Drømmer, NDO & ut av kroppensover jeg elller...?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
anette79
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Mai 2006 16:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: trondheim

sover jeg elller...?

Innlegg av anette79 »

vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette,men...noen ganger når jeg har "sovnet", så er jeg lkevel våken bevisst,å følerfysisk noe/noen som er på meg,rundt meg..har ikke kontroll på kroppen,prøver å røre meg men det er umulig,føles ut som noen holder meg fast..roper til meg selv at jeg skal våkne,men d tar tid for jeg klarer å komme meg ut "drømmeverdnen"...en gang lå jeg i denne "tilstanden" såfølte jeg at noe lå på brystet mitt,åstakk noe langt ned i halsen på meg,jeg tok tak i det å peøvde å trekke det ut,følte at jeg tok i noe piggete å ekkelt...en annen gang kjente jeg store edderkopper som "grov" seg ned i madrassen for å komme under meg,så følte jeg at noe var over hoder mitt,fikk tak i noe som følte ut som lange armer,med klør,stakk meg på klørne...er det noen som har hatt lignende opplevelser?jeg sover,men allikavel ikke...sykt!
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sanne83
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Feb 2007 23:22
17

Innlegg av sanne83 »

hei! ja, jeg har vært opplevd tilsvarende flere ganger...er utrolig ubehagelig.selv kommer jeg i denne tilstanden oftest når jeg ligger på ryggen, og det har jeg hørt det er flere som gjør og, så et godt tips kan være å ligge på siden eller magen:)
har lest mye om dette på internett og funnet ut at det trolig er søvnparalyse, kroppen sover mens hjernen er våken.hvis du søker på søvnparalyse på søkemotorer kommer det mye opp om det! her inne på forumet står det om det og.noen mener også at det er en annen dimensjon man kommer inn i når en opplever dette, at sjelen reiser ut av kroppen over til åndeverdenen, om jeg kan si det sånn.så det man ser/føler er ånder.men jeg føler at det som kommer til deg når du ligger sånn er skummelt fordi du blir redd av å ikke kunne røre deg- og derfor kommer det du mest frykter, på en måte. så kanskje det ikke er skummelt hvis man bare slapper av og prøver å ikke være redd eller tvinge seg ut av det?det hjelper iallefall for meg!det jeg har opplevd er bl.a å bli kvelt og at noen har lagt seg oppå meg.er rart, for du kan kjenne den minste detalj på disse "vesenene", som små hår på fingrene, glattbarberte skaller etc.håper dette var til litt hjelp, lykke til:)
Antall ord: 257

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
anette79
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Mai 2006 16:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: trondheim

Innlegg av anette79 »

sanne83 skrev:hei! ja, jeg har vært opplevd tilsvarende flere ganger...er utrolig ubehagelig.selv kommer jeg i denne tilstanden oftest når jeg ligger på ryggen, og det har jeg hørt det er flere som gjør og, så et godt tips kan være å ligge på siden eller magen:)
har lest mye om dette på internett og funnet ut at det trolig er søvnparalyse, kroppen sover mens hjernen er våken.hvis du søker på søvnparalyse på søkemotorer kommer det mye opp om det! her inne på forumet står det om det og.noen mener også at det er en annen dimensjon man kommer inn i når en opplever dette, at sjelen reiser ut av kroppen over til åndeverdenen, om jeg kan si det sånn.så det man ser/føler er ånder.men jeg føler at det som kommer til deg når du ligger sånn er skummelt fordi du blir redd av å ikke kunne røre deg- og derfor kommer det du mest frykter, på en måte. så kanskje det ikke er skummelt hvis man bare slapper av og prøver å ikke være redd eller tvinge seg ut av det?det hjelper iallefall for meg!det jeg har opplevd er bl.a å bli kvelt og at noen har lagt seg oppå meg.er rart, for du kan kjenne den minste detalj på disse "vesenene", som små hår på fingrene, glattbarberte skaller etc.håper dette var til litt hjelp, lykke til:)
tusn takk for svar:)skal prøve d du sa...er redd når jeg er i denne tilstanden...f.eks den m eddekoppenne...e livredd insekter å småkryp.santb som du sier at man kan føle dn minste detalj på d som er der der å da...syns d er skummelt,mn skal neste gang prøve å slappe av..takk ska du ha!:) beroliende å vite at det er flere som har opplevd dette...misforstå meg rett:)
Antall ord: 336

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links