Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerKontakt med guider

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
auralys
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 07 Jan 2007 12:57
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Levanger

Kontakt med guider

Innlegg av auralys »

Jeg har lenge interessert meg for det spirituelle, men først nå etter jeg har startet i en alternativ gruppe har jeg gått inn for å konsentrere meg om dette. Har fått vite litt om mine hjelpere av en klarsynt, og har noen ganger merket prikking på venstre kinn. Bestandig på venstre side. Noen som vet noe om dette? Dette merket jeg også før jeg fikk vite noe som helst om hjelpere, men tenkte ikke over det. Det viser seg nå at den ene hovedguiden min står helt inni meg på venstre side :mozilla_surprised:

Har også prøvd å kontakte hjelperne ved å meditere. Gjort det en gang. Da jeg er av den mørkredde typen :mozilla_oops: .... Da jeg lukket øynene og var helt avslappet, opplevde jeg at jeg svaiet til side, fram og tilbake, helt uten noen slags sammenheng. Plutselig ble jeg liksom puffet til siden, jeg viste aldri til hvilken retning kroppen beveget seg. Det var en rolig og behagelig opplevelse, ingenting skummelt.

Er det flere som har prøvd å få kontakt med sin hjelper?
Antall ord: 178

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
line001
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 341
Startet: 05 Okt 2005 20:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge
Blitt takket: 2 ganger

Re: Kontakt med guider

Innlegg av line001 »

auralys skrev:Jeg har lenge interessert meg for det spirituelle, men først nå etter jeg har startet i en alternativ gruppe har jeg gått inn for å konsentrere meg om dette. Har fått vite litt om mine hjelpere av en klarsynt, og har noen ganger merket prikking på venstre kinn. Bestandig på venstre side. Noen som vet noe om dette? Dette merket jeg også før jeg fikk vite noe som helst om hjelpere, men tenkte ikke over det. Det viser seg nå at den ene hovedguiden min står helt inni meg på venstre side :mozilla_surprised:

Har også prøvd å kontakte hjelperne ved å meditere. Gjort det en gang. Da jeg er av den mørkredde typen :mozilla_oops: .... Da jeg lukket øynene og var helt avslappet, opplevde jeg at jeg svaiet til side, fram og tilbake, helt uten noen slags sammenheng. Plutselig ble jeg liksom puffet til siden, jeg viste aldri til hvilken retning kroppen beveget seg. Det var en rolig og behagelig opplevelse, ingenting skummelt.

Er det flere som har prøvd å få kontakt med sin hjelper?
Jeg har prøvd å få kontakt med min hjelper via meditasjon. Dette fungerte for meg , men bare i noen få sekunder for jeg følte en veldig trang til å lukke opp øynene mine.. Noe jeg angrer på. men etter møte har jeg ikke prøvd å ta kontakt igjen, for jeg vet jeg har kontakt med henne :)
Antall ord: 237

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 385
Startet: 10 Des 2006 17:39
17
Kjønn (valgfri): Mr.man
Lokalisering: Akershus

Re: Kontakt med guider

Innlegg av chupacabra18 »

line001 skrev:
auralys skrev:Jeg har lenge interessert meg for det spirituelle, men først nå etter jeg har startet i en alternativ gruppe har jeg gått inn for å konsentrere meg om dette. Har fått vite litt om mine hjelpere av en klarsynt, og har noen ganger merket prikking på venstre kinn. Bestandig på venstre side. Noen som vet noe om dette? Dette merket jeg også før jeg fikk vite noe som helst om hjelpere, men tenkte ikke over det. Det viser seg nå at den ene hovedguiden min står helt inni meg på venstre side :mozilla_surprised:

Har også prøvd å kontakte hjelperne ved å meditere. Gjort det en gang. Da jeg er av den mørkredde typen :mozilla_oops: .... Da jeg lukket øynene og var helt avslappet, opplevde jeg at jeg svaiet til side, fram og tilbake, helt uten noen slags sammenheng. Plutselig ble jeg liksom puffet til siden, jeg viste aldri til hvilken retning kroppen beveget seg. Det var en rolig og behagelig opplevelse, ingenting skummelt.

