Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterUniverselle lover

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

beautiful mind
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 28 Feb 2007 18:38
17

Universelle lover

Innlegg av beautiful mind »

Blir universelle sannheter først virkelighet den dagen vitenskapen kan bevise dem, eller er de allerede virkelighet nå?
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Re: Universelle lover

Innlegg av snuppedilla »

beautiful mind skrev:Blir universelle sannheter først virkelighet den dagen vitenskapen kan bevise dem, eller er de allerede virkelighet nå?
Det kommer an på hvilket nivå man er på om hva man tror på først og fremst, men hva med det som er uansett hvem som betrakter spørsmålet?

Vitenskapen kan ikke skape noe som allerede er der... den kan kun forstå en liten flik, mekanismer som allerede eksisterer, blande sammen noe allerede eksisterende.. i prinsippet ikke noe nytt egentlig.. ergo er universelle sannheter allerede nå og alltid funnets uten tid som et perspektiv på å fatte det.
Antall ord: 100
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Som Snuppedilla sier, vitenskapen skaper ingen ting, den bare beskriver virkeligheten.

Virkeligheten er der uansett om vitenskapen har beskrevet den eller ikke.

Universelle sannheter kommer ikke fra vitenskapen, men fra troende og religiøse.
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

tenk om den universelle sanheten er der uansett hva tro/religon har prøvd å definere... vi sitter jo med en til tider håpløs og dogmatisk arv iform av religion og tror.. som også blander kort med det som heter makt, penger etc...I den andre enden har du ren vitenskap som heller ikke klarer å tilfredstille et visst spekter inni mennesket.

så blir ofte det gyldne svaret: definer din sannhet på vei mot sannheten.. inkluderer universelle lover/prinsipper. Ok du gjør så, men er naiv og har et opplåst ego om du tror at du er nærmere dette enn andre.

Vi kan fint alle sitte i hver vår drøm som en venn sa til meg og drømmeskape det vi tror er virkeligheten.

Jeg tror det fins et slags prinsipp/sannhet under/inni alt. Men man trenger ikke bli frustret over å ikke vite om det her og nå.. fortsett å skape hver dag, her og nå, men det med litt kjærlighet ;) Det kan være at det er den beste jobben å hanskes med..å være midt imellom menneske...

Jeg finner stor tilfredstillelse å både lese fagbøker innen forskning på temaer jeg syns er interessant, men nyter også å utvide horisonten i litt mer spirituell tekst. for begge kan gi utfyllende inblikk i ting man ikke alltid forstår klarer å definere. Det er heller ikke alltid som slites og dras med føttene i to leiere: så konklusjon til nå (kan hende jeg lærer no nytt imorra hehe) er at bakenfor alt av måter å betrakte ting på fins det, tror jeg en allerede eksisterende sak jvf BM. Som et digert lekerom der vegger etc er lovene etc.. men inni rommet kan vi boltre oss og skape hver vår verden/virkelighet, men som samhandlende vesener.
Antall ord: 302
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Loven om tiltrekningskraft eksisterer. Det har mange erfart. Loven om reinkarnasjon eksisterer. De som er vant med kontakt og kommunikasjon med åndeverdenen har erfart endel ting som viser at den loven der eksisterer. Det er også andre lover som jeg har erfart endel av som jeg ikke kommer på nå. Det er endel Universelle lover som eksisterer som vi bare kan erfare individuelt. Vi er alle super organiske datamaskiner. Vi kan tune oss inn på det ene og det andre - og oppgradere hastighet og minne mm - og siden noen
er mer bevisste på dette enn andre så vil noen få "bevis" - mens andre som ikke er oppgradert eller ønsker å bli oppgradert fordi de søker svar utover istedenfor innover.

Endel åndelige lover som er Universelle....Vitenskap med spirituell grunnmur er det jeg søker etter og jobber med å integrere i mitt liv. Tranceformers - sjamaner i det 21 århundret kombinerer sjamanisme,intergalaktisk kommunikasjon og vitenskap med åndelig grunnmur. Fram mot 2012(den datoen Mayaene har nevnt)og etter så vil de som er "bevisste" på det åndelige og har erfaringer med det merke at det har skjedd en voldsom stor bevissthetsekspansjon og tilgangen via sine superorganiske computerhjerner vil bli dramatisk endret.

Tilgangen til kommunikasjon med intergalaktiske venner vil øke dramatisk. Vi kommer nærmere våre venner andre steder i Universet. Vannmannens tidsalder vil være en magisk tid for de som er bevisste på sin åndelige utvikling. Det har mine guider i åndeverdenen fortalt meg. En får tro på det en vil - alt handler om hvor mye oppgradering vi har i vår superorganiske computerhjerner. Det er vi selv som kan oppgradere,justere og tune oss innpå. Vi kan få hjelp med metoder og teknikker.

