Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterHva sier stjerntegn om oss mennesker?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

BA skrev:
ludoburgero skrev:Det går noe i den duren om at jorda og månen og det som ligger utenfor i kosmos, van Allen(?) beltet også, som det er nevnt ifbm. Apollo-ekspedisjonene.. sender altså alle ut lave frekvenser, alt fra cirka 7.5-45 hz, altså interagerer de med hjernebølger, som igjen hos oss er (husker ikke eksakt) alt fra et par hz hvor vi er i dyp søvn og opp til 13, hvor igjen 13-18(?) er normal våken tilstand, etc. Osv.
Så solens og månens hjernebølger har andre frekvenser enn menneskers hjernbølger? Og vi kan kommunisere via hjernebølger?

Van Allenbeltene sender ikke ut slike bølger,men det "samler opp" kosmiske partikler, noe som kan være skadelig for astronauter som vil være lenge i disse beltene.

Resten av den teorien virker også litt suspekt, så litt sunn skepsis overfor disse spekulasjonene tror jeg nok kan være lurt. :)
Solen og månen har ikke hjerne, BA.

Ja, litt sunn skepsis er alltid lurt.
Usunn skepsis derimot, det kan jo grense til paranoia.
Antall ord: 186
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:
BA skrev:
ludoburgero skrev:Det går noe i den duren om at jorda og månen og det som ligger utenfor i kosmos, van Allen(?) beltet også, som det er nevnt ifbm. Apollo-ekspedisjonene.. sender altså alle ut lave frekvenser, alt fra cirka 7.5-45 hz, altså interagerer de med hjernebølger, som igjen hos oss er (husker ikke eksakt) alt fra et par hz hvor vi er i dyp søvn og opp til 13, hvor igjen 13-18(?) er normal våken tilstand, etc. Osv.
Så solens og månens hjernebølger har andre frekvenser enn menneskers hjernbølger? Og vi kan kommunisere via hjernebølger?

Van Allenbeltene sender ikke ut slike bølger,men det "samler opp" kosmiske partikler, noe som kan være skadelig for astronauter som vil være lenge i disse beltene.

Resten av den teorien virker også litt suspekt, så litt sunn skepsis overfor disse spekulasjonene tror jeg nok kan være lurt. :)
Solen og månen har ikke hjerne, BA.

Ja, litt sunn skepsis er alltid lurt.
Usunn skepsis derimot, det kan jo grense til paranoia.
Nei, men hvordan sender de da hjernebølger?
Antall ord: 196

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 377
Startet: 17 Jun 2006 01:18
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av science »

Lurer på hva slags stjernetegn/soltegn BA er?

Tipper steinbukk eller Tyr. Sannsynligvis med acedant i jomfuen.

Uansett, poenget er at du er urimelig her BA. Ikke veldig vitenskapelig fremgangsmåte du bruker i denne debatten. Her bekrefter du mange fordommer som mange har mot vitenskapen.

Du bruker logikk og det er forsåvidt ok, men du avviser muligheten for at astrologi stemmer utfra din egen logikk. Din logikk, og ingen andres heller forhåpentligvis, skjønner hvorfor strejerner langt unna kan påvirke oss.

Samtidig så tar du ikke høyde for at astrologi faktisk kan stemme. I denne debatten har du ikke engang tatt deg bryet med å diskutere det. Ingen her inne har spurt hvorfor astrologi stemmer. Først spør man om det stemmer. Hvis det stemmer så kan man undersøke hvorfor.
Du avviser dette på bakgrunn av at du ikke skjønner hvorfor. Feil ende, sorry.
Antall ord: 151
Beauty is in the eye of the beer holder..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

science skrev:Lurer på hva slags stjernetegn/soltegn BA er?

Tipper steinbukk eller Tyr. Sannsynligvis med acedant i jomfuen.

