Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHva synes du?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
piia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jan 2007 20:06
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Hva synes du?

Innlegg av piia »

Hva synes du om "Åndenes Makt" som var idag 14\1? :mozilla_wink:

jeg syns det var litt bra.. Men har ikkje helt sansen for sånne programer.. :mozilla_wink:
Antall ord: 30
Jeg Er Nysjærri. Meget Nysjærri.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
TheTech

Innlegg av TheTech »

Den var ræva for å si det rett ut.

Beklager, ikke frekt ment...
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
piia
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av piia »

hehe :mozilla_wink: Jeg sjønner deg litt :mozilla_wink:
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Okkultist

Innlegg av Okkultist »

Kan ikke folk si hvorfor man mener det man mener da?
Ganske meningsløst med 200 innlegg hvor det står bra, dårlig, litt bra, ræva...
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
piia
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av piia »

blir det ikke opp til hver enkelt om de vill skrive hvorfor de mener d? :mozilla_tongue:
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Okkultist skrev:Kan ikke folk si hvorfor man mener det man mener da?
Har ett poeng der du...

Men noen nye spørsmål.
Hvorfor dårlig/bra?
Hvorfor så du hvis det var dårlig?
Synes du det var uekte?
Synes du det var ekte?

Kansje litt dårlige sprøsmål da...
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
piia
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av piia »

TheTech skrev:
Okkultist skrev:Kan ikke folk si hvorfor man mener det man mener da?
Har ett poeng der du...

Men noen nye spørsmål.
Hvorfor dårlig/bra?
Hvorfor så du hvis det var dårlig?
Synes du det var uekte?
Synes du det var ekte?

Kansje litt dårlige sprøsmål da...
Nejda :mozilla_wink:
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Det var helt ok, god underholdning. Tone virket ganske treffsikker, så vidt jeg kunne se sa hun ingenting som var "galt" i forhold til opplysningene programlederen fant frem senere. Derimot virket det ikke som om "utdrivelsen" hadde noen effekt. Programmet bar preg av mye klipping, og enkelte ting fikk vi aldri svar på, f.eks hvem damen i andre etasje var. Litt skuffende at hun ikke kunne komme med noen navn eller årstall.
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Okkultist

Innlegg av Okkultist »

Ikke noe galt med huset og historien, men tvnorge ødelegger konseptet med den lettfordøyelige suppa som de tror alle biter på. Mediene i norge bør nå vite etter så mange program hvordan konseptet funker og bør ha nok integritet eller selvinnsikt til å holde seg unna.

Tone N er transemedium og fordømt dyktig. Da bør hun holde seg til det.

For det andre var det ikke engang forsøk på navn. Utdrivelsen var en vits og det sa jeg også på forhånd i den andre tråden. Jeg visste at det ikke ville bli helt ro. Medier tror de vet alt, men er mer opptatt av kursbevis på veggen enn å sette seg inn i den ånelige verden og filosofi.

Så var det dassen som visstnok ikke funka, men som plutselig funka da de filma og hun ene dama flippa. Men hvorfor viste de ikke at den ikke funka? Hvorfor trykka de ikke på knappen og viste oss at den var defekt?

Bygget var tydelig gammelt og uansett hva Tone hadde sagt så kunne det ha blitt linket til noe. At det skjedde mye der under krigen er intet mindre enn logisk. Kjelleren så ut som et fengsel og alle kunne gjettet på det. Det ble ikke engang verifisert. Det jobber ei dame på kjøkkenet. Hun var enten sykesøster eller hushjelp. ALLE damer var det før.
Rettsalen ligna på en rettsak ennå.

Stort sett så irriterer jeg meg over mediene, men når det gjelder Tone så blir jeg bare skuffa over at hun blir med. Det er ikke hennes bord. I tillegg merker jeg meg at tvnorge ikke engang gidder å late som de er objektive. De serverer den samme suppa om og om igjen. Så til slutt er jeg skuffa på vegne av de som opplever slike ting og som i sin naivitet tror de skal få hjelp. Det er ikke fred der. Hvem bryr seg når kamera er skrudd av?

Så er jeg lei av de samme kjipe historiene uke etter uke. De aller fleste som er seriøse, båd de med og uten evner, opplever det samme hele tiden. Blir som å lage et program der de viser at noen kjører bil. Hvor kult er det lissom?
Antall ord: 379

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
piia
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av piia »

Okkultist skrev:Ikke noe galt med huset og historien, men tvnorge ødelegger konseptet med den lettfordøyelige suppa som de tror alle biter på. Mediene i norge bør nå vite etter så mange program hvordan konseptet funker og bør ha nok integritet eller selvinnsikt til å holde seg unna.

Tone N er transemedium og fordømt dyktig. Da bør hun holde seg til det.

For det andre var det ikke engang forsøk på navn. Utdrivelsen var en vits og det sa jeg også på forhånd i den andre tråden. Jeg visste at det ikke ville bli helt ro. Medier tror de vet alt, men er mer opptatt av kursbevis på veggen enn å sette seg inn i den ånelige verden og filosofi.

