Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Se på denne videoen !
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Ikke godt å si...
Enkelte av klippene har blitt diskutert her før, og da har det vært mest
meninger om at klippene har vært uekte.
Det gjelder "demonen" som flytter på stoler og åpner døra
og den japanske (?) jenta og speilet bl.a.
Jeg heller mer mot den skeptiske siden, jeg... akkurat nå...
Antall ord: 56
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Ok, hehe. Er veldig skeptisk til sånne filmer jeg ..wicced skrev:Ikke godt å si...
Antall ord: 68
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Det må jeg si... enten det er manipulert eller ekte, var det interessante videoer
(sett vekk ifra de tåpelige kommentarene som jeg hadde svært vanskelig for å ta seriøst... hva vil det f.eks. si at klippene er filmet av NORMALE mennesker..? jaja...)
(sett vekk ifra de tåpelige kommentarene som jeg hadde svært vanskelig for å ta seriøst... hva vil det f.eks. si at klippene er filmet av NORMALE mennesker..? jaja...)
Antall ord: 45
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
Normale mennesker puster kanskje ikke så høylydt...ludoburgero skrev:Det må jeg si... enten det er manipulert eller ekte, var det interessante videoer
Antall ord: 55
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Det er ganske lett å se at disse klippene er laget med overlegg og viten. Ta for eksempel det klippet som liksom skal være fra 70-tallet. Legg merke til hvor hendig alle objektene det "skjer noe med" er plassert innenfor bilderammen, og at det skjer etter tur. Det er jo rene stillebenet.
Og de øvrige klippene også er lekende lett å få til med f.eks. simpel videomanipulasjon. Et godt eksempel på det er det klippet hvor "regissøren" har stilt kameraet på et stativ foran et speil for liksom å skulle bevise at det er et spøkelse på ferde. For de som har prøvd det er det like åpenbart som sola en vakker dag i Miami at han har tatt i bruk stop-motion-teknikk for å animere kameraet. For å være helt ærlig er det til og med dårlig stop motion med alt for få frames pr. sekund. Han/hun har også lagt på en ferdig "ripple"-effekt fra redigeringsprogrammet for liksom å forestille kamerastøy. Han kan tydeligvis ingenting om kameraer, for intet kamera lager en så ren effekt når det blir utsatt for støt eller andre ødeleggende ting.
Jeg gidder ikke skrive om de øvrige klippene, men spør gjerne, så skal jeg komme med forslag til hvordan det er laget.
Og de øvrige klippene også er lekende lett å få til med f.eks. simpel videomanipulasjon. Et godt eksempel på det er det klippet hvor "regissøren" har stilt kameraet på et stativ foran et speil for liksom å skulle bevise at det er et spøkelse på ferde. For de som har prøvd det er det like åpenbart som sola en vakker dag i Miami at han har tatt i bruk stop-motion-teknikk for å animere kameraet. For å være helt ærlig er det til og med dårlig stop motion med alt for få frames pr. sekund. Han/hun har også lagt på en ferdig "ripple"-effekt fra redigeringsprogrammet for liksom å forestille kamerastøy. Han kan tydeligvis ingenting om kameraer, for intet kamera lager en så ren effekt når det blir utsatt for støt eller andre ødeleggende ting.
Jeg gidder ikke skrive om de øvrige klippene, men spør gjerne, så skal jeg komme med forslag til hvordan det er laget.
Antall ord: 217
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Nov 2005 11:24
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: kristiansand
hvor lang var den filmen?
jeg fikk bare sett maks 2min, om d engang.... :O
jeg fikk bare sett maks 2min, om d engang.... :O
Antall ord: 15
. . . . .
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Det siste klikket var iallefall fabrikert, kameramannen visset jo helt tydelig hvir han skulle filme før det skjedde noe. Annsiktet til jenta var jo den samme jenta, bare med "blurred" effekt. De andre kan jeg ikke si noe om, uten at det er godt gjort å ha kameraet på akkurat da. Men igjen, de mest utrolige ting blir jo fanget på film i "americas funniest home videos".
Jeg synes den skikkelsen som løp over veien var veldig ekkel.
Men de poltegeist eventene kan godt være sanne, men hviorfor blir ikke hele møbelet som beveger seg filmet, så man kan se at det ikke er en tråd der. Jo, fordi det nettopp er en tråd der. Men.. jeg skal ikke utelukke noe som helst jeg, det er nok bare de som filmet som vet sannheten i sitt hjerte, det gjør ikke jeg.
Men de poltegeist eventene kan godt være sanne, men hviorfor blir ikke hele møbelet som beveger seg filmet, så man kan se at det ikke er en tråd der. Jo, fordi det nettopp er en tråd der. Men.. jeg skal ikke utelukke noe som helst jeg, det er nok bare de som filmet som vet sannheten i sitt hjerte, det gjør ikke jeg.
Antall ord: 147
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Hide post links |
¨Vilma skrev:Det siste klikket var iallefall fabrikert, kameramannen visset jo helt tydelig hvir han skulle filme før det skjedde noe. Annsiktet til jenta var jo den samme jenta, bare med "blurred" effekt. De andre kan jeg ikke si noe om, uten at det er godt gjort å ha kameraet på akkurat da. Men igjen, de mest utrolige ting blir jo fanget på film i "americas funniest home videos".
Det med møbelen var jo filmet på natta (ingen holdt kamera) . Dem hadde bare satt det fra seg der og lagt seg. xP Hvis det er det du mener da..
Antall ord: 180
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Jul 2006 17:13
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tysvær
hm.. intersang film
nei eg vett rett og slett ikkje ka eg ska tro her, men er åpen for at det er sant!
nei eg vett rett og slett ikkje ka eg ska tro her, men er åpen for at det er sant!
Antall ord: 23
Det fins noe i mørket.. men hva?
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 18
Fergestad skrev:¨Vilma skrev:Det siste klikket var iallefall fabrikert, kameramannen visset jo helt tydelig hvir han skulle filme før det skjedde noe. Annsiktet til jenta var jo den samme jenta, bare med "blurred" effekt. De andre kan jeg ikke si noe om, uten at det er godt gjort å ha kameraet på akkurat da. Men igjen, de mest utrolige ting blir jo fanget på film i "americas funniest home videos".
Det med møbelen var jo filmet på natta (ingen holdt kamera) . Dem hadde bare satt det fra seg der og lagt seg. xP Hvis det er det du mener da..
Ja, det var den jeg mente.
ja, det stemmer at de satte fra seg kameraet, men det betyr jo ikke at ngen var utenfor bildet og dro i møblene. Vi så jo ingen hele møbler, kunne bare være noen som dro i stolbenet. Jeg trenger iallefall litt mer en det for å bli overbevist. Og hvorfor skulle poltergeistet velge å opptre rett ovenfor kameraet? Ikke vet jeg... for alt jeg vet er poltergeist prkåte. Men som skrevet, jeg trenger mer for å overbevises. Jeg er godtroende, men ikke i den grad.
Antall ord: 274
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Den "skikkelsen" som løp over veien var bare noe smuss på bilvinduet.
Angående "poltergeistfilmen"...
Den avslører seg selv allerede de første sekundene. Da kan man nemlig tydelig se at filmen er kjørt baklengs når døra flyr opp. Man ser det lett på den gardina som henger der, som blir dratt med av lufttrykket når døra smelles igjen.
Og som nevnt så er ingen av de bevegelige elementene i bildet filmet i sin helhet, og det er dermed veldig lett å dra i dem. Trenger antakeligvis ikke tråder engang.
Og på slutten av filmen kommer det endelige punktumet; kameraet "detter" ganske så mykt i bakken. Jeg vil tro guttungene som har laget dette var litt engstelige for å la kameraet dette skikkelig i bakken;)
Bare juks, fra ende til annen.
Angående den japanske jenta som ser i speilet (jeg har forklart den før, men gjør det igjen):
Veldig lett å få til hvis man vet hvordan man kan legge film oppå hverandre og trikse litt med størrelse.
Legg merke til at kameraet plutselig står støtt som et fjell når speilbildet blir stående når jenta snur seg vekk. Dette er for at det ikke skal oppstå bevegelser som avslører at speilbildet og jenta i virkeligheten er to forskjellige klipp.
Også spiller de på at japanske småpiker er skumle. The Ring, anyone?
Angående "poltergeistfilmen"...
Den avslører seg selv allerede de første sekundene. Da kan man nemlig tydelig se at filmen er kjørt baklengs når døra flyr opp. Man ser det lett på den gardina som henger der, som blir dratt med av lufttrykket når døra smelles igjen.
Og som nevnt så er ingen av de bevegelige elementene i bildet filmet i sin helhet, og det er dermed veldig lett å dra i dem. Trenger antakeligvis ikke tråder engang.
Og på slutten av filmen kommer det endelige punktumet; kameraet "detter" ganske så mykt i bakken. Jeg vil tro guttungene som har laget dette var litt engstelige for å la kameraet dette skikkelig i bakken;)
Bare juks, fra ende til annen.
Angående den japanske jenta som ser i speilet (jeg har forklart den før, men gjør det igjen):
Veldig lett å få til hvis man vet hvordan man kan legge film oppå hverandre og trikse litt med størrelse.
Legg merke til at kameraet plutselig står støtt som et fjell når speilbildet blir stående når jenta snur seg vekk. Dette er for at det ikke skal oppstå bevegelser som avslører at speilbildet og jenta i virkeligheten er to forskjellige klipp.
Også spiller de på at japanske småpiker er skumle. The Ring, anyone?
Antall ord: 237
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 18
Jeg synes ikke den skikkelsen som løp over veien så ut som smuss? Bevegelig smuss da?
Antall ord: 17
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Du må huske på at både bilen og kameraet beveger seg i forhold til veien. Det er altså ikke smusset som beveger seg, men kameraet i forhold til bilen, og bilen i forholdet til veien, dermed gir det en illusjon av at en tåkeaktig skikkelse som beveger seg. Hvis du ser nøye etter ser du mer smuss på ruta, som også ser ut til å bevege seg.Vilma skrev:Jeg synes ikke den skikkelsen som løp over veien så ut som smuss? Bevegelig smuss da?
Antall ord: 88
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 18
Kimbara skrev:Du må huske på at både bilen og kameraet beveger seg i forhold til veien. Det er altså ikke smusset som beveger seg, men kameraet i forhold til bilen, og bilen i forholdet til veien, dermed gir det en illusjon av at en tåkeaktig skikkelse som beveger seg. Hvis du ser nøye etter ser du mer smuss på ruta, som også ser ut til å bevege seg.Vilma skrev:Jeg synes ikke den skikkelsen som løp over veien så ut som smuss? Bevegelig smuss da?
Du har helt rett. Så det jo med engang nå, forrige gang var jeg så innstilt på at det skulle være ekte.
Antall ord: 113
Hide post links |