Drømmer, NDO & ut av kroppenFøler at jeg har blitt gal!

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

annki
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Apr 2007 17:13
17

Føler at jeg har blitt gal!

Innlegg av annki »

Jeg har funnet ut at jeg lider av søvn paralyse, etter å ha gått lange tider og ikke forstått hva som har vært problemet mitt.

Jeg kan legge meg å sove, hvor jeg da ser alt i rommet..inkl klær ja alt som det er da jeg har lagt meg :mozilla_surprised: Jeg kan ligge å skrike, men ingen lyd kommer ut..bare små pip føles det som.

Her en natt tilbake var det en svart skikkelse ved senge kanten min og jeg kjempet meg opp og sparket til den igjen og igjen..den forsvant opp i høyden og så ble den borte. Dette har også skjedd hvor en mann skikkelse kom ved siden av sengen min.

Jeg har nå begynt å sove på magen og det hjelper faktisk. Men her i forrige uke, så skjedde det noe da jeg sov på siden. Jeg så pappa satt på krakken jeg har ved siden av sengen..han var litt hoven i ansiktet, jeg ble redd og kjempet meg opp. Må legge til at pappa døde i mars i år.

Føler at jeg er blitt sprø, eller kan det hende at pappa var der.? Bare så rart å se han i søvn paralyse tilstand. Er det innbilling ? Har noen av dere opplevd det?
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Søvnparalyse er betegnelsen på det som skjer når "kroppen kobles vekk fra hjernen" - noe som skjer for at du ikke skal rive ned huset når du drømmer . .
Selve fenomenent søvnparalyse er ganske kjent, og vitenskapen har mange forklaringer på det.

Så kommer det som diskuteres ; nemlig det å se andre personer / vesen i rommet, når denne tilstanden inntreffer :
- Noen mener det er hjernen som er i halvdrømme, en del av hjernen er våken, mens en annen del sover og drømmer.
-Andre mener at tilstanden åpner opp for det tredje øyet, og man kan se ting - energier som man ikke ser med de vanlige øyne.
Enkelte forteller dog at de kommuniserer med disse energiene.

og så har vi alternativ 3 ; en kombinasjon. Vi oppfatter åndelige energier, men hjernen vrenger på de bildene vi får inn, og vi kan da få se merkelige (les skumle) vesen, fordi hjernen forvrenger inntrykkene - de blir behandlet som impulser til drøm.

At din far var på besøk, ser jeg ikke vekk fra. Hadde selv "besøk" av min far kort tid etter at han døde, det spesielle var at jeg vet jeg drømte, men "situasjonen var reell" -
Vi holdt på å ordne opp med boet, etter begravelsen, og da blir det selvfølgelig dratt frem ting fra skuffer og skap. For å si det slik ; "det var et fælt rot" - noen dager . . .

Iallfall midt i dette "rotet" dukket min far opp (i min drøm), og jeg forberedte meg på skikkelig kjeft for å ha rotet i hans leilighet på denne måten.
Men han smilte bare, og plutselig var han vekke.

Det finnes sikkert mange mulige forklaringer på min opplevelse og, men jeg tolker det som en slags "hadet bra" hilsen fra ham.

Så at det er mer enn bare det fysiske er iallfall jeg sikker på .
Og ser ikke vekk fra at du og har opplevet "kontakt med det åndelige".

mvh Asbjørn
Antall ord: 330

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Yvain el FuchsiaS
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Apr 2006 13:54
18

Innlegg av Yvain el FuchsiaS »

Hei du!
Jeg har hatt lignende drømmer og vil tipse deg om å roe helt ned om du føler deg stressa i hverdagen.
Mere info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnagogia
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links