En av kraftplantenes misjoner er å vekke oss fra en åndelig dvale - oppgradere vår superorganiske computerhjerne og hjelpe oss til å tune oss bedre inn på den enorme bevissthetsekspansjonen som vi ser tendenser til nå her på Jorden. For de som er observante så kan en se at flere som har erfaringer med kraftplanter har kontakt med utenomjordiske blant annet. De får innblikk i fremtiden - hva som vil bli mer vanlig her på Jorden: Multidimensjonell kontakt - nærmere kontakt med våre intergalaktiske venner og ikke minst vi får mer klarhet i endel mysterier og hemmeligheter her på Jorden som er i spesielle byggverk som pyramidene i Egypt blant annet. Og mye annet. En må ikke erfare kraftplanter for å være klar for denne enorme bevissthetsutvidelsen her på Jorden,men flere og flere velger det og det er jo en av deres misjoner. En kan bruke andre metoder og verktøy. Å følge en sjamanistisk vei mot 2012 og etter er en smart vei å gå - fordi det er så mange fine metoder der utenom kraftplanter. En velger selv. En utrolig spennende og magisk tid for dem som ønsker å oppgradere og være klar for Jordas enorme harddisk oppgradering.

I min harddisk - jeg har endel bokktips - om noen ønsker å få tips om bøker som jeg kan anbefale dem om angående dette jeg kommer med og å oppgradere sine superorganiske computerhjerner. Jeg vet hvilke bøker som er perfekte å bli inspirert av. Jeg fikk en veldig klar beskjed om dette nå i Iboga-seremoni et sted i Europa. Så får noen være åpen til det eller fornekte det. Enjoy the voyage mot 2012 og ikke minst etterpå!PURE MAGIC!Mine åndelige venner gir meg email via min superorganiske computerhjerne i min bevissthet. Jeg ser frem til flere av dem. De vet hva som vil skje. De underviser meg og dem som er åpne for det som vil skje.
Antall ord: 606
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

PlantSpirit skrev:Loven om tiltrekningskraft eksisterer. Det har mange erfart. Loven om reinkarnasjon eksisterer....
Joda elektromagnetisk tiltrekningskraft eksisterer. Det gjør også gravitasjonen. Loven om reinkarnasjon. Unnskyld meg mens jeg... Bwahahaha :lol:

Det finnes ingen lov om reinkarnasjon. Dette er noe man kan tro på, men som sannsynlivis ikke engang finnes.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

BA. skrev:
PlantSpirit skrev:Loven om tiltrekningskraft eksisterer. Det har mange erfart. Loven om reinkarnasjon eksisterer....
Joda elektromagnetisk tiltrekningskraft eksisterer. Det gjør også gravitasjonen. Loven om reinkarnasjon. Unnskyld meg mens jeg... Bwahahaha :lol:

Det finnes ingen lov om reinkarnasjon. Dette er noe man kan tro på, men som sannsynlivis ikke engang finnes.

Har du ikke hørt om reinkarnasjonsloven, og alle dens forskrifter?

Følger du ikke med eller? :mozilla_wink:
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

BA. skrev:
PlantSpirit skrev:Loven om tiltrekningskraft eksisterer. Det har mange erfart. Loven om reinkarnasjon eksisterer....
Joda elektromagnetisk tiltrekningskraft eksisterer. Det gjør også gravitasjonen. Loven om reinkarnasjon. Unnskyld meg mens jeg... Bwahahaha :lol:

Det finnes ingen lov om reinkarnasjon. Dette er noe man kan tro på, men som sannsynlivis ikke engang finnes.
Universelle lover er ikke menneskeskapt. Det er noe vi kan tune oss inn på å få mer kunnskap,innsikt og erfaringer om. Så du tror at det ikke eksisterer. Jeg gjør det utifra min erfaringsbakgrunn. Det finnes uendelig mange universelle lover som du ikke er klar over fordi du velger å lytte til skeptiker-frekvensen via din superorganiske computerhjerne. En kan ikke få tilgang til erfaringsmaterialet angående universelle lover om man stiller seg inn på skeptiker-frekvensen hele døgnet.....tror du virkelig det?Ja, du tror virkelig det. TROR... :mozilla_cool:

Det som avgjør om man kan få innblikk i diverse universelle lover er vår bevissthet - hvor oppgradert den egentlig er.....hva gjør BA for å oppgradere sin superorganiske computerhjerne - for å få tilgang til mer info fra Universets infobank? Ingenting?Nei, det er vel sånn med dem som bare følger skeptiker-frekvensen. Kjedelige greier..hehe :mozilla_cool: Jaja..en velger selv hvilke frekvenser en vil stille seg på og hvordan man vil oppgradere ens superorganiske computerhjerne.
Antall ord: 223
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Menneskene skaper ikke naturlovene, de beskriver dem.

Din erfaringsbakgrunn er at du har hatt opplevelser du ikke har nok kunnskap til å forstå noe av. Derfor tror du det har noe overnaturlig ved seg. Jeg tror ingenting, jeg vurderer de fakta som foreligger og ser hva som er mest sannsynlig. Jeg ser da ingen grunn til å tro på noe overnaturlig.

