Hei!
Hvis et gjernferd/gjengganger er i et hus der hvor man er, kjenner man det ved å føle , kulde???Det er det jeg har hørt. Jeg merker i mitt hus at noen steder er det iskaldt , noen steder varmt, og så kommer det kulde byger, og så varme byger....
Si hva dere mener!
Fortell meg noen eksempel på hvordan jeg vet jeg har gjengganger i mitt hus?
På forhånd , TAKK... .
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Er det sånn man føler nærvær med gjernferd?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
sett opp kamera som har "heat detection"(infrarød), sjekk hvor det er kaldt og hvor det er varmt eller la den stå over natta i vanlig modus mens du tar opp.
EVP er også et alternativ btw.
Antall ord: 38
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Finnes det andre måter ? Snakke til kulden?Professor skrev:sett opp kamera som har "heat detection"(infrarød), sjekk hvor det er kaldt og hvor det er varmt eller la den stå over natta i vanlig modus mens du tar opp.
Antall ord: 48
Hide post links |
vel tror vel ikke du kan snakke til kulden. grunnen til at det kan være kaldt der er fordi "den" greia som er der suger vel all energi, men det er jo det EVP går ut på da.Tussinussi skrev:Finnes det andre måter ? Snakke til kulden?Professor skrev:sett opp kamera som har "heat detection"(infrarød), sjekk hvor det er kaldt og hvor det er varmt eller la den stå over natta i vanlig modus mens du tar opp.
"Electronic Voice Phenomenom" alt du trenger er en lydopptaker, skru den på, si hva du vil og vent på svar, etterpå setter du på headset og og lytter. anbefaler at du bruker en dings som kan overføre lydklippet til pc'en for da kan du bruke programmer som gjør det lettere å spotte EVP.
her kan du lese mer om det : http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic ... phenomenon
Antall ord: 159
Hide post links |
Dette blir fra mitt ståsted;
Når det gjelder å snakke til kulden...da er jeg enig med professoren her.
Men; finn deg et rolig og stille sted og sett deg ned og prøv å slape godt av...da kan du få inn mer enn det du gjør når du stresser litt mer. Mange sverger til meditasjon her...men det er nok min tolmodighet for liten..lol
Men tro meg, kontakt kan oppnås fint uten meditasjon. Det kommer til det å kunne slappe så godt av at man får inn de rette tingene.
Dårlig forklart...men det beste dere får i kveld.
Når det gjelder å snakke til kulden...da er jeg enig med professoren her.
Men; finn deg et rolig og stille sted og sett deg ned og prøv å slape godt av...da kan du få inn mer enn det du gjør når du stresser litt mer. Mange sverger til meditasjon her...men det er nok min tolmodighet for liten..lol
Men tro meg, kontakt kan oppnås fint uten meditasjon. Det kommer til det å kunne slappe så godt av at man får inn de rette tingene.
Dårlig forklart...men det beste dere får i kveld.
Antall ord: 107
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Hei på deg.
At hus er både varme og kalde er ganske vanlig.
De delene som er av betong vil holde på kulden i det Norske klima.
Er de delene i tilegg under bakken, er de garantert kaldere.
Trverk som vender mot solen vil bli fortere varmet opp.
Har de i tilegg vinduer, blir inneluften kjempefort varmet opp.
Slik vil du kunne oppleve store forskjeller.
Både i nyere og eldre hus er det ofte vindlekasjer.
Føler du kald trekk, ta ett levende lys og hold det der. Rører flamen på seg eller blafrer, har dere nok ett isolasjonsproblem som fort vil kunne koste penger.
Se spesielt rundt vinduer.
Jeg utelukker aldri noe paranormalt. Jeg utelukker aldri noe, men det som jeg sier over er mere sansynlig, så sjekk det ut først.
Føler du kald trekk, ta ett levende lys og hold det der. Rører flamen på seg eller blafrer, har dere nok ett isolasjonsproblem som fort vil kunne koste penger.
Jeg utelukker aldri noe paranormalt. Jeg utelukker aldri noe, men det som jeg sier over er mere sansynlig, så sjekk det ut først.
Antall ord: 136
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Sep 2005 20:28
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: nordvestlandet
Helt enig her. Mye mellom himmel og jord,men èn skal ikke tro at det spøker bare fordi det er varme/kulde forskjeller i et hus.Metodisten skrev:Hei på deg.
Antall ord: 165
Når nettene blir lange og kulda setter inn.. en svale gjør ikke en sommer.
O'er all there hung the shadow of a fear,
A sense of mystery the spirit daunted,
And said, as plain as whisper in the ear,
The place is haunted!
O'er all there hung the shadow of a fear,
A sense of mystery the spirit daunted,
And said, as plain as whisper in the ear,
The place is haunted!
Hide post links |