Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterI dag tilga jeg Hitler

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
anouschka
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 30 Des 2006 22:06
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

I dag tilga jeg Hitler

Innlegg av anouschka »

Hadde en flott opplevelse under meditasjonen min i dag. Jeg har selv slitt med vonde tanker, dårlige stemninger og depresjon i perioder siden jeg var liten. Har slitt med å få sove om natten siden jeg var liten, for jeg har vært plaget av følelsen av å bli kvalt. Jeg fikk tidlig en dragning mot Russland (har oppholdt meg endel ferier i Sovjetunionen/Baltikum siden -90 pga. min fars flytting). Vel, saken er at jeg den siste tiden har gått inn i meg selv, klart å godta den jeg er og kunnet akseptere mine åndelige sider som en stor del av meg. Dette har medført daglig meditasjon.
I dag fikk jeg en underlig beskjed, om at jeg skulle tilgi Hitler (og nazismen så klart!)det han gjorde under 2.verdenskrig. Det var om jeg lettet og flere energier fikk fred rundt meg. Børen jeg bærer er lettere enn den var. Jeg tenkte på den sjela som en gang har vært en del av Hitlers liv, og jeg fikk kjenne smerte over det hatet som vi fremdeles bærer på. Hatet lever fremdeles, men det gagner ingen, det skader oss selv. Jeg tilga han, mens jeg gråt i 30 minutter. Det var så utrolig vondt, men rent etterpå. Også tilga jeg meg selv, for at hatet og frykten har fått leve i meg. I hele dag har jeg hatt tyngre for å puste. Og noen timer etterpå så fikk jeg en fornemmelse... Jeg tror på inkarnasjon, jeg var i krigen på et vis, jeg deltok i frykten og hatet, jeg ble kvalt, jeg døde med mange andre, vi fikk fred sammen i dag.
Vet ikke hva dere der ute tror på. Dagen min har i allefall vært meget spesiell, og hjertet mitt er fyllt med en så vakker fred.

Ha et riktig godt nytt år!
Antall ord: 312

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Maritha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 90
Startet: 11 Sep 2006 14:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hedmark

Innlegg av Maritha »

oiamei. . må bare si at det må være utrolig godt å slutte fred med seg selv på en måte. det å bare få bedre samvittighet å kunne sove om natten. det er godt. å da itillegg ha gjort noe bra for de andre sjelene. =)

Godt nyttår til deg og dine =)
Antall ord: 49
Smerte er bare feighet som forlater kroppen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Så flott da :P
Jeg er også enig i om at man ikke burde hate sjelen til Hitler selv om han var en slem person som menneske.
Antall ord: 26
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RedFox
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 73
Startet: 26 Apr 2006 18:20
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: det kalde nord

Innlegg av RedFox »

han hitler var bare en liten kampestein som var litt for syk i hode til å holde kjeft.
så den fyren begynte a rulle . og etterhvert som han begynte å rulle fikk han med seg noen store og mektige steiner som syntes det var noe i det han sa, så de støttet han .
han fikk flere og flere steiner med seg heletiden store og små. å så ble det krig.
en stund syntes hitler det var tøft å rulle til krig med de store gutta.'
men så innså han hva han hadde vert med på å utrette.
så han tok livet av seg, det var det hele. lol
Antall ord: 105
en sjaman er ikke farlig bare hvis du trer varlig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Å tilgi en som har drept en annen.....synes jeg er gale nok.....men det kan vel gjøres om en er villig til det. Men jeg fikk vondt inni meg når jeg leste innlegget ditt. Vi snakker ikke bare om et drap...men flere millioner. Det er ekkelt å tenke på at det har skjedd. For å si det sånn. Jeg hadde ikke levd i mer enn 5 min, hadde 2 verdenskrig vært i dag. Det er ekkelt å tenke på. Og hvordan du kan tilgi noe sånt???
Nynazistene i dag....er jo tilhengerene hans. Og hadde det vært opp til dem, så hadde nok kun den ariske rasen eksistert.....ja og kanskje asiatere.
Nei.....jeg skjønner ikke tankegangen deres.......men det er nå min mening.
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
John H.Kristiansen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 18 Feb 2007 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fosen

så tøft!

Innlegg av John H.Kristiansen »

MAN!, jeg beundrer nesten sånne som det:P jeg elsker historier om sjeler som ikke har fått ro i seg osv. jeg har et søsken barn som sier at han føler at han har ein uoppklart sjel i seg! han har fott in et navn også men jeg husker d ikke riktig :mozilla_oops:
Antall ord: 56
An eye for an eye will make the whole world blind!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Oda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 115
Startet: 19 Feb 2007 18:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

neeei

Innlegg av Oda »

Jeg mener at det er bra at man skal tilgi, men den typen... kan råtne innvendig, sjela hannes skal aldri tilgis... Han må være det verste mennesket gjennom hele vår historie.. Jeg mener at han gjorde noe verre en til og med hekse brenningen, det også skjærer meg i hjertet at noen kunne gjøre, men han hadde da faen ingen grunn til og drepe og torturere jødene for deres tro, heksene var jo fryktet... Det er jo bare fryktelig... at noen kan drepe folk bare pågrunn av hat og bagateller... Jeg mener det er feil og tilgi noen som har påført noen så mye smerte som Adolf Hitler har gjort... Om du dreper et menneske kan det bli tilgitt, om du har et grunlag. Men om man gjør det uten en grunn og så mange... Kan det aldri tilgis... det er min mening...
tenkt på at kanskje den personen som skulle tilgi var en av jødene, isåfall er jeg stolt over den som skulle tilgi.
det er mine meninger...
Jeg hater hitler og alle folk som tror de er mer en de er, som tror de kan forandre verden ved og drepe! De vet da det ikke sikkert, kan da være mulig at hekseri kunne reddet verden fra hvor vi er nå, kunne hendt at jødene kunne hjulpet verden på sin måte...
jeg mener det er feil å tilgi et menneske som kan ha ødelagt så mye, og har ødelagt så mye...
Ikke bli sur på meg får mine meninger, please....
Antall ord: 266
Det er min mening, du kan velge å høre på den eller drite i den...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Det er jo godt mulig at Hitler hadde en god grunn for å drepe alle sammen. Og tenk alt det gode krigen førte med seg i ettertid. Flere år med fred, vennskap og samarbeid. Dessuten fikk verdenssamfunnet endelig somlet seg til å gi jødene et eget land med egne våpen. Så kunne jødene krige til krampa tok dem. Og snipp snapp snute, så fikk det en lykkelig slutt.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
guardian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 154
Startet: 26 Feb 2007 21:20
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

fred

Innlegg av guardian »

Det er jo godt mulig at Hitler hadde en god grunn for å drepe alle sammen. Og tenk alt det gode krigen førte med seg i ettertid. Flere år med fred, vennskap og samarbeid. Dessuten fikk verdenssamfunnet endelig somlet seg til å gi jødene et eget land med egne våpen. Så kunne jødene krige til krampa tok dem. Og snipp snapp snute, så fikk det en lykkelig slutt.

ehhh, tror ikke det er så mye mere fred her i verden etter 2 verdenskrig, har du fulgt med i midtøsten og hva usa holder på med? no truer bush iran også.
Antall ord: 103
love'n peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bouncer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 22 Nov 2006 05:47
17

Innlegg av Bouncer »

Synes det er litt drøyt at du tar på deg oppgaven med å tilgi Hitler..
Hva tilgir du han for ? Hva har han gjort deg ?

Synes du virker selvhøytidlig og sitter deg selv i en merkverdig posisjon der du gir deg selv rettigheter du ikke har.

Jeg synes at hvis det er noen som kan tilgi Hitler, så må det vel være noen som har noe å tilgi han for!
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
urge82
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 18 Nov 2006 20:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av urge82 »

fint at noen har tilgit han å
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 192
Startet: 26 Apr 2005 22:43
19

Innlegg av Frokost »

Dr. Doktor skrev:Det er jo godt mulig at Hitler hadde en god grunn for å drepe alle sammen. Og tenk alt det gode krigen førte med seg i ettertid. Flere år med fred, vennskap og samarbeid. Dessuten fikk verdenssamfunnet endelig somlet seg til å gi jødene et eget land med egne våpen. Så kunne jødene krige til krampa tok dem. Og snipp snapp snute, så fikk det en lykkelig slutt.
Hah hah haaaaa! Jeg ler meg ihjel over skjebnens ironi :mozilla_cool: Vet ikke helt hva som er best, bli spredt vilkårlig utover Europa så det hadde vært vanskelig å få fatt på alle sammen i tilfelle vi følte for å gjenoppta holocaust, eller gi de et eget land så vi visste hvor vi skulle lete(minus de som styrer tv-stasjonene borte i USA selvfølgelig). Hvis jeg hadde vært innbygger i Israel ville nok jeg også vært litt bekymret, spesiellt siden de virker å ha hissige naboer. Ikke at de gjør så veldig mye for å bli likt heller da, kamphelikoptere har gjerne en litt negativ effekt slik.
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 192
Startet: 26 Apr 2005 22:43
19

Innlegg av Frokost »

Er glad vi ikke gir kamphelikoptere til samer eller tatere, det kan bli stygt.
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
guardian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 154
Startet: 26 Feb 2007 21:20
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av guardian »

Frokost skrev:
Dr. Doktor skrev:Det er jo godt mulig at Hitler hadde en god grunn for å drepe alle sammen. Og tenk alt det gode krigen førte med seg i ettertid. Flere år med fred, vennskap og samarbeid. Dessuten fikk verdenssamfunnet endelig somlet seg til å gi jødene et eget land med egne våpen. Så kunne jødene krige til krampa tok dem. Og snipp snapp snute, så fikk det en lykkelig slutt.
Hah hah haaaaa! Jeg ler meg ihjel over skjebnens ironi :mozilla_cool: Vet ikke helt hva som er best, bli spredt vilkårlig utover Europa så det hadde vært vanskelig å få fatt på alle sammen i tilfelle vi følte for å gjenoppta holocaust, eller gi de et eget land så vi visste hvor vi skulle lete(minus de som styrer tv-stasjonene borte i USA selvfølgelig). Hvis jeg hadde vært innbygger i Israel ville nok jeg også vært litt bekymret, spesiellt siden de virker å ha hissige naboer. Ikke at de gjør så veldig mye for å bli likt heller da, kamphelikoptere har gjerne en litt negativ effekt slik.

kanskje en god grunn til at israel har hissige naboer
Antall ord: 197
love'n peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mason
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 132
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Innlegg av mason »

Vil bare anbefalle en del mennesker på dette forumet, å bruke forumet til dagbadet.no. Denne typen med diskusjoner kan man ta der. Der er det også mange som vil svare på angreps innlegg som har til hensikt å kun provosere.
Dette foumet er for det ukjente, og åndelige ting.
Antall ord: 48
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links