Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSelv

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
LadyDark
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Mar 2006 18:02
18
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Akershus

Selv

Innlegg av LadyDark »

om jeg har opplevd endel som ikke har en naturlig forklaring, så betyr det ikke det at jeg tar alt for en god fisk!
Å være skeptisk til mye av det mener jeg er sunt, for jeg har sterk mistanke om at mange skremmer seg selv opp. Og på den måten er det svært lett å tro at det MÅ være en paranormal hendelse som har skjedd...
En annen ting er at medium også kan ta feil, de er mennesker som oss andre... Bare at de har noen evner de har utviklet. Og tar de betalt, så bør mesteparten stemme uten at de blir matet med opplysninger av de som har betalt mediumet...

Grunnen til at jeg gikk hardt ut mot Olav Moldestad, var at i programmet i går så tok han så grundig feil i det meste han sa. Og hvis han virkelig hadde gjenferdet rett bak seg, betyr det at enten:
1. Så løy gjenferdet til ham hva navnene angikk... Det er lite sannsynlig.
2. O.M. fikk ikke med seg hva gjenferdet virkelig sa, og stolte på sin "berømte magefølelse"
3. Det stod ikke et gjenferd der...

Hva mener dere?
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Selv

Innlegg av Dj_Devil »

LadyDark skrev:om jeg har opplevd endel som ikke har en naturlig forklaring, så betyr det ikke det at jeg tar alt for en god fisk!
Å være skeptisk til mye av det mener jeg er sunt, for jeg har sterk mistanke om at mange skremmer seg selv opp. Og på den måten er det svært lett å tro at det MÅ være en paranormal hendelse som har skjedd...
En annen ting er at medium også kan ta feil, de er mennesker som oss andre... Bare at de har noen evner de har utviklet. Og tar de betalt, så bør mesteparten stemme uten at de blir matet med opplysninger av de som har betalt mediumet...

Grunnen til at jeg gikk hardt ut mot Olav Moldestad, var at i programmet i går så tok han så grundig feil i det meste han sa. Og hvis han virkelig hadde gjenferdet rett bak seg, betyr det at enten:
1. Så løy gjenferdet til ham hva navnene angikk... Det er lite sannsynlig.
2. O.M. fikk ikke med seg hva gjenferdet virkelig sa, og stolte på sin "berømte magefølelse"
3. Det stod ikke et gjenferd der...

Hva mener dere?
*glad i skeptikere*
men er forkjell på å være skeptiker og en som er 100% sikker på at det ikke finnes noe paranormalt :)

O.M sin prestasjon skal eg ikke si noe om. fordi eg ikke har sett programet..
slutta se på ÅM for 3 sesonger siden.
men etter hva eg har hørt vil eg si nr 3 :)
Antall ord: 261
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
LadyDark
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Mar 2006 18:02
18
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Akershus

Innlegg av LadyDark »

men er forkjell på å være skeptiker og en som er 100% sikker på at det ikke finnes noe paranormalt
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vel, jeg har aldri påstått noe annet heller.
Jeg vet at det kan oppstå paranormale hendelser da jeg selv har opplevd endel.
Derfor sier ikke jeg at det ikke finnes.
Men at det er fornuftig å være litt skeptisk! :-)

Lady D
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links