Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHus med rare lyder

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
MacGregor
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2007 09:18
17

Hus med rare lyder

Innlegg av MacGregor »

Jeg kjøpte et eldre hus i Røyken for snart et år siden. Av en i nabolaget fikk jeg høre i en fleipende setning at han som en gang bygde huset, var en meget streng skolerektor som alle barna (og enkelte foreldre) var redde for - og at jeg nå måtte sørge for å passe på huset ellers ville han gå igjen i gangene der. Dette ble jo oppfattet som en spøk.

Litt mer betenkelig var det da jeg i fleip fortalte dette til en bekjent som bor i nærheten - ansiktsuttrykket og svaret røpet at det kanskje var noe sannhet i dette allikevel.

Det som jeg har opplevd der det siste året er en slags bankelyd på vannrørene fra kjellern og oppover i etasjene. Har hatt 2 rørleggere på besøk for å finne ut av bankelyden, uten at det har hjulpet. De har ingen fornuftige svar å komme med. I begynnelsen var dette veldig plagsomt, men jeg har nå blitt vant med det. Det høres rett og slett ut som noen står nede i kjelleren og slår på rørene - hvorav dette forplanter seg i kobberrørene videre i huset.

En annen ting er at det nede i kjelleren har blitt malt noen merkelige malerier (av denne rektoren) rett på murveggen. Jeg har nå malt 5 strøk over, men malingen min sprekker bare opp og den gamle malingen tyter igjennom... De i malingsbutikken har ingen forklaring på dette.

Dette kan selvfølgelig ha naturlige forklaringer som at malingen han brukte er av en type som det ikke går an å male over.. men 5 strøk med beste malingstype?! og rørene kan selvfølgelig være en naturlig årsak..

Jeg har ikke opplevd noe annet spesielt der.. ingen ekstremt skremmende opplevelser.. bortsett fra at jeg har en følelse av å være "overvåket".

Noen som har opplevd noe av det samme, eller kan ha noen gode forklaringer?
Antall ord: 329

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

...

Innlegg av green eyes »

Virker som om du har noen som passer på deg ja :D
Antall ord: 11
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nettin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jan 2006 21:08
18
Lokalisering: Moelv

Innlegg av Nettin »

tror nok det er han som bygde det. ;)
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PrezDoe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Okt 2005 23:19
19
Lokalisering: Gaupen

Innlegg av PrezDoe »

høres ut som om han fremdeles passer på huset. Hvilken farge malte du med? Det kan være at han ikke likte fargen?
Antall ord: 24
A life to remember
A life to forget

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Vannrørene har nok en logisk forklaring, vi hadde også dette problemet med banking i rørene. Grunnen var for stort trykk inn til huset, etter at vi fikk trykkregulator på plass ble dette borte.

Malingen du ikke klarer og dekke over er også logisk.
Det fantes før en del maling med tjæreinnhold, og det er vanskelig og dekke over noe med tjære fordi tjæren trekker igjennom.
Antall ord: 71
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

skeptikeren skrev:Vannrørene har nok en logisk forklaring, vi hadde også dette problemet med banking i rørene. Grunnen var for stort trykk inn til huset, etter at vi fikk trykkregulator på plass ble dette borte.

Malingen du ikke klarer og dekke over er også logisk.
Det fantes før en del maling med tjæreinnhold, og det er vanskelig og dekke over noe med tjære fordi tjæren trekker igjennom.
(Hehe.Den med tjæren var bra, du.)

@MacGregor

Ellers ville jeg bare få bemerke at følelsen av å være overvåket er naturlig med nye ting. Har jeg på meg et nytt plagg ser jeg ekstra nøye etter negative øyekast..
Antall ord: 116
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Har du prøvd og malt over tjære?
Jeg driver med trebåt og vet dette er ett problem
Antall ord: 20
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

skeptikeren skrev:Har du prøvd og malt over tjære?
Jeg driver med trebåt og vet dette er ett problem
For all del! ER man alvorlig så er man jo det!
SÅ alvorlig er man egentlig nesten aldri hvis man har kommet over en viss alder, la oss antyde 35 år, fordi man da oppdager at man ikke vet riktig alt her i verden.. men for all del..

Ellers er trebåter no' herk. (click)
Antall ord: 77
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links