Engler, Guider, Hjelpere, Skytsengler"Men nå ligger du vel godt?!"

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

line001
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 341
Startet: 05 Okt 2005 20:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge
Blitt takket: 2 ganger

"Men nå ligger du vel godt?!"

Innlegg av line001 »

Hei alle sammen : D

Jeg ville bare fortelle at en natt for ikke så lenge siden da jeg hadde lagt meg så fikk jeg et lite kort møte av en energi/ånd. kanskje noen kan dele noen ideer hva slags ånd jeg hadde besøk av?

Altså, jeg pleier aldri å få sove på ryggen men akkurat den kvelden var jeg såå sliten at jeg la meg godt til rette under dyna på ryggen. etter en tid skjønte jeg at jeg ikke kom til å klare å sovne var det plutselig en mannsstemme som sa til meg klart og tydelig. :" Men nå ligger du da vel godt??"

Hmm.. jeg blei jo skremt da og snudde meg fort på magen med dyna oppetter øra.. :)
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Det blir sagt at de som ligger på ryggen er mennesker som er avslappa av seg i det store og hele, mens de som ligger på siden eller magen har en utrygghet i seg.

kanskje det kan forklare noe?

selv skiftet jeg sovestilling etter at jeg tok fatt på mitt eget mønster og kan sove både på siden og på ryggen :)

problemet er for meg med å sove på ryggen er at det gir meg en følelse av å være åpen for hva det skal være og da kan det noen ganger være en uutholdelig stilling fordi det kan begynne å svaie, klø og diverse fysiske følelser...

det virker som å ligge på rygg åpner noe som, har med chakra, energi etc...
Antall ord: 125
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Tror jeg hadde løpt hylende til Harstad om det hadde skjedd meg!!
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 873
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

snuppedilla skrev:Det blir sagt at de som ligger på ryggen er mennesker som er avslappa av seg i det store og hele, mens de som ligger på siden eller magen har en utrygghet i seg.

kanskje det kan forklare noe?

selv skiftet jeg sovestilling etter at jeg tok fatt på mitt eget mønster og kan sove både på siden og på ryggen :)

problemet er for meg med å sove på ryggen er at det gir meg en følelse av å være åpen for hva det skal være og da kan det noen ganger være en uutholdelig stilling fordi det kan begynne å svaie, klø og diverse fysiske følelser...

det virker som å ligge på rygg åpner noe som, har med chakra, energi etc...
Mener du at når en ligger på ryggen, har man full oversikt over rommet, og man ligger å venter på noe skal skje, dukke opp osv...?
Sover best på sida!
Antall ord: 157
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line001
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 341
Startet: 05 Okt 2005 20:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av line001 »

Hmm.. Ja det kan jo forklare en del da :)

Dette har skjedd flere ganger da jeg ligger på ryggen at jeg mottar beskjeder og diverse ting. så denne ene opplevelsen som jeg har fortalt er ikke den eneste.

Synes det er nesten litt ubehaglig ved tanken på at man vil sove søtt og blir forstyrra av en energi som vekker meg .. :P Jaja ;)
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kjasp
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 25 Nov 2006 13:44
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Elverum
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Kjasp »

Å ligge på ryggen er godt :mozilla_laughing: Får liksom ikke puste ordentlig når jeg ligger på ryggen..
Antall ord: 19
Søstra mi er DOMONSTRET!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 472
Startet: 18 Nov 2006 22:22
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

Jeg sover best på magen.. Får ikke sove om jeg ligger på ryggen
Antall ord: 14
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kjasp
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 25 Nov 2006 13:44
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Elverum
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Kjasp »

PearlDrop89 skrev:Jeg sover best på magen.. Får ikke sove om jeg ligger på ryggen
Hvorfor ikke? :P
Antall ord: 18
Søstra mi er DOMONSTRET!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Mysticool skrev:
snuppedilla skrev:Det blir sagt at de som ligger på ryggen er mennesker som er avslappa av seg i det store og hele, mens de som ligger på siden eller magen har en utrygghet i seg.

kanskje det kan forklare noe?

