Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSUMMERVILLE fra Haunted (Historien bak)

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

SUMMERVILLE fra Haunted (Historien bak)

Innlegg av Mysticool »

http://www.wiresplice.com/a_house_in_summerville.html

Fra Summerville. Episoden gikk på Discovery i vinter tror jeg, fy faen for en jævelig episode, grøsser enda.
Her er litt opplevelse fra Summerville. Interessant syns nå jeg.
Antall ord: 39
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av freespirit »

Arg!! Bruker å se det men akkurat dennne episoden har jeg ikke sett!!
FA*N!!!!!!!!!!!!
Antall ord: 14
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Mysticool »

freespirit skrev:Arg!! Bruker å se det men akkurat dennne episoden har jeg ikke sett!!
FA*N!!!!!!!!!!!!
Kanksje den kommer i reprise nå om natta for tida...går vist denna og neste uke hvertfall...krysse fingre, den episoden SKLA jeg se igjen og ta opp!
Antall ord: 45
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

hm.. husker ikke navn eller hus fra disse episodene jeg.. men en av de ekleste jeg har sett er kanskje den om det huset som hadde blitt brukt som abort klinikk. når de tok bilder i gangen fikk de se mange spedbarnshoder. og så var det noe om noen lik gravd ned under garsjen eller et uthus, de bare rakk ikke å grave de opp før det ble lagt sement oppå.
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Mysticool »

livingdeaddoll skrev:hm.. husker ikke navn eller hus fra disse episodene jeg.. men en av de ekleste jeg har sett er kanskje den om det huset som hadde blitt brukt som abort klinikk. når de tok bilder i gangen fikk de se mange spedbarnshoder. og så var det noe om noen lik gravd ned under garsjen eller et uthus, de bare rakk ikke å grave de opp før det ble lagt sement oppå.
Det gikk natt til tirsdag tror jeg...i kjellern var der gammelt slakteri hvor det blei foretatt aborter....
Antall ord: 92
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

Mysticool skrev: Det gikk natt til tirsdag tror jeg...i kjellern var der gammelt slakteri hvor det blei foretatt aborter....
mhm.. har ikke sett på reprisene som går nå på natta, men er nok den ja. hva skjedde i episoden over..?
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Mysticool »

livingdeaddoll skrev:
Mysticool skrev: Det gikk natt til tirsdag tror jeg...i kjellern var der gammelt slakteri hvor det blei foretatt aborter....
mhm.. har ikke sett på reprisene som går nå på natta, men er nok den ja. hva skjedde i episoden over..?
mener du epsioden før?
Antall ord: 49
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

Mysticool skrev:
livingdeaddoll skrev:
mener du epsioden før?
summerville episoden..
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av freespirit »

Nice;)

Da kan jeg ligge å se på det i natt å vite at Mysticool også ser på det:P
*rart*. hmm.. :P
Antall ord: 20
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Mysticool »

livingdeaddoll skrev:
Mysticool skrev:
livingdeaddoll skrev:
mener du epsioden før?
summerville episoden..
Nå er det jævla lenge sida den gikk, men skal ta med det grøvste jeg husker..:

Svært hvitt gammalt hus som blei kalt SUMEERVILLE ( i USA et sted)
De flyttet noen folk inn der, og huset levde sitt liv, merkelige ting skjedde, og en dag de fikk besøk av et vennepar om jeg ikke husker så galt, skulle husfrua (og eller mannen...hukser ikke helt) ut å hente noe på kjøkkenet eller noe, da gjestene satt istua, og de plutselig skrek høyt, i veggen/kroken begynte lufta liksom å vibrere/flimre, som når du ser over et bål feks...og et manneansikt (gjenferd) viste seg og folka var livredde.
Det er også ett eller anna som skjer i kjellern og i tilknytning til døra fra kjløkkenet og ned til kjellern.
Etterhvert forsøkes det å finne ut noe om fortida på huset, de finner per dags dato hull i døra på kjøkkenet (gamle kulehull). I huser bodde det om jeg ikke husker noen rike folk med penger som hadde noen tjenestepiker (el.l.). Dette mener jeg var på 1940 tallet.
Disse tjenestepikene klagde på "unaturlige" ting i huset, men blei bare ledd av...
Om det føre den tid igjen hadde skjedd et drap eller noe så dramatisk husker jeg ikke.
Uansett, en kveld kom det merkelige lyder og om de begge, eller om det var den gamle fruen som bodde der som reagerte, huskes ikke, men det var noe med den kjellern og døra innpå kjøkkenet. Om de selv åpna døra ned til kjellern, eller om
ånden gjorde det, skal jeg ikke si, men denne skikkelsen som nevnt øverst "ploppa" ut av døråpningen, på samme måte, lufta bare flimra og bølga seg, han skøyt ett eller flere skudd mot døra, og trur den smalt igjen, og de rømte huset i huj og hast og kom aldri mere tilbake.
Så er jeg litt usikker, men lurer på om det var en skatt eller noe begravd på eller rundt eiendommen, så det kan jo være at noen gikk igjen der og passa på skatten, men dette husker jeg ikke helt.
Var i vinter eller fjor høst jeg så den episoden, og den var jævla creepy!

Så visst noen har sett den og husker bedre enn meg, så bare korriger meg!
Antall ord: 456
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Mysticool »

freespirit skrev:Nice;)

Da kan jeg ligge å se på det i natt å vite at Mysticool også ser på det:P
*rart*. hmm.. :P
Hehe :P Syns nå det er litt uhyggelig jeg da, sitter deri soffan, mutters alene, og MÅ ha fjernkontrollen KLAR til å stenge LYD eller skru over på noe annet om det blir for ekkelt...litt pyse sånn på natterstid..
Antall ord: 61
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Mysticool »

KORRIGERING: Episoden het SUMMERWIND (og ikke summerville ....like navn...)
Finner noen småtteri på nett.

FANT BILDER OG HISTORIEN, SPENNENDE!!! :mozilla_cool:

http://www.prairieghosts.com/summer.html
Antall ord: 28
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
DiMalo
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 15 Mai 2007 22:08
17
Kjønn (valgfri): Male
Lokalisering: I en koffert

Innlegg av DiMalo »

Utfra det som står beskrevet på den hjemmesiden er det en hjemvendt soldat fra krigen på 40 tallet som ble drept der. Han hadde vunnet en større pott i poker og en av de andre tilstedeværende i huset som da var en slags saloon syntes ikke noe om at en fremmedkar stakk av med pengen så derfor ble han skutt.
Mulig min english er rusten, men slik jeg husker det etter å ha lest på nettsiden i allefall.
På en annen side... Haunted er litt for "actionpreget" og det ligger så og si ALLTID noen begravd i kjelleren og da gjerne et barn eller ung jente død i barselseng
Antall ord: 112
tiocfaidh ar la

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Mysticool »

DiMalo skrev:Utfra det som står beskrevet på den hjemmesiden er det en hjemvendt soldat fra krigen på 40 tallet som ble drept der. Han hadde vunnet en større pott i poker og en av de andre tilstedeværende i huset som da var en slags saloon syntes ikke noe om at en fremmedkar stakk av med pengen så derfor ble han skutt.
Mulig min english er rusten, men slik jeg husker det etter å ha lest på nettsiden i allefall.
På en annen side... Haunted er litt for "actionpreget" og det ligger så og si ALLTID noen begravd i kjelleren og da gjerne et barn eller ung jente død i barselseng

Les stykket i den siste linken, der står historien som blei filmatisert og sendt på Haunted.
Uansett, det var en jævelig episode! Nå er det 18 minutter igjen...spent på hva som kommer i natt...
Antall ord: 151
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

DiMalo skrev: På en annen side... Haunted er litt for "actionpreget" og det ligger så og si ALLTID noen begravd i kjelleren og da gjerne et barn eller ung jente død i barselseng
ikke alltid, men ofte.. ;)

åh, ja jeg sett den episoden mysticool, men jeg tørr ikke å rette på deg, fordi jeg har det med å blande innhold på slike ting.

husker en annen jeg synes var ekkel den baren som tidligere var et slakterhus(?) hvor to menn hadde utført sataniske ritualer (eller drept kvinner og kastet hodene deres i en brønn)..
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links