Så var det dassen som visstnok ikke funka, men som plutselig funka da de filma og hun ene dama flippa. Men hvorfor viste de ikke at den ikke funka? Hvorfor trykka de ikke på knappen og viste oss at den var defekt?

Bygget var tydelig gammelt og uansett hva Tone hadde sagt så kunne det ha blitt linket til noe. At det skjedde mye der under krigen er intet mindre enn logisk. Kjelleren så ut som et fengsel og alle kunne gjettet på det. Det ble ikke engang verifisert. Det jobber ei dame på kjøkkenet. Hun var enten sykesøster eller hushjelp. ALLE damer var det før.
Rettsalen ligna på en rettsak ennå.

Stort sett så irriterer jeg meg over mediene, men når det gjelder Tone så blir jeg bare skuffa over at hun blir med. Det er ikke hennes bord. I tillegg merker jeg meg at tvnorge ikke engang gidder å late som de er objektive. De serverer den samme suppa om og om igjen. Så til slutt er jeg skuffa på vegne av de som opplever slike ting og som i sin naivitet tror de skal få hjelp. Det er ikke fred der. Hvem bryr seg når kamera er skrudd av?

Så er jeg lei av de samme kjipe historiene uke etter uke. De aller fleste som er seriøse, båd de med og uten evner, opplever det samme hele tiden. Blir som å lage et program der de viser at noen kjører bil. Hvor kult er det lissom?
Du hadde mange gode point :mozilla_wink: Jeg syns det var et veeeeldig bra svar :mozilla_smile:
Antall ord: 398

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Okt 2006 00:00
18
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

Om Tone N vil være med på et slikt konsept så er vel det helt og holdent hennes sak ? Sjønner ikke helt hvorfor Okkultist blir så oppgitt over det.

Jeg syns ikke dagens episode var av de beste. Tror kanskje jeg syns det fordi mediet tydeligvis ikke greide å fjerne "problemet" Hu dama som jobbet der ble jo hvit som et laken når de var nede på toalettene. Bare uttrykket hennes var nok bevis for meg ivertfall. Hun var oppriktig redd !

Et artig program er det ivertfall.
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Okkultist

Innlegg av Okkultist »

Drusilla skrev:Om Tone N vil være med på et slikt konsept så er vel det helt og holdent hennes sak ? Sjønner ikke helt hvorfor Okkultist blir så oppgitt over det.

Jeg syns ikke dagens episode var av de beste. Tror kanskje jeg syns det fordi mediet tydeligvis ikke greide å fjerne "problemet" Hu dama som jobbet der ble jo hvit som et laken når de var nede på toalettene. Bare uttrykket hennes var nok bevis for meg ivertfall. Hun var oppriktig redd !

Nå blander du kortene. Jeg sier bare hva jeg mener. Hun kan være med i bigbrother for min del. Poenget mitt er at mange av disse mediene ikke eier selvinnsikt hva deres evner angår. De gidder ikke spesialisere seg på sitt felt og søker heller berømthet fremfor å bruke evnene til det beste. Igjen, det er deres valg, men jeg blir oppgitt når jeg uke etter uke ser disse halvstekte mediene, som marion kaller dem. De kommer rett fra kurs og tror de er verdensmestre.

Og vet du hva. Jeg tror den dassen funka for hvis den ikke hadde gjort det så hadde de vist det. Jeg er sikker på at de trykka på knappen og den funka. Så klipte de det bort sammen med Tone`s spake forsøk på navn og årstall.

Jeg har all respekt for Tone N som transemedium, men ikke som medium i ÅM. Og en annen ting. Tone oppdaget sine evner på kurs hos marion for kort tid siden og nå tror hun at hun kan kopiere medier med mye mer erfaring som attpåtil har sin karriere på et annet felt. Det er total mangel på respekt for de som faktisk er seriøse og det er total mangel på respekt for de som ber om hjelp.

Og hvis vi skal trekker den enda lenger. Jeg vet 100% at hun har for liten innsikt når jeg ser utdrivelsen hennes. Hun har talent og hun kan bli meget dyktig, men de mangler innsikt i hva åndeverden er og hvordan den funker. Jeg vet ikke en brøkdel engang, men hvis de tror at det holder å tenne et fordømt te-lys og mumle mumbo jumbo etterfulgt av amen så bør de tenke på nytt. Og ja nå er du sikkert kjempesinna for at jeg sier dette, men ingen mennsker har evnen til å fjerne ånder. Når jeg fjerner ånder så er det gjennom magi og da er det heller ikke jeg som gjør jobben. Jeg gjør bare det jeg skal og håper på det beste, men selv det er bare en midlertidig løsning da vårt liv er preget av as above so below regler og det innbefatter faktisk fri vilje, skjebne og karma. Og man fjerner ikke det på 2 sekunder og det spiller ingen rolle om du heter Jesu Buddha, for det ligger ikke i vår makt å fjerne noe som helst og noen bør faktisk ta hintet når selv høyerestående vesen lar laverstående tullinger vimse rundt på jorden i flere tiår. For dette er ikke en verden der vi setter premissene.

