Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterReise til Peru - gode nettsider og kontakter finnes her

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

PlantSpirit skrev:Hvorfor skal en tro på myndigheter som er blottet for kunnskap om sjamanisme og tro på mennesker som ensidig holder seg fast til rasjonelle vitenskapelige metoder om man snakker om det åndelige her? Det er bedre å stole på Naturen,urgamle metoder og verktøy som har eksistert i titusener av år som sjamaner verden over har bevart og sine egne erfaringer med slike ting. Om man stoler blindt på myndigheter og folk som holder fast på rasjonelle perspektivet på verden så får aldri det åndelige noe særlig spillerom og det er jo rett og slett dødfødt. Men valget er hos hver og en av oss. Vi velger hva vi skal tro på - forholde oss til ang det åndelige. Men du vil sikkert fortsette i ditt mantra som heter dop,narkotika osv....og forholder deg til ikke-åndelige kunnskap og læring som bare har eksistert i 40-50 år så får jeg forholde meg til åndelig visdom,kunnskap og læring som har eksistert i titusener av år når vi snakker om disse plantehjelperene. Det var en kort oppsummering iallefall av det vi står for,Globeline :mozilla_cool:
Kan det ha noe med at de myndighetene du stadig roper om ikke er relevante. Jeg er for eksempel ikke myndighetene. Men jeg mener det jeg mener likevel. Og jeg uttaler meg basert på kunnskap og observasjon i forhold til hva som skjer ved bruk av slike stoffer.

Og du kan mene hva du vil. Men vi er i Norge nå. Vi er ikke sjamaner, vi bor ikke i en jungel i huttiheiti og vi vil ta skade av å spise fleinsopp eller lignende stoffer.
Antall ord: 281

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fishy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 56
Startet: 19 Nov 2006 06:20
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Fishy »

Kansje jeg skal flytte ut i jungel huttiheita, er nok bedre enn dette råtne drittlandet Norge:P
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Globeline:
Og du kan mene hva du vil. Men vi er i Norge nå. Vi er ikke sjamaner, vi bor ikke i en jungel i huttiheiti og vi vil ta skade av å spise fleinsopp eller lignende stoffer.
Sjamanisme er et område, som det virker som om du ikke har særlig erfaring og interaksjon med så jeg lar det være med det. Og de som praktiserer sjamanisme her i landet(noen av dem) har mye nytte av slike planter - tro det eller ei. De vet at disse plantene er allierte til Moder Jord - og det innebærer forfedrekraft - urkraft - naturkraft. Og det er mye healing,renselse og kunnskap som disse åpner for. Det klarer ikke du og likesinnete å respektere og akseptere. Det får nå så være. Jeg har forklart nok i denne tråden om flere ting og så får en følge sin egen åndelig vei som ens intuisjon viser vei for. Jeg følger Naturen,Diverse Sjamankulturers praksis og mine erfaringer i min åndelige vei. Og ser frem til å lære mer og erfare mer av det Naturen kan by på - og skape allianser med Naturen på forskjellige måter. Det er i aller høyeste grad åndelig for min del. :mozilla_cool:

Mine læremestre er kraftdyr,planteånder,forfedreånder og krefter i Naturen - allierte til Moder Jord. Jeg sender iallefall videre endel kjærlighetskraft som de åpner opp for og viser meg til alle her inne og ellers i verden. Dess mer jeg erfarer mine læremestre så har jeg trang til å gi tilbake til Moder Jord og alle som bor her kjærlighet og healing. Det trengs virkelig.

Tråden handler om "Åndsreiser" til Peru og erfare sør-amerikansk sjamanisme. Og det vil det bli endel av for min del i årene som kommer.
Antall ord: 306
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Fishy skrev:Kansje jeg skal flytte ut i jungel huttiheita, er nok bedre enn dette råtne drittlandet Norge:P
Ja, ikke så dumt å flytte til Huttiheitamegtu-jungelen - en lærer mye om det åndelige og Naturen der iallefall. :D
Antall ord: 39
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »



Icaros-sanger - som Shipibo sjamaner i Amazonas,Peru har lært av planteåndene. En får høre smakebiter av dem her på denne siden. Det er mye healing om man virkelig tuner seg inn på slike Icaros-chantinger.
Antall ord: 40
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Globeline skrev:
Hecate skrev:
Jeg er ikke tilhenger av rusmidler eller reklamering for det, men i denne sammenhengen er det en del av den kulturen en besøker og litt av meningen er vel å lære om denne kulturen og deres sjamanistiske teknikker? Det er ikke en vanlig pakketur til Ibiza med fjortisfyll o.s.v. jeg tar den ikke lenger.....
Dessverre er nok formålet med turen å lære sjamanistiske seremonier i forhold til bruk av det narkotiske stoffet ayahuasca. Selv om de kaller det plantemedisin da.
Altså, dersom det er måten sjamanene jobber på der, så er det naturlig for dem. Da ser jeg ikke noe galt i å overvære en slik seremoni fordi det er i tråd med den filosofien en ønsker å forstå og lære. Da tenker jeg selvsagt at dersom en drar på en slik tur for å lære om denne tradisjonen, endog også prøve et slikt stoff som ledd i innvielsen, så er det noe som skjer der og da. Jeg tror ikke jeg hadde blitt noen soppmisbruker p.g.a. en slik tur, men en erfaring rikere. Personlig hadde jeg ikke reist for å bruke rusgivende planter, men først og fremst å lære mer om denne kulturen, naturen og menneskene. Som PlantSpirit sier, så lever de veldig i ett med naturen og det er noe som fasinerer meg og kunne tenke meg å vite mer om.

Og planter....joda, jeg kan være med på at de kan ha egenskaper som er positive ved siden av den rusgivende bivirkningen.
Antall ord: 258
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Hecate skrev: Altså, dersom det er måten sjamanene jobber på der, så er det naturlig for dem. Da ser jeg ikke noe galt i å overvære en slik seremoni fordi det er i tråd med den filosofien en ønsker å forstå og lære. Da tenker jeg selvsagt at dersom en drar på en slik tur for å lære om denne tradisjonen, endog også prøve et slikt stoff som ledd i innvielsen, så er det noe som skjer der og da. Jeg tror ikke jeg hadde blitt noen soppmisbruker p.g.a. en slik tur, men en erfaring rikere. Personlig hadde jeg ikke reist for å bruke rusgivende planter, men først og fremst å lære mer om denne kulturen, naturen og menneskene. Som PlantSpirit sier, så lever de veldig i ett med naturen og det er noe som fasinerer meg og kunne tenke meg å vite mer om.

Og planter....joda, jeg kan være med på at de kan ha egenskaper som er positive ved siden av den rusgivende bivirkningen.
Jeg tror at sjamanisme er langt mer enn disse stoffene. Men i denne sammenhengen er disse stoffene hovedfokus. Personlig tror jeg andre turer er bedre. Og jeg mener det er unødvendig å ta opp dette her til stadighet. Det er fremming av illegale rusmidler. Bare vent å se hvis disse diskusjonene utvikler seg. Dette er bare begynnelsen.

Hovedpoenget her er bruk av ayahuascate som rusmiddel i sammenheng med sjamanistiske seremonier. Og det er først, sjamanismen er sekundært - egentlig. Selv om den får jeg vel trøkk for, det er likevel slik det er. For ellers ville diskusjonen omhandlet sjamaisme og ikke rus. Men det går over på rus hver eneste gang. Temaet er plantemedisin og hvor dumme norge er som regner det som narkotika. Så det om det. Og dette har kanskje ikke vært så mye her, men det er en kjent ting på norske diskusjonsforum. Men men.

Han får bare drive på til han blir grønn i hodet. Så får vi håpe at når en går lei, så gidder en annen komme inn og føye til informasjon om hva det faktisk er snakk om.

Poenget er heller ikke å overvære seremonien. Hovedpoenget med turen er å delta på seremonien.
Antall ord: 382

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

PlantSpirit skrev:Globeline:
Og du kan mene hva du vil. Men vi er i Norge nå. Vi er ikke sjamaner, vi bor ikke i en jungel i huttiheiti og vi vil ta skade av å spise fleinsopp eller lignende stoffer.
Sjamanisme er et område, som det virker som om du ikke har særlig erfaring og interaksjon med så jeg lar det være med det. Og de som praktiserer sjamanisme her i landet(noen av dem) har mye nytte av slike planter - tro det eller ei. De vet at disse plantene er allierte til Moder Jord - og det innebærer forfedrekraft - urkraft - naturkraft. Og det er mye healing,renselse og kunnskap som disse åpner for. Det klarer ikke du og likesinnete å respektere og akseptere. Det får nå så være. Jeg har forklart nok i denne tråden om flere ting og så får en følge sin egen åndelig vei som ens intuisjon viser vei for. Jeg følger Naturen,Diverse Sjamankulturers praksis og mine erfaringer i min åndelige vei. Og ser frem til å lære mer og erfare mer av det Naturen kan by på - og skape allianser med Naturen på forskjellige måter. Det er i aller høyeste grad åndelig for min del. :mozilla_cool:

Mine læremestre er kraftdyr,planteånder,forfedreånder og krefter i Naturen - allierte til Moder Jord. Jeg sender iallefall videre endel kjærlighetskraft som de åpner opp for og viser meg til alle her inne og ellers i verden. Dess mer jeg erfarer mine læremestre så har jeg trang til å gi tilbake til Moder Jord og alle som bor her kjærlighet og healing. Det trengs virkelig.

Tråden handler om "Åndsreiser" til Peru og erfare sør-amerikansk sjamanisme. Og det vil det bli endel av for min del i årene som kommer.
Og veldig mange sjamaner klarer seg ypperlig uten narkotiske stoffer. Og de har flotte seremonier og opplevelser - selv om de er motstandere av rusmidler. For det er ikke alle sjamaner som har det fokuset du sier. Selv om du gjerne velger å tro at jeg bare ikke vet hva jeg prater om,. så har det seg nå slik at de gode sjamanene er de første til å si at rus er ikke et godt utgangspunkt for åndelighet. En sjaman vet å lytte til naturen og kontakte sine forfedre, uten noen som helst narkotisk påvirkning. Og han vet også at narkotisk påvirkning gjør at de ikke kan stole på sine opplevelser.

Og skal du prate om åndereiser syns jeg du skal gjøre helt klart hva fokuset er og hva du vil med disse reisene. Slutte å pakke det inn i alskens greier.

Og sånn egentlig så har svaret ditt overhode ikke noe relevans til det jeg sier. Merkelige greier
Antall ord: 468

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Hecate skrev:
Globeline skrev:
Hecate skrev:
Jeg er ikke tilhenger av rusmidler eller reklamering for det, men i denne sammenhengen er det en del av den kulturen en besøker og litt av meningen er vel å lære om denne kulturen og deres sjamanistiske teknikker? Det er ikke en vanlig pakketur til Ibiza med fjortisfyll o.s.v. jeg tar den ikke lenger.....
Dessverre er nok formålet med turen å lære sjamanistiske seremonier i forhold til bruk av det narkotiske stoffet ayahuasca. Selv om de kaller det plantemedisin da.
Altså, dersom det er måten sjamanene jobber på der, så er det naturlig for dem. Da ser jeg ikke noe galt i å overvære en slik seremoni fordi det er i tråd med den filosofien en ønsker å forstå og lære. Da tenker jeg selvsagt at dersom en drar på en slik tur for å lære om denne tradisjonen, endog også prøve et slikt stoff som ledd i innvielsen, så er det noe som skjer der og da. Jeg tror ikke jeg hadde blitt noen soppmisbruker p.g.a. en slik tur, men en erfaring rikere. Personlig hadde jeg ikke reist for å bruke rusgivende planter, men først og fremst å lære mer om denne kulturen, naturen og menneskene. Som PlantSpirit sier, så lever de veldig i ett med naturen og det er noe som fasinerer meg og kunne tenke meg å vite mer om.

Og planter....joda, jeg kan være med på at de kan ha egenskaper som er positive ved siden av den rusgivende bivirkningen.
Om det er noen som forteller deg at Ayahuasca f.eks er et rusmiddel og at det går i samme gate som narkotika og alkohol så er det DIREKTE INKOMPETANSE og VRANGLÆRE. Det kan jeg si av egen erfaring. En får studere det denne amerikaneren opplevde i Amazonas - vært bidige ord - vært bidige setning. Hans erfaringer og bilder er nesten som tatt ut av det jeg og mange andre erfarte nå nylig i Peru i september 2006. En vil "kanskje" forstå at dette er noe annet enn et rusmiddel når vi snakker om Ayahuasca. Studer og les med et åpent sinn uten å bedømme noe som helst i første omgang så vil man til og med se utifra det han skriver - og det er mye og detaljert - hva det egentlig er - det er 100 % autentisk og han VET også at det er plantemedisin - regnskogens renser som også Ayahuasca er blitt kalt for.

http://www.jaguarfeather.com/greenmagic

Vi i Vesten har ekstremt mye å lære om plantemedisiner(snakker ikke bare om psykoaktive planter) av sjamaner i Amazonas, som har et enormt mange planter som de har kjennskap til - erfaringer med og kunnskap til og de får informasjon via kommunikasjon med plantene. Det er imponerende kunnskap de har om disse plantene og det er fra plantene selv. Og det er også Ayahuascaplanten selv som har forklart til mange sjamaner for titusener av årtilbake om hvordan mikse Ayahuasca-lianen med Chakruna blant annet - det er ALTFOR intelligent til å være noe annet enn plantemedisin. En vet ikke noe som helst om dette før en har erfart dette. Det er null troverdighet om man ikke har erfaringer med slike seremonier. Det er som å høre en som aldri har spilt fotball og egentlig aldri har vært interessert i fotball - fortelle om sine kunnskaper om fotball.
Antall ord: 572
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Globeline:
Jeg tror at sjamanisme er langt mer enn disse stoffene. Men i denne sammenhengen er disse stoffene hovedfokus. Personlig tror jeg andre turer er bedre. Og jeg mener det er unødvendig å ta opp dette her til stadighet. Det er fremming av illegale rusmidler. Bare vent å se hvis disse diskusjonene utvikler seg. Dette er bare begynnelsen.
Slik mentalitet du viser til her er latterlig for å si det direkte - hvorfor skal noen stole på det du sier når du OVERHODET ikke har erfaringer med slike seremonier? Det er et kontroversielt tema - psykoaktive planter - men du verden så begrenset kunnskap og forståelse Vesten har om disse plantene....de baserer seg bare på noen titalls års kunnskap om disse plantene...mens sjamaner o.l. baserer seg på titusener av år.......det må da ringe en bjelle.....

Ang hvilke turer man velger - så er det valgfritt - men de turene han Lasse operer med fra Sjamansonen er veldig interaktivitet med det åndelige og denne første turen er jo inkludert utesitting 3 dager (har du forsøkt noe slikt?) + flere seremonier - men også lære om andre ting i deres sør-amerikanske sjamankultur. Og bare det å være i Amazonas er jo en opplevelse i seg selv.
Hovedpoenget her er bruk av ayahuascate som rusmiddel i sammenheng med sjamanistiske seremonier. Og det er først, sjamanismen er sekundært - egentlig. Selv om den får jeg vel trøkk for, det er likevel slik det er. For ellers ville diskusjonen omhandlet sjamaisme og ikke rus. Men det går over på rus hver eneste gang. Temaet er plantemedisin og hvor dumme norge er som regner det som narkotika. Så det om det. Og dette har kanskje ikke vært så mye her, men det er en kjent ting på norske diskusjonsforum. Men men.
:D Ayahuascaen er jo en hoveddel i Sør-Amerikansk sjamanisme fordi det er en unik plante i deres seremonier. Den er veldig allsidig, som jeg har forklart. Men igjen - hvem skal tro på deg når du overhodet ikke har erfaringer med dette og generelt med sør-amerikansk sjamanisme?Din troverdighet er lik null - rett og slett. Du viderefører bare inkompetanse og vranglære om noe som er betegnet som "hellig" i titusener av år i Amazonas blant annet. Sjamanismen har blitt demonisert i flere århundre av Kirken i Norge og mange andre land. Det har inkludert planter og trommer.
Han får bare drive på til han blir grønn i hodet. Så får vi håpe at når en går lei, så gidder en annen komme inn og føye til informasjon om hva det faktisk er snakk om.
:D :D :D Jeg vet jo sånn noenlunde hvordan det vil bli ang opplegget siden jeg har vært med før og kjenner guiden. Du verden for en liten troverdighet du har i alt du sier - du har verken erfaring med slik tur - du kjenner ikke guiden - du kjenner ikke til Ayahuasca-seremonier. Du vet egentlig INGENTING. Ser du ikke hvor liten troverdighet du har når du prøver å slå tilbake på det jeg formidler her? Snakk om å skyte seg selv i foten.
Poenget er heller ikke å overvære seremonien. Hovedpoenget med turen er å delta på seremonien.
Hovedpoenget er å lære mer om sør-amerikansk sjamanisme og Ayahuasca er en hoved-del av det fordi den er såpass allsidig - den er healer,renser og lærer i ett. Men turen inneholder også 3 dager utesitting - har du prøvd det - å sitte ute i Naturen - 3 dager uten særlig mat og drikke ? Det er vanlig sjamanistisk rituale også her i Norge og i Nord-Amerika blant annet - Vision Quest - mens det som skjer i Amazonas er å bli kjent med en plante som vi får utdelt.Og bare det å være i Amazonas-jungelen er også noe for seg selv. Og ta med det en erfarer og integrere det i Norge - evt denne plantedietten på 3,6,9 mnd eller 1 år. Har du erfaringer med noe slikt?
Antall ord: 678
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Globeline:
Og veldig mange sjamaner klarer seg ypperlig uten narkotiske stoffer. Og de har flotte seremonier og opplevelser - selv om de er motstandere av rusmidler. For det er ikke alle sjamaner som har det fokuset du sier. Selv om du gjerne velger å tro at jeg bare ikke vet hva jeg prater om,. så har det seg nå slik at de gode sjamanene er de første til å si at rus er ikke et godt utgangspunkt for åndelighet. En sjaman vet å lytte til naturen og kontakte sine forfedre, uten noen som helst narkotisk påvirkning. Og han vet også at narkotisk påvirkning gjør at de ikke kan stole på sine opplevelser.
En dyktig sjaman vet at det ikke er et narkotisk stoffer når vi snakker om psykoaktive planter - men plantemedisin,healer,renser og lærer - det finnes faktisk en norsk sjaman her i Norge som var faktisk ganske skeptisk til Ayahuasca o.l. - men han erfarte det i et land i Europa og skiftet syn på det fordi han ERFARTE at det var noe spesielt. Så han snakket utifra IKKE-erfaringersgrunnlag - men når han erfarte det så fikk han helt annet syn på det. Jeg kjenner også andre som har vært skeptiske til Ayahuasca o.l. som er opptatt av sjamanisme - deres syn har radikalt endret seg fordi de ERFARTE det. Så man vet ikke noe før man har erfart det - det er et åndelig jungelord som også kan like godt være et mantra fra Universet ang det åndelige: "Man vet ikke noe før man har erfaringer".
Og skal du prate om åndereiser syns jeg du skal gjøre helt klart hva fokuset er og hva du vil med disse reisene. Slutte å pakke det inn i alskens greier.
Jeg kjenner til slike reiser - jeg kjenner guiden personlig - jeg har erfaringer - jeg VET. Du kjenner ikke til slike reiser - har du vært i Amazonas?Kjenner du guiden personlig?Hva vet du egentlig? Ingenting om dette.
Og sånn egentlig så har svaret ditt overhode ikke noe relevans til det jeg sier. Merkelige greier
Det merkelige er om noen tror på deg i det du sier - fordi du har null troverdighet med tanke på at du ikke har erfaringer - kjenner ikke opplegget og guiden og har ei heller vært i Amazonas på noe lignende....Det er MERKELIG at du som egentlig ikke vet noenting om dette i utgangspunktet prøver å få det til at jeg ikke vet noe om dette... :D Jaja..folk får stole på hvem de vil - men for meg har du null troverdighet i alt det du sier i denne tråden mot de turene Lasse arrangerer. Om det er noen som mener at du har det så får det nå så være, men du vet jo egentlig ikke noe om slike turer når du heller ikke har vært med eller vet om seremoniene og måten sør-amerikanske sjamaner jobber med. Og du har vel heller ikke vært med på utesitting?

Så helt greit at du er skeptisk eller at andre er skeptisk, men NO OFFENSE - du kjenner ikke til det jeg kommer med og at du gidder å bruke energi på den manglende troverdigheten du har - er jo også snodig. Men du velger jo selv.
Antall ord: 552
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Globeline:
Og veldig mange sjamaner klarer seg ypperlig uten narkotiske stoffer. Og de har flotte seremonier og opplevelser - selv om de er motstandere av rusmidler. For det er ikke alle sjamaner som har det fokuset du sier. Selv om du gjerne velger å tro at jeg bare ikke vet hva jeg prater om,. så har det seg nå slik at de gode sjamanene er de første til å si at rus er ikke et godt utgangspunkt for åndelighet. En sjaman vet å lytte til naturen og kontakte sine forfedre, uten noen som helst narkotisk påvirkning. Og han vet også at narkotisk påvirkning gjør at de ikke kan stole på sine opplevelser.
Jeg vil gå mer i dybden av dine påstånder her. Jeg står for at en dyktig sjaman som mener at psykoaktive planter er narkotika at de ikke har peiling eller vet hva det dreier seg om og garantert ikke har erfaringer med det(har jo et eks på en sjaman som var skeptisk til Ayahuasca o.l. - han hadde ikke erfaringer med det- men fikk erfaringer med det og synet var totalt endret). Jeg kjenner ingen sjamaner pr i dag fra Norge eller Utlandet som ikke anerkjenner psykoaktive planters misjon,virkninger og deres egenskaper som hellige planter for det åndelige og allierte til Moder Jord.

Nå driver ikke alle sjamaner med psykoaktive planter - det stemmer, men jeg kjenner som sagt flere sjamaner i inn- og utland og de anerkjenner disse plantene for akkurat det jeg sier i denne tråden.

Det du sier tilslutt at de kan ikke stole på sine erfaringer med f.eks Ayahuasca fordi det er en plante som er verktøyet er jo helt latterlig,fordi en plante er jo endel av Naturen og det å kommunisere med planteånder kan man gjøre på forskjelige måter - det samme ang kraftdyr,forfedreånder o.l. - en kan gjøre det via tromming eller psykoaktive planter om man vil. Flere og flere sjamaner eller dem som praktiserer sjamanisme her i Europa kombinerer begge metoder og verktøy: Tromme og psykoaktive planter.

Men pga den ILLEGALE merkelappen psykoaktive planter har fått i store deler av Europa skapt av kristningens demonisering av sjamanisme blant annet for flere århundre siden og nå overtatt av den rasjonelle vestlig vitenskaps demonisering av slike planter så må de dra til steder hvor det er lovlig. Det er endel rettsaker og kamper ute og går nå for at psykoaktive planter er lov i religiøs setting og da går også sjamanistiske seremonier under det. Men likevel så er det store begrensninger ute og går.

Har du noen sjamanvenner som ikke anerkjenner psykoaktive planter? Nå er det veldig få som egentlig kan karakteriseres som sjamaner her i Norge - og jeg kjenner flere sjamanspirer - flere som driver på med sjamanisme og noen få som er virkelig sjamaner her i Norge. Og også noen i utlandet - Peru,Amazonas. Og alle anerkjenner psykoaktive plantene som verktøy og metoder innenfor sjamanismen. Unntaket var ei sjamanspire som jeg kjente og hun likte ikke mitt syn på psykoaktive planter og vi mistet kontakten - like greit - om hun ikke aksepterer det jeg står for ang slike planter så trenger jeg ikke ha kontakt med vedkommende. Men det var hun som ikke ville ha mer kontakt - og at den er brutt. Hun hadde heller ikke hatt erfaringer med slike planter.....snakk om troverdighet...


Jeg er iallefall med å få slike planter til å få en slags anerkjennelse her i landet under "sjamanistiske seremoner" - sjamanistisk setting. Og evt organisasjoner som Santo Daime kan også få operere lovlig her i landet.

Og om det finnes personer jeg møter som sier direkte til meg at slike planter er narkotika så skal jeg fyre løs med endel saklig informasjon som jeg kjenner til inkl mine erfaringer. Da har de egentlig ikke så mye greie på det likevel fordi de er bare nikkedukker for myndighetenes eller den rasjonelle vitenskaps syn på slike ting(noe som flere ikke er bevisst på - men det er ubevisst agenter for disse som demoniserer disse plantene).
Antall ord: 684
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Jeg vil nevne tilslutt her at Ayahuascaens ånd - planteånden - har selv gitt formelen - oppskriften på at vi kan komme i kontakt med den - tune seg inn på dens frekvens - utifra deres perspektiv på åndeverdenen - via deres dører - så det er ikke det samme som kontakt med dem uten denne oppskriften. De styrer mye av prosessene som skjer i seremonien - direkte og ærlig og en må gå igjennom visse healing- og renselsesprosesser for å tune skikkelig på deres frekvenser og sånt. Så det er en veldig intelligent og unik kombimasjon denne planteånden har gitt sjamanene i Amazonas. Og utifra deres perspektiv - eller Ayahuascaens teleskop som en også kan kalle det for så får man lære litt av hvert. Så kombinasjonen av ingrediensene i drikken - kjemiske prosesser og forbindelser med kropp,sinn og sjel er det som gjør at denne plantemedisinen er unik. Og lære av dem fra deres perspektiv er helt annerledes enn å tune seg innpå dem uten denne drikken. Fordi vårt ego og andre ting kan være med å skape en mer uklar kontakt ,mens når man erfarer Ayahuasca i seremonier så er det på plantens premisser og via deres perspektiv - og det er individuelle prosesser hos oss som skjer.

Og som jeg har nevnt så er Ayahuascaen en veldig allsidig plante - en healer,renser og lærer - ikke bare individuelt - men også for et helt lite samfunn i Amazonas. Å lære av den utifra deres perspektiv og briller er den mest unike som finnes når man snakker om å få kjennskap til planteåndene spesielt og det er fra Naturen selv. Naturen har gitt oss oppskriften på hvordan få kontakt med dem og tune seg inn på deres frekvenser så kreves det healing og renselse som er individuelt - og så gir den oss læring utifra hva vi takler der og da i den seremonien. Det finnes ikke mer intelligent medisin og lærer i planteriket enn dette - og Naturen har laget dette selv - en gave til oss mennesker og det har sjamaner i Amazonas klart å bevare i titusener av år.

Derfor intensjon(er) i slike seremonier og settinger er så viktig fordi det gir planteånden(e) muligheter til å jobbe med det en ønsker at en skal jobbe med og de viser oss fra deres perspektiv - på deres premisser og det er de som styrer prosesser utifra det. Mens med kontakt med dem på en annen måte så styrer vi mye og det kan også være med å forstyrre visse prosesser - når planten styrer prosessene så skjer det ting som er uungåelig for vår prosess og som de vet hvordan skal gjennomføres - det er unikt i seg selv. Det gjelder egentlig for alle psykoaktive planter på hver sin måte - men Ayahuascaen er veldig spesiell siden den har vært med å gi en hellig oppskrift til sjamaner i Amazonas. Når Naturen selv gjør det på denne måten så er det veldig klare åndelige prosesser som er i bildet og det kan ta flere år og svært mange seremonier før man virkelig får se det store i deres læring. Men det blir også individuelt.

Icarosene spiller også en viktig rolle i seremoniene og settingen - det er som bensin til effektene av Ayahuascaen. Disse healingkraft sangene av planteåndene er viktig del av Ayahuasca-seremoniene i Amazonas.
Sist redigert av David Skywalker på 10 Jan 2007 19:10, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 568
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

PlantSpirit skrev: Slik mentalitet du viser til her er latterlig for å si det direkte - hvorfor skal noen stole på det du sier når du OVERHODET ikke har erfaringer med slike seremonier? Det er et kontroversielt tema - psykoaktive planter - men du verden så begrenset kunnskap og forståelse Vesten har om disse plantene....de baserer seg bare på noen titalls års kunnskap om disse plantene...mens sjamaner o.l. baserer seg på titusener av år.......det må da ringe en bjelle.....
Du skryter stadig av at du respekterer andres meninger og at du etterlyser større respekt hos andre. Ved å hevde at mine meninger er latterlige så viser du i hvert fall at du overhode ikke innehar denne egenskapen selv. I tillegg hevder du å vite hva jeg har og ikke har av erfaring, som om du har noen som helst peiling på det. Tragisk at du slipper deg selv ned på et så lavt nivå, men det er nå dit, og ikke mitt. Heldigvis for det. Litt flau på dine vegne da, men...

Og ettersom du starter såpass usaklig som det, så ser jeg ikke poenget med å lese resten av innlegget ditt. Det er vel antageligvis like latterlig som begynnelsen.
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
hipstank
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 18 Okt 2006 17:40
17
Har takket: 2 ganger

Innlegg av hipstank »

Timothy Leary's agenda var også å fremheve at LSD var noe ufarlig. Han påsto at han kunne helbrede sjel og sinn med psykedeliske stoffer i likhet med PlantSpirit. Og jungeltelegrafen mener at disse healing prosessene skjer bare blant sjamaner, mens Leary mente at det skjedde i helt andre setting. Det viser at det er usikkerhet rundt effekten av disse hallusinogenene. Det blir sagt at disse narkotiske stoffene har en positiv funksjon, men sannheten er at disse stoffene bare har et ødeleggende effekt for bevissthetstilstanden og historien bekrefter dette.
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !