Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterI dag tilga jeg Hitler

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Oda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 115
Startet: 19 Feb 2007 18:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Oda »

Bouncer skrev:Synes det er litt drøyt at du tar på deg oppgaven med å tilgi Hitler..
Hva tilgir du han for ? Hva har han gjort deg ?

Synes du virker selvhøytidlig og sitter deg selv i en merkverdig posisjon der du gir deg selv rettigheter du ikke har.

Jeg synes at hvis det er noen som kan tilgi Hitler, så må det vel være noen som har noe å tilgi han for!
Sa hun ikke at en tidligere sjel var i krigen ellerno? kanskje deet..
Antall ord: 86
Det er min mening, du kan velge å høre på den eller drite i den...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Oda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 115
Startet: 19 Feb 2007 18:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Oda »

Jeg leser en bok om hitler nå...
HVOFOR I HELVETTE SKAL NOEN TILGI DET UDYRET?
Han skal faen råttne i demonenes fengsel!
fysjameg, hvorfor skal noen tilgi han???
Antall ord: 29
Det er min mening, du kan velge å høre på den eller drite i den...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Little_monster
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 83
Startet: 25 Jun 2006 13:57
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: et sted

Innlegg av Little_monster »

ja, vanskelig å tilgi ham ja, men dere må huske på at han aldri hadde klart å starte 2 verdenskrig helt alene...det var folket som hjalp ham, han fikk makten han Stjal den ikke. Men han drepte jo egentlig ikke noen mennesker selv...bortsett fra eva brown da.men hun ville de ha drept uansett siden hun var gift med han. (jeg sier bare fakta og tar ingen som helst side)
Antall ord: 70
:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jannar85
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 06 Feb 2005 19:22
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Mosjøen

Innlegg av jannar85 »

Men jeg har lært at tilgivelse kan få bort negativitet vi kan ha bært på, til og med mange liv tilbake. Selv om Hitler var grusom ond, og trådstarter levde akkurat da (sitt forrige liv), og var en av dem som var utsatt - så kan tilgivelse være en veldig fin måte å komme seg videre på.

Jeg har selv tilgitt alt og alle i livet mitt som har gjort meg vondt, da jeg har funnet ut at det jeg måtte gå igjennom var nødvendig for min utvikling på jorda. Jeg måtte lære, og de var endel av den utviklinga. Uansett om den personen har vært grusom eller bare idiot. Jeg hadde sikkert tilgitt en person, om han hadde drept meg. Enten var det meninga, eller så får han straffen sin på den andre siden.

Å erstatte negativitet med positivitet er det beste man kan gjøre. Selv om han var grusom i sitt jordliv, så har han sikkert fått sin straff på den andre siden nå, og lever vel for å fikse all skaden han har gjort. Hitler hadde bare altfor mye energi, men kanskje det hele kunne vært et nødvendig steg for menneskeheten? Merk dere ordet KANSKJE. Det siste jeg vil ha er negativitet fra dere.

Skal bra mye til å tilgi noen som var så vond i sitt jordliv. Det kreves mye mot! Du har sikkert gått igjennom både det ene og det andre med Hitler i ditt forrige liv (tenker på lettelsen du fikk - da du gråt). Sjelen din trengte dette for å slippe løs på negativitet som hang igjen fra ditt forrige liv. Stolt av deg!


Til dere som er negativ mot dette, så anbefaler jeg dere å sjekke ut enten boken eller filmen Åndenes Hus før dere uttaler dere mot meg :P Gir dere masse svar angående tilgivelse faktisk.
Antall ord: 317
Mvh
Atle

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mjau
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 12 Okt 2005 23:00
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i skogen,oppe i et tre

Innlegg av mjau »

jeg syns ikke noen her skal komme og si at det h*n gjorde var galt! Det er et valg han/hun har tatt og vi må respektere dette, ikke begynn å prakk på dine prekener om at hun/han ikke skulle gjort det fordi Hitler var "ond..idiot...osv".


Og når det kommer til hitler og jøder osv så stiller jeg meg egentlig ganske strakt, tror det var både fordeler og ulemper med begge "parter", så jeg har ikke noe særlig å si om den saken.
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UriGneller
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 159
Startet: 17 Aug 2005 01:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: langevåg

Innlegg av UriGneller »

jeg og tror det var ulemper og fordeler med dem.....Men selfølgeli, det er da ingen problem at hitler har en liten bakdel .Trådstarter har allerede tilgitt Hitler for å ha medvirket til drapet på SEKSMILLIONER jøder.....

Men det som egentlig skjer her, er at trådstarter og noen senere er enige i att trådstarter må være en jøde i et tidligere liv...Og deretter opplevd holocoaust..Som er grusomme ting...Men trådstarter i kraft av å være en jøde under 2. krig tilgir altså hitler...Greit nok om man tror på reinkarnason osv.....Så er det noen som sier hitler hadde både fordeler og ulemper.....Man skal jammen høre mye.....Og jeg vil høre mere, så jeg mener denne tråden skal stå open fremtil en deltaker her i forumet hevder man er en nazist under 2.de krig som har blitt "forulempet" av en eller annen jøde(kanskje trådstarter)? tilgir alle jøder
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Katja
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 109
Startet: 05 Mar 2007 13:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag

Innlegg av Katja »

Jeg er helt enig i dere alle. Hitler var en ond fyr som drepte familie og kone, og alle jødene han fikk tak i, alle de jødene led under hans navn, han ble hatet gjennom hele verden. Selv klarer jeg ikke å tilgi en sånn fyr, men det er kanskje fordi min forlovedes stefar er jøde. Han er selv 65 år. Hans far har sittet i Auchwitz i mange år og døde av tortur, sult og sykdom. Stefaren har snakket med oss om ting han hørte fra faren, regner med dere alle her har hørt store deler av historier fra Auchwitz!

Men jeg fikk mye inntrykk av det lille han sa til oss (stefaren).. Og enda ligger det mye ondskap i alt. Tyskerne mener dette er en mørk side av hele verdens historie, rett etter de la ned Auchwitz prøvde de å sprenge alt! For å skjule den forferdelige historien! Til dags dato ligger det aske spredt ved vannet.... Menneskeaske...

Jeg tror at Hitler har hatt en vanskelig oppvekst. En psykisk oppvekst der foreldrene og kanskje slekt har ødelagt han som guttunge. Men jeg vet egentlig ikke så mye om Hitlers fortid...

Men ønsker du - som du forteller du har - å tilgi Hitler for alle de 6 millioner av jøder, muslimer, vanlige mennesker, frivillige og ufrivillige, kurdere - ja alle folkeslag han har drept! Ønsker du å tilgi synes jeg du skal få lov til å gjøre det. For det kanskje hjelper deg som menneske. Og det er det beste av alt... Det krever et ENORMT mot for å si at du har tilgitt Hitler - jeg beundrer deg! Men dessverre - jeg klarer det ikke selv...
Antall ord: 278
Ingen kjenner meg bedre enn alle andre ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Vel, jeg har selv familie med nr på armen etter konsentasjonsleire, pappa er den nærmeste til meg som har det.

Men fortsatt så klarer jeg ikke å tro at Hitler var et ondt menneske... Jeg velger å tro at hadde han vist hva han drev med så hadde han aldri gjort det.
Antall ord: 51
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Har Hitler drept noen? Jeg mener, har han personlig utført noen av drapene han blir beskyldt for? Jeg har ikke satt meg inn i hans liv og virke....
Antall ord: 29
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

Du er jo et fritt menneske og kan tilgi hva og hvem du føler for.

Jeg har aldri vært innom den tankebanen der når det gjelder hverken Hitler,Osama Bin Laden,Bush m.fl.Når jeg tenker på mennesker som står bak grusomme forbrytelser er nok ikke tilgivelse det som dukker opp i hodet mitt,nei.Jeg tenker at kvinner skulle hatt makt,sittet på toppen,da ville det kanskje blitt en tryggere verden og helt sikkert mye mer interessant.

Du har det godt med deg selv nå og det må da være det viktigste.

Nei,ikke husker jeg akkurat nå om Hitler personlig drepte og evtentuelt hvor mange.Mange ledere leder bare andre ut i ulykke,så tror man at en gjør seg selv uangripelig,uten skyld personlig når oppgjørets time kommer.Er det ikke slik det ofte er?
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Snodig hvordan en flott opplevelse som noen vil dele kan ende opp med
så mye sinne og negative kommentarer.

Tilgi og elsk dere selv, da blir behovet for å hate andre borte. :D
Antall ord: 31
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
påsiatte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 28 Mar 2007 15:15
17

Innlegg av påsiatte »

Hitler var en stakkarslig dust....

å han var ikke den eneste dusten.. husk at det var tusenvis av andre DUSTER som støttet hans ord..ellers hadde det ikke blitt krig...
Antall ord: 30
ler av det jeg ser, ser det jeg vil.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Tenk hvor lite den dusten og alle de andre dustene hadde fått utrettet hadde det ikke vært for at ofrene var så hemmet av frykt..

Jeg skjønner ikke at alle de menneskene ikke sto i mot sterkere, gav større motstand liksom.. Rart egentlig :mozilla_undecided:
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Kanskje de var fryktløse og dermed aksepterte at dette var deres skjebne og at når verden fikk vite om dette, ville den sørge for at slike som Hitler aldri skulle få sjansen til å få herredømme igjen?
Antall ord: 40
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 28 Jan 2007 01:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vest

Innlegg av ragerod »

Næh...jødene viser seg ikke som martyrer...nå som di har egne grenser og egne våpen er di like dustete som resten av dustene her på jorda...håper det snart dukker opp et realt metoritt-regn som kunne fjernet noen av desse dustelederene rundt om på jorden...
Antall ord: 51
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links