Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderPrissetting på rensing av hus

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Lille Du

Prissetting på rensing av hus

Innlegg av Lille Du »

Hei;
Lurer på hvordan man setter en pris på renselse av hus...?

Lille Du
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Vet ikke, Lille Du, men nå er det tid for puta, ser og kjenner jeg..., for jeg presterte å lese:
"Pisstesting på rensede hus" :mozilla_oops: :D :D, så jeg måtte jo inn og se hva i alleverden dette var for no`!

Du får nok svar på det, ser du :mozilla_wink:

Ha en god natt!

Amfelia
Antall ord: 54
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Du

Innlegg av Lille Du »

Ja, da er det nok tid for puta ja;-) Har selv lest steike mykje rart her i kveld....og skriver en del rare feil hele tiden....

*lete etter senga*

Natta

Lille Du
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Trine_
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Des 2005 19:24
18

Innlegg av Trine_ »

I går etter jeg fikk huset "sjekka" fikk jeg beskjed om at det kostet rundt 500 kr..men prisen varierer nok veldig fra person til person
Antall ord: 27
Trine_

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Folk kan jo være smarte nok til å ta mye for sånt, og folk kan være dumme nok til å betale for det og :)
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Trine_
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Trine_ »

ja, jeg betaler ikke mer enn 500kr for det iallfall:) synest det er dyrt nok
Antall ord: 15
Trine_

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

Trine_ skrev:ja, jeg betaler ikke mer enn 500kr for det iallfall:) synest det er dyrt nok
500kr var jo ikke så fryktelig galt da, men det bør være noen som vet hva dem gjør iallefall :P Hehehe, sett filmen Just like heaven? Kommer ghostbusters å fanger spøkelset i en box... mens spøkelset står å ser på.. fantastisk!
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Trine_
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Trine_ »

ja, hehe..har sett den..men hun jeg fikk nummeret til er vist ganske "kjent" så jeg vil ikke ha noe "falske åndsutdrivere" hehe
Antall ord: 24
Trine_

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

Det er bra! Kvalitet framfor kvantitet.. Eller noe sånt :P
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Du

Innlegg av Lille Du »

Fikk et tips en gang om hvordan man kunne "luke" ut de som var "falske".

Dersom prisen var høy var som regel kvaliteten på resnsingen lav. Han som renset mitt hus sa at prisen fikk han vite på vei ut døra. Det kom helt an på kvaliteten av jobben, og utvekslingen av energier mellom de som var der.

Prisen hos oss ble et par hundre. Dette grunnen fyren med at han hadde fått en del gos og positiv energi fra oss andre, slik fikk han hjelp til jobben og dermed ble vi kvitt åndene.

Lille Du
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19

Innlegg av Dan »

Vet nå ikke det.

Kjenner et par seriøse aktører som nok ligger på langt over kr 1000,- og de gjør en god jobb.

Hvordan man prissetter en vare avhenger av flere ting, kostpris, reise til/fra og kvalitet på produktet.

Jeg blir alltid veldig skeptisk jo billigere ting er. Et godt eksempel på dette er hvis du skal ha malt huset ditt. De fleste fagarbeiderne med mesterbrev og gode referanser vil ha kr 10.000,- mens et arbeidslag kanskje bare vil ha kr 4.000,- Hvordan kan de være så mye billigere enn alle andre?

Grunnen til dette er vel at de for det første gjør jobben svart, og du som forbruker mister en rekke rettigheter i forhold til garantier etc.

Som et gammelt ordtak sier; "pay peanuts - get monkeys" ...

Mvh Dan
Antall ord: 138
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

Dan,

Så vidt meg bekjent foreligger det ikke "fagbrev" i husrens....

Etter mitt skjønn bør en "husrenser", som tydeligvis "snakker" med åndene kunne skaffe til veie så mye informasjon at "kjøper" av tjenestene blir overbevist.

Nå vil nok de fleste "husrenser" riste energisk på hodet og si at slik er ikke den åndelig verden, og at slik fungerer det ikke. En ekte "husrenser" trenger ikke forklare seg, ha rett, fikse jobben eller noe... for en ekte "husrenser" er en ekte "husrenser" uansett. Det vet vedkommende i sin sjel, og det burde alle andre vite.

Grunnen til at jeg holder en noe negativ tone er fordi de aller fleste blir lurt. De lager seg en ide om et "negativt" hus for å skylde på de mange hverdagslige plager, samlivsplager eller andre plager. Soppen i kjelleren gir minstemann allergier og utslett..... men det skyldes visstnok en hissig og ondskapsfull ånd.

Noen er bare alene og trenger litt oppmerksomhet. Intet er bedre enn noen lange samtaler med en "husrenser" og litt besøk.

Noen trenger litt "oppmerksomhet". Naboene må da vite at det er sant at det spøker, se en ekte "husrenser" kom innom.

Men av og til er det ekte saker, i alle fall så langt at de ikke har noen tilsynelatende logisk forklaring. En prest, litt vievann og noen salmer gjør at lyspærer knuses og merkelig lyder høres i det "åndene" forsvinner.

Gå mot lyset, messer "husrenseren". Gå mot lyset....

Hender møter hender og stearinlyset blir tilsynelatende større ( i alle fall om du stirrer lenge nok på det.)

Gå mot lyset.....Gå mot lyset.... sier "husrenseren" igjen....

Se der... nå var ånden borte. En spennende opplevelse vel verdt 500 eller 1000 kr. Og mye annet koster penger, så for underholdningens skyld er sikker minuttprisen svært lav, og gleden lever lenge over den halvtimen jobben tok.

Men forlot åndene? Var huset så "negativt"...... hadde "husrenser" fagbrev???

Ja hyler mange av dere. Vi har da sett det med egne øyne.... Og noen har da renset hus selv må en vite....

Men hvem vet?

En av dere vet i alle fall....

StormS;)
Antall ord: 357

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Du

Innlegg av Lille Du »

Hei;
Uansett pris på jobben så vet eg at eg hadde "the real thing" her hjemme.

Han pekte ut de samme stedene som eg hadde merket det. Han sa hvordan vi som bor her hadde hatt det frem til da. Han sa hvem av oss som merket det og hvem som ikke. Alt stemte. Han kunne faktisk også si noe om hvordan vi hadde det oss i mellom i familien...

Jævla bra om han skulle fake alt det da...

Høy eller pris...samme for meg. Eg hadde en som hjalp meg og det var virkelig. Og merket at ting forandret seg her, men eg merker ennå de åndene som ble tilbake. Og de har eg alltid merket, men godtok at de kunne få være her.

Men om det hadde kommet en, tent et lys, og snakket ut i luften. og tilslutt sa at nå er huset fritt for ånder...da hadde eg aldri betalt ett rødt øre før eg hadde merket forandringene selv.

Lille Du
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av skeptikeren »

Driver disse "renserne" noe firma av ett slag?
Jeg kom til og tenke på garantier osv
Antall ord: 16
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
marikken
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Apr 2007 22:41
17
Kjønn (valgfri): jiiinte
Lokalisering: rygge

Husrens

Innlegg av marikken »

Jeg tok en sjangs for noen år tilbake og traff en som kunne rense huset mitt.Jeg var veldig skeptisk,men det viste seg at han gjorde en strålende jobb.Der skulle det ikke betales før resultatet var bra.Og prislappen,ja 1000 kr.For å få et "rent hus" så synes jeg ikke det er dyrt.Og med tanken på all den energien disse klarsynte bruker.......

Det er sundt å være skeptisk,det er mange svindlere der ute,men like mange som er flinke.. :mozilla_wink:
Antall ord: 88
:-)smil til verden,og den smiler tilbake:-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links