Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Vestmannerød på Borre.
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Jun 2007 13:14
- 17
Vestmannerød på Borre.
Noen som vet noe om denne gården? Jeg jobbet der som stalljente en del år, og opplevde vel bare en merkelig ting, men jeg lurer på om det er andre som har opplevd noe der? Det er en gammel gård, den er bygd på 1800- tallet en gang. Jeg var der fra 1992-96. Onkelen min jobbet som gardsgutt der rett etter krigen, og han husker at det var noe rart med våningshuset, som er ett stort flott hus med ballsal og greier. Ikke at han som gardsgutt fikk lov å komme inn så ofte, men de gangene han var der så frøs han alltid husker han og tjenestejentene ble byttet ut ofte fordi de ikke orket å bo der. Jeg har opplevd at på låven/ stallen så ble luken fra høyloftet, ned til hestene lukket, jeg sto på loftet og skuffet ned høy til hestene når en av jentene ropte på meg, jeg måtte hjelpe henne med en hest. Jeg må passere under luken for å komme meg opp på loftet igjen, kikker automatisk opp og ser at luken er igjen! Dette er en luke på 1x1 m, den er lagd av betong og ligger helt flatt på gulvet når den er åpen. Vi måtte alltid være minst to jenter for å greie å åpne den. Så hvordan forklarer dere det? Det var kun jeg og denne jenta på gården, alle ellers var alle bortreist på et ridestevne. Det var nysnø, og når vi tok oss en tur rundt for å sjekke, så vi ingen spor, annet enn våre to. Dessuten lager denne luken ett forferdelig bråk når den lukkes, rustne jenger osv, og vi sto ca 6 meter fra den og merket ikke at den ble lukket. Vi var ikke så høye i hatten den dagen...
Antall ord: 310
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |