Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hva må til for å skremme deg?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Apr 2006 20:19
- 18
Hva må til for å skremme deg?
åi.
Sist redigert av Jygri på 16 Apr 2008 23:21, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 1
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Feb 2007 23:12
- 17
- Blitt takket: 5 ganger
Det trenger ikke nødvendigvis å være figurene selv som er skumle. Du kan lage historien creepy med et overraskende sluttpoeng som sjokkerer leserne.
La oss tenke Den 6. Sansen eller noe lignende. Om du ikke har sett den: Hovedpersonen selv viser seg å være et gjennferd, men uvitende om saken før mot slutten.
La oss tenke Den 6. Sansen eller noe lignende. Om du ikke har sett den: Hovedpersonen selv viser seg å være et gjennferd, men uvitende om saken før mot slutten.
Antall ord: 55
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Apr 2006 20:19
- 18
Aaah... jeg skjønner! Takk for tipsDr. Doktor skrev:Det trenger ikke nødvendigvis å være figurene selv som er skumle. Du kan lage historien creepy med et overraskende sluttpoeng som sjokkerer leserne.
Antall ord: 65
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Feb 2007 23:12
- 17
- Blitt takket: 5 ganger
Jeg var ikke så veldig fantasifull i kveld. Men historier om folk som i ettertid finner ut at personen de har snakket med allerede har vært døde fra før de traff dem er jo alltids gode slagere. <--- Strålende god setning...
Så får du bare pøse på med gode skildringer og skumle situasjoner.
La oss f.eks si at hovedpersonen får besøk av en mystisk fremmed. De drar et eller annet sted, eksempelvis den fremmedes hytte. Så finner hovedpersonen liket av denne mystiske fremmede i et skap på loftet mens den fremmede fortsatt er tilsynelatende lys levende i etasjen under. Her vil det selvfølgelig gå kaldt nedover ryggen på hovedpersonen. Tilslutt kan han bli drept av den fremmede som egentlig var en ond jævel som lurte folk ditt for å drepe dem. Og snipp snapp snute osv.
Man kan også legge inn noen motiv. En forhistorie som hovedpersonen har glemt. Eksempelvis kan den fremmede ikke være en fremmed i det hele tatt, men en gammel klassekammerat som var skolens store mobbeoffer. Hovedpersonen var selvsagt en av mobberne. Livet til den nå ikke så alt for fremmed kan ha pga. dette blitt pain og misery som igjen førte til at han tok livet sitt. Nå er han ute etter hevn. Dette ble litt rotete, men du skjønner forhåpentligvis tegninga.
Så får du bare pøse på med gode skildringer og skumle situasjoner.
La oss f.eks si at hovedpersonen får besøk av en mystisk fremmed. De drar et eller annet sted, eksempelvis den fremmedes hytte. Så finner hovedpersonen liket av denne mystiske fremmede i et skap på loftet mens den fremmede fortsatt er tilsynelatende lys levende i etasjen under. Her vil det selvfølgelig gå kaldt nedover ryggen på hovedpersonen. Tilslutt kan han bli drept av den fremmede som egentlig var en ond jævel som lurte folk ditt for å drepe dem. Og snipp snapp snute osv.
Man kan også legge inn noen motiv. En forhistorie som hovedpersonen har glemt. Eksempelvis kan den fremmede ikke være en fremmed i det hele tatt, men en gammel klassekammerat som var skolens store mobbeoffer. Hovedpersonen var selvsagt en av mobberne. Livet til den nå ikke så alt for fremmed kan ha pga. dette blitt pain og misery som igjen førte til at han tok livet sitt. Nå er han ute etter hevn. Dette ble litt rotete, men du skjønner forhåpentligvis tegninga.
Antall ord: 230
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Jun 2006 13:57
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: et sted
Re: Hva må til for å skremme deg?
Du kan jo gjøre det slik at de møter en person og til slutt i fortellingen så finner hovedpersonen ut at han var et hjenferd som skulle hjelpe hovedpersoene.
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Okt 2006 01:14
- 18
- Lokalisering: Hedmark
da jeg gikk på skola å skreiv sånne innleveringer, så var 4- det beste jeg noen gang fikk!
grunnen til det var fordi det gikk på og / å feil, hehe! så jeg er nok ikke til noen nytte her nei
grunnen til det var fordi det gikk på og / å feil, hehe! så jeg er nok ikke til noen nytte her nei
Antall ord: 39
- Overbevist -
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
barn som dreper, det er sykt. slik som i children of the corn, barn som ofrer voksne, et så bra konsept..
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Okt 2006 01:14
- 18
- Lokalisering: Hedmark
til og med jeg hadde klart bedre enn det der jah! heheSol@ngelica skrev:Bø?
Antall ord: 16
- Overbevist -
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Feb 2007 17:18
- 17
- Lokalisering: Oppe på loftet...
- Blitt takket: 1 gang
Kanskje du får det best til hvis ideen om emnet kommer fra deg selv...
Hva med å be dine hjelpere om å være behjelpelig med å fremskynde din evne for fantasi og innlevelse...Uff, det ble feil, igjen..... det var jo heller ikke din ide..
Men du klarer nok dette godt, skal du se! Lykke til!
Ha en fin dag
Amfelia.
Hva med å be dine hjelpere om å være behjelpelig med å fremskynde din evne for fantasi og innlevelse...Uff, det ble feil, igjen..... det var jo heller ikke din ide..
Men du klarer nok dette godt, skal du se! Lykke til!
Ha en fin dag
Amfelia.
Antall ord: 60
Hide post links |
Frekk eller?HypeTraXx skrev:til og med jeg hadde klart bedre enn det der jah! heheSol@ngelica skrev:Bø?
Ha ha.
Antall ord: 22
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Mar 2007 17:05
- 17
AAAAAH!!!Sol@ngelica skrev:Bø?
nå kommer jeg til å få mareritt i natt...
Antall ord: 13
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jul 2005 13:11
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Eller hva med ham som leverte selvangivelsen, men på grunn av en kommafeil hos arbeidsgiver fikk han restskatt?
På slutten finner de feilen og alt går bra til slutt.
Her har du alt. Hverdagslig setting, et plott og en lykkelig slutt.
Mvh Dan
På slutten finner de feilen og alt går bra til slutt.
Her har du alt. Hverdagslig setting, et plott og en lykkelig slutt.
Mvh Dan
Antall ord: 44
Google er din venn
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Mar 2007 12:50
- 17
- Lokalisering: Odda og Trondheim
Re: Hva må til for å skremme deg?
Jeg blir som regel jævla redd av absurde ting. Var hos en eldre mann da jeg var liten jeg fant ut senere var pedofil, han hadde enormt med små rare samle ting, dukker og bilder og slike ting på veggene, veldig gamle ting, og gamle leketøy. synes den plassen var ekkleste plassen jeg har vert i. Der har du et bra orginalt tema.Jygri skrev:Jeg skal skrive en skummel historie, engelskinnlevering. Har mange ideer, men ønsker å gjøre historia så skummel som mulig. Den skal ikke være så lang, så det bør være gode saker. Så, håper ikke dere tar meg som useriøs for at jeg spør her inne for å få inspirasjon til å skrive. Tenkte bare at dette måtte være plassen for å få gode ideer.
Hva må til for å gjøre deg skikkelig redd? Og jeg ønsker noe litt mer originalt enn en jentunge med langt, sort hår.
På forhånd takk
Antall ord: 164
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Mar 2006 12:53
- 18
- Lokalisering: østfold
Ikke mye som skal til for å skremme meg. Jeg er lettskremt.
Eldste min på 11 ropte på meg her en morgen, med en lett desperat stemme. Jeg gikk i halvsøvne inn på rommet hans og dro ned dyna. Der lå han med den grusomste halloween maska og holdt på å le seg ihjel. Da var det godt ikke doen var langt unna, holdt på å tisse på meg jeg.
Eldste min på 11 ropte på meg her en morgen, med en lett desperat stemme. Jeg gikk i halvsøvne inn på rommet hans og dro ned dyna. Der lå han med den grusomste halloween maska og holdt på å le seg ihjel. Da var det godt ikke doen var langt unna, holdt på å tisse på meg jeg.
Antall ord: 68
Livet er herlig!!
Hide post links |