Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDe gamle frimerkene

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Jerker
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Mar 2005 17:33
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: et øde sted kalt Skedsmokorset

De gamle frimerkene

Innlegg av Jerker »

Som jeg har sagt tidligere vet jeg ikke sikkert hva som har vært på tomten der huset vårt ble bygd opp. Det eneste jeg vet er at for mange tusener av år siden ble det holdt sånne brutale, morderiske hestekonkurranser her på Skedsmokorset, altså i Skedsmo kommune som på den tiden ble kallt "Skjedsmo" som da betyr "Hest-løp".

Uansett.. Dette skjedde med meg da jeg var rundt seks år gammel, jeg visste på den tiden ingenting om synkshet, spøkelser og alt det der, men fant jo ut nå seinere at jeg kunne "se" dem på visuelle steder i huset.

Jeg satt som vanelig med alle frimerkene mine(jeg driver ikke med det nå mer...), jeg var alene hjemme da dette skjedde, jeg hadde sånne gamle frimerker fra 1800- tallet, de viste steder rundt om i Akershus fylke, inkludert et som viste et gammelt sted her på Skedsmokorset. Jeg skulle sortere dem og la derfor alle frimerkene (ca. 6 stk.) utover gulvet mitt, jeg ble litt tørst og gikk derfor ned en kjapp tur for å drikke, det tok jo ikke mer enn et halvt minutt en gang!
Da jeg kom opp til rommet mitt var fire av seks frimerker borte, helt sånn uten videre! Jeg fant igjen to av dem på andre siden av rommet og det tredje fant jeg faktisk under sengen min da jeg skulle pusse opp rommet mitt fire år senere!!!

Men... Det siste merket som beskriver Skedsmokorset er som forduftet fra jordens overflate...
Jeg går første år på videregående skole, altså er jeg femten år nå, den gang var jeg seks og jeg har ennå ikke funnet det siste frimerket med bilde av Skedmsokorset på...

Jeg hadde ikke vinduet mitt åpent, jeg rørte ikke døra da jeg gikk ut eller inn av den, jeg hadde heller ingen form for vifter i rommet mitt da, jeg husker dette så godt fordi jeg var så liten at det skremte meg fullstendig!
Dessuten... Hvordan kan et frimerke bare bli borte på den måten selv om et vindu stod åpent, eller at jeg rørte på døra, det er jo fullstendig umulig...

Noen som kan fortelle meg hva som skjedde???
Antall ord: 375

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Sikkert noen som ikke vil at bilder av Skedsmokorset skal bli kjent...
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jerker
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Jerker »

syns det er veldig rart at bare det merket skulle bli borte...
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Jeg så på bilder fra Skedsmokorset nå nettop. Litt rart å se på det, det er nesten bare bilder av hus. Er det det som kjennetegner Skedsmokorset eller?
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

under sengen min da jeg skulle pusse opp rommet mitt fire år senere!!!

ikke for å være frekk på noen som helst måte, men har du ikke vasket under senga på 4 år Jerker? Kunne ikke la være å le litt jeg nå.
Antall ord: 44
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jerker
Nybegynner
Nybegynner
19

NEI :S

Innlegg av Jerker »

Selvfølgelig har jeg støvsugd og sånt til tross for at jeg har pelsgulv...
men det er litt vanskelig å forklare hvordan det merket lå.. det lå liksom litt sånn oppunder inni klemma på senga og lista, så det er derfor jeg aldri fikk støvsugd det opp...
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jerker
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Jerker »

TheTech skrev:Jeg så på bilder fra Skedsmokorset nå nettop. Litt rart å se på det, det er nesten bare bilder av hus. Er det det som kjennetegner Skedsmokorset eller?
ne-ei:) Dette er et øde sted, visste ingenting om noen hus... er det hus her å??
neida, baaare tuller :D Skedsmkorset er et korselig lite sted med borettslag, butikker, senter og div. fritidsaktiviteter :)

Så vet du det TheTech
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Jerker skrev:
TheTech skrev:Jeg så på bilder fra Skedsmokorset nå nettop. Litt rart å se på det, det er nesten bare bilder av hus. Er det det som kjennetegner Skedsmokorset eller?
ne-ei:) Dette er et øde sted, visste ingenting om noen hus... er det hus her å??
neida, baaare tuller :D Skedsmkorset er et korselig lite sted med borettslag, butikker, senter og div. fritidsaktiviteter :)

Så vet du det TheTech
Ja, så vet jeg det. Men butikker er det jo overalt i verden så jeg ble ikke overasket av det.
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dark Lord
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Jul 2006 17:13
18
Lokalisering: Tysvær

Innlegg av Dark Lord »

TheTech skrev:
Jerker skrev:

Så vet du det TheTech
Ja, så vet jeg det. Men butikker er det jo overalt i verden så jeg ble ikke overasket av det.
Vi har ingen butikk i en mils omkrets :/

men men.. spennende dette her med de frimerkene ja!
Antall ord: 107
Det fins noe i mørket.. men hva?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Dark Lord skrev:
TheTech skrev:
Jerker skrev:

Så vet du det TheTech
Vi har ingen butikk i en mils omkrets :/

men men.. spennende dette her med de frimerkene ja!
Hehe, frimerker - den store tingen
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links