kommer til gjenferd og ånder, kan noen roe meg ned litt?
Er helt paranoid når det kommer til sånt. Jeg tror på det, men vil ikke tro på det.
Er helt paranoid å sinnsykt redd for at de skal vise seg. Om det hadde plutselig stått ei dame rett foran meg som forsvant igjen med en gang tror jeg at jeg måtte ha blitt lakt inn på psykiatrisk eller noe.
Er rett å slett redd for det, selvom jeg tror på det. Syns det er veldig intressant å spennende, men er så fryktelig redd for det samtidig. Vil prøve spiritisme, men samtidig tørr jeg ikke. Har så sinnsykt lyst å se en ånd eller noe, men samtidig ikke. Det ble litt rot, men kanskje noen her kan roe meg litt? (A) Poenget er at slike ting skremmer meg, men jeg elsker å snakke om det, lære ting om det å lese om det. Litt problematisk.

Er ny her forresten, så dere kan gjerne fortelle litt mere om forskjellige ting om dere har tid å orker. Håper på svar!
Antall ord: 243

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Velkommen til para!
Ikke bli skuffet nå, men du er ikke klar for dette før din redsel er borte, tror heller ikke at du vil få noen form for kontakt... :mozilla_wink:
Bli trygg på deg selv og andre først, da er mye gjort.

Klem fra meg
Antall ord: 49
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wre
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 08 Okt 2007 17:42
16

Innlegg av wre »

Nå ble jeg skuffet ;) Hehe men tror ikke den redselen vil gi seg.
Men vil gjerne vite om jeg har en hjelper, det vil kanskje roe meg.

Men får vell ta tiden til hjelp da.
Takk for svar uansett! :)
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
pus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 01 Okt 2007 21:48
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av pus »

Velkommen hit :D er ganske ny selv...

Vet ikke hvor gammel du er, men siden du er så redd så antar jeg at du er ganske ung.
Jeg vil anbefalle deg å finne ut litt mer om ting; les bøker om emnet, se program på tv (Åndenes makt begynner snart på tv norge.) Hvis du får litt kunnskap om dette så føler du det kanskje ikke så skremmende.

Når det gjelder hjelpere så vil jeg anbefale at du leser "du er ikke alene" av Margit Sandemo.

Ellers kan du enkelt finne hjelperne dine, ikke noe skummelt med det...De vil deg bare godt, og er ofte døde familiemedlemmer som passer på deg....

Sitt på en stol,
Få en venn til å holde en pendel(f.eks et kjede m anheng)
Vennen din skal gå rundt deg med pendelen 20-30 cm fra deg,
Pendelen vil stoppe/ butte imot når den trffer en hjelper.

Håper dette var til noe hjelp for deg

lykke til :mozilla_wink:
Antall ord: 169
Rock on

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
pus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 01 Okt 2007 21:48
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av pus »

Eller "vi er ikke alene"
Antall ord: 5
Rock on

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wre
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 08 Okt 2007 17:42
16

Innlegg av wre »

Hehe ja, er nok ung, men var ikke sånn før. Men har begynt å tenke mere på det, og det skremmer meg. Det med pendelen, er det noe som du vet funker? Kan egentli aldri tro at det kommer til å virke men er verdt et forsøk. Takk for svar fra deg å!
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
pus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 01 Okt 2007 21:48
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av pus »

Ja, det funker. Lærte det av en venninne som gjorde det på meg. Trodde egentlig ikke på det før, men.....nå vet jeg. :)
Antall ord: 25
Rock on

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
piara
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 08 Jan 2006 18:27
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: helgeland

Innlegg av piara »

hei og velkommen :mozilla_laughing:

De fleste er redd det som er ukjent og det er helt normalt.
Hva er du mest redd for? Har du sett for mye skrekkfilmer som mange andre har jort :mozilla_wink:
Har selv vert livredd og nyskjerrig, men ting kommer naturlig etter hvert..Når du er moden og klar for det kan det hende du ser mer..Det er min sannhet..
Alle har hjelpere/skyttsengler rundt seg bestandig..alt etter behov..noen er med hele livet andre for en periode..Men du skal vite at de er der for å hjelpe deg og støtte deg og vil deg bare godt..Så du får bli kvitt frykten din så skal du se ting blir lettere..
En annen måte du kan oppsøke dine hjelper på er å meditere eller sett deg ned på en uforstyrret plass å be de om å snakke med deg..det kan komme som en tanke,følelse eller du kan få et tegn på at de er der..De er bare glad for å hjelpe deg og jo mer du henvender deg til dem jo lettere vil du få kontakt med dem..
Lykke til..du skal se at ting løsner seg..be dem hjelpe deg å bli kvitt den frykten du har.
Antall ord: 211

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links