selv skiftet jeg sovestilling etter at jeg tok fatt på mitt eget mønster og kan sove både på siden og på ryggen :)

problemet er for meg med å sove på ryggen er at det gir meg en følelse av å være åpen for hva det skal være og da kan det noen ganger være en uutholdelig stilling fordi det kan begynne å svaie, klø og diverse fysiske følelser...

det virker som å ligge på rygg åpner noe som, har med chakra, energi etc...
Mener du at når en ligger på ryggen, har man full oversikt over rommet, og man ligger å venter på noe skal skje, dukke opp osv...?
Sover best på sida!
det er noe psykologisk over liggestilling også.. å ligge på rygg så er du åpen, har ikke noe med at du har bedre oversikt over rommet. å ligge på siden eller på magen så lukker man psykologisk noe av kroppen. Det er sunnere å ligge på ryggen egentlig.. pga stillingen nakke og skulder får da kontra den vridning/klemming man får av å ligge på siden og magen.

du stenger også på et vis kroppen energibaner ved å ikke ligge på ryggen. For å meditere sukksessivt må du ha en god stilling, dette har noe med sirkulasjon og energi skal vær efri i kroppen.. derfor finner du f.eks ikke meditasjon på mage eller på siden, der foregår det med åpen front enten sittende eller liggende.
Antall ord: 283
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

Innlegg av @ngel »

Dette her var interessant synes jeg...

Jeg har aldri likt å ligge på ryggen.. Ligger alltid på magen med dyna over hodet... For når jeg har lagt meg så er jeg "ferdig" for dagen og vil være i fred og alene for å si det sånt... Og det gir meg god følelse. Å ligge ryggen, det er noe jeg ikke klarer (bortsett fra når jeg var gravid for da hadde jeg ikke noe valg haha)

Jeg begynte å ligge på magen/side med dyna over meg da jeg var liten rundt 9-10 år, jeg er alltid redd å være alene på soverommet mitt. Jeg aner ikke hvorfor og når det begynte egentlig. (Det kan hende at det har "skjedde" noe som gjorde at jeg begynt å ligge på magen)
Antall ord: 131
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Jeg synes det er kjempegodt å sove på rygg. Problemet er bare at snorke-chakraet åpner seg altfor mye i den stillingen...
Antall ord: 21
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Du har et poeng Svartepus... nå vet jeg svaret på hvorfor typen snorker når han ligger på rygg...

han fikk beskjed av fysioterapaut om å legge seg mer på rygg pga skulderen... men han snorker litt søtt så det plager meg ikke nevneverdig hehe... :mozilla_tongue:
Antall ord: 45
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nanne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 04 Sep 2007 01:06
17

Innlegg av Nanne »

tihi, jepp.. snorke-chakra! der har du det.
Men! Jeg har klart å ligge på rygg da jeg fikk meg samboer. Da følte jeg meg mer "trygg" kan man si..Alltid tryggere med andre i rommet. Før fikk jeg det alltid for meg at noe skulle dukke opp på siden av senga... senge-monsteret, aliens eller skumle små unger, dukker.. noen som kjenner seg igjen?
Antall ord: 66
-Uten mystikk ville verden vært kjedelig-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Jeg mediterer ofte i senga, så jeg ligger på rygg.
Har en sånn Tempur pute, som hjelper meg med det. Før lå jeg alltid i fosterstilling, med hode under dyna, men det er forferdelig nå!
Føler jeg hviler mye bedre når jeg sover på rygg, og drømmene er faktisk aldri fæle lengre, så det er nok den beste sovestillingen for meg. Eller så er det fordi jeg er mye tryggere på meg selv.... og omgivelsene.

Amfelia
Antall ord: 82
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

Innlegg av @ngel »

Amfelia skrev:Jeg mediterer ofte i senga, så jeg ligger på rygg.
Har en sånn Tempur pute, som hjelper meg med det. Før lå jeg alltid i fosterstilling, med hode under dyna, men det er forferdelig nå!
Føler jeg hviler mye bedre når jeg sover på rygg, og drømmene er faktisk aldri fæle lengre, så det er nok den beste sovestillingen for meg. Eller så er det fordi jeg er mye tryggere på meg selv.... og omgivelsene.

Amfelia
Jeg er imponert.... jeg sier bare jeg er imponert....
Antall ord: 93
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links