Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Gjenferdene på Gettysburg slagmarken
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Gjenferdene på Gettysburg slagmarken
Den Amerikanske borgerkrigen var en blodig affære.
Ett av de største og avgjørende slagene for og avgjøre spørsmålet om slavehold og hindre deling av kontinentet, var slaget på Gettysburg sletten.
Slaget som raste i tre dager (om jeg ikke husker feil), drepte over utrolige 50.000 mennesker !
Og lemmlestet mange fler.Over 50.000 lik lå i ukesvis strødd over ett svært område, før de ble ryddet opp på gettysburg. Slaget ved Gettysburg var et av de blodigste slagene i Den amerikanske borgerkrigen og har blitt ansett som vendepunktet i krigen ved at sørstatene ble slått tilbake. Det sto ved byen Gettysburg, Pennsylvania mellom den 1. juli og 3. juli 1863. Nordstatene vant slaget.
De to hærene støtte første gang sammen 1. juli.
Neste morgen, 2 juli, hadde store deler av begge hærene blitt samlet i og rundt Gettysburg. Nordstatene hadde plassert styrkene langs høydedragene sør for byen, slik at frontlinjene fikk form av en stor U. Gjennom hele dagen ble nordstatenes ,eller "blåjakkenes" stillinger angrepet, men til tross for store tap holdt linjene stand.
Tredje dag, den 3. juli 1863, fortsatte kampene langs hele linjen. Sørstatene sendte
12 500 infanterister 1600 meter (det er over en og en halv kilometer og løpe med utstyr under ild. Prøvd det ?), over åpent landskap og under kraftig skyts fra kanon-artilleri mot nordstatenes styrker som hadde bygget opp et forsvarsverk av steiner og kvister. Hvilket skremmende og surrealistisk syn må ikke det ha vert!
Slaget var med dette, det slaget med størst tap i løpet av den amerikanske borgerkrigen. I tillegg omkom en sivil jente etter at hun ble truffet av et bomskudd da hun sto og bakte brød på kjøkkenet.
Spøker det der ?
http://uk.youtube.com/watch?v=WteXzuyBE ... ed&search=
.
Ett av de største og avgjørende slagene for og avgjøre spørsmålet om slavehold og hindre deling av kontinentet, var slaget på Gettysburg sletten.
Slaget som raste i tre dager (om jeg ikke husker feil), drepte over utrolige 50.000 mennesker !
Og lemmlestet mange fler.Over 50.000 lik lå i ukesvis strødd over ett svært område, før de ble ryddet opp på gettysburg. Slaget ved Gettysburg var et av de blodigste slagene i Den amerikanske borgerkrigen og har blitt ansett som vendepunktet i krigen ved at sørstatene ble slått tilbake. Det sto ved byen Gettysburg, Pennsylvania mellom den 1. juli og 3. juli 1863. Nordstatene vant slaget.
De to hærene støtte første gang sammen 1. juli.
Neste morgen, 2 juli, hadde store deler av begge hærene blitt samlet i og rundt Gettysburg. Nordstatene hadde plassert styrkene langs høydedragene sør for byen, slik at frontlinjene fikk form av en stor U. Gjennom hele dagen ble nordstatenes ,eller "blåjakkenes" stillinger angrepet, men til tross for store tap holdt linjene stand.
Tredje dag, den 3. juli 1863, fortsatte kampene langs hele linjen. Sørstatene sendte
12 500 infanterister 1600 meter (det er over en og en halv kilometer og løpe med utstyr under ild. Prøvd det ?), over åpent landskap og under kraftig skyts fra kanon-artilleri mot nordstatenes styrker som hadde bygget opp et forsvarsverk av steiner og kvister. Hvilket skremmende og surrealistisk syn må ikke det ha vert!
Slaget var med dette, det slaget med størst tap i løpet av den amerikanske borgerkrigen. I tillegg omkom en sivil jente etter at hun ble truffet av et bomskudd da hun sto og bakte brød på kjøkkenet.
Spøker det der ?
http://uk.youtube.com/watch?v=WteXzuyBE ... ed&search=
.
Antall ord: 318
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jul 2005 13:11
- 19
Re: Gjenferdene på Gettysburg slagmarken
NeiMetodisten skrev: Spøker det der ?
Mvh Dan
Antall ord: 9
Google er din venn
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Hehe. Unnskyld meg for dette dårlige ad hominem argumentet, men jeg klarte ikke la vær å reagere på utseendet deres. Skjegget til han som ble stoppet av kona var aldeles forferdelig striglet, og så den nakkevarmeren til han neste som ble intervjuet da.
Kan noen forklare meg hvordan dette første spøkelset som tydeligvis ikke var fysisk tilstede (siden han bare kunne forsvinne før de så opp igjen), kunne bære disse fysiske patronene?
Kan noen forklare meg hvordan dette første spøkelset som tydeligvis ikke var fysisk tilstede (siden han bare kunne forsvinne før de så opp igjen), kunne bære disse fysiske patronene?
Antall ord: 77
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
Kanskje de er, eller utløser, energier eller spenninger, som gjør at ting rører seg?BA. skrev:Hehe. Unnskyld meg for dette dårlige ad hominem argumentet, men jeg klarte ikke la vær å reagere på utseendet deres. Skjegget til han som ble stoppet av kona var aldeles forferdelig striglet, og så den nakkevarmeren til han neste som ble intervjuet da.
Antall ord: 96
☮
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Ja, der har du en oppgave og fokusere på BA. Hvordan kunne det gå til.BA. skrev:Hehe. Unnskyld meg for dette dårlige ad hominem argumentet, men jeg klarte ikke la vær å reagere på utseendet deres. Skjegget til han som ble stoppet av kona var aldeles forferdelig striglet, og så den nakkevarmeren til han neste som ble intervjuet da.
Og stikk ikke av fra denne med og bortforklare det på vanlig vis som innbillninger eller annet. Dykk ned i den metafysiske verden.
Ikke bli bekvem retorisk. Vær litt generøs med den gamle metodisten.
Vi har andre spøkelser som kan manifestere seg på samme måte, slik att de blir tatt for og være levende mennesker. Er ikke det ganske utrolig da?. Som f.eks Chikagos hvite dame.
Omtalt her på forumet.
Som Chikagos hvite dame, sier ulike folk som ser dem att de opptrer i begrensett tid før de forsvinner. Vanskelig å holde energi nok oppe lenge ?
Det er også en historie her inne fra Haugesund, der en mann virker fysisk en stund for og forsvinne i bilys som treffer.
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... highlight=
Den svært illeluktende soldaten bar (Eng. live amunition), skarpe skudd.
Det har ikke vært lov på Gettysburg på 100 år sier kommentatoren.
Som rimelig er.
Ett universitet bekrefter årgangen til å være orginale patroner og krutt, årgang 1863.
Sjeldent og verdifult samlermateriale.
Skal vi ta en telttur til stedet BA ?
Antall ord: 279
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Var dette et forsøk på å forklare hvordan noe ikkefysisk kan holde noe fysisk?Metodisten skrev:Ja, der har du en oppgave og fokusere på BA. Hvordan kunne det gå til.BA. skrev:Hehe. Unnskyld meg for dette dårlige ad hominem argumentet, men jeg klarte ikke la vær å reagere på utseendet deres. Skjegget til han som ble stoppet av kona var aldeles forferdelig striglet, og så den nakkevarmeren til han neste som ble intervjuet da.
Og stikk ikke av fra denne med og bortforklare det på vanlig vis som innbillninger eller annet. Dykk ned i den metafysiske verden.
Ikke bli bekvem retorisk. Vær litt generøs med den gamle metodisten.
Vi har andre spøkelser som kan manifestere seg på samme måte, slik att de blir tatt for og være levende mennesker. Er ikke det ganske utrolig da?. Som f.eks Chikagos hvite dame.
Omtalt her på forumet.
Som Chikagos hvite dame, sier ulike folk som ser dem att de opptrer i begrensett tid før de forsvinner. Vanskelig å holde energi nok oppe lenge ?
Det er også en historie her inne fra Haugesund, der en mann virker fysisk en stund for og forsvinne i bilys som treffer.
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... highlight=
Den svært illeluktende soldaten bar (Eng. live amunition), skarpe skudd.
Det har ikke vært lov på Gettysburg på 100 år sier kommentatoren.
Som rimelig er.
Ett universitet bekrefter årgangen til å være orginale patroner og krutt, årgang 1863.
Sjeldent og verdifult samlermateriale.
Skal vi ta en telttur til stedet BA ?
Antall ord: 295
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Men hvordan kan noe ikkefysisk holde fysiske objekter oppe?Diablesse skrev:Kanskje de er, eller utløser, energier eller spenninger, som gjør at ting rører seg?BA. skrev:Hehe. Unnskyld meg for dette dårlige ad hominem argumentet, men jeg klarte ikke la vær å reagere på utseendet deres. Skjegget til han som ble stoppet av kona var aldeles forferdelig striglet, og så den nakkevarmeren til han neste som ble intervjuet da.
Hva slags energi kan det være snakk om?
Antall ord: 116
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Det vet vi ikke.BA. skrev:Men hvordan kan noe ikkefysisk holde fysiske objekter oppe?Diablesse skrev:Kanskje de er, eller utløser, energier eller spenninger, som gjør at ting rører seg?BA. skrev:Hehe. Unnskyld meg for dette dårlige ad hominem argumentet, men jeg klarte ikke la vær å reagere på utseendet deres. Skjegget til han som ble stoppet av kona var aldeles forferdelig striglet, og så den nakkevarmeren til han neste som ble intervjuet da.
Det er det du og jeg skal prøve og finne ut.
Antall ord: 134
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Nov 2006 15:31
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: moss
-
- Standard bruker
- 17
I følge Sylvia Brown ble noen som hadde tatt kanonkuler og annet fra Gettysburg slagmarken med hjem hjemsøkt av ting som begynte og skje.
Jada, vet at Sylvia er slaktet mange ganger og har tatt stygt feil (mistolket?) en del.
men hun er jo sukkersøt da. Bare det gjør jo att vi må se henne.
http://uk.youtube.com/watch?v=BNNF9hWAX2o
Jada, vet at Sylvia er slaktet mange ganger og har tatt stygt feil (mistolket?) en del.
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Nei, det er det jeg spør om, og som jeg håper noen kan gi meg svar på.Metodisten skrev:Det vet vi ikke.BA. skrev:Men hvordan kan noe ikkefysisk holde fysiske objekter oppe?Diablesse skrev:Kanskje de er, eller utløser, energier eller spenninger, som gjør at ting rører seg?BA. skrev:Hehe. Unnskyld meg for dette dårlige ad hominem argumentet, men jeg klarte ikke la vær å reagere på utseendet deres. Skjegget til han som ble stoppet av kona var aldeles forferdelig striglet, og så den nakkevarmeren til han neste som ble intervjuet da.
Antall ord: 155
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Sylvia Browne, ja.Metodisten skrev:I følge Sylvia Brown ble noen som hadde tatt kanonkuler og annet fra Gettysburg slagmarken med hjem hjemsøkt av ting som begynte og skje.
Hun er jo troverdig.
Det er ikke mistolkning, det er rett og slett avslørte løgner.
Antall ord: 87
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
Tja... mange skeptikere, og folk som tror på det paranormale også, som for eksempel sier at poltergeister er ikke noe "spøkelse". En poltergeist er bare en energi som mennesket selv utløser, uten å være klar over det selv. Kanskje det er menneskene selv som utløser disse energiene vi snakker om nå også, og ikke noe overnaturlig? Eller det kan oppstå spenninger/elektriske ladninger pga. noe, som får ting til å flytte på seg?BA. skrev:Men hvordan kan noe ikkefysisk holde fysiske objekter oppe?Diablesse skrev:Kanskje de er, eller utløser, energier eller spenninger, som gjør at ting rører seg?BA. skrev:Hehe. Unnskyld meg for dette dårlige ad hominem argumentet, men jeg klarte ikke la vær å reagere på utseendet deres. Skjegget til han som ble stoppet av kona var aldeles forferdelig striglet, og så den nakkevarmeren til han neste som ble intervjuet da.
Antall ord: 194
☮
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Javel, hva slags energi er dette da? Hvordan utløser menneskene denne energien? Hvordan oppstår disse spenningene/ladningene, og hvordan overføres de til objektet, og hvordan fører de til at objektet opphever gravitasjonskreftene?Diablesse skrev:Tja... mange skeptikere, og folk som tror på det paranormale også, som for eksempel sier at poltergeister er ikke noe "spøkelse". En poltergeist er bare en energi som mennesket selv utløser, uten å være klar over det selv. Kanskje det er menneskene selv som utløser disse energiene vi snakker om nå også, og ikke noe overnaturlig? Eller det kan oppstå spenninger/elektriske ladninger pga. noe, som får ting til å flytte på seg?BA. skrev:Men hvordan kan noe ikkefysisk holde fysiske objekter oppe?Diablesse skrev:Kanskje de er, eller utløser, energier eller spenninger, som gjør at ting rører seg?BA. skrev:Hehe. Unnskyld meg for dette dårlige ad hominem argumentet, men jeg klarte ikke la vær å reagere på utseendet deres. Skjegget til han som ble stoppet av kona var aldeles forferdelig striglet, og så den nakkevarmeren til han neste som ble intervjuet da.
Antall ord: 232
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Noe endeligt svar har ikke jeg heller.BA. skrev:Nei, det er det jeg spør om, og som jeg håper noen kan gi meg svar på.Metodisten skrev:Det vet vi ikke.BA. skrev:Men hvordan kan noe ikkefysisk holde fysiske objekter oppe?Diablesse skrev:Kanskje de er, eller utløser, energier eller spenninger, som gjør at ting rører seg?BA. skrev:Hehe. Unnskyld meg for dette dårlige ad hominem argumentet, men jeg klarte ikke la vær å reagere på utseendet deres. Skjegget til han som ble stoppet av kona var aldeles forferdelig striglet, og så den nakkevarmeren til han neste som ble intervjuet da.
Jeg har imellomtiden samlet mange tråder og biter som ett puslespill om disse tingene. Noe har jeg funnet her.
Men noen endelig konklusjoen har jeg i likhet med deg ikke.
Antall ord: 195
Hide post links |