Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderenda en lier sykehus tråd desverre, men

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
wtfbbq

enda en lier sykehus tråd desverre, men

Innlegg av wtfbbq »

søkte før jeg postet, men har noen spørsmål.

til dere som har vært der:

er det no sperringer rundt hele bygget,lukket port eller gjerde rundt hele bygget elns?

må man klatre eller krype elns for å komme inn? lest at dørene er stengt, men har jo sett endel bilder her på forumet..

hvor langt tid tar det fra oslo til lier sykehus med bil?

spiller det no rolle klokken vi drar dit?

er det vakter eller politi som passer på? isåfall,hvis vi blir tatt får vi bot?

takk på forhånd.
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

JA, alle byggene er sperret med gjerde rundt. Det første bygget du ser/kommer til, der er dørene spikret igjen, og det er også lett for naboer/andre å se.... De to andre byggene i skogen (følg veien bortover, forbi bommen ) er litt mer bortgjemt og dermed lettere å komme usett inn i, og der er også dører som er åpne .

Oslo - Lier tar ca. en halvtime ,følg skilting mot Lierbyen (avkjøring før Drammen like etter Liertunnelen) - fortsett mot Lierbyen men i den siste rundkjøringen når du ser skiltet hvor det står Lierbyen tar du 2. avkjøring (rett frem) - mot Hønefoss. Følg veien et lite stykke (ca 1 km) og det går en vei til høyre mot Lier E-Verk bl.a. - inn der. Følg veien opp, du får en skole og en fotballbane på høyre side, og noen boligblokker og en barnehage på venstre side . Parker bilen i området der og ta beina fatt, forbi den første bygningen du ser. (alderspsykiatrisk klinikk el. noe sånt) På baksiden av denne bygningen går du rett frem til du ser bommen, fortsett forbi den og du kommer til de to bygningene innerst .

Det beste er å dra dit mellom kl. 20 og 21, eller i skumringen. Gjerne når det er dårlig vær,slik at det ikke er turgåere (natursti like ved) . Men vær obs på at det kan være narkomane i byggene til alle døgnets tider, og de kan gjemme seg hvis de hører folk, for så å plutselig komme fram....det er det verste med stedet. Jeg har aldri sett vakter eller politi der, vært der 3 ganger, men det er avdelinger i drift på området og de ansatte holder øye med bygningene rundt så prøv å komme usett forbi... Blir du tatt kan du bli anmeldt for innbrudd, da risikerer du 1 års fengsel eller bot .

Forøvrig vil jeg heller anbefale å dra til Dikemark (utenfor asker)...der er det ikke narkomane i bygningene, der er det ingen sperringer og der er mye mer åndelig aktivitet! Jeg var der med en klarsynt og hun turte ikke gå ut av bilen når vi nærmet oss stedet..det var for ille !
Antall ord: 389

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Har hørt om flere tilfeller i det siste som purken har dukka opp der, så det kan godt hende de kan være der, lier er lite og purken der har visst ikke så mye å gjøre der tydeligvis.
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wtfbbq

Innlegg av wtfbbq »

dannys skrev:JA, alle byggene er sperret med gjerde rundt. Det første bygget du ser/kommer til, der er dørene spikret igjen, og det er også lett for naboer/andre å se.... De to andre byggene i skogen (følg veien bortover, forbi bommen ) er litt mer bortgjemt og dermed lettere å komme usett inn i, og der er også dører som er åpne .

Oslo - Lier tar ca. en halvtime ,følg skilting mot Lierbyen (avkjøring før Drammen like etter Liertunnelen) - fortsett mot Lierbyen men i den siste rundkjøringen når du ser skiltet hvor det står Lierbyen tar du 2. avkjøring (rett frem) - mot Hønefoss. Følg veien et lite stykke (ca 1 km) og det går en vei til høyre mot Lier E-Verk bl.a. - inn der. Følg veien opp, du får en skole og en fotballbane på høyre side, og noen boligblokker og en barnehage på venstre side . Parker bilen i området der og ta beina fatt, forbi den første bygningen du ser. (alderspsykiatrisk klinikk el. noe sånt) På baksiden av denne bygningen går du rett frem til du ser bommen, fortsett forbi den og du kommer til de to bygningene innerst .

Det beste er å dra dit mellom kl. 20 og 21, eller i skumringen. Gjerne når det er dårlig vær,slik at det ikke er turgåere (natursti like ved) . Men vær obs på at det kan være narkomane i byggene til alle døgnets tider, og de kan gjemme seg hvis de hører folk, for så å plutselig komme fram....det er det verste med stedet. Jeg har aldri sett vakter eller politi der, vært der 3 ganger, men det er avdelinger i drift på området og de ansatte holder øye med bygningene rundt så prøv å komme usett forbi... Blir du tatt kan du bli anmeldt for innbrudd, da risikerer du 1 års fengsel eller bot .

Forøvrig vil jeg heller anbefale å dra til Dikemark (utenfor asker)...der er det ikke narkomane i bygningene, der er det ingen sperringer og der er mye mer åndelig aktivitet! Jeg var der med en klarsynt og hun turte ikke gå ut av bilen når vi nærmet oss stedet..det var for ille !
takk for god info dannys!<3

btw btw, når du sier dikemark, noen spesielle bygninger du tenker på? sykehus elns? eller hele området egentlig?
Antall ord: 417

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

SV: dikemark

Innlegg av dannys »

Det er en bygning øverst i skogen som er forlatt, litt vanskelig å finne men hvis du kommer fra Asker kjører du inn skrått til venstre - ikke ved sykehuset,men like etter, du ser noen boligblokker rett frem, det er fire boligblokker du da får på høyre side når du kjører inn..veien er ganske smal og nesten gjengrodd etterhvert. Følg veien oppover, hold til venstre helt til du kommer frem. Du kommer til en parkeringsplass på toppen,du ser en statue og to bygninger, den ene bygningen har flere etasjer og det står nr. 23 og Elevinternat på bygningene. Du ser tydelig at de er nedlagte: knuste ruter,hærverk, åpne dører osv.

Bilde
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wtfbbq

Innlegg av wtfbbq »

du er helt genial dannys<3

takker igjen! respekt til deg.
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cilie+2
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Sep 2005 20:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nordvestlandet

Innlegg av Cilie+2 »

Jøss så bra, sku ønske e bodde på østlandet..hehe.. litt langt å kjøre over 50mil for å kanskje få oppleve noe;P
Antall ord: 23
Når nettene blir lange og kulda setter inn.. en svale gjør ikke en sommer.

O'er all there hung the shadow of a fear,
A sense of mystery the spirit daunted,
And said, as plain as whisper in the ear,
The place is haunted!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mattao92

Innlegg av mattao92 »

ja, ikke så mye sånt på vestlandet heller
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Cilie+2 skrev:Jøss så bra, sku ønske e bodde på østlandet..hehe.. litt langt å kjøre over 50mil for å kanskje få oppleve noe;P
Litt surt det, ja, særlig siden en på slike turer ikke blir garanert noen ting...:S

Dikemark er nærmere der jeg bor. Kanskje jeg skulle ta en tur dit også, og snuse litt rundt? dannys er genial, kommer med små tips og råd her og der, det er kjempebra :D Ante ikke hvordan Dikemark lå til før jeg så dette flyfotoet..
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wtfbbq

Innlegg av wtfbbq »

Diablesse skrev:
Cilie+2 skrev:Jøss så bra, sku ønske e bodde på østlandet..hehe.. litt langt å kjøre over 50mil for å kanskje få oppleve noe;P
Litt surt det, ja, særlig siden en på slike turer ikke blir garanert noen ting...:S

Dikemark er nærmere der jeg bor. Kanskje jeg skulle ta en tur dit også, og snuse litt rundt? dannys er genial, kommer med små tips og råd her og der, det er kjempebra :D Ante ikke hvordan Dikemark lå til før jeg så dette flyfotoet..
jeg som starta "dannys er genial" flooden! ;D
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Ikke noe dessverre, bare kom med mer om Lier. :D

Snakka med en som hadde vært på Lier for noen uker siden, han sa at de fantes flere bygg et godt stykke inne i skogen der, sånn ca 20 min å gå fra de som er i bruk.
Men veien var visst helt grodd igjen.
Noen som vet noe om dette?
Det hadde stått Lier sykehus på det og var i bare 2 etasjer.
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wtfbbq

Innlegg av wtfbbq »

Sol@ngelica skrev:Ikke noe dessverre, bare kom med mer om Lier. :D

Snakka med en som hadde vært på Lier for noen uker siden, han sa at de fantes flere bygg et godt stykke inne i skogen der, sånn ca 20 min å gå fra de som er i bruk.
Men veien var visst helt grodd igjen.
Noen som vet noe om dette?
Det hadde stått Lier sykehus på det og var i bare 2 etasjer.
oi hørtes interessant ut! takk for info!:D
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Aner ikke om det er sant da, men det går jo an å finne ut.
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Nov 2006 15:31
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

har du vært der sol? på et av stedene?
Antall ord: 10
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

murmel skrev:har du vært der sol? på et av stedene?
Har vært på Lier, og det blir kanskje en tur til Dikemark engang i sommer.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links