Har aldri trodd på at det kan være ånder og sånt rundt oss, men senere tids hendelser har fått meg til å tro noe litt annet.
For ca 2.5 år siden, våknet mine søstre av at en elektrisk leke plutselig sto og danset og spilte musikk. Dette hadde under vanlige omstendigheter ikke vært særlig skummelt og vi kunne bortforklart det med "elektrisk feil" o.l. Men det kunne ikke stemme i denne sammenhengen, leken hadde ikke fungert på over to år, og det var heller ikke batteri i leken. Dansingen stoppet ikke før min far som hadde våknet av mine søstres hyling, fikk knust leken.
Denne historien ble dysset ned, og vi snakket aldri mer om det. Noen måneder senere, hørte min søster en mobiltelefon som ringte. Hun fant telefonen, og den sluttet å ringe etter noen minutter. Dette telefonen var defekt og inneholdt heller ikke noe batteri.
Jeg hører også til stadighet en lyd av noe som faller på ett av naborommene. Dette kan dog. være en av kattene som river ned noe. Det merkelige her, er at vi aldri finner noe som kan ha sett ut til å ha falt ned.
Personlig har jeg også hatt denne stygge følelsen av at det er noen som ser på deg eller som kommer bak deg.
Huset er oppført i 1989, og det har tidligere vært steinbrudd der huset står.
Noen som har vært borti noe lignende, eller som vet hva dette kan være?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ "Spøking" i nyere hus?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jan 2007 20:25
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Molde
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
En kompis av meg fortalte en gang om en dame han hadde sett gående igjenom den opplyste gangen sin mitt på natten. Han er elektiker i nordsjøen og sindig og troverdig. Han ble skremt.
Huset var fra mittpå 80 tallet og alltså "nytt".
Han passet sitt barn pluss ettpar andre som overnattet der. Hans teori var att det var barna ånden passet på. Hun forsvant igjenom døren til deres soveværelse.
Det var en ting som lignet litt.
Ellers har du kansje sett en episode av åndenes makt på TV norge der nettopp leker begynte å kjøre foran rullende kamera , som ikke hadde batteri i seg etc.
Den gang mente mediumet att en frustrert ånd (man mente var en tidlig avdød X-kjæreste til mannen i huset) gjorde disse tingene i frutrasjon over hva hun hadde gått glipp av med familie etc.
Huset var fra mittpå 80 tallet og alltså "nytt".
Han passet sitt barn pluss ettpar andre som overnattet der. Hans teori var att det var barna ånden passet på. Hun forsvant igjenom døren til deres soveværelse.
Det var en ting som lignet litt.
Ellers har du kansje sett en episode av åndenes makt på TV norge der nettopp leker begynte å kjøre foran rullende kamera , som ikke hadde batteri i seg etc.
Den gang mente mediumet att en frustrert ånd (man mente var en tidlig avdød X-kjæreste til mannen i huset) gjorde disse tingene i frutrasjon over hva hun hadde gått glipp av med familie etc.
Antall ord: 148
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Mai 2006 15:21
- 18
Re: "Spøking" i nyere hus?
tanglo skrev:Har aldri trodd på at det kan være ånder og sånt rundt oss, men senere tids hendelser har fått meg til å tro noe litt annet.
For ca 2.5 år siden, våknet mine søstre av at en elektrisk leke plutselig sto og danset og spilte musikk. Dette hadde under vanlige omstendigheter ikke vært særlig skummelt og vi kunne bortforklart det med "elektrisk feil" o.l. Men det kunne ikke stemme i denne sammenhengen, leken hadde ikke fungert på over to år, og det var heller ikke batteri i leken. Dansingen stoppet ikke før min far som hadde våknet av mine søstres hyling, fikk knust leken.
Denne historien ble dysset ned, og vi snakket aldri mer om det. Noen måneder senere, hørte min søster en mobiltelefon som ringte. Hun fant telefonen, og den sluttet å ringe etter noen minutter. Dette telefonen var defekt og inneholdt heller ikke noe batteri.
Jeg hører også til stadighet en lyd av noe som faller på ett av naborommene. Dette kan dog. være en av kattene som river ned noe. Det merkelige her, er at vi aldri finner noe som kan ha sett ut til å ha falt ned.
Personlig har jeg også hatt denne stygge følelsen av at det er noen som ser på deg eller som kommer bak deg.
Huset er oppført i 1989, og det har tidligere vært steinbrudd der huset står.
Noen som har vært borti noe lignende, eller som vet hva dette kan være?
Huset vårt er oppført i 2000, og her "spøker" det. Selv om et hus er nytt, kan det være gamle energier i området fra de som en gang har bodd der.... Så det er nok ikke uvanlig!
Antall ord: 306
Den som ler sist er treig......
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |