Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBomberommet på Sten-Tærud skole

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Jerker
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Mar 2005 17:33
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: et øde sted kalt Skedsmokorset

Bomberommet på Sten-Tærud skole

Innlegg av Jerker »

Jeg går nå på vidregående skole, men for ca. tre år siden skjedde det noe rart på barneskolen vår. Nede i kjelleren er det et Stort bomberom som ble brukt under annen verdenskrig, i friminuttene gikk jeg og Helena ned i kjelleren for å legge øret inntil den tunge kalde jerndøra, da kunne vi høre stoler som ble flyttet på sakt bortover gulvt, andre lyder fek. klikking, dunking, skyving av div. ting/gjenstander og at noen vipper på det digre håndtaket på døra bake den vi lytter til. En periode kunne jeg og mange andre høre banking i døra, som oftest løp vi, men jeg ble ganske vant til det. Nå etter denne hendelsen som jeg skal fortelle husker jeg ganske lite, så beklager hvis det blir sprekker i teksten...

Venninnen min har forklart sin opplevelse om meg og eg selv, hun opplevde at vinduene i gangen utenfor døra smalt opp og at det var vindstille ute! I taket og på piperørene var det tegn som en sirkel og en prikk i midten, Helena hadde undersøkt senere og fant ut at de brukte disse tegnene i andre verdenskrig! Hun fikk et sånt blåmerke på det ene kneet og den andre leggen sin, en sirkel med en prikk i midten. Hun har fortalt at hun opplevde at jeg satt og gråt mens jeg sankket med en mann kalt Andreas eller Anders eller noe sånt, selv husker jeg ikke dette. hun sa noe om at jeg snakket om en general og en hær, et barn, flere barn og en prinsesse. Når vi var hjemme hos henne prøvde vi dette trikset med å holde på et passelig stort halsskjede. Hold skjedet med med pekefinger og tommel samtidig som du har en liten lett bøy i håndleddet og lener albuen mot et bord, hold så selve smykket i hånda,lukk øynene og tenk nøye og konsentrert på et ja eller nei spørsmål, helst i stille omgivelser. Åpne øynene og "dypp" smykket i hånda tre gang sakte og rolig, hold den samme bøyen i håndleddet hele tiden og len albuen mot et bord, hele tiden. Hold nå smykket rolig over håndoverflaten utstrakt ovent en liten stund. Hvis smykket automatisk danner en stor sirkel i handå, betyr det ja, seiler den fram og tilbake betyr det nei.
Dette prøvde vi ut og han fortalt oss om div. ja/nei spørsmål. Helena måtte ut på do en kort tur, når hun kom tilbake sa hun at jeg hadde besvimt, sikkert derfor jeg ikke husker stort. Hun prøvde å kile meg og riste i meg for på en måte å skjekke om jeg ikke tulla, men jeg våknet ikke før etter en fem min. tid, Hun sa hun var livredd!

Vi skjønner ikke hva som skjedde, men etter at jeg kom til bevissheten igjen følte jeg meg fri og bedre, det var akkurat som om det var en slags demon inni meg, var det det?
Antall ord: 524

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 03:08
18

Innlegg av Liis »

Da er nok denne tråden av interesse..

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... tent%E6rud

Ble fortalt en historie i julen..

Noen gutter jeg kjenner gikk en kveld langs den veien fra "porten" ved siden av vikingravene...Alle 3 så en liten gutt i skyggelue..de stusset over at han var ute så sent alene...og at han hadde litt gammeldagse uvanlige klær... han gikk fordi dem..og forsvant etter porten...
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jerker
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Mar 2005 17:33
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: et øde sted kalt Skedsmokorset

??

Innlegg av Jerker »

takk for linken, men hun som skrev den er helena! så jeg har nok lest den alt, men det var interresant om dn vesle gutten, jeg husker noe om en del sultne kalde foreldreløse barn nede inne på det bomberommet, lurer på om det kan ha en sammenheng???
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !