hey, noen som har noen enkle øvelser jeg kan gjøre for å mestre luid dreaming, assa sånn at man skjønner at man bare rømmer, også ta kontroll over drømmen og kunne bevege seg i sin egen drøm:)
hadde vært utrolig kult å kunne mestre:)
noen som kan?
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Lucid-Dreaming
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Des 2006 17:39
- 17
- Kjønn (valgfri): Mr.man
- Lokalisering: Akershus
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Okt 2005 16:49
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
- Blitt takket: 1 gang
Har opplevd det noen ganger. Er ganske gøy, men vet ikke hvordan man bevisst kan få det til. Har også hørt at det ikke er bra å gjøre det for ofte, siden man visstnok ikke slapper av "skikkelig" ,slik man da tydeligvis gjør under ikke-lucide drømmer..
Antall ord: 51
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
sånt bare skjer.. jeg har ikke øvd på noe som helst. trodde det var vanlig å drømme slik..
Antall ord: 19
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Okt 2006 10:12
- 18
- Blitt takket: 3 ganger
Jeg tror det kan hjelpe å tenke mye på det, tenker du mye på det så er det størst sjangs for at du faktisk tenker på det i drømmen også. At det er en drøm liksom. Selv har jeg aldri klart å gjort det med vilje egentlig, men noe jeg heller begynner å få til er at man i drømmene tenker på at man skal forlate kroppen, og da bare poff...
Antall ord: 72
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Des 2004 21:29
- 19
- Lokalisering: Oslo
Jeg har skrevet litt om hvordan jeg har gått fram i et par andre tråder. Orker ikke skrive alt ned nå, men hvis du leter litt rundt i de temaene så finner du det sikkert. Ganske enkle metoder som jeg i hvertfall har hatt veldig nytte av
Antall ord: 49
Ain't that the way it goes
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Mai 2006 08:04
- 18
Det er mye man kan gjøre for å bli klar over at man drømmer. For eksempel kan du gjøre det til en vane å spørre deg selv flere ganger om dagen om du drømmer. Da kan det skje at du spør deg det samme mens du drømmer, og forhåpentligvis svarer riktig. En ting jeg hadde suksess med nylig var å si til meg selv at neste gang jeg drømmer skal jeg hoppe for å teste om tyngdekraften funker. Jeg gjorde nettopp det i en drøm kort tid etter, og fant ut at jeg kunne fly. Da forsto jeg at jeg drømte og kunne gjøre hva jeg ville. Lykke til!
Antall ord: 117
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Okt 2006 21:35
- 18
Jeg har hatt rundt 40-50 siden jeg begynte å prøve. Å fly er fantastisk. :mozilla_smile:
Her er en metode jeg postet i Third Eye threaden: The SUNEYE Method
Ellers kan du finne veldig mye på ld4all
Anbefalte metoder er: WILD eller MILD + WBTB
Her er en metode jeg postet i Third Eye threaden: The SUNEYE Method
Ellers kan du finne veldig mye på ld4all
Anbefalte metoder er: WILD eller MILD + WBTB
Antall ord: 44
Do what thou wilt shall be the whole of the law.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Sterke, klare, lucide drømmer er noe av det deiligste jeg kan oppleve.
Går aldri inn for å øve på noen teknikker, men det skjer bare noen ganger.
Likevel finnes det mange teknikker, har lest mye på det, og mye av det virker veldig enkelt og logisk ut. Som regel funker det oftest (for meg) hvis jeg våkner, og sovner igjen litt seinere. Da er drømmene som regel lucide.
Går aldri inn for å øve på noen teknikker, men det skjer bare noen ganger.
Likevel finnes det mange teknikker, har lest mye på det, og mye av det virker veldig enkelt og logisk ut. Som regel funker det oftest (for meg) hvis jeg våkner, og sovner igjen litt seinere. Da er drømmene som regel lucide.
Antall ord: 71
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Okt 2006 10:12
- 18
- Blitt takket: 3 ganger
Ja, det stemmer, tror det er best å være litt forstyrret liksom...ludoburgero skrev:Som regel funker det oftest (for meg) hvis jeg våkner, og sovner igjen litt seinere. Da er drømmene som regel lucide.
Antall ord: 37
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.
Hide post links |