Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

galaxy - sluttet

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

CuteMissScary skrev:Hadde en sær drøm ut på høsten en gang der jeg drømte at jeg danset slow med en god kompis av meg.. :p Har aldri hatt noe kjærlighetsforhold, bare gode venner. Litt sært, ja! Måtte le av det etter jeg våknet :P

Da var kanskje drømmen en forberedelse på the real lovelife ;)
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

Hadde en variasjon over Ghostbusters/militærdrømmen natt til lørdag :) Denne gangen ble jeg dimmitert av troppsjefen min fra førstegangstjenesten, altså jeg ble sivilist igjen. Resten av drømmen er vag, sto og snakket med kamerater i klær jeg trives i foran et gammelt, hvitt hus.

Utfra tidligere tolkninger kan det være at jeg nå snart er fri fra det firkanta systemet, symbolisert ved militæret i drømmen. Kom gjerne med tolkninger dere andre :)
Antall ord: 80
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Ja, så du er deg selv igjen, altså ;) uten uniformer :bandit og illusjoner og friii ? (bare kastet det ut, uten dypere mening) goodygood :D
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

galaxy skrev:Ja, så du er deg selv igjen, altså ;) uten uniformer :bandit og illusjoner og friii ? (bare kastet det ut, uten dypere mening) goodygood :D
Bare meg selv igjen, ja, interessant tolkning, liker den :D
Antall ord: 33
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Bearchild »

Jeg hadde plutselig en av disse båtdrømmene mine forrige natta. Mange år siden sist! Men mye av det samme som før. Noen som vil prøve seg ifht betydning..?

Det er danskebåten det er snakk om. Diger ferge, masse folk.. og kaos.
Jeg møter totalt uforberedt, har ikke rukket å pakke og er mest opptatt av at "alle" kommer seg ombord. Alle de jeg reiser sammen, venner og venners venner. Innmari stress, for vi er allerede seint ute og båten er nesten i ferd med å forlate kaia.

Når vi kommer oss ombord slenges det som finnes av bagasje inn på lugaren og "bli-kjent-med-båten" runden starter. Jeg ender opp i en bar eller foran en spilleautomat bare for å oppdage at jeg ikke har et rødt øre. Begynner å lete etter lugaren, en labyrint fra helvete.
Plutselig er alle vegger inni båten dekket av køyesenger, ikke ulikt sånne man ser fra konsentrasjonsleire. Folk i alle aldre titter ut av køyene og jeg føler at jeg bokstavelig talt tråkker i fremmedfolks soverom. Uansett hvor jeg går havner jeg i andres private rom, enten det er mindre "ordentlige" lugarer eller disse køyesengrommene.. Kjennes litt som om jeg går i sånne Harry Potter- trapper som aldri leder dit jeg vil og snur seg hele tiden.

Plutselig er jeg på dekk og ser en hval som svømmer rett inn i propellen på båten. Hvalen snur seg på ryggen mens havet farges blodrødt, hvalen ligger og rister i kramper. Båten stanser og snur, tilbake til kaia. Nå står jeg brått i lugaren og kikker ut av vinduet og tenker at jeg nekter å gå ut av lugaren før vi er framme i Danmark.

I det ferga legger fra kai igjen ser jeg plutselig føllet vårt løpe etter båten.. på isen. Ferga kjører i en isråk, folen i full fart etter. Og sklir og ramler uti vannet.

Hvorpå jeg bråvåkner og løper ned i stallen for å sjekke at alt er i orden. :oops:

Disse båtdrømmene handler stort sett om det samme hver gang. Stress og hastverk i forkant, hender jeg må hoppe på ferga i fart etter å ha sørget for å få andre ombord. Så er det kaos med lugaren som forsvinner og som må letes etter i det uendelige, og ikke minst er det alltid noe "tull" med vannet.
Noen ganger forsvinner vannet og vi blir liggende på havets bunn for å vente på høyvann. Andre ganger forvandles havet til en stri elv og turen minner mest om rafting eller en sånn "tømmerenne" der man må klore seg fast på dekket. Eller motorene stopper og vi ligger og driver hvileløst i påvente av hjelp..

Jeg tror aldri jeg har kommet til danmark i disse drømmene! :lol:
Destinasjonen er visst uviktig, det er kaoset og rotet før og underveis jeg tror "betyr" noe.
Antall ord: 506
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Høres bare ut som et streben etter og ha kontroll på noe man er redd for skal gå ut av kontroll kanskje på det emosjonelle planet siden det er om havet / vann og båt ..
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Arven »

Hovedtema med stor båt med folk, køyesenger og labyrint fikk meg til å tenke Titanic. Kanskje du døde på arbeiderklassen forrige gang og at dette faktisk er minner som hjernen din pakker inn i ting som er kjent fof deg ?
Antall ord: 42
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Bearchild »

galaxy skrev:Høres bare ut som et streben etter og ha kontroll på noe man er redd for skal gå ut av kontroll kanskje på det emosjonelle planet siden det er om havet / vann og båt ..
Det er ikke bare- bare det skal jeg si deg! :lol:
Dette er som nevnt en tilbakevendende drøm, og i følge "fasiten" vil nok vannet og vannets tilstand ha en eller annen betydning ifht følelser. Jeg mener jeg fikk litt tak på disse drømmene sist.. det begynner å bli en del år siden, de forsvant plutselig når jeg skjønte hva de betød. Tror jeg. Borte ble de ihvertfall. Og nå er jo alt annerledes og jeg klarer ikke å sette det i sammenheng med noe.
Arven skrev:Hovedtema med stor båt med folk, køyesenger og labyrint fikk meg til å tenke Titanic. Kanskje du døde på arbeiderklassen forrige gang og at dette faktisk er minner som hjernen din pakker inn i ting som er kjent fof deg ?
Tja, hvorfor ikke. I såfall er det et liv jeg ikke husker noesomhelst fra og en episode jeg ikke finner noe gjenkjennelse i. Men det behøver jo ikke å bety noe. :)
Antall ord: 203
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Bearchild skrev:
galaxy skrev:Høres bare ut som et streben etter og ha kontroll på noe man er redd for skal gå ut av kontroll kanskje på det emosjonelle planet siden det er om havet / vann og båt ..
Det er ikke bare- bare det skal jeg si deg! :lol:
Dette er som nevnt en tilbakevendende drøm, og i følge "fasiten" vil nok vannet og vannets tilstand ha en eller annen betydning ifht følelser. Jeg mener jeg fikk litt tak på disse drømmene sist.. det begynner å bli en del år siden, de forsvant plutselig når jeg skjønte hva de betød. Tror jeg. Borte ble de ihvertfall. Og nå er jo alt annerledes og jeg klarer ikke å sette det i sammenheng med noe.
Arven skrev:Hovedtema med stor båt med folk, køyesenger og labyrint fikk meg til å tenke Titanic. Kanskje du døde på arbeiderklassen forrige gang og at dette faktisk er minner som hjernen din pakker inn i ting som er kjent fof deg ?
Tja, hvorfor ikke. I såfall er det et liv jeg ikke husker noesomhelst fra og en episode jeg ikke finner noe gjenkjennelse i. Men det behøver jo ikke å bety noe. :)
Høres ut som en *morsom* drøm iallefall :lol:
Vet ikke hva du jobber med og sånn men også som bekymring for at praktiske saker ikke skal falle på plass, evt tar ansvar for andre, og kanskje en liten bekymring om dårlig økonomi .. men drømmer kan jo være definitivt litt overdramatisert..
Antall ord: 260

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Tyrell »

Drømte i natt at jeg satt sammen med ei pen jente som spilte fantastiske fine melodier på en synthesizer,vet pokker ikke hva det betyr,men vakkert var det ihvertfall...

Har fra tid til annen drømt lignende,men da har det som oftest vært meg selv som har komponert musikken.

Kanskje har det noe med harmoni å gjøre eller et ønske om å skape noe?
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

eLLer et ønske om jenta? ;)
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Tyrell »

Ja kanskje det :mrgreen:
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

Ok drømmetydere, har et par nøtter til dere denne gangen. Har hatt to drømmer med samme tema hhv. natt til mandag og natt til tirsdag :)

I den første drømmen flykter jeg og noen andre gjennom en tunnell fra en gruppe cylonkrigere fra sci-fi serien Battlestar Galactica (den første versjonen). Vi kommer til en stige/leider som leder opp til en luke ut i friheten, de andre kommer seg ut, men det virker som om jeg blir fanget. Da skyter en av de andre, en kvinne, meg i hodet. Drøm slutt :D

Cylonene er en gjeng kyborger fra en sivilisasjon som er undertrykkende, militaristisk og tildels uniform. All opposisjon slås ned med vold, det er derfor de og menneskene er i krig i tv-serien de er hentet fra. Se bilde under for hvordan de ser ut :)

Image

I den andre drømmen er jeg i en tilsvarende mørk tunnell, men denne gangen er jeg ikke meg selv, jeg ser ut som Doktoren i Doctor Who, mere spesifikt som Doktorens 9ende inkarnasjon. Han som meg foretrakk sorte klær. I dette tilfellet er det ikke cylons han er i konflikt med, men en av sine gamle fiender, cybermen. Cybermen er som cylons undertrykkende, militaristisk og uniforme. Så uniforme at de vil oppgradere alle til å bli cybermen. Sånt noe liker Doktoren dårlig, ift. den typen ordenssamfunn som cybermen ønsker, er Doktoren kaotisk. Han respekterer alt liv og gjør sitt beste for å stikke kjepper i hjulene for slike som cybermen og andre som måtte ha liknende tendenser og tirre på seg Doktoren. Nå har det seg slik at i tv-serien Doctor Who møtte aldri Doktoren i sin 9ende inkarnasjon på cybermen, han har møtt på dem tidligere i livet sitt og også senere i sin 10. og 11. inkarnasjon. Som person er han litt melankolsk av seg, han har opplevd en krig som førte til utslettelsen av sitt folk såvel som deres største fiender. Trodde han ihvertfall, når han møter en overlevende fra fiendesiden i krigen får vi se Doktorens virkelig mørke side :) Hva det sier om meg vet jeg ikke helt, derfor forespørsel om drømmetyding av folk som ikke kjenner meg så godt 8)

Doktoren med sin lojale soniske skrutrekker;
Image

Cyberman:
Image
Antall ord: 392
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Snow
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 17 Mar 2013 17:04
11
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Oslo, Norway
Har takket: 33 ganger
Blitt takket: 22 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Snow »

Jeg drømte for litt siden at jeg jeg jobbet på en cafe, og jeg skulle vaske bordene. og en jente satt på bordet jeg prøvde å vaske. hun oppførte seg skikkelig merkelig, og skitnet til der hvor jeg nettopp hadde vasket. jeg ble skikkelig irritert...(!) men det eskalerer seg, og virker mer og mer rar, inntil jeg innser at hun er nødt til å være besatt av ett eller annet. tilslutt begynner hun å hoste og brekke seg og alt jeg kan gjøre er å se på henne... det ser ut til at hun har det skikkelig vondt. tilslutt spyr hun skjelettet sitt ut av munnen, og da slår det meg at, f*ck this, I'm going home!
men skjelettet lever fortsatt og følger etter meg. Hun danser og synger på (spansk!?) ett språk jeg ikke kan i hvertfall, og hun følger meg helt til jeg er hjemme.

- våkner litt senere og tenker at det var en catchy sang :)
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Lilja »

Spenstig drøm, Snow! :lol:



Jeditrond: Jeg tror drømmene dine prøver å fortelle deg at du ser for mye serier... :bandit
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links