Uansett, poenget er at du er urimelig her BA. Ikke veldig vitenskapelig fremgangsmåte du bruker i denne debatten. Her bekrefter du mange fordommer som mange har mot vitenskapen.

Du bruker logikk og det er forsåvidt ok, men du avviser muligheten for at astrologi stemmer utfra din egen logikk. Din logikk, og ingen andres heller forhåpentligvis, skjønner hvorfor strejerner langt unna kan påvirke oss.

Samtidig så tar du ikke høyde for at astrologi faktisk kan stemme. I denne debatten har du ikke engang tatt deg bryet med å diskutere det. Ingen her inne har spurt hvorfor astrologi stemmer. Først spør man om det stemmer. Hvis det stemmer så kan man undersøke hvorfor.
Du avviser dette på bakgrunn av at du ikke skjønner hvorfor. Feil ende, sorry.
Dessverre. Jeg avviser det også på bakgrunn av at det ikke stemmer. Andrew Bevan spådde med astrologisk nøyaktighet at Carl i. Hagen skulle bli minister innen 2006. Dessverre har han fjernet denne sikre spådommen herfra Han brukte samme nøyaktige verktøy til å så omrokkeringer i regjeringen også i 2006 her

Han spådde også idolresultatene, noe som dessverre havnet i VG, slik at han ikke kunne fjerne dem etter at resultatet kom. :)

Disse og mange andre feilslåtte spådommer basert på astrologi viser at astrologi ikke virker. Så kan vi prøve å finne ut hvorfor det ikke virker, og da ser vi at astrologi baserer seg på et todimensjonalt bilde av stjerner i et tredimensjonalt rom, som ikke har annet felles enn at de sender ut lys.

Men urimelig er jeg nok. Jeg krever at man både skal vise at det virker og i tillegg vise hvorfor/hvordan det virker. ;)
Antall ord: 309

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 377
Startet: 17 Jun 2006 01:18
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av science »

Jeg har egentlig aldri brydd meg så mye astrologi som handler om hendelser, men erfaringsmessig så stemmer personlige horoskop mer enn tilfeldighetene tilsier.

Astrologi er selvsagt ikke vanntett og sikkert langt fra også, men nokså interessant i forhold til sannsynlighet og tilfeldigheter.

Men, hva er ditt stjernetegn?
:mozilla_cool:
Antall ord: 49
Beauty is in the eye of the beer holder..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

science skrev:Jeg har egentlig aldri brydd meg så mye astrologi som handler om hendelser, men erfaringsmessig så stemmer personlige horoskop mer enn tilfeldighetene tilsier.

Astrologi er selvsagt ikke vanntett og sikkert langt fra også, men nokså interessant i forhold til sannsynlighet og tilfeldigheter.

Men, hva er ditt stjernetegn?
:mozilla_cool:
Vi kan nok ha en viss forskjell i personlighet avhengig av når på året vi er født. Man antar det har med lysforhold ute den første levetiden å gjøre.

Man mener å ha sett forskjeller i fargesynet hos mennesker født i nord og mennesker født i sør, og kanskje mest markant hos mennseker født i nord på høsten, der man blir født inn i mørketiden.

Selv om man muligens kan se litt forskjeller slik, så kan man ikke konkludere det med stjernenes betydning. Man kan rett og slett avvise stjernenes betydning for vår personlighet. :)

http://www.forskning.no/Artikler/2003/a ... 1209316.05 om astrologi og http://www.forskning.no/Artikler/2007/j ... 70151067.8 om personlighet og årstider.
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

BA skrev:
ludoburgero skrev:
BA skrev:
ludoburgero skrev:Det går noe i den duren om at jorda og månen og det som ligger utenfor i kosmos, van Allen(?) beltet også, som det er nevnt ifbm. Apollo-ekspedisjonene.. sender altså alle ut lave frekvenser, alt fra cirka 7.5-45 hz, altså interagerer de med hjernebølger, som igjen hos oss er (husker ikke eksakt) alt fra et par hz hvor vi er i dyp søvn og opp til 13, hvor igjen 13-18(?) er normal våken tilstand, etc. Osv.
Så solens og månens hjernebølger har andre frekvenser enn menneskers hjernbølger? Og vi kan kommunisere via hjernebølger?

Van Allenbeltene sender ikke ut slike bølger,men det "samler opp" kosmiske partikler, noe som kan være skadelig for astronauter som vil være lenge i disse beltene.

Resten av den teorien virker også litt suspekt, så litt sunn skepsis overfor disse spekulasjonene tror jeg nok kan være lurt. :)
Solen og månen har ikke hjerne, BA.

Ja, litt sunn skepsis er alltid lurt.
Usunn skepsis derimot, det kan jo grense til paranoia.
Nei, men hvordan sender de da hjernebølger?
Aner ikke om det kan kalles det da. Siden det er frekvensene som er på samme bølgelengde som oss menneskers hjernebølger er.
Altså... det var egentlig litt derfor jeg sa Hjernebølgefrekvenser,
og ikke at det sendes ut hjernebølger.
Antall ord: 240
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ripstah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 89
Startet: 07 Mar 2007 01:10
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Under himmelen

Innlegg av ripstah »

science skrev:Jeg har egentlig aldri brydd meg så mye astrologi som handler om hendelser, men erfaringsmessig så stemmer personlige horoskop mer enn tilfeldighetene tilsier.

Astrologi er selvsagt ikke vanntett og sikkert langt fra også, men nokså interessant i forhold til sannsynlighet og tilfeldigheter.

Men, hva er ditt stjernetegn?
:mozilla_cool:
Magefølelsen sier at han er vekt...
Antall ord: 58
"they call me rip for a reason"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

BA skrev:...Han spådde også idolresultatene, noe som dessverre havnet i VG, slik at han ikke kunne fjerne dem etter at resultatet kom. :)

Disse og mange andre feilslåtte spådommer basert på astrologi viser at astrologi ikke virker..........

Men urimelig er jeg nok. Jeg krever at man både skal vise at det virker og i tillegg vise hvorfor/hvordan det virker. ;)
Det er ikke sjeldent at du tar frem enkelteksempler som avkrefter "enhver tvil".
Ingen har foreløpig sagt at astrologi er et nøyaktig verktøy, og ingen har heller sagt at det er ufeilbarlig. "Det som står skrevet i stjernene" er ikke til å leses på samme måte som at du leser VG, f.eks. Vitenskapen kan ta feil, tro kan være feil. Systemer kan fungere, noen ganger ikke, ingenting er perfekt. Osv.

Hvis noen kommer med ETT eksempel på at noe faktisk stemmer ifølge astrologien, og at det faktisk har skjedd - hadde du tatt det som en like gitt sannhet, som det du selv vil fremstå med når du har funnet ETT eksempel på at noe har gått feil?
Neppe. Til det er du for subjektiv.
Antall ord: 197
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

ripstah skrev:
science skrev:Jeg har egentlig aldri brydd meg så mye astrologi som handler om hendelser, men erfaringsmessig så stemmer personlige horoskop mer enn tilfeldighetene tilsier.

Astrologi er selvsagt ikke vanntett og sikkert langt fra også, men nokså interessant i forhold til sannsynlighet og tilfeldigheter.

Men, hva er ditt stjernetegn?
:mozilla_cool:
Magefølelsen sier at han er vekt...
Jeg går mest for løve, men ser også enkelte vekt-likheter etter min erfaring med vekter.
Antall ord: 78
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 377
Startet: 17 Jun 2006 01:18
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av science »

ripstah skrev:
science skrev:Jeg har egentlig aldri brydd meg så mye astrologi som handler om hendelser, men erfaringsmessig så stemmer personlige horoskop mer enn tilfeldighetene tilsier.

Astrologi er selvsagt ikke vanntett og sikkert langt fra også, men nokså interessant i forhold til sannsynlighet og tilfeldigheter.