Og hva er egentlig en ånd? Er ikke det bare et menneske uten kropp? Ja, du kan jo tenne et lys og håpe på fred i verden, men det funker ikke.
Antall ord: 569

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

jeg er ganske enig her. Kunne sagt mye av de tingene Tone sa i dag jeg og med bare å tittet på huset.
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Okt 2006 00:00
18
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

Okkultist skrev:
Drusilla skrev:Om Tone N vil være med på et slikt konsept så er vel det helt og holdent hennes sak ? Sjønner ikke helt hvorfor Okkultist blir så oppgitt over det.

Nå blander du kortene. Jeg sier bare hva jeg mener. Hun kan være med i bigbrother for min del. Poenget mitt er at mange av disse mediene ikke eier selvinnsikt hva deres evner angår. De gidder ikke spesialisere seg på sitt felt og søker heller berømthet fremfor å bruke evnene til det beste. Igjen, det er deres valg, men jeg blir oppgitt når jeg uke etter uke ser disse halvstekte mediene, som marion kaller dem. De kommer rett fra kurs og tror de er verdensmestre.

Og vet du hva. Jeg tror den dassen funka for hvis den ikke hadde gjort det så hadde de vist det. Jeg er sikker på at de trykka på knappen og den funka. Så klipte de det bort sammen med Tone`s spake forsøk på navn og årstall.

Jeg har all respekt for Tone N som transemedium, men ikke som medium i ÅM. Og en annen ting. Tone oppdaget sine evner på kurs hos marion for kort tid siden og nå tror hun at hun kan kopiere medier med mye mer erfaring som attpåtil har sin karriere på et annet felt. Det er total mangel på respekt for de som faktisk er seriøse og det er total mangel på respekt for de som ber om hjelp.

Og hvis vi skal trekker den enda lenger. Jeg vet 100% at hun har for liten innsikt når jeg ser utdrivelsen hennes. Hun har talent og hun kan bli meget dyktig, men de mangler innsikt i hva åndeverden er og hvordan den funker. Jeg vet ikke en brøkdel engang, men hvis de tror at det holder å tenne et fordømt te-lys og mumle mumbo jumbo etterfulgt av amen så bør de tenke på nytt. Og ja nå er du sikkert kjempesinna for at jeg sier dette, men ingen mennsker har evnen til å fjerne ånder. Når jeg fjerner ånder så er det gjennom magi og da er det heller ikke jeg som gjør jobben. Jeg gjør bare det jeg skal og håper på det beste, men selv det er bare en midlertidig løsning da vårt liv er preget av as above so below regler og det innbefatter faktisk fri vilje, skjebne og karma. Og man fjerner ikke det på 2 sekunder og det spiller ingen rolle om du heter Jesu Buddha, for det ligger ikke i vår makt å fjerne noe som helst og noen bør faktisk ta hintet når selv høyerestående vesen lar laverstående tullinger vimse rundt på jorden i flere tiår. For dette er ikke en verden der vi setter premissene.

Og hva er egentlig en ånd? Er ikke det bare et menneske uten kropp? Ja, du kan jo tenne et lys og håpe på fred i verden, men det funker ikke.
Fint å få svar for nå skjønner jeg litt mer av hvorfor du reagerte. Jeg har ikke slike evner selv så det er håpløst for meg å bedømme hvor flinke noen av dem er. Tanken på at det umulig kan være så enkelt å fjerne ånder har jo slått meg men.
Tror du ikke reaksjonen til den dama var ekte ?
Jeg syns hun så veldig ekte redd ut jeg. Hvis hun ikke er en god skuespiller da :)
Antall ord: 651

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gliset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 07 Nov 2006 09:53
18
Kjønn (valgfri): Kjærringlørv'
Lokalisering: Fauske

Innlegg av Gliset »

Okkultist må konsentrere seg om å følge med på episodene tror jeg. De to damene visste at pissoaret ikke funka. Det er en sensor som utløser vannet. Når noen stiller seg foran pissoaret, begynner det å renne. I dette tilfellet ble handa vifta foran sensoren, og ingenting skjedde. Ikke før alle sammen hadde fjerna seg fra rommet, og sto klari døra til å stikke derfra.
Det rare var at det hørtes ut som en dass...ikke et pissoar.

Jeg synes den amerikanske versjonen av Åndenes Makt er mye bedre, selv om det bare er rekonstruksjon av det som tilsynelatende har skjedd. Men så må man spørre seg selv igjen. Er det virkelig så mye mer action-fylt å oppleve spøkelser der borte enn det er her? Og hvorfor? Eller vil de som opplever noe så intenst her i norge, ikke stå fram? Eller er det bare oppspinn alt sammen? Det er jo så stor forskjell, mener jeg.
Stiller meg veldig tvilende til disse seriene, selv om det er litt interessant også.
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links