Drømmer, NDO & ut av kroppenMin egen lucid drømming

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Tobben
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 25 Mai 2004 17:32
20

Min egen lucid drømming

Innlegg av Tobben »

Enkelte ganger når jeg drømmer, så havner jeg i ubehagelige kniper.

For å ta et eksempel av en av mange 20-30 drømmene mine som angår dette:

Jeg er på date med en dame, og vi sitter og spiser på en fin restaurant og har det koselig. Plutselig helt ut av det blå så slipper jeg en skikkelig fis (en ufattelig grusom en). Plutselig skjønner jeg at det er en drøm, og vips så "trykker" jeg på pause og spoler tilbake tiden til før det skjer, og "trykker" start. Så går tiden videre, og vi sitter der litt til. Og plutselig så gjør jeg noe enda værre, jeg driter bokstavelig på meg. Og da "trykker" jeg på pause igjen, og spoler tilbake tiden. Sånn kan det gå en liten stund, før jeg blir mektig irritert og gir opp, og drømmen er slutt.

Moralen i drømmen er veldig lett å skjønne, da det begynner å bli grusomt lenge siden jeg har hatt dame. Derfor begynner jeg å bli usikker på meg selv når det gjelder jenter. Men det er en litt spesiell drøm, og jeg drømmer sjeldent disse "lucid drømmene" mer. Det var en helt vill periode hvor jeg drømte dette opptil flere ganger i uken.

Noen som har vært bortimot noe av det samme?
Antall ord: 231
And the memories comes back to haunt me, haunt me like a curse!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

"Moralen" høres mer ut som maktesløshet. Altså, du føler deg maktesløs.
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ulriktr
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Apr 2006 22:05
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre

Innlegg av ulriktr »

enig
Antall ord: 1
BE BRAVE AND GO WITH HONOR

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tobben
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 25 Mai 2004 17:32
20

Innlegg av Tobben »

Makteløshet? Hmm, hva tenker du på?
Antall ord: 7
And the memories comes back to haunt me, haunt me like a curse!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Min egen lucid drømming

Innlegg av Vilma »

Tobben skrev:Enkelte ganger når jeg drømmer, så havner jeg i ubehagelige kniper.

For å ta et eksempel av en av mange 20-30 drømmene mine som angår dette:

Jeg er på date med en dame, og vi sitter og spiser på en fin restaurant og har det koselig. Plutselig helt ut av det blå så slipper jeg en skikkelig fis (en ufattelig grusom en). Plutselig skjønner jeg at det er en drøm, og vips så "trykker" jeg på pause og spoler tilbake tiden til før det skjer, og "trykker" start. Så går tiden videre, og vi sitter der litt til. Og plutselig så gjør jeg noe enda værre, jeg driter bokstavelig på meg. Og da "trykker" jeg på pause igjen, og spoler tilbake tiden. Sånn kan det gå en liten stund, før jeg blir mektig irritert og gir opp, og drømmen er slutt.

Moralen i drømmen er veldig lett å skjønne, da det begynner å bli grusomt lenge siden jeg har hatt dame. Derfor begynner jeg å bli usikker på meg selv når det gjelder jenter. Men det er en litt spesiell drøm, og jeg drømmer sjeldent disse "lucid drømmene" mer. Det var en helt vill periode hvor jeg drømte dette opptil flere ganger i uken.

Noen som har vært bortimot noe av det samme?

Det høres ut som du er redd for å miste kontrollen, kanskje er det slik i ditt virkelige liv at du har en jobb der du blir utsatt for mye press, eller har lærere som og foreldre osv. som forventer seg ting av deg. Jeg vet jo ikke hvor gammel du er da.
Kanskje er du litt forknytt, har litt vanskelig for å være deg selv alltid, er redd for hva andre vil tro.

Men ja, maktesløshet er også det jeg tenker, at du så gjerne vil få til noe, men får det ikke til 100%.
Det virker ikke som om denne drømmen har noe med damen å gjøre, det er bare et bilde i en situasjon som er en katastrofe for deg, kanskje den værste situasjonen du kan tenke deg.

Kanskje er det et problem, eller en situasjon i livet ditt som er pressende akkurat nå.
Det med at det er en dame med i bildet, kan jo selvsagt ha noe med at, som du sier, det er lenge siden du har hatt dame. Men det kan likesågodt være et bilde på noe annet, eller andre. Eller deg selv. At du rett og slett ikke vil drite deg ut for deg selv.

Dette var bare det jeg tenkte nå, så det ble sikkert litt rotete. Jeg har heller ingen forutsetninger for å vite hvordan du er som person, så det blir ren spekulasjon og gjetting fra min side. ;)
Antall ord: 478
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links