Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ gamle leiligheten vår
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2007 21:00
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: grimstad
gamle leiligheten vår
slettet
Sist redigert av smileygirl på 23 Jan 2007 21:52, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 1
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Jan 2007 00:01
- 17
Re: gamle leiligheten vår
Går din mor på noen slags medisiner? Har hun vært hos legen og sjekket hodepinen? Det kan ha vært stort press på syns-senteret i hjernen som fikk henne til å hallisunere og i tillegg forårsaket smertene.smileygirl skrev:i den forige leiligheten jeg og mamma bodde i,spøkte det, for det skjedde så mye rart der.
Jeg fikk et rom i overetasjen men så når jeg skulle legge meg hørte jeg ofte at døra mi gik opp og det pleide det ene kleskapet mitt også gjøre. Mamma pleide ofte å få vondt i hodet, men når hun var ute var hun helt fin.
En natt sov jeg inne hos mamma, og når mamma sovnet hørte hun en mann som skrek "RAOS".. ho ble dritredd og fikk ikke sove på flere dager. Ho spurte venninna si hva det betydde, og venninna sa det betydde forsvinn på tysk.
Mamma hadde besøk av en venninne og på morgen så ho en skikkelse som gikk gjennom veggen. Det har skjedd så masse rart der, som f.eks TV slår seg av og på, bikkjer reagerer merkelig og plutselig har lyskuler blit slengt gjennom stua:S
Etter hvert fikk vi vite at under krigen så hadde tyskerne laget et sykehjem der vi bodde, så jeg tror det er dem:S
Kan dere fortelle meg om det er spøkelser, ånder eller poltergeist?hehe[/b]
Om hun fortsatt sliter med hodepine, så bør hun oppsøke lege
mvh Kjetil =)
Antall ord: 257
møø
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
omg..ho gjør ikke dt så du kan holde kjeft...dt var ikke dt jeg lurte på..
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Neivel, hva lurte du på da?smileygirl skrev:omg..ho gjør ikke dt så du kan holde kjeft...dt var ikke dt jeg lurte på..
Antall ord: 26
møø
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
-
- Nybegynner
- 17
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Okt 2006 21:35
- 18
Stemmen moren din hørte kan ha vært hypnagogisk. Hypnagogiske lyder er hos mange en del av sovnprosessen. Det er helt naturlig og ufarlig.smiley skrev:i den forige leiligheten jeg og mamma bodde i,spøkte det, for det skjedde så mye rart der.
Jeg fikk et rom i overetasjen men så når jeg skulle legge meg hørte jeg ofte at døra mi gik opp og det pleide det ene kleskapet mitt også gjøre. Mamma pleide ofte å få vondt i hodet, men når hun var ute var hun helt fin.
En natt sov jeg inne hos mamma, og når mamma sovnet hørte hun en mann som skrek "RAOS".. ho ble dritredd og fikk ikke sove på flere dager. Ho spurte venninna si hva det betydde, og venninna sa det betydde forsvinn på tysk.
Mamma hadde besøk av en venninne og på morgen så ho en skikkelse som gikk gjennom veggen. Det har skjedd så masse rart der, som f.eks TV slår seg av og på, bikkjer reagerer merkelig og plutselig har lyskuler blit slengt gjennom stua:S
Etter hvert fikk vi vite at under krigen så hadde tyskerne laget et sykehjem der vi bodde, så jeg tror det er dem:S
Kan dere fortelle meg om det er spøkelser, ånder eller poltergeist?hehe
Dører som går opp kan for eksempel skyldes gjennomtrekk.
Lyskulene kan være kulelyn.
Det med TVen kan skyldes elektriske forstyrrelser. Jeg kan ikke mye om det, men jeg har hørt om tilfeller der TVen til noen skrudde seg av og på bestemte tider på døgnet. Det viste seg senere at garasjedøra til naboen var årsaken ...
Det kan hende at personen som så skyggen har en livlig fantasi. Jeg kjenner folk som tror de har sett ting som ikke var der på grunn av frykt for at det skulle være noe der.
Og om man allerede tror at det er noe galt med stedet man bor på, så er det ikke uvanlig å finne flere merkelige ting. Dette kan være tilfelle med hundene.
Jeg sier ikke at noen av forklaringene overfor stemmer, jeg bare prøver å komme med naturlige årsaker for opplevelsene. For alt jeg vet kan det være en tysker som går igjen. Men det kan jeg altså ikke vite :mozilla_wink:
Antall ord: 397
Do what thou wilt shall be the whole of the law.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
-
- Nybegynner
- 17
Et meget bra innlegg. Stemmer det at TV'er er veldig sensitive til spenningen i strømnettet, plutselig kan det slås av og på om det blir spenningsfall i noen mikrosekunder.GrandSummon skrev:Stemmen moren din hørte kan ha vært hypnagogisk. Hypnagogiske lyder er hos mange en del av sovnprosessen. Det er helt naturlig og ufarlig.smiley skrev:i den forige leiligheten jeg og mamma bodde i,spøkte det, for det skjedde så mye rart der.
Kan dere fortelle meg om det er spøkelser, ånder eller poltergeist?hehe
Dører som går opp kan for eksempel skyldes gjennomtrekk.
Lyskulene kan være kulelyn.
Det med TVen kan skyldes elektriske forstyrrelser. Jeg kan ikke mye om det, men jeg har hørt om tilfeller der TVen til noen skrudde seg av og på bestemte tider på døgnet. Det viste seg senere at garasjedøra til naboen var årsaken ...
Det kan hende at personen som så skyggen har en livlig fantasi. Jeg kjenner folk som tror de har sett ting som ikke var der på grunn av frykt for at det skulle være noe der.
Og om man allerede tror at det er noe galt med stedet man bor på, så er det ikke uvanlig å finne flere merkelige ting. Dette kan være tilfelle med hundene.
Jeg sier ikke at noen av forklaringene overfor stemmer, jeg bare prøver å komme med naturlige årsaker for opplevelsene. For alt jeg vet kan det være en tysker som går igjen. Men det kan jeg altså ikke vite :mozilla_wink:
For øvrig smileygirl, så var det upent av deg å be meg holde kjeft, når jeg kun prøvde å
hjelpe til, og faktisk viste meg omtenksom ovenfor din mor som du sa hadde hodepine.
mvh Kjetil =)
Antall ord: 467
møø
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
sorry..trodde du mente det stykt... sorry,sorry,sorry
Antall ord: 9
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Ingen fare vettu =) Håper dere trives der dere bor nå dasmileygirl skrev:sorry..trodde du mente det stykt... sorry,sorry,sorry
mvh Kjetil!
Antall ord: 25
møø
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
takk,vi gjør det, men vi bor i skauen og da innbiller jeg meg selvfølgelig masse:P men spøker,gjør dt i hverfall ikke:)sorry igjen;P
Antall ord: 31
Hide post links |