Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterHva sier stjerntegn om oss mennesker?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
ripstah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 89
Startet: 07 Mar 2007 01:10
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Under himmelen

Hva sier stjerntegn om oss mennesker?

Innlegg av ripstah »

Jeg har lest mye om stjernetegn, og alt som henger sammen med det. Har lest mye om hva de forkjellige tegnene har i så mye å lære av hvernadre. Feks. vær og vekt sikter mot hvernadre, og det sies at begge tegnene har masse å lære av hverandre. Men så tenker jeg: Hvordan veit folk som kan mye om dette, at de tegn som sikter mot hverandre har så mye å lære av hverandre? noe som veit det?
Antall ord: 79
"they call me rip for a reason"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mason
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 132
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Re: Hva sier stjerntegn om oss mennesker?

Innlegg av mason »

ripstah skrev:Jeg har lest mye om stjernetegn, og alt som henger sammen med det. Har lest mye om hva de forkjellige tegnene har i så mye å lære av hvernadre. Feks. vær og vekt sikter mot hvernadre, og det sies at begge tegnene har masse å lære av hverandre. Men så tenker jeg: Hvordan veit folk som kan mye om dette, at de tegn som sikter mot hverandre har så mye å lære av hverandre? noe som veit det?
Astrologien deles inn i esoterisk lære og eksoterisk lære. Den esoteriske handler om sjel og ånds livet, mens den eksoteriske er den klassiske måten vi alle leser om i ukeblad, vanlige astrologi bøker osv. Det du spør om sist dreier seg om esoterisk, og at tvillingens 2 hoder (personligheten og sjelen) kjemper en kamp om å få mest innflytelse. Det kan tvillingen lære av vekten, som har balanse mellom sjel og personlighet. Det første du spurte om dreier seg om vekt og vær, og de kan lære av hverandre. En vær, er full av energi, og først ute med å prøve ting uten å tenke først, derfor kan det bli noen blåmerker. Vekten er den som tenker først og handler etterpå. Begge tegn kan lære av hverandre siden en vær skulle lært litt om å tenke konsekvens før handling, og en vekt kunne lært av væren og bli litt mer impulsiv.

Dette var veldig kort om et emne som junne vært på flere sider.
Antall ord: 263
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

vel. noen ganger... så føler jeg at stjernetegnet mitt sier at jeg kan være en idiot innimellom...
Antall ord: 19
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

snuppedilla skrev:vel. noen ganger... så føler jeg at stjernetegnet mitt sier at jeg kan være en idiot innimellom...
Astrologie är en vacker tanke som skall skyddas och vårdas. :mozilla_wink:
Antall ord: 34
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Judith

astrologi

Innlegg av Judith »

Vi kan alle lære av hverandre, så klart. Men hvis du tenker på at din opponent/fiende/motstander har noe du har bruk for og omvendt, så er det faktisk logisk det der med motsatte tegn.

skaff deg astrologisk leksikon av Thomas Beck, det er selve Bibelen for astrologi
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 217
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Appelsin »

Helt siden jeg lærte at jeg var en fisk, har jeg vært redd for dypt vann :?
Antall ord: 18
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Hva sier stjerntegn om oss mennesker?

Innlegg av ludoburgero »

ripstah skrev:Jeg har lest mye om stjernetegn, og alt som henger sammen med det. Har lest mye om hva de forkjellige tegnene har i så mye å lære av hvernadre. Feks. vær og vekt sikter mot hvernadre, og det sies at begge tegnene har masse å lære av hverandre. Men så tenker jeg: Hvordan veit folk som kan mye om dette, at de tegn som sikter mot hverandre har så mye å lære av hverandre? noe som veit det?
Har så mye med studier å gjøre, av mennesker og av stjerner, av naturen rundt oss. Selv er jeg litt svak for kinesiske horoskop. Når det kommer til astrologi generelt, har jeg et helt leksikon. Jeg har ikke satt meg så mye inn i det som jeg ønsket jeg gjorde da jeg først kjøpte det (det var litt dyrt), men det var nok atter en gang "kjøpe lykke" som slo til i meg. Selv er jeg en smule skeptisk til det aller aller meste, men jeg ser også det fine med det hele og ser ikke bort ifra at det faktisk stemmer... for merkelig nok, så kan du få høre en kort liten historie jeg har å dele med deg, som er litt relevant for dette:

