Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterHallusinogener - Kraftplanter/plantehjelpere...

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

En annen ting som er viktig ang disse kraftplantene er at man ikke skal prøve dem for moro skyld eller om man er nysgjerrig på dem. Eller fordi noen sier at det er positivt. Man skal bare erfare dem i seremonier(helst) om man føler at det er meningen at man skal gjøre det og at en forstår sånn noenlunde hva man går til. Det er mitt råd.
Antall ord: 75
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
nesco
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 90
Startet: 05 Feb 2007 02:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av nesco »

Plantspirit jeg har et spørsmål; Jeg har drevet aktivt med meditasjon i ca.10 år. Føler at jeg har hatt enorm gevinst av å meditere på de fleste plan.

De siste årene har jeg via meditasjon målbevisst søkt å utvikle det 6 chakra (3dje øye).
Leste en interessant artikkel på internett for en stund siden, der eldre og erfarne buddhist munker tok del i en ayahuaska seremoni i regi av Santo Daime.
De kunne med en gang si at ayahuaska erfaringen minnet om det som i buddhismen kalles Bardo. Tilstanden der sjelen frigjør seg fra kroppen og flyter fritt før den evt. reinkarneres i en ny kropp. I denne tilstand har vi kun har en sans som antakeligvis er den samme som det tredje øye. Vi er ikke bundet av fysiske lover men glir fritt omkring mellom flere dimensjoner og kan dermed "se" inn i dødsriket, kommunisere med ånder og det guddommelige.
Jeg er dessverre ikke født med synske evner, men føler at jeg gjennom meditasjon har utviklet disse evnene til en viss grad. Tror det hadde vært fint å få med seg denne erfaringen, da jeg også har lyst til å få litt innsikt i hva som venter oss når vi dør. Jeg lider overhodet ikke av dødsangst, men er som de fleste av oss usikker på dette med døden og tror det bare er fint å bli litt forberedt med å kanskje få oppleve en selvindusert NDO opplevelse.

Har lest hundrevis av vitnesbyrd på internett der folk under en slik seremoni kommer i kontakt med ånder og hjelpere. Kan du som har erfaring med ayahuaska anbefale å prøve dette hos en Santo Daime menighet i utlandet, der det er fullt lovlig å innta ayahuaska. Er meget opptatt av at det skal være i lovlige former.

Har lest mye om ayahuaska og har blitt overbevist om at det er helt ufarlig både fysisk og psykisk. Gjennom min erfaring med meditasjon tror jeg at jeg kan dra stor nytte av denne erfaringen særlig under kyndig veiledning fra Santo Daime menigheten.

Synes du jeg skal ofre en ferie på å besøke Santo Daime i Nederland, Spania eller Brasil?.
Antall ord: 368
The common error of ordinary religious
practice is to mistake the symbol for the
reality, to look at the finger pointing
the way and then to suck it for comfort
rather than follow it.
http://www.robtex.com/ipinfo.gif

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

De siste årene har jeg via meditasjon målbevisst søkt å utvikle det 6 chakra (3dje øye).
Leste en interessant artikkel på internett for en stund siden, der eldre og erfarne buddhist munker tok del i en ayahuaska seremoni i regi av Santo Daime.
De kunne med en gang si at ayahuaska erfaringen minnet om det som i buddhismen kalles Bardo. Tilstanden der sjelen frigjør seg fra kroppen og flyter fritt før den evt. reinkarneres i en ny kropp. I denne tilstand har vi kun har en sans som antakeligvis er den samme som det tredje øye. Vi er ikke bundet av fysiske lover men glir fritt omkring mellom flere dimensjoner og kan dermed "se" inn i dødsriket, kommunisere med ånder og det guddommelige.
Jeg forstår godt hva disse munkene mener om erfaringene med Ayahuasca. :mozilla_cool: Den kalles ikke for "den lille-død"-planten for ingenting. Gjenfødsler og død i transformasjonens ånd - i vår bevissthet er helt klart noe grunnleggende for Ayahuascaen.
Jeg er dessverre ikke født med synske evner, men føler at jeg gjennom meditasjon har utviklet disse evnene til en viss grad. Tror det hadde vært fint å få med seg denne erfaringen, da jeg også har lyst til å få litt innsikt i hva som venter oss når vi dør. Jeg lider overhodet ikke av dødsangst, men er som de fleste av oss usikker på dette med døden og tror det bare er fint å bli litt forberedt med å kanskje få oppleve en selvindusert NDO opplevelse.
Om en er vant med å endre bevisstheten f.eks ved endel års praksis av meditasjon så vil ikke Ayahuasca-seremoni komme som et sjokk, men det er klart det er "annerledes".
Har lest hundrevis av vitnesbyrd på internett der folk under en slik seremoni kommer i kontakt med ånder og hjelpere. Kan du som har erfaring med ayahuaska anbefale å prøve dette hos en Santo Daime menighet i utlandet, der det er fullt lovlig å innta ayahuaska. Er meget opptatt av at det skal være i lovlige former.
Jeg har kontakt til Nederland. Det er dyktige seremoniledere som pleier å være med der.
Antall ord: 365
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Jeg skal forklare noe om den vestlige mentaliteten og det Terrence Mckenna sier er så treffende og så viktig å ta opp rundt emnet kraftplanter som vi diskuterer her.

Terrence McKenna sa dette i en av de første kapitlene av FOODS OF GODS og satte et stort spørsmålstegn ved den vestlige mentaliteten:

THE DOMINATOR INHERITANCE

Our culture,self-toxified by the poisonous by-products of technology and egocentric ideology,is the unhappy inheritor of the dominator attitude that alteration of consciousness by the use of plants or substances is somehow wrong,onanistic and perversely antisocial. I will argue that suppression of shamanic gnosis, with its reliance and insistence on ecstatic dissolution of the ego,has robbed us of life`s meaning and made us enemies of the planet,of ourselves and our grandchildren. We are killing the planet in order to keep intact the wrongheaded assumptions of the ego-dominator cultural style. It is time for change.

Hvorfor skal vi stole på vestlige mentaliteten om kraftplanter når den generelt er så kynisk - så destruktiv mot Moder Jord og ønsker å kontrollere og følge en ego-retning på det meste generelt sett? Hvorfor??? Vi lever i et samfunn som er veldig egosentrisk og destruktiv generelt sett og vi lærer mye lite konstruktive tanker om vårt syn på Naturen og det åndelige. Vi er lært opp til å se ned på Naturen som et objekt generelt sett og fornekte det åndelige. Unntaket er heller å følge den kontrollerte kristendommen - som har så mange begrensninger i det mentale sinn ang vårt potensialet og Kirken har hatt enorm kontroll på menneskesinnet i flere århundrer.

Og legemiddelindustriens lite konstruktive forbindelser til leger og sånt - og de skaper endel medisiner som folk blir avhengig av - som er mer destruktive enn konstruktive osv osv..
Det finnes positive og negative sider med legevitenskapen og naturvitenskapen. Den har begrenset mennesket og Naturen til biologiske vesener uten å være med-skapere her på Jorden. Begrenset bevisstheten til å bare romme noe som er i hjernen og ikke noe mer....Ok, om en vil følge slike begrensete tankemønstre - så helt greit for min del - men det holistiske - åndelige er fornektet i stor grad og for å forstå disse kraftplantenes egenskaper - så må en følge en holistisk og åndelig bevissthet som jeg ser det og ikke vanlig vestlig mentalitet/vitenskap som begrenser. Men noen er dyktige til å bygge broer mellom vestlig vitenskap og sjamanvitenskap/åndelig vitenskap:

Hvorfor skal jeg følge en vestlig mentalitet om disse kraftplantene når den egentlig er utrolig ego-sentrisk som også Terrence Mckenna sier?Og som er så lite konstruktiv og ødeleggende for oss.....Våkn opp fra samfunnets ego-sentriske dvale er mitt råd. Så vil en forstå disse kraftplantenes betydninger. Og det er mye i den vestlige mentaliteten - vestlige vitenskapen som ikke er bra. Men heldigvis er det mange vitenskapsmenn som går mer og mer i mot den generelle vestlige vitenskapsmentaliteten. Å bygge broer mellom det åndelige og vestlig vitenskap er noe jeg har vært veldig opptatt av og jeg har flere bøker om det og det inkluderer også forståelsen av disse kraftplantene, som inkluderer sopp - selv om noen mener at sopp egentlig ikke er plante. En får gjøre det mer enkelt enn vanskelig er min filosofi. Generell vestlig mentalitet er å gjøre ting mer komplisert enn det er og skaper mer problemer ang språk og sånt. En får ha de holdninger en vil - men Terrence McKenna og mange andre som har studert kraftplanter o.l. har mange gode poenger i det de sier om vårt samfunn ang synet på kraftplanter og sånt.

F.David Peat har skrevet flere bøker inkl BLACKFOOT PHYSICS - A JOURNEY INTO NATIVE AMERICAN UNIVERSE
der han sammenlikner og prøver å bygge broer mellom vestlig vitenskap og svartfot-vitenskap som baserer seg på åndelige prosesser. F.Wolf har skrevet en bok - THE EAGLE`S QUEST om brobygging mellom vestlig vitenskap og sjamanvitenskap. Og Luis E. Luna, som jeg har møtt noen ganger har vært opptatt av å bygge broer mellom vestlig vitenskap og åndelig vitenskap - spesielt ang emnet kraftplanter, som han er veldig opptatt av. Han var også en god venn av Terrence Mckenna blant annet. Og er veldig vitenskapelig rettet, men med en stor åpenhet ang det åndelige - holistiske - som inkluderer erfaringer med kraftplanter.
Og jeg har også mange mange andre vit.menn, som ønsker å bygge broer - og de hyller jeg rett og slett - som går imot sin generelle læring av vitenskapen og prøver å inkludere det åndelige i sin forståelse av vitenskapen. Så får en forholde seg til de kilder en ønsker å forholde seg til i sin bevissthet.
Antall ord: 795
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

=D>
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Kimbara skrev:Må først si at jeg ikke har tid til å lese alle innleggene i denne tråden, bare den første siden, så det kan godt hende det jeg skriver nå er blitt skrevet før. I såtilfelle; bare slett.

Det blir nevnt sjamaner her som et argument for at planter har rensende virkning. Er ikke dette ganske naivt å si? De fleste er vel klar over at slike tanker oppstod i en tid hvor mennesker ikke var så opplyste, og la overtro i absolutt alt rundt seg. Selvfølgelig trodde de at fleinsopp og whatnot hadde en rensende effekt på kropp og sinn. Tenk dere selv hva en hallusinasjon eller annen narkotisk virkning gjør med så spirituelle mennesker.
Nå vet vi at det er giftstoffer og andre typer virkemidler som gir disse virkningene, og vi vet at i de fleste tilfeller er de både farlige å vanedannende.

Men om det burde være forbudt er en annen diskusjon. Personlig syns jeg mennesker ikke har noe med å forby ting som vokser i naturen. Hvis folk vil plukke fleinsopp og putte den i munnen så får de gjøre det. I en så opplyst tid som vår vet de aller fleste at dette ikke er spesielt lurt.
Ja, sjamaner gjør mye rart. De virkelige buskmennene blir lykkelige når de får tak i en sprøyte, samme hva som er i. De syns det er så flott fordi de tror at en sprøyte som sprøytes rett i blodet kurerer alle sykdommer. Det er til tider litt frustrerende for europeere som er til stede, fordi det er vanskelig å forklare befolkningen at man kan ikke kurere kreft med en p-sprøyte. Men men, de er jo naturmennesker og vet hva de gjør. de har jo flere tusen år gamle tradisjoner, og det kan jo bare være riktig. Det er derfor jeg nå skal ut å se om fluesoppen vokser på denne tiden, bevare god urnorsk tradisjon. Bli med da? så kan vi være urmennesker sammen.
Antall ord: 344

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Du er virkelig interessert i kraftplanter du, Globeline.
Gjenopptar en tråd som har vært inaktiv i 2 måneder attpåtil.
Og så planter du små kommentarer i tråder som ikke har noe med emnet å gjøre engang, som i "hvordan andre medlemmer er mot hverandre" tråden for ikke lange stunden siden (tidligere ikveld/natt).

Tidligere har du prestert å ramponere tråder, og sagt at din intensjon er å ødelegge tråden for de som diskuterer. La det bli med det nå, synes jeg.
La det være gjort ferdig, liksom...

Orker ikke at du hele tiden sliter så fælt med dette,
for jeg aner ikke hva dine intensjoner er og hva du prøver å oppnå.
Det er rett og slett slitsomt å lese innleggene dine.
Du spyr liksom ut med fordommer du sikkert ikke engang har.
Virker ihvertfall veldig tiltatt ut, om jeg skal få lov å lese litt mellom linjene.
Er du svimmel?

Nei, fra spøk til alvor: Kan jeg få spørre hvorfor du graver opp en gammel død tråd, som om det skulle være jul og vannet i munnen bare rant etter gravlaksen?
Hva er dine ærligste intensjoner her inne, hva er det du vil oppnå og hva er dine egentlige standpunkt når det kommer til kraftplanter/hallusinogener/dop?
Antall ord: 220
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

ludoburgero skrev:Du er virkelig interessert i kraftplanter du, Globeline.
Gjenopptar en tråd som har vært inaktiv i 2 måneder attpåtil.
Og så planter du små kommentarer i tråder som ikke har noe med emnet å gjøre engang, som i "hvordan andre medlemmer er mot hverandre" tråden for ikke lange stunden siden (tidligere ikveld/natt).

Tidligere har du prestert å ramponere tråder, og sagt at din intensjon er å ødelegge tråden for de som diskuterer. La det bli med det nå, synes jeg.
La det være gjort ferdig, liksom...

Orker ikke at du hele tiden sliter så fælt med dette,
for jeg aner ikke hva dine intensjoner er og hva du prøver å oppnå.
Det er rett og slett slitsomt å lese innleggene dine.
Du spyr liksom ut med fordommer du sikkert ikke engang har.
Virker ihvertfall veldig tiltatt ut, om jeg skal få lov å lese litt mellom linjene.
Er du svimmel?

Nei, fra spøk til alvor: Kan jeg få spørre hvorfor du graver opp en gammel død tråd, som om det skulle være jul og vannet i munnen bare rant etter gravlaksen?
Hva er dine ærligste intensjoner her inne, hva er det du vil oppnå og hva er dine egentlige standpunkt når det kommer til kraftplanter/hallusinogener/dop?

ØØøh - har du noen god grunn til at jeg skulle bruke tid på å svare deg? Er det noen grunn til å tro at du skal bruke svaret til annet enn å kverulere med og komme med nye anklager om ting jeg ikke har sagt og lignende.

for øyeblikket er jeg lei av deg jeg ludo, jeg gidder faktisk ikke kverulere med deg. Og hvis du syns tråden er så gammal og uinteressant, hvorfor i all verden svarer du i den selv?

Men for å opptre litt mer sivilisert enn deg så responderte jeg på et innlegg. Så du det eller?
Antall ord: 320

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Fordi jeg følger med deg pga. din oppførsel overalt på forumet.
Og derfor spør jeg deg.
Du legger opp til det, både for meg og for deg.
Du kan gjerne se på det som din "smarte felle" for at "ludo sikkert går rett i den". For det gjør jeg fordi jeg gjerne vil se litt på fellene dine, hvordan du bygger dem opp, og jeg spør deg, Globeline, hvorfor du setter opp disse fellene dine, hva som er intensjonene dine og standpunktene dine når det gjelder stoffene det er snakk om her.

Du svarer ikke akkurat på spørsmålene mine, men plaprer som vanlig om hvordan jeg er ute etter å kverulere. Og så sier du at du er lei av meg. Det er helt greit.
Da håper jeg at du oppfører deg sivilisert mot f.eks. PlantSpirit, Idril, keke, nesco og flere også da. Noe du burde kunne leve opp til. Ut av loopen, inn på banen med deg.
You can do it, put your ass into it!

Så er man etterlatt uten barnevakt.
Antall ord: 185
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

ludoburgero skrev:Fordi jeg følger med deg pga. din oppførsel overalt på forumet.
Og derfor spør jeg deg.
Du legger opp til det, både for meg og for deg.
Du kan gjerne se på det som din "smarte felle" for at "ludo sikkert går rett i den". For det gjør jeg fordi jeg gjerne vil se litt på fellene dine, hvordan du bygger dem opp, og jeg spør deg, Globeline, hvorfor du setter opp disse fellene dine, hva som er intensjonene dine og standpunktene dine når det gjelder stoffene det er snakk om her.

Du svarer ikke akkurat på spørsmålene mine, men plaprer som vanlig om hvordan jeg er ute etter å kverulere. Og så sier du at du er lei av meg. Det er helt greit.
Da håper jeg at du oppfører deg sivilisert mot f.eks. PlantSpirit, Idril, keke, nesco og flere også da. Noe du burde kunne leve opp til. Ut av loopen, inn på banen med deg.
You can do it, put your ass into it!

Så er man etterlatt uten barnevakt.
Kjære ludo. Jeg skal la være å kalle deg paranoid. Men faktisk så har fint lite med mine innlegg på dette forumet med deg å gjøre. Med mindre jeg prater direkte til deg så kan du føle deg trygg på at jeg ikke har deg i tankene i det hele tatt. Og nei, jeg legger ikke ut feller for deg - om du ikke svarer på mine innlegg så er det helt greit. Faktisk er jeg av den oppfatning at du har så mange forutbestemte holdninger om meg at jeg egentlig nok i mange tilfeller vil foretrekke at du bare lar være å svare på det jeg sier. Men ettersom jeg nok vil falle for å ønske å svare på det du sier, så må jeg nesten være åpen for at du kan svare på det jeg sier også.

Men altså, nei, jeg er ikke ute etter å lure deg inn i noen felle. Jeg ville syns det var helt flott om jeg slapp forvrengningene dine til stadighet. Det gjør nemlig at det jeg sier blir forvrengt slik at andre som leser må lese i detalj og holde tråden over flere sider for å skille mellom hva jeg faktsik sier og hva du påstår at jeg sier. Noe som bare er irriterende og slitsomt.
Antall ord: 403

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Og Ludo - jeg mener hvert ord jeg har skrevet over. Jeg har ingen bakenforliggende tanker med det. Så du trenger ikke reagere eller svare som om jeg har det. Heller ikke på dette siste innlegget her.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Flott! Nå begynner jeg nesten å like deg, skal jeg være ærlig :lol:
Antall ord: 12
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

ludoburgero skrev:Flott! Nå begynner jeg nesten å like deg, skal jeg være ærlig :lol:
Da skal jeg unnlate å være ærlig til en forandring. Eller, enda bedre. Jeg skal la være å svare på det du sier.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Spiritual Quest PPV skrev:Gudameg, enda en diskusjon om dette? Jeg dør nesten litt innvendig.
haha, kjenner følelsen. Men denne diskusjonen er gammel. Var min feil, jeg kom borti et innlegg og klarte ikke holde meg.
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Spiritual Quest PPV skrev:
Globeline skrev:
Spiritual Quest PPV skrev:Gudameg, enda en diskusjon om dette? Jeg dør nesten litt innvendig.
haha, kjenner følelsen. Men denne diskusjonen er gammel. Var min feil, jeg kom borti et innlegg og klarte ikke holde meg.
Ahhh ok. Da får du skylde deg selv. :lol:
Unnskyld Glupe-line
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links