Og så ser jeg ingen grunn til å oppgradere hjernen min med hallusinogener. Bøker og internett er mer pålitelige verktøy for økt kunnskap hvis en klarer å skille ut all pseudovitenskapen og dogmene som finnes.
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

BA. skrev:Menneskene skaper ikke naturlovene, de beskriver dem.

Din erfaringsbakgrunn er at du har hatt opplevelser du ikke har nok kunnskap til å forstå noe av. Derfor tror du det har noe overnaturlig ved seg. Jeg tror ingenting, jeg vurderer de fakta som foreligger og ser hva som er mest sannsynlig. Jeg ser da ingen grunn til å tro på noe overnaturlig.

Og så ser jeg ingen grunn til å oppgradere hjernen min med hallusinogener. Bøker og internett er mer pålitelige verktøy for økt kunnskap hvis en klarer å skille ut all pseudovitenskapen og dogmene som finnes.
Jada, du har dine metoder og teknikker og jeg har mine. Yoga,meditasjon,sjamantromming og kraftplanter er iallefall kraftige oppgraderingsmetode,som jeg er vant til og verktøy ang ens superorganiske computerhjerne. Bevissthetsendrede metoder. Å lese bøker er ikke en bevissthetsendrede metode....den bare tilfredsstiller ens intellektuelle side...vitenskap uten spirtuell grunnmur er for meg verdiløst og ganske begrenset..men en velger jo selv hva man skal stole på og sånt av kilder - vitenskapsmenn osv...
Antall ord: 174
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Jeg kjenner jeg satt her og ble litt fasinert over at noen mennesker faktisk
stoler mer på bøker og forskning enn sine egne opplevelser, følelser
og oppfatninger.

Men så slo det meg at når en er så mentalt innstilt så opplever en heller ikke
noe som ikke er mentalt. Den lille boksen blir ens virkelighet.

Loven om at likt tiltrekker likt :)
Antall ord: 64
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

PlantSpirit skrev:
BA. skrev:Menneskene skaper ikke naturlovene, de beskriver dem.

Din erfaringsbakgrunn er at du har hatt opplevelser du ikke har nok kunnskap til å forstå noe av. Derfor tror du det har noe overnaturlig ved seg. Jeg tror ingenting, jeg vurderer de fakta som foreligger og ser hva som er mest sannsynlig. Jeg ser da ingen grunn til å tro på noe overnaturlig.

Og så ser jeg ingen grunn til å oppgradere hjernen min med hallusinogener. Bøker og internett er mer pålitelige verktøy for økt kunnskap hvis en klarer å skille ut all pseudovitenskapen og dogmene som finnes.
Jada, du har dine metoder og teknikker og jeg har mine. Yoga,meditasjon,sjamantromming og kraftplanter er iallefall kraftige oppgraderingsmetode,som jeg er vant til og verktøy ang ens superorganiske computerhjerne. Bevissthetsendrede metoder. Å lese bøker er ikke en bevissthetsendrede metode....den bare tilfredsstiller ens intellektuelle side...vitenskap uten spirtuell grunnmur er for meg verdiløst og ganske begrenset..men en velger jo selv hva man skal stole på og sånt av kilder - vitenskapsmenn osv...
Problemet med din tro, Plant Spirit, er at du aldri vil kunne forklare teoriene dine. Du forstår det simpelthen ikke.

Hvis ikke vil jeg utfordre deg til å forklare ditt grunnlag for å si at reinkarnasjon eksisterer. Jeg vil også be deg forklare hvordan den er mulig når menneskeheten har økt med mange millioner i løpet av noen tusen år.
Jeg tror såvisst du har blitt "opplyst" om dette via hallusinasjoner og din elskede bevisthetsendring, men jeg tror også at det er kun det det er; hallusinasjoner og bevisthetsendring...vanlige symptomer på bruk av giftsopp f.eks. Stoffer som lager krøll i hjernen for en begrenset tid.
Hadde du skrevet at du "tror", hadde det vært litt annerledes, men du framlegger alt du sier som et faktum, noe det rett og slett ikke er.
Antall ord: 314
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Enkelte liker å sette ting i bås... og det føles så rett og trygt og oversiktlig.. andre takler å utvide denne og leve med uendelig horisont Kaja43 ;)

Attpåtil kan de gjøre det uten stimuli av hallusinogener eller sluke rått kvasiteorier.. de finner en plass i både det som er kjent og ukjent. Er det så vanskelig å forstå at kan gå an?
Antall ord: 65
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

1 universell regel! Det du viser oppmerksomhet til er hva du blir oppmerksom på! UANSETT HEEEELE TIDA, SAMME HVEM ELR HVA VI SNAKKER OM!
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

hehe, du sier noe der krabat :)
Hvem var det som sa det? var det dn avdøde Lungold? tror nok det... Fornuftig fyr det der, trist at han døde...
Antall ord: 30
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !