Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerNår man føler at man trenger veiledning i livet...

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Vinga
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 01 Sep 2007 13:13
17

Når man føler at man trenger veiledning i livet...

Innlegg av Vinga »

Den siste tiden har for meg om min familie vært tung, da jeg har mistet min farsfigur og barna mine sin morfar. Jeg har opplevd samlivsbrudd, og min sønn ble alvorlig syk,hvor vi lenge ikke viste hva som feilet han. Han har nå fått en diagnose, og livet føles igjen å ha litt mer substans. Har følt som om jeg har vært i fritt fall en lang periode og følt at livet har manglet en retning. På vegne av mange andre skulle jeg selv være sterk, men følte selv at jeg manglet noen å støtte meg på for å greie å komme igjennom en epoke i livet som for meg har vært utfordrende på mange måter.

Jeg kan ikke selv se eller føle mine hjelpere, men setter min lit i at de er der og hjelper meg. Vet jeg har styrke i meg selv, men jeg må tro på at det er noe mer som kan hjelpe meg å lede meg i riktig retning. Enda så føler jeg mye i livet er svevende og trenger sårt veiledning i form av hvilken retning jeg skal ta.

Er det noen som kan hjelpe meg med å sette ting på plass for meg. Vite hva jeg skal gjøre for å verne om barna mine og meg selv...Dvs.. Kan jeg aktivt bruke hjelperne mine til å hente styrke og visdom til å ta de rette valgene, eller finnes svarene i meg selv??
Antall ord: 247

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Jeg har blitt fortalt at man kan henvende seg til sine hjelpere i alle situasjner. Siden ditt liv og din fam har det vanskelig, har du sannsynligvis flere hjelpere rundt deg og dine. Jeg vet ikke hvordan du kan komme i direkte kontakt med dine hjelpere, men kanskje du bare kan spørre rett ut i luften? Har også hørt folk sier at de har gjort det og fått hjelp. Det er mulig du har svarene i deg selv, men du trenger hjelp til å finne dem frem. Kanskje du kan bruke en liten time av dagene til å forsøke å meditere litt. Tror kanskje du lettere vil få kontakt da.
Selv opplever jeg å få hjelp med alt fra små bekymringer til store. Hvordan det skjer er jeg ikke sikker på, for også jeg har spurt direkte uten at jeg umiddelbart har følt hjelpen. Men så skjer det noe pussigt. Det er som om noen putter tanker og ideer ned i meg. Noen ganger kan jeg "se" ting, men jeg føler ikke at jeg har kontroll på dette. Det kommer når det skal. Noen ganger får jeg svar gjennom andre mennesker. Dette er blitt daglige hendelser for meg, så jeg har lært meg til å stole på det.
Min kontakt med hjelpere kom via drømmer i en tid jeg slet voldsomt i livet. Siden har jeg vært så heldig å få ha dem rundt meg. Jeg ser dem kun i drømmene, og fornemmer dem i våken tilstand. Kommunikasjon skjer i drømmene, og jeg får da direkte svar. Ellers opplever jeg rett som det er små og store tegn. Det kan være via dyr og fugler, via andre mennesker etc...
Antall ord: 289

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vinga
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 01 Sep 2007 13:13
17

Takk for svar

Innlegg av Vinga »

Takk for svar. Jeg må innrømme at jeg har trodd jeg har hatt flere hjelpere og at når jeg egentlig ikke har orket mer, har funnet styrke til å orke litt til uten at jeg helt har forstått grunnen. Men hvem er disse hjelperne?? Er de mennesker som vi har kjent før, er de en energi, eller hva kan de forklares som? Er de der hele tiden, når vi sover, når vi dusjer og går på jobb?? Når vet de at vi trenger dem og når kan vi konferere med dem??
Jeg var tidligere veldig følsom og kunne vite uten å egentlig vite at farfaren min 2 ganger var alvorlig syk og holdt på å dø, og dermed tok kontakt med de helt tilfeldig, men tror jeg med årene har hardnet til og eller kanskje ikke har tid til å kjenne etter på de følelsene og de tegnene jeg får.... Hvordan kan jeg igjen trene meg opp til å føle andre mennesker enten de er nær meg eller fysisk veldig fjern fra meg...
Jeg lurer på om jeg kan hente styrke, kunnskap og råd fra ett familiemedlem som har gått bort,og som jeg var svært nært knyttet til... Men jeg vil også føle på alt dette ukjente uten å måtte være redd....
Antall ord: 228

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Vet ikke om jeg kan svare på dette, men ja, du kan ha hjelpere som har vært i familien din. Har du forsøkt å meditere? Du har sikkert mye som forstyrrer akkurat nå, og å kunne bruke en times meditasjon hver dag kan hjelpe deg til å gjenopprette forbindelsen igjen. Jeg søkte hjelp hos en klarsynt som ledet meg på rett vei og jeg lærte hvordan jeg skulle gjøre det. Det føles som å koble seg til et høyere bevissthetsnivå, et overstående energiplan. Kjenner du noen i din omgangskrets som kan dette?

Alt du har du og din fam har vært i gjennom skaper støy og forstyrrelser. Det kan blokkere for deg. Kanskje du bør søke hjelp slik jeg gjorde.
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 488
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

Stol på deg selv Vinga, du har alt som trengs for å verne om både deg selv og dine. Du mangler bare vissheten og den kan du finne igjen når du titter inn på rommet til barna og hører lyden av pusten deres. Det ligger magi i de liv du har bragt til verden....

tvil ikke.

StormS;)
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

storms skrev:Stol på deg selv Vinga, du har alt som trengs for å verne om både deg selv og dine. Du mangler bare vissheten og den kan du finne igjen når du titter inn på rommet til barna og hører lyden av pusten deres. Det ligger magi i de liv du har bragt til verden....

tvil ikke.

StormS;)
Det var fint sagt av deg, selv om vi av og til har behov for hjelp.
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wenchek
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 18 Jun 2006 13:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Wenchek »

Kjære deg Vinga!

Det er så mye som er sagt ang hjelpere, å ikke minst engler i det siste..-jeg har aldri møtt noen engler, vertfall ikke med hvite vinger men jeg har en mening om det alikevell. Kanskje det som jeg mener er mine hjelpere egentlig er engler? aner ikke, å for meg spiller det ingen rolle heller hva det er. Det viktigste for meg er at jeg føler at det er noen der som hjelper meg, spesielt i vanskelige situasjoner. Å det er jeg glad for å lese i stykket ditt og at du føler det er noen der når du har det som værst.

Å fortsett og tro på det- det ligger mye hjelp i å bare tro. Min mening er at vi har en guide som følger oss gjennom hele livet, og at vi får forskjellige hjelpere, alt etter hvor vi er i livsfasen. Jeg tror også at vi har avdøde familievenner som hjelper oss igjennom enkelte perioder i livet. Noen kan nok føle at de er der, noen snakker med dem daglig osv -det kan nok være mange måter å komunisere med dem på. Jeg tror at vi har noen av dem rundt oss til enhver tid- at vi aldri er alene, de passe på oss. Selv bad jeg en gang i ren desperasjon om et tegn fra dem. Jeg var døn fortvilet å begynte å tvile, men ja jeg fikk et tegn som gjorde at jeg aldri mer har stusset på om de er her.

Du lurer på om du kan hente styrke fra et familiemedlem som har gått over til den andre siden. Jeg mener at du kan hente mye styrke derfra men at du i utgangspunktet skal hente styrke fra deg selv. Du har det i deg, som Storms her skriver. Enig i det men jeg vet av erfaring at det kan være vanskelig å hente det fra seg selv når en ikke har det så bra med seg selv. Da kan det være fint med litt drahjelp fra andre, for å få et lite push til å komme videre.

Jeg ønsker deg all mulig lykke til!

Sender deg også en pm.

Klem fra Wenche
Sist redigert av Wenchek på 03 Sep 2007 08:26, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 368
Bedre og bedre..
www.paranorge.net

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 436
Startet: 20 Nov 2006 15:31
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

selv om om du ikke ser hjelperne dine, er de der! hvis du vil, kan jeg gjerne sende litt ekstra energi og varme til deg hvis du trenger..dette skal gå bra, bare du tar tiden til hjelp. kooz :)
Antall ord: 39
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Du har sikkert lest eller hørt den historien om fotsporene i sanden? Der en mann spør Jesus om hvorfor det bare var et sett med fotspor de gangene han hadde det tyngst i livet og Jesus svarer at det var de gangene han bar ham på sine skuldre?
Det er litt sånn med hjelpere også...de gangene vi har det tyngst enser vi ikke alltid nærheten deres fordi vi blokkeres av det vonde vi istedet fokuserer på. Ikke misforstå, det er normalt å føle på det vonde og vi skal bearbeide, men vi blir litt "blinde" for de som bærer oss gjennom det.
Jeg tror heller ikke du har "mistet" farsfiguren din, men at han gjør så godt han kan med å være der når det trengs. Vi skal ikke alle få privilegiet å se eller høre de vi har mistet, men ved å ha tillitt til at de er der, så kan en fortsatt ha et forhold til dem. Jeg får fortsatt besøk av mamma'n min. Fornuften min tror ikke alltid på det, men hele meg "vet" det likevel...Sett av noen minutter til å snakke med hjelperne dine og dine kjære på den andre siden hver dag. Legg merke til spesielle ting som kan skje etterpå. Noe som tilsynelatende er tilfeldig, men likevel er perfekt timet i livet ditt....da kanskje du får en lien bekreftelse på at det er noen som du ikke ser som vil deg vel?
Antall ord: 251
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vinga
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 01 Sep 2007 13:13
17

Innlegg av Vinga »

Hei alle sammen, og takker for mange fine svar! :-)

Jeg må innrømme at jeg er skeptisk til å kunne møte min "farsfigur" og at han er her å hjelper meg. Han var kirurg og trodde på kalde harde fakta. Ser liksom ikke helt for meg at han skal fly rundt i sfæren en eller annen plass og være en "engel" og våke over oss, selv om det likevel er det jeg føler... (blir litt motstridende det her) Derimot så har jeg full tro på at den dagen min kjære elskede mormor finner ut at hun ikke skal leve lenger, så vil hun alltid våke over meg. Hun har sagt at hun skal komme igjen å spøke, og er det noen som kan det, så er det henne. Likevel er hun det snilleste mennesket på jord, og jeg veit at når jeg merker hennes nærvær, og det er jeg sikker på at jeg vil, så vil jeg kjenne meg trygg.
Hvorfor veit jeg sånne ting, og er det jeg veit noe som er langt ut på alle vidder??
I begynnelsen da han var død, drømte jeg om han hele tiden, men da viste jeg veldig godt at han var død, og drømte om han død, men at jeg dro han med meg uansett hvor jeg var. Så plutselig sluttet jeg å drømme om han, og jeg savnet han så voldsomt, men i natt drømte jeg om han, og han var igjen levende, men om enn syk. Uansett så pratet han til meg og jeg til han, men jeg fikk ikke riktig med meg hva han sa, og våknet skuffet over at det var morgen.....
Det høres kanskje merkelig ut, og har sikkert sin normale forklaring, men jeg vil se litt bakenfor det de fleste kan og bruke min intuisjon til og forstå mer og til å kunne ta rette valg sånn ellers i hverdagen... Hva mener dere andre? Erfaringer og innspill??
-Og ja jeg har hørt historien om jesus i sanden.. Rørende.... Veit ikke hva mer jeg kan si, men det blir mer ubegripelig for meg på ett vis... Jeg føler meg litt småsplittet i måten å tenke på....
Antall ord: 380

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Du har svaret i deg sjølv...ditt savn og din usikkerhet er veiledning...
Antall ord: 14
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vinga
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 01 Sep 2007 13:13
17

Innlegg av Vinga »

Jeg er kanskje ikke helt med, så jeg spør? Hvordan kan mitt savn og min usikkerhet være veiledningen?? Er det fordi jeg stiller spørsmål?? hmmm :mozilla_undecided: [/quote]
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Vet du hva en klok mann her inne sa til meg en gang? Jeg sa at jeg drømte om å kunne "se" moren min. Jeg er ikke redd for å "se" mer, likevel er det fortsatt noe som sperrer.
Men det han sa: "Du ser henne jo hver dag, ikke stående rett opp og ned slik som du vil, men i alt rundt deg."
Og når jeg fikk tenkt litt på det, så er det jo sant. Jeg ser henne i mitt eget speilbilde, jeg ser henne i drømme, i gode stunder som hun ville delt med meg....o.s.v.
Tenk litt på det, du ser ham i drømmene dine, tankene dine og han er i hjertet ditt så lenge du lever....og selv om han ikke trodde på noe etter døden, så har han fått tilbake det åndelige perspektivet når han ikke lenger er bundet av en kropp i tid og rom.

Det at du drømmer at han er syk, det har jeg ikke noe godt svar på. Jeg har faktisk hatt samme type drømmer om moren min. Mulig det er forløsning og bearbeiding, eller at det er vi som ikke vil gi slipp....
Slapp av med drømmene dine, plutselig "kommer" han innom igjen. Har prøvd å meditere? Kan hende du får mer "feeling" med det "hinsidige" når du senker tankeaktiviteten og skjerper sanser....?
Antall ord: 238
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Vinga skrev:Jeg er kanskje ikke helt med, så jeg spør? Hvordan kan mitt savn og min usikkerhet være veiledningen?? Er det fordi jeg stiller spørsmål?? hmmm :mozilla_undecided:
Veiledning er din reaksjon på det du opplever...bearbeiding er å finne dine egne svar sjølv...

Alternativt kan du få veiledning og bearbeiding pent pakka inn av andre med sløyfe på...
Antall ord: 63
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links