Jeg har ikke før i tiden vært interessert for astrologi, det kom først for et par år tilbake.
Jeg har siden jeg var 18 til nå nylig (jeg er 25) vært i tre lange forhold, som nærmest har komt på rekke og rad uten noe singel-opphold.
Første av disse lange forholdene var til ei som var født helt i slutten av februar.
Det skulle være min første store kjærlighet. Forholdet varte i knappe 2 og et halvt år, innledet direkte med ei venninne av henne som hun hadde introdusert meg for. Ja, jeg var dum, det var en annen sak. Det neste forholdet fungerte greit i begynnelsen det også, men vi var for like på enkelte områder, og på andre områder såpass moralsk ulike at det gikk som det gikk. Men vi hadde likevel nesten like lang tid sammen som det forholdet før. Hun her var født i begynnelsen av mars.
Sist nå var jeg sammen med Ann Iren, som var født i begynnelsen av mars hun også.
Jeg hadde liksom aldri tenkt på at alle disse 3 relativt langvarige forholdene var med Fisker. Litt uti begynnelsen av det sistnevnte forholdet, så kjøpte jeg altså det leksikonet. Jeg selv er Vannmann, født 7. februar. Da kunne jeg lese følgende om Vannmannen: Finner seg alltid Fisker, for Fiskene legger grunn under føttene til Vannmannen og får hans følelesliv på rett kjør eller noe slik (husker ikke ordrett).

Merkelig, hva?
Igjen - kan være tilfeldigheter.
Blir spennende å se hva fremtiden har å by på...
Antall ord: 486
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 192
Startet: 26 Apr 2005 22:43
19

Innlegg av Frokost »

Er så vær som det går an å bli selv, har hatt totalt forskjellige stjernetegn på jenter jeg har vært sammen med, men har alltid hatt en enorm tiltrekning mot vær-jenter(fysisk og psykisk).
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
puma/f

Re: Hva sier stjerntegn om oss mennesker?

Innlegg av puma/f »

ripstah skrev:Jeg har lest mye om stjernetegn, og alt som henger sammen med det. Har lest mye om hva de forkjellige tegnene har i så mye å lære av hvernadre. Feks. vær og vekt sikter mot hvernadre, og det sies at begge tegnene har masse å lære av hverandre. Men så tenker jeg: Hvordan veit folk som kan mye om dette, at de tegn som sikter mot hverandre har så mye å lære av hverandre? noe som veit det?
uhh oki creepy
de fleste vennene jeg har er vekter...

men then again
så har jeg vært sammen med en steinbukk i 7 år... noe som i følge stjernetegna ikke skulle gått så bra....


puma/f
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ripstah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 89
Startet: 07 Mar 2007 01:10
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Under himmelen

Innlegg av ripstah »

Det som er så facinerende med stjernetegn er at mye av det stemmer. Nå mener jeg ikke alt det tullet som står på vg.no og sånne sider, men heller det å sette seg ned å se helheten i hva horoskop er. Hva som skjuler seg i det, og kan si at det er ikke bare det fødetegnet ditt som er viktigst. Man kan ha forkjellige tegn i forkjellige planeter, det spørs hvor de forkjellige tegnene lå¨i det tidspunktet du ble født. Det er noe som heter "ascedant" og det er det tegnet som var på horisonten da du ble født. Så la oss si at du ble født i vannmannens tegn men har ascedanten din i skorpionen vil du ha mange av skorpionens egenskaper som er helt ubevisst for deg.
Antall ord: 137
"they call me rip for a reason"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
mason
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 132
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Re: Hva sier stjerntegn om oss mennesker?

Innlegg av mason »

ludoburgero skrev:
ripstah skrev:Jeg har lest mye om stjernetegn, og alt som henger sammen med det. Har lest mye om hva de forkjellige tegnene har i så mye å lære av hvernadre. Feks. vær og vekt sikter mot hvernadre, og det sies at begge tegnene har masse å lære av hverandre. Men så tenker jeg: Hvordan veit folk som kan mye om dette, at de tegn som sikter mot hverandre har så mye å lære av hverandre? noe som veit det?
Har så mye med studier å gjøre, av mennesker og av stjerner, av naturen rundt oss. Selv er jeg litt svak for kinesiske horoskop. Når det kommer til astrologi generelt, har jeg et helt leksikon. Jeg har ikke satt meg så mye inn i det som jeg ønsket jeg gjorde da jeg først kjøpte det (det var litt dyrt), men det var nok atter en gang "kjøpe lykke" som slo til i meg. Selv er jeg en smule skeptisk til det aller aller meste, men jeg ser også det fine med det hele og ser ikke bort ifra at det faktisk stemmer... for merkelig nok, så kan du få høre en kort liten historie jeg har å dele med deg, som er litt relevant for dette:

Jeg har ikke før i tiden vært interessert for astrologi, det kom først for et par år tilbake.
Jeg har siden jeg var 18 til nå nylig (jeg er 25) vært i tre lange forhold, som nærmest har komt på rekke og rad uten noe singel-opphold.
Første av disse lange forholdene var til ei som var født helt i slutten av februar.
Det skulle være min første store kjærlighet. Forholdet varte i knappe 2 og et halvt år, innledet direkte med ei venninne av henne som hun hadde introdusert meg for. Ja, jeg var dum, det var en annen sak. Det neste forholdet fungerte greit i begynnelsen det også, men vi var for like på enkelte områder, og på andre områder såpass moralsk ulike at det gikk som det gikk. Men vi hadde likevel nesten like lang tid sammen som det forholdet før. Hun her var født i begynnelsen av mars.
Sist nå var jeg sammen med Ann Iren, som var født i begynnelsen av mars hun også.
Jeg hadde liksom aldri tenkt på at alle disse 3 relativt langvarige forholdene var med Fisker. Litt uti begynnelsen av det sistnevnte forholdet, så kjøpte jeg altså det leksikonet. Jeg selv er Vannmann, født 7. februar. Da kunne jeg lese følgende om Vannmannen: Finner seg alltid Fisker, for Fiskene legger grunn under føttene til Vannmannen og får hans følelesliv på rett kjør eller noe slik (husker ikke ordrett).

Merkelig, hva?
Igjen - kan være tilfeldigheter.
Blir spennende å se hva fremtiden har å by på...
Hvilket leksikon har du kjøpt?
Antall ord: 494
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
mason
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 132
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Re: astrologi

Innlegg av mason »

Judith skrev:Vi kan alle lære av hverandre, så klart. Men hvis du tenker på at din opponent/fiende/motstander har noe du har bruk for og omvendt, så er det faktisk logisk det der med motsatte tegn.

skaff deg astrologisk leksikon av Thomas Beck, det er selve Bibelen for astrologi
Eller Alan Oken... Er nok ingen fasit på det der.
Antall ord: 62
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
mason
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 132
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Re: Hva sier stjerntegn om oss mennesker?

Innlegg av mason »

puma/f skrev:
ripstah skrev:Jeg har lest mye om stjernetegn, og alt som henger sammen med det. Har lest mye om hva de forkjellige tegnene har i så mye å lære av hvernadre. Feks. vær og vekt sikter mot hvernadre, og det sies at begge tegnene har masse å lære av hverandre. Men så tenker jeg: Hvordan veit folk som kan mye om dette, at de tegn som sikter mot hverandre har så mye å lære av hverandre? noe som veit det?
uhh oki creepy
de fleste vennene jeg har er vekter...

men then again
så har jeg vært sammen med en steinbukk i 7 år... noe som i følge stjernetegna ikke skulle gått så bra....


puma/f
Vær og steinbukk trenger ikke være dødfødt! Siden du er kvinne og mannen er steinbukk er det ikke problem med at han vil være sjefen, det er godtatt av vårt kjønnsmønster på en måte. du er ild og han er jord, ser heller ingen problem med det. Det er noen userøse bøker om erotisk astrologi o.l som ikke har funnet min begeistring. Astrologi er dypere enn bare en slik nyanse, og det kan skade hvis man stoler blindt på det.
Antall ord: 215
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Hva sier stjerntegn om oss mennesker?

Innlegg av ludoburgero »

mason skrev:Hvilket leksikon har du kjøpt?
Julia og Derek Parker:
"Damms Store Bok om Astrologi"
Antall ord: 17
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Re: Hva sier stjerntegn om oss mennesker?

Innlegg av sosja »

ludoburgero skrev:
mason skrev:Hvilket leksikon har du kjøpt?
Julia og Derek Parker:
"Damms Store Bok om Astrologi"
Har de skrevet en sånn bok også, det visste jeg ikke-trodde de bare hadde skrevet drømmetydningsbøker-da lærte jeg noe nytt i dag også. :mozilla_tongue: :mozilla_smile:
Antall ord: 50
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !