Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Bestefar advarte meg mot spiritisme!
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Mai 2006 15:21
- 18
Bestefar advarte meg mot spiritisme!
Jeg sa jeg hadde lyst til å prøve det, og da fortalte han at da han var ung hadde han og en vennegjeng prøvd spiritisme.
En av jentene hadde spørt om å få se satan i et speil i gangen (klassisk spørsmål...). Da hun kom tilbake, var hun syk. Hun var likblek, kastet opp og hadde gått i sjokk. kort tid etterpå tok hun livet av seg...
Han sa også at spiritisme åpnet dører der det ble utprøvd...
Bestefar ville aldri løyet om noe slik, så jeg tror fullt og fast på det!
En av jentene hadde spørt om å få se satan i et speil i gangen (klassisk spørsmål...). Da hun kom tilbake, var hun syk. Hun var likblek, kastet opp og hadde gått i sjokk. kort tid etterpå tok hun livet av seg...
Antall ord: 100
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Mai 2006 12:11
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Stjørdal Nord-Trøndelag
Jeg også opplevde litt skumle og ekle ting med spiritisme. Ble ikke kvitt alle problemene før ca 13 år senere. Huff. Spiritisme er skummelt hvis man ikke gjør det på rett måten ja.
Antall ord: 36
Å lese er for hjernen hva mosjon er for kroppen.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Jul 2006 19:53
- 18
- Lokalisering: Bodø
Hvem har vel ikke hørt slike historier? "Alle" kjenner vist noen som har tatt stor skade av spiritisme. Vet man ikke hva man driver med, så ikke gjør det. Vet man ikke hvordan en bil skal brukes, så kjører man den vel ikke? Uansett hvor spennende det kan virke så klatrer man nok ikke i et fjell uten å ha kunskaper om fjellklatring..?
Spiritisme er ikke farlig, sålenge det utføres med enkle kunskaper og respekt. Men... Ikke tro alle historier som fortelles om spiritisme. 99% av dem er rent oppspinn...
Spiritisme er ikke farlig, sålenge det utføres med enkle kunskaper og respekt. Men... Ikke tro alle historier som fortelles om spiritisme. 99% av dem er rent oppspinn...
Antall ord: 94
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Jan 2007 01:01
- 17
Jeg tror nok uansett at det er en god idé å styre unna spiritisme. En vet aldri når man kan komme til skade for å slå "feil nummer". :mozilla_wink:
Antall ord: 29
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Bestefaren din lyver nok ikke. Det finnes mange slike historier, og ettersom tiden går er det fort gjort å blande det man selv har vært med på med hva man har hørt.
Det er rett og slett mye mulig at bestefaren din har prøvd spiritisme, og han har hørt historien om denne jenta. Deretter har han blandet slik at han tror jenta var med den gangen han prøvde spiritisme.
Kanskje du bør la dette spritismetøyset være. Menneskesinnet er ganske komplisert, og du kan gjøre mye du ike vet om. Hvis du f.eks. spør om noe du vet svaret på, så vil du selv, uten å vite om det, sørge for å få dette svaret. Om du går med søkepinner, vil du, uten å vite om det, selv sørge for å gi utslag når du tror du er på riktig sted. Når dette gjøres i et mørkt rom, med stearinlys og ellers skumle omgivelser, så virker hele seansen ganske skremmende.
Det er rett og slett mye mulig at bestefaren din har prøvd spiritisme, og han har hørt historien om denne jenta. Deretter har han blandet slik at han tror jenta var med den gangen han prøvde spiritisme.
Kanskje du bør la dette spritismetøyset være. Menneskesinnet er ganske komplisert, og du kan gjøre mye du ike vet om. Hvis du f.eks. spør om noe du vet svaret på, så vil du selv, uten å vite om det, sørge for å få dette svaret. Om du går med søkepinner, vil du, uten å vite om det, selv sørge for å gi utslag når du tror du er på riktig sted. Når dette gjøres i et mørkt rom, med stearinlys og ellers skumle omgivelser, så virker hele seansen ganske skremmende.
Antall ord: 174
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Jan 2007 00:01
- 17
Re: Bestefar advarte meg mot spiritisme!
hahaha. Beklager, men måtte nesten le litt "En av jentene hadde spørt om å få se satan i et speil i gangen (klassisk spørsmål...). Da hun kom tilbake, var hun syk. Hun var likblek, kastet opp og hadde gått i sjokk. kort tid etterpå tok hun livet av seg...", virket som et eller anna scenario i et sånt grøsserprogram for ungdom på nrk1 for mange herrens år siden, men likevel ganske morsomt at noen faktisk i det hele tatt kan åpne opp for at noe sånt er virkelig. =)mrs.mystic skrev:Jeg sa jeg hadde lyst til å prøve det, og da fortalte han at da han var ung hadde han og en vennegjeng prøvd spiritisme.
Antall ord: 198
møø
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
At sånne historier er ekte, eller at ånder finnes og kan komuniseres med?
Antall ord: 14
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Jan 2005 20:49
- 19
- Lokalisering: Bergen
eg tror spiritisme er helt ok så lenge man "holder seg på matta." Det vil si at man ikke spør om satan, døden og sånne ting man ikke bør legge seg borti. Å ta kontakt med ånder ser jeg ikke noe negativt på, så lenge man har respekt og har peiling på hva man driver med.
Antall ord: 59
*Everytime have a good time*
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Nettop. Å spiritsme dreier seg om så utrolig mye mere enn ungdoms lek med ouija brettet. Tenk på dette forresten, på fransk og tysk. Ouija.. Oui-ja. Oversatt, "Jaja"..
Antall ord: 28
Hide post links |
Din bestefar var en klok mann. Jeg ville sagt det samme om jeg hadde hatt barnebarn. Barn er for lett påvirkelige, og kan lett komme til å rote seg opp i situasjoner de ikke har noen peiling på. Dessuten; barn har intet bevisst ønske om virkelig å gå i dialog med okkulte krefter og vesener, og kan lett komme til å møte noe annet enn det de hadde forestilt seg.
Antall ord: 69
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Jun 2006 15:27
- 18
Jeg er nok ikke den som tror på det meste som blir sagt når det gjelder spøkelser eller andre fenomener... men spiritisme er ikke til å spøke med. Om det fungerer eller ikke, så skaper det ihvertfall en forferdelig stemning som sitter i lang tid etter... Om dette er åndeverdnen eller vår underbevissthet kan ikke jeg svare på, men fy !"#¤ så ekkelt det er!Forsøkte dette når jeg var ung, noe jeg angrer på. Mye rart skjedde den kvelden... kanskje det bare var ulike sammentreff... jeg vil ihvertfall huske den kvelden så klart som dagen.... som et minne på at man aldri skal utsette seg for slikt igjen!
Antall ord: 113
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Nov 2006 23:31
- 18
- Lokalisering: Møre og Romsdal
jeg har prøvd spiritisme, fikk faktisk kontakt med ei dame :mozilla_surprised:
Antall ord: 13
The story ends...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Jan 2005 22:41
- 19
- Lokalisering: streifdyr
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 20 ganger
Det er ingenting av dette som er farlig, de som møter på slik negativitet trenger erfaringene. For vi skaper alt dette selv gjennom bl.a frykt, og ved å møte på dette negative som speiler vår egen negativitet - så får vi sjansen til å møte oss selv i døra, og ta et oppgjør med denne negativiteten inne i oss. Det er ingen grunn til å frykte slike energier, hvis du ikke går rundt og tenker dette selv. T.o.m en snill avdød slektning kan skremme vettet av en som er ukjent med energier, og det sier mye om hvor mye frykt mange har i seg. Denne frykten må vi bare møte og føle på, den kan man ikke gjemme bort eller fornekte.
Vi må forstå at den negativiten vi har inne i oss, og utstråler - påvirker alle energiene rundt oss. Og lavfrekvente ånder næres av negativ energi. Tanker og følelser som f.eks. frykt/hat/irritasjon og intoleranse. Dersom vi slutter å skamme oss over og undertrykker disse, men bare lar det få komme frem uten at vi identifiserer oss med dem - så blir vi kvitt de. Da hever vi frekvensnivået i oss, og da vil vi ikke lenger trenge å møte på slike negative energier som kun tiltrekkes av negativitet.
Vi må forstå at den negativiten vi har inne i oss, og utstråler - påvirker alle energiene rundt oss. Og lavfrekvente ånder næres av negativ energi. Tanker og følelser som f.eks. frykt/hat/irritasjon og intoleranse. Dersom vi slutter å skamme oss over og undertrykker disse, men bare lar det få komme frem uten at vi identifiserer oss med dem - så blir vi kvitt de. Da hever vi frekvensnivået i oss, og da vil vi ikke lenger trenge å møte på slike negative energier som kun tiltrekkes av negativitet.
Antall ord: 224
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Des 2005 23:45
- 18
- Lokalisering: Finnmark
- Blitt takket: 1 gang
Det kan være at han sa det om hun jenten for å skremme deg. Så du ikke skulle prøve spiritisme.
Antall ord: 21
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jul 2006 18:27
- 18
- Lokalisering: Stavanger
Interessant historie. Jeg forstår at den kan høres overdrevet ut, men er selv av den oppfatning at det kan finnes forhold og vesener vi mennesker ikke nødvendigvis ser og forstår. Jeg har aldri prøvd spiritisme, og vet bare det jeg har sett på tv og hørt fra andre om det. Jeg er derfor av den oppfatning at denne historien kan være sann like godt som den kan være usann. Med tanke på innlegget over, så synes jeg det er litt rart at en bestefar forteller sitt barnebarn at han har vært med på spiritisme, og at en som var med, tok livet sitt etterpå, spesielt hvis historien bare var oppspinn. Dersom det er sant at bestefaren din fortalte deg dette, så er nok det om spiritisme-utprøvingen og selvmordet også sant, uten at jeg sier at forbindelsen trenger å være det.
Antall ord: 151
MM
Hide post links |