Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterHallusinogener - Kraftplanter/plantehjelpere...

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

Helene ble 18 år, og hennes uskyldige og vakre utseende er noe som har brent seg fast i alle som kjente og elsket dette vakre barnet, som var offer for grensesprengende gutter som kunne hjelpe henne til ekstatsike opplevelser med lekende planter, og grensesettingen var vanskelig for barnet, og de store gutta, var tryggheten selv, for henne, da hun brøt med sine gamle barnslige venner som ikke våget å leke med lekne planter.

Nå er hun gått over i statistikken, legger på sykehuset til obduksjon, mens disse ordene skrives, og familie og venner samles i kveld for minnestund i kirka, ikke fordi de er religiøse, men fordi de setter stor pris på at det fortstatt er noen som ivaretar deres ønske om samhold, for de store tøffe gutta er ikke lenger villig til å leke denne leken sammen med henne, eller noen av de som ikke bedriver denne leken med planter.

Hva gjelder disse plantesermoniene som du er med på her, i norge, og lurer folk med på, så må jeg fortelle at jeg har fått en del førstehåndsinformasjon, og gleder meg til neste møte.
Litt kjipt å se hvordan dere driter i at dere drar med mennesker som allerede som deg selv, er meget skakkjørte, psykisk, men altså, vi sees..
Antall ord: 218
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

ludoburgero skrev:
PlantSpirit skrev:
ludoburgero skrev:Ser du nevner Enigma...
Herlig... :)
Return to Innocence,Mea Culpa og The eyes of the Truth var spesielt de jeg lyttet på og jeg fikk en dypere mening og erfaring via disse låtene. Når en hører en låt så kan man få nye tanker om den og det fikk jeg til gangs under denne seremonien jeg nevnte....også fordi tekstene er veldig STERKE - av spirituell - dyp dyp dyp art. :mozilla_cool:
Jeg mener ikke bare tekstene er det. Men hele sammensetningen av den suggererende rytmen, kombinasjonen av elektroniske og eksotiske instrumenter, den hypnotiske følelsen, sammen med deilig chanting og visdommelige tekster... ja... jeg har likt Enigma siden jeg først hørte dem for vel ca. 13-14 år tilbake, da jeg var 11-12 år.
Return to Innocense var vel den første jeg hørte.
I'll Love You I'll Kill You... eller noe sånt i den duren... det er også en sang jeg husker jeg likte, hørte mye på før... og Out From The Deep, den hørte jeg først noen år seinere.
Ja, helheten ang låtene er det som du nevner som en skal erfare og se på.....jeg forstår godt at Michael Cretu(bak Enigma-prosjektet) har virkelig hentet endel flott inspirasjon fra mange forskjellige spirituelle retninger...og flettet det til fantastiske låter......spesielt de to første albumene er rett og slett fantastisk å høre på til tider.
Antall ord: 253
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Lunatic:
Hva gjelder disse plantesermoniene som du er med på her, i norge, og lurer folk med på, så må jeg fortelle at jeg har fått en del førstehåndsinformasjon, og gleder meg til neste møte.
Litt kjipt å se hvordan dere driter i at dere drar med mennesker som allerede som deg selv, er meget skakkjørte, psykisk, men altså, vi sees..
Ja, det skal bli en sann glede å treffe deg. :-({|= \:D/ [-o< O:)
Antall ord: 74
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

En annen ting er... at om man liker Enigma, så liker man gjerne ofte Leftfield også, eventuelt Enya eller noen av mesterverkene til Pink Floyd.
Noe musikk er så spirituelt beriket at jeg ikke kan begripe i hele mitt liv, hvor mye jeg enn prøver, hvor dypt de som står bak har gått i seg selv og hvor godt de har latt seg til kjenne med sitt indre og universet. Det er fascinerende, og det gir en stemning man på mange andre måter aldri vil oppnå.
Antall ord: 90
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Leftfield er bra! Lenge siden jeg har hørt på dem. Jeg har et veldig variert musikksmak og har enormt mye forskjellig type musikk, men det er spesielt disse jeg har nevnt i denne tråden i dag som er det jeg liker best.
Antall ord: 44
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

PlantSpirit skrev:Leftfield er bra! Lenge siden jeg har hørt på dem. Jeg har et veldig variert musikksmak og har enormt mye forskjellig type musikk, men det er spesielt disse jeg har nevnt i denne tråden i dag som er det jeg liker best.
Samme her, har allsidig smak og sans for alt som angår både kunst, film, musikk og mat, selv om enkelte vil hevde jeg er kresen. Det jeg derimot er villig til er å gi det meste en sjans, mens det er det som virkelig GIR meg noe som står igjen som det betydelige for meg... slik er det jo bare, jeg er ÅPEN - men det som betyr noe LUKKER seg inni mitt hjerte ;)
Antall ord: 121
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Jeg har stor sans for Nord amerikanske indianer chantinger. Robbie Robertson har 2 fenomenale cder hvor han mikser dype visdomsord(han snakker selv) og så har han endel autentisk indianermusikk i bakgrunnen til tider...utrolig vakkert. Cdene til Robbie Robertson er:


CONTACT FROM UNDERWORLD OF REDBOY
MUSIC FOR THE NATIVE AMERICANS
Antall ord: 51
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pastiglie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 13 Feb 2007 00:51
17

Innlegg av pastiglie »

du er så imponerende bra plant spirit.
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Må først si at jeg ikke har tid til å lese alle innleggene i denne tråden, bare den første siden, så det kan godt hende det jeg skriver nå er blitt skrevet før. I såtilfelle; bare slett.

Det blir nevnt sjamaner her som et argument for at planter har rensende virkning. Er ikke dette ganske naivt å si? De fleste er vel klar over at slike tanker oppstod i en tid hvor mennesker ikke var så opplyste, og la overtro i absolutt alt rundt seg. Selvfølgelig trodde de at fleinsopp og whatnot hadde en rensende effekt på kropp og sinn. Tenk dere selv hva en hallusinasjon eller annen narkotisk virkning gjør med så spirituelle mennesker.
Nå vet vi at det er giftstoffer og andre typer virkemidler som gir disse virkningene, og vi vet at i de fleste tilfeller er de både farlige å vanedannende.

Men om det burde være forbudt er en annen diskusjon. Personlig syns jeg mennesker ikke har noe med å forby ting som vokser i naturen. Hvis folk vil plukke fleinsopp og putte den i munnen så får de gjøre det. I en så opplyst tid som vår vet de aller fleste at dette ikke er spesielt lurt.
Antall ord: 209
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

Yeah, i'm for peace
But i'll kill ya if ya fuck with my moms or my niece
See we all want peace, but the problem is
Crackers want a bigger piece
Got it where the niggas can't get a piece
That's why police get stabbed and shot
Cuz a nigga can't eat if the ave is hot
Locked up you get three hot meals and one cot
Then you sit and rot, never even got a fair shot
That's where a whole lotta niggas end up
My man moms even got sent up, tryin to keep the rent up
When i'm bent up i think alot about the reason i'm here
I think about the things i fear in the comin years
Ahead of me, i'm ready for whatever they bring though
I'd go against a tank wit a shank for my dreams
And that's my fuckin word
One day the whole world will smoke herb
And niggas won't get took to jail for hangin on the curb
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Kimbara skrev:Må først si at jeg ikke har tid til å lese alle innleggene i denne tråden, bare den første siden, så det kan godt hende det jeg skriver nå er blitt skrevet før. I såtilfelle; bare slett.

Det blir nevnt sjamaner her som et argument for at planter har rensende virkning. Er ikke dette ganske naivt å si? De fleste er vel klar over at slike tanker oppstod i en tid hvor mennesker ikke var så opplyste, og la overtro i absolutt alt rundt seg. Selvfølgelig trodde de at fleinsopp og whatnot hadde en rensende effekt på kropp og sinn. Tenk dere selv hva en hallusinasjon eller annen narkotisk virkning gjør med så spirituelle mennesker.
Nå vet vi at det er giftstoffer og andre typer virkemidler som gir disse virkningene, og vi vet at i de fleste tilfeller er de både farlige å vanedannende.

Men om det burde være forbudt er en annen diskusjon. Personlig syns jeg mennesker ikke har noe med å forby ting som vokser i naturen. Hvis folk vil plukke fleinsopp og putte den i munnen så får de gjøre det. I en så opplyst tid som vår vet de aller fleste at dette ikke er spesielt lurt.
En kan lese hele tråden for å finne svar på ting og tang, men det er jo bare intellektuell greie - for å forstå kraftplantenes rolle så må man erfare dem i sjamanistiske settinger. Da vil en forstå hvilken rolle de egentlig har og har hatt i årtusener. Vestlig mentalitet handler om å bytte ut gamle ting og få inn nye ting - teknologisk mentalitet. Slik fungerer ikke i det åndelige som jeg erfarer og ser det. Urkraft vil alltid ha en grunnleggende essens i seg ang hva det gudommelige - åndelige vil si. Sjamanisme har eksistert i årtusener verden over. Urgamle spirituelle tradisjoner verden over har klart å bevare kraftplantenes rolle, som har med å bevare kontakten med urkraften, som også er forfedrekraft. Det er enormt mye visdom,healing,ekstase og kraft i forfedrekraften og urkraften.

En kan åpne seg opp for Kraftdyrånder,kraftplanteånder,forfedreånder,guider mm via trommereiser,kraftplanteerfaringer,urgamle chanting og dansing mm......de har mye å lære oss om man hengir seg til disse metodene, som aldri vil dø ut - de kan få nye nyanser og sånt med tiden - men essensen i dem vil aldri dø ut. Jeg er en tilhenger av å bevare urgamle spirituelle metoder - sjamanisme er den eldste form for spirituell retning her i verden og den eksisterer i aller høyeste grad i dag - Moder Jord har endel allierte i kraftplantene, som er for meg en av de mest undervurderte metoder ang det spirituelle her i Vesten. Jeg mener at en skal bare ta det i sjamanistiske settinger(og lignende) og en må være jævlig trygg på seg selv for å ta disse alene.

Vesten vet(å se på dem som rusmidler er etter min mening helt på jordet for å si det rett ut - det fører lett til misbruk at de har gitt dem en slik merkelapp) generelt egentlig svært lite om disse kraftplantene - det er min erfaring og mening rundt dette. Så får andre ha sin erfaring og mening rundt dette. Vesten har bare hatt kjennskap til kraftplanter i noen tiår. Det er mange vestlige vitenskapsmenn(jeg har lagt ved endel i tråden) som er åpen for at kraftplantene har mye positivt for seg. Så det blir stadig flere av dem. Sjamaner,urfolk mm har hatt kjennskap til kraftplantenes effekter og rolle her på Jorden i årtusener. De har klart å bevare i generasjoner urgamle metoder som kraftplanteseremonier og disse plantene har eksistert siden tidenes morgen. De er blitt kalt for FOODS OF THE GODS...PLANT OF THE GOODS fordi en åpner opp vårt enorme gudommelige potensialet(ikke på en gang - men åpner litt etter litt etter litt) - multidimensjonale potensialet og det er mye ekstase,kraft og healing i disse erfaringene som igjen gjør at en får kontakt med endel urgammel visdom som aldri dør ut.

Å anerkjenne endring av bevisstheten er et fremmedord her i Vesten pga enorme kontrollen Kirken har hatt ang andre menneskers tanker i ca 2000 år. Urfolk,sjamaner o.l. har anerkjent endring av bevisstheten - bevissthetstilstander i over 10000 år! En slik urgammel erkjennelse og forståelse er noe som aldri kan bli akkumulert eller fornyet - den bare eksisterer. Via drømmer,meditasjon,spiritisme,yoga,chanting,dans,kraftplanteseremonier,sjamantromming(trommereiser) mm så jobber man med å endre bevisstheten. Iboga vanlig i Afrika.

Kraftplantene prøver å omprogrammere vår begrensete sinn i vår bevissthet når man jobber med dem.Kraftplantene jobber med å omprogrammere våre celler - molekyler på en unik måte. Den omprogrammerer til vårt enorme potensialet og at noen ikke har taklet det her i Vesten skyldes uvitenhet(de vet ikke hva de går til generelt),lite konstruktiv setting(ser på det som rusmiddel og som noe a la alkohol og narkotika...ikke rart at de er ute og kjøre),det bør være en seremonileder som kjenner til kraftplantenes krefter som en åpner opp for....De har mye å lære oss - jeg snakker utifra mitt sinn,hjerte og erfaringer. Om noen ikke takler det jeg skriver og erfarer - får det så være. Jeg viderefører det urfolk,sjamaner mm grunnleggende vet i deres erfaringer om disse plantene. Og dette er ikke leketøy, men verktøy.

Ayahuasca-seremonier har eksistert i årtusener i Amazonas: Peru,Brasil,Ecuador,Colombia...
San Pedro(kaktus) seremonier har vært vanlig i årtusener i Andesfjellene i Sør-Amerika. Peyote har vært vanlig i årtusener i Indianerland i USA og Mexico. Psilocybin(fleinsopp) har vært vanlig i Mexico i årtusener spesielt.

Vesten har hatt lite tradisjoner for dette - unntaket er at samiske sjamaner i Norge f.eks har brukt Amanita Muscaria(rød fluesopp),psilocybin,Belladona og andre kraftplanter gjennom historien. I Sibir har Amanita Muscaria vært veldig vanlig. Ellers er det uhyre lite tradisjoner for det pga den enorme kontrollen kirken har hatt ang folks tanker og sånt gjennom historien.

Disse kraftplantene lærer blant annet oss til å hengi oss til urgamle dører til det gudommelige - åndeverdenen. Og møte med forfedreånder er vanlig - og ikke minst planteånder. Naturen har mektige allierte i planteverdenen. Om man kjenner seg veldig nummen i hele kroppen så betyr det at kraftplanten prøver å omprogrammere vår bevissthet til å åpne oss opp mer for deres læringer og healing.

Så jeg vil kort si - det er NAIVT å tro at Vesten vet så mye om disse kraftplantene generelt sett. Fordi vi generelt vet NADA - ingenting egentlig. På det amerikanske kontinentet vet sjamaner,urfolk,mesterhealere,animister mm...enormt mye om dem fordi de har bevart urgamle spirituelle tradisjoner som jeg har nevnt.En får ha de holdningene en vil ha til disse kraftplantene.
Sist redigert av David Skywalker på 09 Mar 2007 17:41, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 1158
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Hvis en virkelig ønsker å komme i kontakt med ens URKREFTER om det er URKVINNEN eller URMANNEN potensialet til det fulle -så er helt klart kraftplanter i sjamanistisk setting ang seremonier en kraftfull metode for å åpne opp til vårt enorme gudommelige potensialet. Kraftplantene har lært meg mye allerede og jeg får a-ha opplevelser hver gang.......At noen ler av dette eller ser på det jeg skriver og erfarer som fantasier får jeg bare respektere.
Antall ord: 78
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Du kan gjerne utbrodere i mange lange innlegg om "kraftplanter" og sjamaner, men du er helt på jordet i mye av det.
For det første klarer du å generalisere halvparten av verdens befolkning inn under én sjanger; vesten, og at "vesten" tar feil og ikke kan noe om "kraftplantene". Jeg antar da også at vitenskapen er "vesten", og at den tar feil i alt den sier om giftstoffer og hallusinogener.
For det andre fester du din lit til gammel overtro som de aller fleste vettuge mennesker ikke trenger lengre. Sjamanene hadde sikkert helt rett i alle sine teorier om dopets virkning...ifølge seg selv. De lagde fine og fantasifulle svar på hvorfor de fikk slike merkelige virkninger når de brukte plantene. Det er både forståelig og helt greit. Det som blir for dumt er når mennesker i dag har de samme tankene.

Jeg tror du hadde tenkt det samme om meg dersom jeg bastant sa at jorda er flat, og at den er det fordi det ble sagt for 1000 år siden.

Og det der med urmannen/kvinnen i deg er bare tull. Du er den du er, og det er bare latterlig å tro at du har en neandertaler inni deg som bare kommer fram når du eter flein. Mennesker klarer helt fint å oppføre seg som barbarer og urmennesker uten dop. Greit for meg at du velger å ha et så "originalt" syn på dop, men det blir feil når du oppfordrer til bruk av dette i noe som bare kan oppfattes som en utfordring.
Antall ord: 262
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Kimbara:
Det som blir for dumt er når mennesker i dag har de samme tankene
Som sagt det er din holdning og mentalitet/tanker rundt dette emnet.Og at du tror at Vesten vet best om disse kraftplantene enn de som har hatt kjennskap til de i tusener av år fra generasjon til generasjon, som vet hvordan man skal åpne "urgamle" dører til det gudommelige - åndelige sfærer hvor det ligger mye forfedrekraft blant annet via kraftplanter,sjamantromming,chanting og dans blant annet. Ok, det må en bare respektere.
Jeg tror du hadde tenkt det samme om meg dersom jeg bastant sa at jorda er flat, og at den er det fordi det ble sagt for 1000 år siden.
:D Alle sjamaner og urfolk har alltid hatt kjennskap til at Jorda var rund......det er jo vestlige mennesker som generelt trodde at jorden var flat. Kirkens menn fra Vesten.......ser du ikke at du skyter deg selv og den vestlige mentaliteten i foten her?
Og det der med urmannen/kvinnen i deg er bare tull. Du er den du er, og det er bare latterlig å tro at du har en neandertaler inni deg som bare kommer fram når du eter flein. Mennesker klarer helt fint å oppføre seg som barbarer og urmennesker uten dop. Greit for meg at du velger å ha et så "originalt" syn på dop, men det blir feil når du oppfordrer til bruk av dette i noe som bare kan oppfattes som en utfordring.
Det er tydelig at sjamanisme ikke er en retning som du ønsker å utforske. Hvilke åndelige/spirituelle retninger har du sansen for eller tror du ikke på det?

Orginalt syn på dop... :D Det er vestens generelle mentalitet og tror at det er dop - men de som er opptatt av sjamanisme og erfarer disse kraftplantene er som regel enig med de som har hatt kjennskap til hva disse kraftplantene er og har hatt kjennskap til årtusener at de er urgamle døråpnere for det gudommelige og åndeverdenen om man hengir seg til deres lære og healing til det fulle.

Det er ikke en kunnskap og lærdom som har gått via boklig lærdom som vi er vant med i Vesten. Det er overleveringer muntlig og det er metoder,teknikker osv..HVORDAN man skal åpne seg opp for urgamle dører til det gudommelige - åndeverdenen osv....de har fått formler,oppskrifter,chantinger mm via seremonier ang hvordan komme i kontakt med denne kraften av forfedrene(også i åndeverdenen). Man kan ikke ha en ensidig vestlig mentalitet for å forstå - en må gå utover vestlige bevisstheten ang å forstå disse kraftplantene,som jeg erfarer det. Og det tror du ikke noe på - helt greit.

Om man TROR(ja, det går på tro her) at disse plantene er dop så får man gjerne gjøre det.......og om at man tror at generell vestlig vitenskap vet best om disse plantene - så får man gjerne tro det. Men nå har jo vestlig mentalitet ang vitenskapen vært med å distansere oss fra Naturen - skapt endel problemer for Moder Jord ang endel forurensning og andre destruktive ting - en kan gjerne stole på Vestlig mentalitet ang disse plantene når man har i bakhodet at det også inkluderer distansering fra det gudommelige og nær kontakt med Naturen. Helt greit.

En får gjerne tro at man ikke har et gudommelig - åndelig potensialet som også Vestlig mentalitet bærer preg av. Det handler mye om TRO........og det å erfare. En får tro hva en vil - men om man erfarer noe som er annerledes enn den generelle vestlige mentale tankegang så er det viktig å si ifra etter min mening. En må regne med at en kan få motstand for det man står for - men det er fint å snakke om dette fordi den generelle vestlige mentalitet er lite konstruktiv på mange områder ang det åndelige/gudommelige inkl kraftplantene. Og dette med å distanseringen fra nære relasjoner til Naturen er også interessant å tenke på.

Urkraften vil alltid bestå som jeg erfarer det og det samme ang metoder og verktøy for å åpne opp for urgamle dører.
Antall ord: 694
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Jeg antar da også at vitenskapen er "vesten", og at den tar feil i alt den sier om giftstoffer og hallusinogener.
Det finnes ikke dokumentasjon som sier at noen av kraftplantene er vanedannede eller er giftige. Det som er vanlig i den generelle vestlig vitenskap mentaliteten er at det en erfarer med disse kraftplantene er hallusinasjoner. At alt er fantasier og at en hallusinerer. Eller at man kan få psykose o.l. Det har skjedd at noen har fått det men pga de ikke vet hva de har gått til - og sett på det som rusmiddel og ingen seremoniledere i nærheten som kunne veilede dem - fordi en må gjøre det meste arbeidet selv i prosesser med kraftplanter i seremonier. Det er snakk om å være bevisst og være klar over at en vil endre bevisstheten og at den åpner urgamle dører til det gudommelige som kan være kraftige - og som en bør vite på forhånd noenlunde hvordan fungerer. Og noen kan være umodne for noe slikt. Ikke klar for det.

Men i min bevissthet og erfaringsgrunnlag så er det like reellt som det jeg gjør nå - å skrive til deg det en erfarer med disse plantene. Og det er mye skremselspropaganda ang disse plantene at de skal være så farlige....det som er farlig er at de har fått merkelappen rusmiddel,fordi da vil nysgjerrige ungdom og andre se på det som det når de ønsker å prøve ut det i hemmelighet. Da får de seg en overraskelse og flere har fått problemer fordi de har sett på det som partydop o.l. Fordi noen har bestemt seg for at disse er det og at sånn er det og ferdig med det. Det er jo helt latterlig i min bevissthet - og jeg har også erfaring med meditasjon,sjamantromming,healing(mange forskjellige typer),yoga,lucid dreaming og andre bevissthetsendrede tilstander. Kraftplanter går mye i samme spor i det jeg nevner her - de åpner opp for dører til åndeverdenen som innebærer kraft,healing og ekstase.

For meg er det vranglære og manglende kunnskap - og noen vestlig vitenskapsfolk som er veldig åpne for kraftplantene at de har mye bra for seg - det blir stadig flere av dem som går imot den generelle læringen de har fått - og erfarer radikalt annerledes og forstår at det her lukter sosial politiske grunner for å skape frykt rundt disse kraftplantene. Hippiene ødela mye for seriøsiteten rundt disse plantene, men det er lovlig i noen land under religiøse seremonier å erfare noen av kraftplantene - så noen land er oppegående ang dette med å følge menneskerettighetslovene om at en får lov til å bruke det sakramentet en vil i sin religiøse overbevisning.

Kraftplantenes misjon er å åpne urgamle dører i oss til det gudommelige - åndeverdenen som har med kraft,healing,ekstase og visdom å gjøre om livet,Naturen,mennesket,dyr osv osv...og ikke minst gjøre oss bevisste på at vi har et enormt potensiale og dette med å bevare det levende som er i Naturen - og at Naturen er mye mer levende enn vi er blitt oppvokst til å tro i samfunnet. Og det er haugevis av andre misjoner disse har - de er sterkt alliert til Moder Jord.

Jeg har lagt ved flere typer forskning fra vestlige vitenskapsmenn som er totalt motstander og som går 100 % imot det de har fått vite generelt i deres læring ang disse hallusinogene - så det blir flere av disse. Og jeg har som sagt lagt ut slik info her inne.

Kraftplantene vil skape en liten revolusjon her i Vesten på flere områder - så det er mye som skjer bak i kulissene i Vesten ang flere og flere får erfare at det de har lært på skolen i vestlig vitenskapsånd er radikalt feil. Og flere og flere vitenskapsmenn støtter dem i det. Så får andre holde og klamre seg til den generelle vestlig vitenskapsoppfarningen av noe de egentlig ikke vet noe særlig godt om,fordi de distanserer og fremmedgjør en nær kontakt med det åndelige/gudommelige og Naturen.....for å forstå disse kraftplantenes misjon og læriinger så kan man ikke følge det man har lært som jeg ser det og erfarer på skolen.

Jeg kan ta et fint eksempel ang kraftplanter vs narkotika.
Coca blader er mineral- og vitaminrik plante og er også oppkvikkende(minner noe om ginsegn eller koffein) - sunn medisinplante. Om man manipulerer denne planten på det groveste i kjemiske prosesser i laboratorium eller via maskiner så kan man skape kokain - veldig destruktiv og avhengigskapende plante. Forskjellene mellom kraftplantene og narkotika kan sidestilles med forskjellen mellom coca blader og kokain. Forstår enn de ekstreme forskjeller her så forstår man hvor jeg vil ang dette med hvor latterlig at de har fått merkelappen dop eller narkotika når de egentlig er urgamle døråpnere til det gudommelige - åndelige - hellige eller hva man kaller det for.
Antall ord: 846
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links