Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Demoner
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Okt 2005 20:04
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Norge
- Blitt takket: 2 ganger
Demoner
Jeg lurer egentlig om det er noe som demoner..? Og hva kjennetegner dem, og finnes det forskjellige typer og hva kan de gjøre, skade oss osv?
hehe :mozilla_wink: Dette ble mange spm men.. hehe
Antall ord: 36
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Jul 2006 00:59
- 18
- Lokalisering: Bergen
Re: Demoner
Demoner finnes i mange kulturer/religioner. De deles inn i mange forskjellige kategorier, spørs hvilken tradisjon man følger. Ifølge jødisk demonologi finnes det 7 405 926 av dem, mens biskop Tusculum kom til 133 306 668! I kristendom er både engler og demoner Guds sønner, og de kan kategoriseres likt i samme hierarkiske system, men den forskjellen at demoner er fallne engler. På 1600-tallet trodde man at hver demon dominerte i hversin måned. Januar er Belial sin måned.line001 skrev:Jeg lurer egentlig om det er noe som demoner..? Og hva kjennetegner dem, og finnes det forskjellige typer og hva kan de gjøre, skade oss osv?
Antall ord: 125
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Re: Demoner
Kan disse demonene komme til oss nå å tappe av oss energi osv?MikkelRev skrev:Demoner finnes i mange kulturer/religioner. De deles inn i mange forskjellige kategorier, spørs hvilken tradisjon man følger. Ifølge jødisk demonologi finnes det 7 405 926 av dem, mens biskop Tusculum kom til 133 306 668! I kristendom er både engler og demoner Guds sønner, og de kan kategoriseres likt i samme hierarkiske system, men den forskjellen at demoner er fallne engler. På 1600-tallet trodde man at hver demon dominerte i hversin måned. Januar er Belial sin måned.line001 skrev:Jeg lurer egentlig om det er noe som demoner..? Og hva kjennetegner dem, og finnes det forskjellige typer og hva kan de gjøre, skade oss osv?
Det står mye i religioner ja, men jeg mener mer sånn i virkeligheten? hehe
Antall ord: 155
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
sånn i virkeligheten vet man egentlig ikke om de finnes. du kan søke litt her på forumet, fordi det er laget mange tråder før om demoner.
klebeånder tapper mennesker for energi. om demonor gjør det vet jeg ikke helt, men de er mer agressive enn en klebeånder. demoner kommer til denne verdenen via portaler. de angriper svake mennesker (syke, gamle eller psykisk syke). de gjør dette ved først å bråke rundt de, hviske til de for å drive disse menneskene til vannvid. etterhvert vil mennesket under angrep begynne å gjøre som stemmene i hodet, mennesket blir besatt. og under denne delen vil demonen bruke mennesket til å gjøre stygge ting, som å skremme og å drepe. han som drepte familien sin i Amityville skal ha vært besatt av en demon. Ofte ender en demonbesettelse med død, slik som med Emily Rose.
dette er ting jeg har lest om demoner, har selv ingen erfaring med disse skapningene.
klebeånder tapper mennesker for energi. om demonor gjør det vet jeg ikke helt, men de er mer agressive enn en klebeånder. demoner kommer til denne verdenen via portaler. de angriper svake mennesker (syke, gamle eller psykisk syke). de gjør dette ved først å bråke rundt de, hviske til de for å drive disse menneskene til vannvid. etterhvert vil mennesket under angrep begynne å gjøre som stemmene i hodet, mennesket blir besatt. og under denne delen vil demonen bruke mennesket til å gjøre stygge ting, som å skremme og å drepe. han som drepte familien sin i Amityville skal ha vært besatt av en demon. Ofte ender en demonbesettelse med død, slik som med Emily Rose.
dette er ting jeg har lest om demoner, har selv ingen erfaring med disse skapningene.
Antall ord: 164
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Så da mener du at pysisk syje hører demoner i stede for fantasi? assa de som er inne på sykehus/mentalsykehus er besatte av demoner? i hvertfall noen av dem?livingdeaddoll skrev:sånn i virkeligheten vet man egentlig ikke om de finnes. du kan søke litt her på forumet, fordi det er laget mange tråder før om demoner.
Antall ord: 197
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
nei, det mener jeg ikke. og jeg tror ikke det at en demon kan få nok ut av et menneske som er innlagt på et mentalsykehus. et menneske som er lenket fast og sperret inne får ikke gjort mye ugagn. det er forresten ikke bare demoner som hvisker til mennesker, det kan være ånder, hjelpere og annet i denne sjangeren. det er vanskelig å skille mellom en som hører stemmer i hodet sitt og en som hører stemmer fra åndeverdenen. margit var jo lukket inne et sted en periode for disse stemmene hun hadde i hodet sitt, og hun hørte stemmer fra åndeverdenen.line001 skrev: Så da mener du at pysisk syje hører demoner i stede for fantasi? assa de som er inne på sykehus/mentalsykehus er besatte av demoner? i hvertfall noen av dem?
Antall ord: 140
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Aha.. :mozilla_wink:livingdeaddoll skrev:nei, det mener jeg ikke. og jeg tror ikke det at en demon kan få nok ut av et menneske som er innlagt på et mentalsykehus. et menneske som er lenket fast og sperret inne får ikke gjort mye ugagn. det er forresten ikke bare demoner som hvisker til mennesker, det kan være ånder, hjelpere og annet i denne sjangeren. det er vanskelig å skille mellom en som hører stemmer i hodet sitt og en som hører stemmer fra åndeverdenen. margit var jo lukket inne et sted en periode for disse stemmene hun hadde i hodet sitt, og hun hørte stemmer fra åndeverdenen.line001 skrev: Så da mener du at pysisk syje hører demoner i stede for fantasi? assa de som er inne på sykehus/mentalsykehus er besatte av demoner? i hvertfall noen av dem?
Men kan vi møte på en demon face to face? eller ville det da bli hviksing i ørene pg tapping for energi?
Antall ord: 168
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Urene ånder, er også ord bibelen bruker om demoner og fallene engler.
Luk: - Og i synagogen var det en mann som var besatt av en uren ånd, og han ropte med høi røst:
Å, hva har vi med deg å gjøre, Jesus fra Nasaret? Du er kommet for å ødelegge oss; jeg vet hvem du er, du Guds hellige!
Og Jesus truet den og sa: Ti, og far ut av ham! Og den onde ånd kastet ham ned midt iblandt dem og fór ut av ham uten å skade ham.
Og redsel kom over alle, og de talte med hverandre og sa: Hva er dette for et ord? for med myndighet og makt byder han de urene ånder, og de farer ut!-
Luk: - Og i synagogen var det en mann som var besatt av en uren ånd, og han ropte med høi røst:
Å, hva har vi med deg å gjøre, Jesus fra Nasaret? Du er kommet for å ødelegge oss; jeg vet hvem du er, du Guds hellige!
Og Jesus truet den og sa: Ti, og far ut av ham! Og den onde ånd kastet ham ned midt iblandt dem og fór ut av ham uten å skade ham.
Og redsel kom over alle, og de talte med hverandre og sa: Hva er dette for et ord? for med myndighet og makt byder han de urene ånder, og de farer ut!-
Antall ord: 122
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Det finnes vel egentlig bare ett tilfelle i nyere tid som blir tatt med i noenlunde seriøse betraktninger når det gjelder demoner, besettelse og utdrivelse:
Det gjelder Anneliese Michel, (født 21. september 1952 i Leiblfing, død 1. juli 1976 i Klingenberg am Main) som var en tysk katolikk og lærerstudent, og som etter årelang og alvorlig sykdom, hvis årsak til dags dato er omstridt, - døde 23 år gammel.
Hun var selv overbevist om at hun var besatt av demoner. I de siste måneder av hennes liv ble det utført en eksorsisme (djevelutdrivelse) for henne av to katolske prester med tillatelse fra biskopen av Würzburg, Josef Stangl.
Etter hennes død ble prestene Ernst Alt og Arnold Renz og Annelieses foreldre tiltalt og dømt for uaktsomt drap og gitt betingede fengselsstraffer..
Dette "Klingenberg-tilfellet" har vært gjenstand for omfattende debatt. Den amerikanske filmen The Exorcism of Emily Rose (2005) er løselig basert på Michels liv. En tysk film kalt Requiem (2006) ligger imidlertig nærmere den faktiske historien.
Når det gjelder ditt spørsmål om demoner er farlige, vil jeg anbefale denne sistnevnte filmen Requiem slik at du kan foreta en mere personlig vurdering..
Ellers er nok det meste omkring demoners herjinger fordrevet til gamle støvete bøker, tegneserier og en og annen skrekksøkende B-film.
Det gjelder Anneliese Michel, (født 21. september 1952 i Leiblfing, død 1. juli 1976 i Klingenberg am Main) som var en tysk katolikk og lærerstudent, og som etter årelang og alvorlig sykdom, hvis årsak til dags dato er omstridt, - døde 23 år gammel.
Hun var selv overbevist om at hun var besatt av demoner. I de siste måneder av hennes liv ble det utført en eksorsisme (djevelutdrivelse) for henne av to katolske prester med tillatelse fra biskopen av Würzburg, Josef Stangl.
Etter hennes død ble prestene Ernst Alt og Arnold Renz og Annelieses foreldre tiltalt og dømt for uaktsomt drap og gitt betingede fengselsstraffer..
Dette "Klingenberg-tilfellet" har vært gjenstand for omfattende debatt. Den amerikanske filmen The Exorcism of Emily Rose (2005) er løselig basert på Michels liv. En tysk film kalt Requiem (2006) ligger imidlertig nærmere den faktiske historien.
Når det gjelder ditt spørsmål om demoner er farlige, vil jeg anbefale denne sistnevnte filmen Requiem slik at du kan foreta en mere personlig vurdering..
Ellers er nok det meste omkring demoners herjinger fordrevet til gamle støvete bøker, tegneserier og en og annen skrekksøkende B-film.
Antall ord: 231
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
åjah, det var Anneliese Michel hun egentlig het ja. leste først om henne før jeg så filmen Emily Rose, og jeg må si at jeg ble veldig skuffa av denne filmen, så er glad for at det er en til film som er basert på hennes liv. skal prøve å få tak i den, takk! visste ikke om Requiem.
det finnes personer som hevder de har møtt en demon face to face. det skal visstnok ikke være et fint syn.
det finnes personer som hevder de har møtt en demon face to face. det skal visstnok ikke være et fint syn.
Antall ord: 84
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
ekkelt..livingdeaddoll skrev:åjah, det var Anneliese Michel hun egentlig het ja. leste først om henne før jeg så filmen Emily Rose, og jeg må si at jeg ble veldig skuffa av denne filmen, så er glad for at det er en til film som er basert på hennes liv. skal prøve å få tak i den, takk! visste ikke om Requiem.
Antall ord: 87
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Jan 2005 22:41
- 19
- Lokalisering: streifdyr
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 20 ganger
Demoner eksisterer på et visst bevissthetsnivå. Har du frykt eller annen negativitet inne i deg, så kan du også møte på negativitet på utsiden. Mange "demon"utdrivere kjemper mot slike uten å vite at de egentlig kjemper mot en del av seg selv. Det er negativiteten de har inne i seg de kjemper mot, ingenting som er utenfor. Dersom man kjenner på og godtar de negative følelsene man har inne i seg, uten å leve seg inn i dem, så blir de forløst. Og da tiltrekker man seg ikke negativitet på utsiden. Ytre negativite energier er bare et speilbilde av vår egen negativitet - så det er bare å møte de med kjærlighet og aksept, akkurat som med våre egne følelser, så forsvinner deline001 skrev:Jeg lurer egentlig om det er noe som demoner..? Og hva kjennetegner dem, og finnes det forskjellige typer og hva kan de gjøre, skade oss osv?
hehe Dette ble mange spm men.. hehe
En jeg kjenner som har jobbet i psykiatrien i 20 år mener at absolutt alle av de innlagte som "hører stemmer" bare er åpne kanaler. Det er ikke rart de mister forstanden når de blir fortalt at de er syke, blir lagt i tvangstrøye og dopet ned. Dette gjør at de blir fulle av frykt, og det igjen gjør at de tiltrekker seg negative energier (såkalte "onde" ånder)line001 skrev:Så da mener du at pysisk syje hører demoner i stede for fantasi? assa de som er inne på sykehus/mentalsykehus er besatte av demoner? i hvertfall noen av dem?
