Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBilder fra Dikemark 19.juli 2007

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Nomia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jul 2005 21:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Bilder fra Dikemark 19.juli 2007

Innlegg av Nomia »

Hei!

Jeg og kjæresten min gikk rundt på Dikemarksområdet og tok bilder, men det dukket opp ulik aktivitet på bildene våre. Disse formeene var IKKE der da vi stod rett utenfor og tittet rett på vinduet selv. Men formene flytter på seg.

Kunne noen ha tatt en nøye titt på disse bildene og gitt en tilbakemelding?
MERK: det er ikke brukt blitz da bildene ble tatt, for å se klart på det som er i vinduet må man zoome inn. Bildene også endret farge.. kameraet oppførte seg merkelig.

Vi følte også VELDIG sterk tilstedeværelse og vi må si at Dikemark og de som går igjen der fortjener nå fred ..hadde det vært mulig å få til en samling der alle som vil hjelpe dem over stiller og vi får ført dem inn i lyset og gitt disse stakkars sjelene fred en gang for alle?

Vi hennvender oss til troende og medium slik at stedet endelig kan få fred.. nok er nok.. de har lidd tillstrekkelig. Får bare vondt ved tanken.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

//Nomia
Sist redigert av Nomia på 20 Jul 2007 17:35, redigert 7 ganger totalt. Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Strawberry<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Mar 2007 16:45
17

Innlegg av Strawberry<3 »

Last de opp på Tinypic.com, det er kjempe enkelt:)
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nomia
Nybegynner
Nybegynner
19

Tusen takk Strawberry

Innlegg av Nomia »

Strawberry<3 skrev:Last de opp på Tinypic.com, det er kjempe enkelt:)
Da var bildene lagt ut, takk for hjelpen :mozilla_smile:

Og vi har endret størrelsen på alle bildene.. men bruk zoom så ser man tydeligere
Sist redigert av Nomia på 20 Jul 2007 17:37, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Bildene er jo så enormt store! Kunne du ikke ha forminsket dem litt? Man ser jo ingenting når man må scrolle hit og dit...

Jeg ser bare de tre lysene inne som lager en slags lens flare på bildet... Er det dem du mener?
Antall ord: 45
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mrs.mystic
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mai 2006 15:21
18

Innlegg av mrs.mystic »

Ser mest ut som refleksjon av blitsen i vinduene synes jeg!!
Antall ord: 11
Den som ler sist er treig......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Svartepus skrev:Bildene er jo så enormt store! Kunne du ikke ha forminsket dem litt? Man ser jo ingenting når man må scrolle hit og dit...

Jeg ser bare de tre lysene inne som lager en slags lens flare på bildet... Er det dem du mener?
Ja, bildene er alt for store, får ikke noe inntrykk!
Klarer du å fikse på det, tror du ?

Amfelia
Antall ord: 66
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
noldus07
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jul 2007 16:49
17

Innlegg av noldus07 »

Hadde dere bare hatt widescreen, eller hva det nå enn heter, sånn som jeg har (: ser hele bildet. Men hva kan de lysa være for no egentlig? :mozilla_yell:
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nomia
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Nomia »

noldus07 skrev:Hadde dere bare hatt widescreen, eller hva det nå enn heter, sånn som jeg har (: ser hele bildet. Men hva kan de lysa være for no egentlig? :mozilla_yell:
Hei!
Ja det er de lysene vi også har sett + de figurene på de to første bildene.
Vi har ikke brukt blitz, og disse lysene etc kom frem etter at vi så over bildene.
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Men lysene rører jo ikke på seg som trådstarter påstår. De er på samme plass på alle bildene, og der de ser ut til å røre på seg, ser du at resten av bildet også rører på seg. Med andre ord; ustødig kamera...

Min teori er enten en trearmet lysestake innendørs, eller refleks fra utelys i nærheten. Pluss et utstødig kamera og dårlige lysforhold.
Antall ord: 74
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nomia
Nybegynner
Nybegynner
19

Svar!

Innlegg av Nomia »

Svartepus skrev:Men lysene rører jo ikke på seg som trådstarter påstår. De er på samme plass på alle bildene, og der de ser ut til å røre på seg, ser du at resten av bildet også rører på seg. Med andre ord; ustødig kamera...

Min teori er enten en trearmet lysestake innendørs, eller refleks fra utelys i nærheten. Pluss et utstødig kamera og dårlige lysforhold.
Hei Svartepus.

Mulig at jeg var ustødig på kameraet, men at det var en trearmet lysestake med lys i et forlatt og stengt sykehusannlegg inne på Dikemark, jeg har også bildet tatt med blitz der du ser inn igjennom vinduet og der er det ingen tegn til lys eller liv.
Hvis du ser på de to første bildene så om du ser nøye så ser du en eller annen form som danner seg i vinduet, og etter dette begynte de lysene å komme.

//Nomia
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Se nærmere på dette bildet : Jeg har KUN justert lyus og kontrast, samt doblet størrelsen
( utdrag av orginalen over - som ikke er orginal, men komprimert og forminsket versjon )

Bilde

Her ser vi at det er et skap - sannsynligvis glass-skap inne i bygget.
dermed ville jeg sjekke om det ikke er et lite lys på kamera som lyser når man tar bilde,
rødt eller grønt lys.
Lyser når man tar bilde, - blinker hvis man bruker nedtelling slik at fotografen kan bli med osv.

3 refleksjoner ; 2 forskjellige vindusglass i gammel treramme, samt refleksjon fra glass i glass-skapet inne i rommet.

Det er mitt forslag. . .
Spesielt fordi de er på samme plass hele tiden, bevegelsen ( og spiral-irkningen) kommer av ustødig kamera, når bildet ble tatt på tid.
( selv ikke jeg klarer å få stødig bilde uten stativ når jeg tar bilder på tid ( dvs uten blits i halvmørket ).

Håper det gir et svar som høres fornuftig ut... ;-)
( og jeg merket intet "merkelig" i bildene, desverre. Men dere var kansje ikke der på rett tidspunkt . . - da jeg var på Skillingmark, merket jeg lite utenom tiden mellom ca 23:00 og 04:00 )

mvh Asbjørn
Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Mitt kamera har et eget lys ved utløseren på kameraet,
Bilde
det kan lett speiles i vindu i mørket...
Se her hvordan det lyser opp fingeren på avtrekkeren.... Og her var det MYE lysere...

Asbjørn
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

noldus07 skrev:Hadde dere bare hatt widescreen, eller hva det nå enn heter, sånn som jeg har (: ser hele bildet. Men hva kan de lysa være for no egentlig? :mozilla_yell:
Det har jeg :D
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Sammenlign det øverste og nederste bildet. Det er det som er nederst som er mest rett, da holder du kkameraet mer i ro. Det lyset ser ut som en lysestake, men det kan komme fra en utelampe som henger ute.
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kindelvev
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Okt 2006 23:47
18
Lokalisering: Oslo/Nesodden

Innlegg av Kindelvev »

men i bildet nr 2 er det 2 skikkelser, det ene bare ett ansikt...
Antall ord: 14
Let him who is without gilt throw the first stone.

At noe ikke kan bevises betyr ikke at det ikke finnes, det betyr bare at vi ikke har funnet en håndfast måte å gjøre det på enda!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links