Men, hva er ditt stjernetegn?
:mozilla_cool:
Magefølelsen sier at han er vekt...
Tvilsomt. Jeg er vekt.
Så har han vært troende før og endret syn. Ikke veldig vekt.

Et annet aspekt er at han ikke svarer på sitt stjernetegn. Han gjør det av 1 av 2 eller begge grunnene. Enten så vil han skjerme sitt private liv godt eller så vil han ikke si at det er korrekt for det ødelegger hans argumenter. Men siden jeg sa 2 tegn så er sjansen 1/6 og det for stor sannsynlighet til å trekke en slutning.

Han vil ikke oppgi kjønn heller og da heller jeg mot argument 1. Men vi vet at jeg har rett. Innerst inne BA :D
Antall ord: 168
Beauty is in the eye of the beer holder..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

Jeg kan helt ærlig si at når jeg leste igjennom fakta angående skytten som er mitt stjernetegn så kan jeg konkludere med at det var som å se meg selv i speilet, jeg kødder ikke.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

ripstah skrev:
science skrev:Jeg har egentlig aldri brydd meg så mye astrologi som handler om hendelser, men erfaringsmessig så stemmer personlige horoskop mer enn tilfeldighetene tilsier.

Astrologi er selvsagt ikke vanntett og sikkert langt fra også, men nokså interessant i forhold til sannsynlighet og tilfeldigheter.

Men, hva er ditt stjernetegn?
:mozilla_cool:
Magefølelsen sier at han er vekt...
Jasså, Bizzy bone in tha house og greier, bone thugs in harmony fan elr?
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ripstah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 89
Startet: 07 Mar 2007 01:10
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Under himmelen

Innlegg av ripstah »

kraBat skrev:
ripstah skrev:
science skrev:Jeg har egentlig aldri brydd meg så mye astrologi som handler om hendelser, men erfaringsmessig så stemmer personlige horoskop mer enn tilfeldighetene tilsier.

Astrologi er selvsagt ikke vanntett og sikkert langt fra også, men nokså interessant i forhold til sannsynlighet og tilfeldigheter.

Men, hva er ditt stjernetegn?
:mozilla_cool:
Magefølelsen sier at han er vekt...
Jasså, Bizzy bone in tha house og greier, bone thugs in harmony fan elr?
Hehe, jupp. Har vært fan av dem lenge nå. Har nesten alle skivene til bone og bizzy. Fan du også eller?
Antall ord: 98
"they call me rip for a reason"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

ludoburgero skrev:
kraBat skrev:According to an 18 March 2001 article in the London Telegraph by David Harrison: "... the purring of cats is a "natural healing mechanism" ... between 27 and 44 hertz ... was the dominant frequency for a house cat, and 20-50Hz for the puma, ocelot, serval, cheetah and caracal. This reinforces studies confirming that exposure to frequencies of 20-50Hz strengthens human bones and helps them to grow.

hmm
Interessant.
Forresten har gjesping fra husdyr også en positiv effekt på humøret til mennesker, selv om ikke det hadde så mye med tema å gjøre... :)
Det stemmer veldig bra for meg ihvertfall! Katten min er så søt når hun gjesper at jeg ikke klarer å la være å smile...
Er det ikke vitenskapelig bevist at husdyr kan senke høyt blodtrykk hos oss mennesker? Jeg tror blodtrykket mitt senkes ganske grundig med en malende pus i fanget i hvertfall :mozilla_smile:

Sorry, avsporing... Ble bare så engasjert... *sporer inn igjen*

Dessverre er jeg litt skeptisk til astrologi, da jeg enda har til gode å lese/høre noe om stjernetegnet Løvens kvaliteter som passer spesielt bra på meg og min personlighet... Det er faktisk ascendanttegnet mitt, skorpionen, som beskriver meg best.
Antall ord: 204
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links