Det er frykt som skaper negative opplevelser av "onde" ånder, ikke åndene i seg selv.
Antall ord: 286
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Gaute skrev:Demoner eksisterer på et visst bevissthetsnivå. Har du frykt eller annen negativitet inne i deg, så kan du også møte på negativitet på utsiden. Mange "demon"utdrivere kjemper mot slike uten å vite at de egentlig kjemper mot en del av seg selv. Det er negativiteten de har inne i seg de kjemper mot, ingenting som er utenfor. Dersom man kjenner på og godtar de negative følelsene man har inne i seg, uten å leve seg inn i dem, så blir de forløst. Og da tiltrekker man seg ikke negativitet på utsiden. Ytre negativite energier er bare et speilbilde av vår egen negativitet - så det er bare å møte de med kjærlighet og aksept, akkurat som med våre egne følelser, så forsvinner de
En jeg kjenner som har jobbet i psykiatrien i 20 år mener at absolutt alle av de innlagte som "hører stemmer" bare er åpne kanaler. Det er ikke rart de mister forstanden når de blir fortalt at de er syke, blir lagt i tvangstrøye og dopet ned. Dette gjør at de blir fulle av frykt, og det igjen gjør at de tiltrekker seg negative energier (såkalte "onde" ånder)
Det er frykt som skaper negative opplevelser av "onde" ånder, ikke åndene i seg selv.
Dette er det bare ett ord for: Tøv!
(Forresten er det flere JEG kjenner som både har jobbet og jobber inne i psykiatrien som sier at "Gautes "kanaliseringer": Nei dem tror selv ikke Bush på engang, lenger..")
Det kunne jo være sånn :mozilla_wink: at flere her inne har "kjenninger" innen flere yrker, så edruelighet i å henvise til kilder er en fordel om man vil bli tatt alvorlig..
Antall ord: 291
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Jan 2005 22:41
- 19
- Lokalisering: streifdyr
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 20 ganger
Skal jeg legge ut fullt navn og adresse på personer mener du?Mortanius skrev:Dette er det bare ett ord for: Tøv!
(Forresten er det flere JEG kjenner som både har jobbet og jobber inne i psykiatrien som sier at "Gautes "kanaliseringer": Nei dem tror selv ikke Bush på engang, lenger..")
Det kunne jo være sånn at flere her inne har "kjenninger" innen flere yrker, så edruelighet i å henvise til kilder er en fordel om man vil bli tatt alvorlig..
Det er da ikke mitt problem om du ikke vil tro på det jeg forteller. Jeg har absolutt ingen behov for å overbevise hverken deg eller andre.
Hvis du derimot vil overbevise noen om at du har rett i at dette er tøv, så får du fortelle dine erfaringer med demoner og onde ånder da.
En skrekkfilm holder nemlig ikke som troverdig kilde
Dessverre er det mange som sluker slike filmer rått, og går rundt mørkredde. Slike negative energier er ingenting å frykte. Det er kun frykt og andre negative følelser som skaper negative opplevelser av slike energier.
Etter nicket og avataren din å dømme så blir du kanskje skuffet av å høre at "demoner" egentlig ikke er så skumle som du så gjerne vil tro?
Antall ord: 214
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
bestemoren min er schitzofren, hun snakker mye med noe/med seg selv, men tror ikke hun er "åpen". har hatt jobbuke på på Sikta, et "rehabiliteringssted". jeg kom da i kontakt med mange psykisk syke, tror heller ikke at noen av disse var på noen som helst måte klarsynte.
Antall ord: 50
Hide post links |