Er det flere som har prøvd å få kontakt med sin hjelper?
Jeg har prøvd å få kontakt med min hjelper via meditasjon. Dette fungerte for meg , men bare i noen få sekunder for jeg følte en veldig trang til å lukke opp øynene mine.. Noe jeg angrer på. men etter møte har jeg ikke prøvd å ta kontakt igjen, for jeg vet jeg har kontakt med henne :)
til line: hvordan mediterer du? har kjempelyst til å oppnå kontakt med mine hjelpere jeg også, men vet liksom ikke hvordan man mediterer på en enkel måte, syns andre sine forklaringer har blitt så utrolig langtekkelige så klarer ikke alltid å få det inn i hodet hehe:P:)
kan forklare meg det i enkle ord for en enkel kar?:)
Antall ord: 297
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Gedden
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 22 Jan 2007 02:51
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Da går du en spennende tid i møte...

Innlegg av Gedden »

Heisann, jeg vet hvordan den prikkingen føles. Vil gjerne gi deg noen tips, snakk til hjelperene dine i tankene, prøv å bli enige med dem om et ja og et nei. Prikking, varme,kulde et sted på kroppen foreslå gjerne ja for venstre side og nei på høyre.

Selv bruker jeg noen minutter i samtale med dem før jeg sovner , før du starter samtalen i tankene, bør du gjøre deg et bilde av hvordan du selv føler deg fysisk. Legg merke til om du har litt vondtr i foten osv, slik at du i samtalen ikke forveksler noen følelser med noe som var der før du begynte.

Når de såkalt synske ser bilder, får de disse bildene fra andre siden ved at de sender energi inn på deres syns nerve og bruker altså samme nerve bane som øyet ditt. Øyet sender energi til hjernen som lager et bilde av energien, det er det samme som skjer når vi får syner/bilder. Dette gjelder også for ørene og følelsene som kommer.

Du nevnte også svaiing når du lukket øynene, detter er ofte noe som skjer når man healer, hvorfor vi svaier kan jeg ikke si sikkert men guidene/hjelperene er i vårt energifelt og det skaper bevegelse( de jobber gjennom oss med sine energier).

Mange som healer sier de blir sliten, min oppfatning av det er at de da ikke stoler fult på at det er noen som jobber gjennom dem, dermed tapper de seg selv for energi.

Jeg healer men har lært meg at jeg bare er et instrument og jeg stoler på at det er de som gjør jobben, dermed blir jeg ikke tappet for energi.

Du bør leke deg med energiene, prøv å heale andre om så bare som en lek.
De har en fantastisk humor og de oppfordrer oss til å leke / ha det gøy , latter og lek forsterker energiene.

Test på venner osv, prøv å kanaliser ikke vær redd for å feile.
Bruk gjerne de du treffer her inne som prøvekaniner.

Hører gjerne fra deg om din utvikling.

Gedden
Antall ord: 366
Du skaper din egen virkelighet, vi er alle guder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
line001
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 341
Startet: 05 Okt 2005 20:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge
Blitt takket: 2 ganger

Re: Kontakt med guider

Innlegg av line001 »

chupacabra18 skrev:
line001 skrev:
auralys skrev:Jeg har lenge interessert meg for det spirituelle, men først nå etter jeg har startet i en alternativ gruppe har jeg gått inn for å konsentrere meg om dette. Har fått vite litt om mine hjelpere av en klarsynt, og har noen ganger merket prikking på venstre kinn. Bestandig på venstre side. Noen som vet noe om dette? Dette merket jeg også før jeg fikk vite noe som helst om hjelpere, men tenkte ikke over det. Det viser seg nå at den ene hovedguiden min står helt inni meg på venstre side :mozilla_surprised:

Har også prøvd å kontakte hjelperne ved å meditere. Gjort det en gang. Da jeg er av den mørkredde typen :mozilla_oops: .... Da jeg lukket øynene og var helt avslappet, opplevde jeg at jeg svaiet til side, fram og tilbake, helt uten noen slags sammenheng. Plutselig ble jeg liksom puffet til siden, jeg viste aldri til hvilken retning kroppen beveget seg. Det var en rolig og behagelig opplevelse, ingenting skummelt.

Er det flere som har prøvd å få kontakt med sin hjelper?
Jeg har prøvd å få kontakt med min hjelper via meditasjon. Dette fungerte for meg , men bare i noen få sekunder for jeg følte en veldig trang til å lukke opp øynene mine.. Noe jeg angrer på. men etter møte har jeg ikke prøvd å ta kontakt igjen, for jeg vet jeg har kontakt med henne :)
til line: hvordan mediterer du? har kjempelyst til å oppnå kontakt med mine hjelpere jeg også, men vet liksom ikke hvordan man mediterer på en enkel måte, syns andre sine forklaringer har blitt så utrolig langtekkelige så klarer ikke alltid å få det inn i hodet hehe:P:)
kan forklare meg det i enkle ord for en enkel kar?:)
Hehe.. skal prøve å forklare deg det. Men det er ikke altid min metode vil virke på deg.

