Drømmer, NDO & ut av kroppenKun en drøm??

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Trallala
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Nov 2006 09:26
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: VestAgder

Kun en drøm??

Innlegg av Trallala »

Ei natt for ikke så lenge siden drømte jeg at et gjenferd la seg oppå meg, og jeg var så redd, så jeg våknet, og da jeg var våken, lys våken, ble jeg helt nummen og lammet i hele kroppen, kunne umulig bevege meg.. Det varte max 30 sek tror jeg...
Vet jo at når man f.eks drømmer at man faller, kjennes det jo helt virkelig ut, men her var jeg jo våken. Men uansett, hva tror dere folkens?

*kun seriøse* :mozilla_smile:
Antall ord: 92
Noen ganger stoppet for å tenke,og glemme å starte igjen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Sånn at man blir "nummen og lammet i hele kroppen" kalles søvnparalyse og har skjedd noen ganger med meg også, jeg tror det er sånt som kan skje når kroppen ikke har fått tid til å våkne helt skikkelig. Syns sånt er litt spennende jeg og har faktisk klart å gjort det med vilje en gang også ved å bare konsentrere meg...
Antall ord: 66
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marií
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jan 2005 16:05
19

Innlegg av Marií »

Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Det kalles søvnparalyse. Det er noe som skjer mellom søvn og våken tilstand.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Trallala
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Trallala »

Interessant.. Dette må jeg se nærmere på!
Thanks!
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CandyMilla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Des 2004 21:29
19
Lokalisering: Oslo

Innlegg av CandyMilla »

Det har skjedd meg mange ganger, og jeg har selv vært i tvil om hva det er. Har sett personer like klart som om det skal være levende mennesker ved siden av meg også. I helt våken tilstand, også mens jeg ikke har vært trøtt. Ofte i forbindelse med søvnparalyse. Jeg vet ikke om det er ånder eller bare hjernen som får deg til å tro at du ser. Syns det er veldig interessant i hvertfall.
Det jeg vet i hvertfall er at de som opplever søvnparalyser ofte ser og merker andre personer som blir borte igjen. Mennesker som lider av f.eks narkolepsi (søvnlidelse som gjør at man ofte sovner uten forvarsel) opplever ofte også disse fenomenene. Da kalles det hypnagoge hallusinasjoner, og er ofte skremmende.
Men jeg tror egentlig at noen av de som opplever dette faktisk ser ånder. På lik linje som jeg tror at noen med en schizofren diagnose faktisk får inn reell informasjon, men er ute av stand til å takle det. Og omvendt, at mange som tror de ser ånder faktisk bare hallusinerer.
Antall ord: 188
Ain't that the way it goes ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Jeg kjenner ei som har jobbet i psykiatrien i snart 20 år. Hun mente at samtlige av de innsatte som hørte stemmer, bare var følsomme og fanget opp dette. Hun kanaliserer selv ved å skrive ned setninger fra hodet. Så hun gjenkjente dette hos mange av de innsatte som hun ble kjent med. Flere av dem hadde blitt "gale" fordi de kom i fra religiøse menigheter eller miljøer hvor de hadde blitt skremt til å tro at de hørte djevelens stemme osv.

Trallala:
Jeg vet om noen som har opplevd lignende. Ei jeg kjenner fikk en ånd krypende over seg i senga, mens hun var paralysert. En annen jeg hørte om fikk besøk av ei lita jente som sto og lo ved sida av senga hans, mens han var ute av stand til å bevege seg.
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Trallala
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Trallala »

Uff, syns det er skummelt når men ikke kan gjøre noe med det, er helt lammet. En del av meg vil det skal skje igjen, mens en annen er livredd! Er allikavel utrolig fasinert..
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links