Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerhjelpere..

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

annanas^^
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 13 Sep 2007 12:04
17

hjelpere..

Innlegg av annanas^^ »

hei!
pappa døde i februar 03..
jeg lurer på om han kan være hjelperen min..? eller engelen min...
har en følelse av det, men jeg har 3 søsken, så er vel kanskje litt rart at han bare er min, vi var ikke akkurat bestevenner da han døde.. har hatt mye konflikter opp gjennom årene, så jeg kan ikke forstå at han har valgt meg.. noen som vet hvordan jeg kan finne dette ut..?
Antall ord: 78
k...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
alana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 01 Mar 2007 11:28
17

Hei

Innlegg av alana »

Du må prate med en som har kontakt med åndevarden.Men du må vare veldig forsiktig fordi det finnes folk der ute som lurer folk for penger.han/ hun vil utnytte din svakhet/følsomhet.
Antall ord: 35
Alana

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

-"Har en følelse av det.." sier du.

Jeg ville egentlig bare slutte meg til det alana her svarte deg om lureri.
I tillegg vil jeg også påpeke at det er ikke bare mennesker som farer med lureri. Hjelpere er ikke alltid hva de gir seg ut for, slik at jeg vil råde deg til å ikke feste mere lit til dem enn du gjør til stortingspolitikere. Når kameraene er avslått finner de på mye rart..
Antall ord: 80
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Re: hjelpere..

Innlegg av puma/f »

annanas^^ skrev:hei!
pappa døde i februar 03..
jeg lurer på om han kan være hjelperen min..? eller engelen min...
har en følelse av det, men jeg har 3 søsken, så er vel kanskje litt rart at han bare er min, vi var ikke akkurat bestevenner da han døde.. har hatt mye konflikter opp gjennom årene, så jeg kan ikke forstå at han har valgt meg.. noen som vet hvordan jeg kan finne dette ut..?
Hei

Min erfaring og andres er ofte at når noen som har stått en nære har gått bort så våker de over en fra hvor enn de er. Jeg har en morfar som min samboer faktisk har sett et par ganger i ulike familiesamenkomster hvor store deler av slekta er samla. Har også snakka med folk som har hatt kjære familie medlemmer på besøk innimellom, som liksom og si at hey det går bra du klarer deg. :)

Men som sagt det er her blir ei subjektiv oppfattining, men hjelpere er ofte "gamle" Det vil si en må ofte et par 100 år tilbake i tid eller et par slekts ledd bakover.
Sjøl har jeg en hjelper som ikke har noen glorie for og si det sånn, men ond er han ikke. Det er ikke det samme som at han ikke skremmer folk, men da har ofte folk seg sjøl og takke.... det er en helt anna sak og avsporing og ikke noe jeg kommer til og skrive noe særlig mere om her inne anyway :)


Puma/f
Antall ord: 268

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Re: hjelpere..

Innlegg av kaja43 »

annanas^^ skrev:hei!
pappa døde i februar 03..
jeg lurer på om han kan være hjelperen min..? eller engelen min...
har en følelse av det, men jeg har 3 søsken, så er vel kanskje litt rart at han bare er min, vi var ikke akkurat bestevenner da han døde.. har hatt mye konflikter opp gjennom årene, så jeg kan ikke forstå at han har valgt meg.. noen som vet hvordan jeg kan finne dette ut..?
Ønsker du at han skal være hjelperen din så er han nok det til
du klarer å gi slipp på han. De er ikke knyttet til oss på den måten
vi mennesker tenker oss å være knyttet.
Det er ikke noe i veien for at han kan være hos dere alle.
De er energi, ikke fysisk kropp og kan flytte seg kun ved tanken.
Tenker du på han, så visp er han der om han mener det trengs.
Antall ord: 160
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Re: hjelpere..

Innlegg av Qwizleiz »

kaja43 skrev:
annanas^^ skrev:hei!
pappa døde i februar 03..
jeg lurer på om han kan være hjelperen min..? eller engelen min...
har en følelse av det, men jeg har 3 søsken, så er vel kanskje litt rart at han bare er min, vi var ikke akkurat bestevenner da han døde.. har hatt mye konflikter opp gjennom årene, så jeg kan ikke forstå at han har valgt meg.. noen som vet hvordan jeg kan finne dette ut..?
Ønsker du at han skal være hjelperen din så er han nok det til
du klarer å gi slipp på han. De er ikke knyttet til oss på den måten
vi mennesker tenker oss å være knyttet.
Det er ikke noe i veien for at han kan være hos dere alle.
De er energi, ikke fysisk kropp og kan flytte seg kun ved tanken.
Tenker du på han, så visp er han der om han mener det trengs.
Hvor finner du belegg for det du sier her, i virkelighetens verden?
Min ydmyke påstand er at du er nødt til å føye til to ord for at dette kan svelges rått, - nemlig: Jeg tror..
Antall ord: 200
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Stardia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 13 Sep 2007 21:20
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre

Re: hjelpere..

Innlegg av Stardia »

Hei!jeg trur ikke at han er hjelperen din..for hjelpere får en når en blir født og dei er hos deg hele livet ditt.Men det jeg trur på personlig er at han kan ta kontakt med deg..foreks i drømme.Nå skriver du at det var endel konflikter dere hadde..fikk dere gjort dei opp før han døde?kan jo hende han prøver å si at han er lei for det eller noe.Eller så kan det jo også hende at han bare vil "se" hvordan det står til med dere.Jeg har opplevd at dei som har stått meg nær og som nå er døde har tatt kontakt...hvor vanlig dette er..vet jeg ikke...Ellers så finst det endel seriøse synske også..men vær forsiktig..for det er mye rart i den bransjen.Håper dette var litt hjelp.
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bjørnekvinnen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 61
Startet: 08 Aug 2007 15:50
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av bjørnekvinnen »

Min ydmyke påstand er at du er nødt til å føye til to ord for at dette kan svelges rått, - nemlig: Jeg tror..


Noen har innsikt og vet.....................andre mangler den samme innsikten, men tror....!
Antall ord: 38
bjørnekvinnen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Hvor finner du belegg for det du sier her, i virkelighetens verden?
Min ydmyke påstand er at du er nødt til å føye til to ord for at dette kan svelges rått, - nemlig: Jeg tror..
Jeg har utelatt ....jeg tror....forde jeg ikke tror på dette,
jeg vet. Det er ikke det samme som at noen andre behøver
å ha samme viten eller tro.
Antall ord: 67
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

kaja43 skrev:
Hvor finner du belegg for det du sier her, i virkelighetens verden?
Min ydmyke påstand er at du er nødt til å føye til to ord for at dette kan svelges rått, - nemlig: Jeg tror..
Jeg har utelatt ....jeg tror....forde jeg ikke tror på dette,
jeg vet. Det er ikke det samme som at noen andre behøver
å ha samme viten eller tro.
Du fortsetter (i flere tråder) å snakke om viten, som om det skulle eksistere flere forskjellige og diversale "vitener" på samme tid. Det gjør det som kjent ikke!

Er en sak\ting\hendelse å regne som viten, så er den etterprøvbar og allment godtatt av de som steller med viten: Vitenskapen, universitet, o.l. Det er ikke (og har heller aldri vært det) slik at viten om en ting bare er det for enkelte, mens andre har sin egen viten, - der to av disse "vite'ene" kan gå\bety en motsatt retning\ting.

Du har i ditt (som vanlig) tåkete innlegg bare vist alle enda en gang at din "virkelighet" ikke er basert på viten, men på hallusinasjoner og ønsketenking. I tillegg er "din viten" ikke ufarlig fordi noen som har lett får å la seg påvirke av falske profeter\profetier kunne finne på å tro på det du sier her inne. Det finnes nok tåkelegging i politikken. Dette du driver med er mye verre.
Tror du en ting så kan du vel gi til kjenne det som din tro, og ikke komme med toskeskap som det du bedriver.


Det skal sies til deg annanas^^:
Om det virkelig skulle være slik at det du tror her om din far som din "hjelper" skulle vært "sant", så skal du være glad for det. La ikke andre gi deg en forstokket og\eller tøvete kvasivitenskapelig tolking av dette.

Det virkelige liv leves ellers aller best mens man lever..
Antall ord: 323
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bjørnekvinnen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 61
Startet: 08 Aug 2007 15:50
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av bjørnekvinnen »

Hvor blir det av din ydmykhet når du kan si at Kaia`s innlegg er som alltid tåkete? Hvem er du som sitter på din pidestall og ser ned og dømmer andre? Kom ned på jorden til oss andre så letter kanskje tåken og du ser det med litt klarere syn. Om ikke annet, vis respekt for at alle ikke ser tingene fra ditt ståsted. Noen vet og noen tror.....slik vil det være i lang tid fremover, og slik har det vært i de siste 30 000 årene, det er nemlig så langt tilbake sjamanismen kan spores. Derav ordet sjaman- "Den som vet "!
Antall ord: 111
bjørnekvinnen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

bjørnekvinnen skrev:Hvor blir det av din ydmykhet når du kan si at Kaia`s innlegg er som alltid tåkete? Hvem er du som sitter på din pidestall og ser ned og dømmer andre? Kom ned på jorden til oss andre så letter kanskje tåken og du ser det med litt klarere syn. Om ikke annet, vis respekt for at alle ikke ser tingene fra ditt ståsted. Noen vet og noen tror.....slik vil det være i lang tid fremover, og slik har det vært i de siste 30 000 årene, det er nemlig så langt tilbake sjamanismen kan spores. Derav ordet sjaman- "Den som vet "!
Jeg sier at noe er tåkete når det ikke "henger på greip" og har rotfeste i den vanlige verdenen mennesket lever i.
Jeg sier at den som påberoper seg å vite noe bør vite at viten ikke er avhengig av hvem som vet: Viten er virkelig viten, - ikke tro.
Jeg sier dette ovenstående fordi personen jeg sier det til ikke har feste i verden, men svever høyt oppe i atmosfæren uten å ta stilling til daglige ting.
Jeg sier dette fordi personen i flere tråder kommer med tåkeprat som for "svake" sjeler kan være skadelig.

Tror man noe er det greit. Vet man, så vet man ikke fordi shamanismen kan spores 30000 år tilbake (det kan den faktisk heller ikke) men fordi det er beviselig slik!

Ydmykhet er forsåvidt ikke fornavnet på dette forumet. Du skal vite at det ikke er barnetegninger du finner på disse sidene..

Men fanatisme smaker python, selv om man sukkrer den! :D
Antall ord: 279
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bjørnekvinnen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 61
Startet: 08 Aug 2007 15:50
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av bjørnekvinnen »

Sender deg en fallskjerm med kjærlighet, måtte det gi deg en myk landing og åpne ditt hjerte og sinn for det som er rundt deg i universet. :mozilla_smile:
Antall ord: 31
bjørnekvinnen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

bjørnekvinnen skrev:Sender deg en fallskjerm med kjærlighet, måtte det gi deg en myk landing og åpne ditt hjerte og sinn for det som er rundt deg i universet. :mozilla_smile:
Hvor tåkete og uformelig kan man tillate seg å bli? Ditt svar i denne tråden er det den gammle venstrepolitiker sa: -"Alt hev ein ende, men pylsa heve to."

Pølsevev er .. sett fra alle sider .. pølsevev! :mozilla_tongue:
Antall ord: 73
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Og ang. betydningen av ordet "sjaman", så betyr ikke det at det mennesker "visste" for så og så mange tusen år siden, er korrekt.
For bare 150 år siden "visste" man at brystmelk fra kvinner kurerte tæring. I dag vet vi bedre.
I middelalderen "visste" man at det å slenge kvinner på vannet, tjoret til møllesteiner, beviste om hun var heks eller ikke.
Bush "visste" at krigen han startet mot Irak ville bli en suksess i løpet av kort tid.

Ser du poenget, bjørnekvinne?
Antall ord: 87
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links