1: jeg setter meg på et rom der jeg føler meg trygg og slik at jeg kan slappe av. Man kan gjerne ha musikk til.
2: da jeg har funnet et rom jeg kan slappe av og at det ikke er noe der som minner meg om noe jeg skal gjøre setter jeg meg i en stilling der jeg kan slappe av. Lukker igjen øynene og lar tankene fly.
3: Jeg pleier å tenke som det jeg gjør før astralreiser, be til min høyeste makt om hjelp og om hvem jeg vil møte eller om det er en ånd du ikke har snakket med så si bare : jeg kunne tenke meg å snakke med den ånden som ånsker kontakt med meg.
4: Da du har gjort det ser jeg for meg et hvit rom, i det hvite rommet ser jeg for meg to stoler som står mot hverandre. Jeg setter meg i den stolen som er til venstret. Da jeg har satt meg ned, ser jeg meg rundt i rommet, da kan man fårestille seg fredlige ting som får DEG til å slappe av. (som i mitt tilfelle en hvit piano og et stor vindu der jeg kan se ned på havet. man kjenne en kall bris eller varm som fyller rommet med fred.
5: da du føler deg klar til å måte ånden tenker du på denne ånden og fårestiller deg at du ser mot den stolen som tår til høyre.
6: er du heldig vil denne ånden sitte i stolen og vente spent på det du eller han vil fortelle til deg.

Dette er en metode som virker for meg, men det vil ikke si at den vil virke på deg, men kjenner du på deg selv at du kanskje kunne klare å utføre dette så prøv. det er ikke farlig. Om du kommer deg til det hvite rommet og du sitter i stolen men får ingen ånd i den høyre stolen prøv på nytt.. Øvelse gjør mester ;)


Ja også kan det hende at det er enklere å få kontakt om du åpner chakraene dine før øvelsen.. :)
Håper dette var en grei forklaring? :P
Antall ord: 688

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
auralys
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 07 Jan 2007 12:57
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Levanger

Re: Da går du en spennende tid i møte...

Innlegg av auralys »

Gedden skrev:Heisann, jeg vet hvordan den prikkingen føles. Vil gjerne gi deg noen tips, snakk til hjelperene dine i tankene, prøv å bli enige med dem om et ja og et nei. Prikking, varme,kulde et sted på kroppen foreslå gjerne ja for venstre side og nei på høyre.

Selv bruker jeg noen minutter i samtale med dem før jeg sovner , før du starter samtalen i tankene, bør du gjøre deg et bilde av hvordan du selv føler deg fysisk. Legg merke til om du har litt vondtr i foten osv, slik at du i samtalen ikke forveksler noen følelser med noe som var der før du begynte.

Når de såkalt synske ser bilder, får de disse bildene fra andre siden ved at de sender energi inn på deres syns nerve og bruker altså samme nerve bane som øyet ditt. Øyet sender energi til hjernen som lager et bilde av energien, det er det samme som skjer når vi får syner/bilder. Dette gjelder også for ørene og følelsene som kommer.

Du nevnte også svaiing når du lukket øynene, detter er ofte noe som skjer når man healer, hvorfor vi svaier kan jeg ikke si sikkert men guidene/hjelperene er i vårt energifelt og det skaper bevegelse( de jobber gjennom oss med sine energier).

Mange som healer sier de blir sliten, min oppfatning av det er at de da ikke stoler fult på at det er noen som jobber gjennom dem, dermed tapper de seg selv for energi.

Jeg healer men har lært meg at jeg bare er et instrument og jeg stoler på at det er de som gjør jobben, dermed blir jeg ikke tappet for energi.

Du bør leke deg med energiene, prøv å heale andre om så bare som en lek.
De har en fantastisk humor og de oppfordrer oss til å leke / ha det gøy , latter og lek forsterker energiene.

Test på venner osv, prøv å kanaliser ikke vær redd for å feile.
Bruk gjerne de du treffer her inne som prøvekaniner.

Hører gjerne fra deg om din utvikling.

Gedden
Hei. Tusen takk for seriøst svar :mozilla_smile:
Bra det finnes noen seriøse folk som virkelig er interessert i temaet her inne.

Jeg skal prøve å utvikle meg, men vet ikke helt hvordan. Har du vært healer lenge? Hvordan gjør du det?
Antall ord: 414

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !