Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Utdanning innen det paranormale?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Des 2006 15:32
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Arendal
Utdanning innen det paranormale?
Hei, som dere ser er jeg ny på forumet, men har vært gjest utallige ganger og har hatt mye glede av å lese hva dere skriver om her.
Så lenge jeg kan huske har jeg vært opptatt av de overnaturlige og paranormale, når jeg var 10 år gammel og noen spurte hva jeg ville bli når jeg ble voksen, svarte jeg: parapsykolog eller kryptozoolog:P fikk mange rare blikk då hehe
men uansett, jeg er snart ferdig med 3 året på vidregående og som mange andre står jeg på terskelen til voksenlivet uten å vite hva jeg skal bli\utdanne meg til. Min drøm om parapsykologi brast da jeg var yngre da jeg fant utav at det gjennomsnittlig tok 7-10år å utdanne seg til det vet jo ikke hvor sant dette er.. men videre i livet har jeg tenkt å studere enten musikk, eller noe innenfor det paranormale.
Er det noen er på forumet som kan gi meg litt info om hvordan skoler (i norge) som har dette tilbudet og hvordan linjer jeg kan velge?
:mozilla_wink:
Så lenge jeg kan huske har jeg vært opptatt av de overnaturlige og paranormale, når jeg var 10 år gammel og noen spurte hva jeg ville bli når jeg ble voksen, svarte jeg: parapsykolog eller kryptozoolog:P fikk mange rare blikk då hehe
men uansett, jeg er snart ferdig med 3 året på vidregående og som mange andre står jeg på terskelen til voksenlivet uten å vite hva jeg skal bli\utdanne meg til. Min drøm om parapsykologi brast da jeg var yngre da jeg fant utav at det gjennomsnittlig tok 7-10år å utdanne seg til det vet jo ikke hvor sant dette er.. men videre i livet har jeg tenkt å studere enten musikk, eller noe innenfor det paranormale.
Er det noen er på forumet som kan gi meg litt info om hvordan skoler (i norge) som har dette tilbudet og hvordan linjer jeg kan velge?
Antall ord: 182
Celestiality
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Det er sikkert noen skoler... men jeg tror det er få...
Antall ord: 11
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
Jeg vet kun om en skikkelig utdannelse her i Norge.
Det er Åndelig psykologi og går over to år. Det er masser
av kortere kurs, men ingen du får en så inngående og langvarig
utdannelse.
Om du vil lese om den finner du det på www.indrelys.no
Om jeg har misset noe som er like vidtfavnende og seriøs
må dere gjerne arrestere meg siden jeg er litt inhabil etter
å ha gått der selv.
Det er Åndelig psykologi og går over to år. Det er masser
av kortere kurs, men ingen du får en så inngående og langvarig
utdannelse.
Om du vil lese om den finner du det på www.indrelys.no
Om jeg har misset noe som er like vidtfavnende og seriøs
må dere gjerne arrestere meg siden jeg er litt inhabil etter
å ha gått der selv.
Antall ord: 79
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Takk for svar! :mozilla_smile: Som sagt så er jeg ikke sikker på hva jeg vil i framtiden, men jeg har også vurdert å ta en vanlig psykologi utdanning (selvom det er ikke er bare,bare ) eller noe innenfor musikk og heller ta et par kurs for å få en litt mer dypere forståelse uten og utdanne meg innenfor feltet!
Jeg kommer ivertfall til å beholde interessen :mozilla_wink:
Jeg kommer ivertfall til å beholde interessen :mozilla_wink:
Antall ord: 67
Celestiality
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Hva med musikkterapi? Det er jo både musikk OG psykologi
Antall ord: 11
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Des 2005 23:45
- 18
- Lokalisering: Finnmark
- Blitt takket: 1 gang
Musikkterapi? Hva er det?karina skrev:Hva med musikkterapi? Det er jo både musikk OG psykologi
Antall ord: 17
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.
Hide post links |
Flytt til England, der er det flere fag innen parapsykologi og sikkert lettere og finne jobb der enn i dette lille landet.
vi har ikke noe uten om det vanslige her.
vi har ikke noe uten om det vanslige her.
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Det er noe du kan ta på musikkhøyskolen. Du blir på en måte en psykolog, som bruker musikk for å hjelpe mennesker. Jeg for min del syns det er litt sært, men det kan jo sikkert egne seg for noen.un0rmal skrev:Musikkterapi? Hva er det?karina skrev:Hva med musikkterapi? Det er jo både musikk OG psykologi
Antall ord: 61
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Des 2005 23:45
- 18
- Lokalisering: Finnmark
- Blitt takket: 1 gang
Jeg tror faktisk jeg har en vennine som har lyst til å ta det.karina skrev:Det er noe du kan ta på musikkhøyskolen. Du blir på en måte en psykolog, som bruker musikk for å hjelpe mennesker. Jeg for min del syns det er litt sært, men det kan jo sikkert egne seg for noen.un0rmal skrev:Musikkterapi? Hva er det?karina skrev:Hva med musikkterapi? Det er jo både musikk OG psykologi
Antall ord: 76
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Jepp tanken har streifa meg har faktisk en bekjent som utdanner seg til det nå. Virker veldig interessantkarina skrev:Hva med musikkterapi? Det er jo både musikk OG psykologi
Antall ord: 31
Celestiality
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Mar 2006 12:53
- 18
- Lokalisering: østfold
Nå har jeg meldt meg på kurs med Øistein Eide til sommeren. Så nå er det bare å begynne å spare.. hehe. Det skal bli utrolig moro.
Antall ord: 25
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
Så hyggelig, da møtes vi kanskje :mozilla_wink:
Gled deg til en uke med hard jobbing og dypere
innsikt i deg selv.
innsikt i deg selv.
Antall ord: 23
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Re: Utdanning innen det paranormale?
Tja, dette er jo sent å svare, men en annen her har spurt om det samme, og jeg kan kopiere svaret over hit.Skaumannen skrev:Hei, som dere ser er jeg ny på forumet, men har vært gjest utallige ganger og har hatt mye glede av å lese hva dere skriver om her.
Hele tråden kan du se her.BA skrev:For å utforske det paranormale må du først undersøke hva det er snakk om. Eliminasjonsmetoden er vel den greieste, der du undersøker først alle de naturlige mulighetene.
Utdannelsen for dette bør da være innen vitenskapelige fag. F.eks. psykologi. Det er for å ha et godt utgangspunkt for å utelukke psykologiske faktorer. Ved å ha tilleggsutdannelse innen biologi øker du også mulighetene for å utelukke fysiske faktorer som har med mennesker og dyr å gjøre.
Så kan du kontakte Joe Nickell, og kanskje jobbe sammen med ham, eller utveksle erfaringer med ham.
Antall ord: 308
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Mar 2006 12:53
- 18
- Lokalisering: østfold
Så koselig da. Jeg har ille lyst til å ta utdanningen og jeg da, men ikke råd på nåværende tidspunkt. Jeg er på vei over på omskolering,men trur nok ikke aetat dekker den nei.kaja43 skrev:Så hyggelig, da møtes vi kanskje :mozilla_wink:
innsikt i deg selv.
Har du utdanningen innen åndelig psykoterapi?
Antall ord: 68
Hide post links |