Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHar det vært mennesker på månen?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
jomfruen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Des 2006 12:16
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim

Har det vært mennesker på månen?

Innlegg av jomfruen »

USA var først ute..påstår de. Det har lenge vært diskutert hvor reell dette er. Mange har sagt at bildene juger.. Det at flagget blåser (det finnes vel ikke vind der oppe)...

Var Armstrong først ute eller var alt et spill i kappløpet med russland og den kalde krigen?
Antall ord: 56
Tenk posetive tanker, si posetive ord og du skal se det posetive gror :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 03:08
18

Innlegg av Liis »

Eller var flagget av et stivt materiale?
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Skulle ikke overrasket meg om vi ikke har vært på månen.. Finnes jo masse teorier om dette, at det hele ble innspilt i et tv-studio o.l. Men nå er jo jeg av den oppfatning at jeg ikke skjønner hva vi skal der uansett.
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Vi hadde vel ingen teknologi den gangen som tilsa at vi kunne tatt en reise dit.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jomfruen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Des 2006 12:16
17

Innlegg av jomfruen »

Bra link det der. Er ikke overasket om det hadde vært tull nei. Men det får vi sikkert aldri vite.

Jeg jan heller ikke fatte at teknologien hadde kommet så langt i 1969.

Har vi teknologien i dag? Har det vært mennesker påmånen i det hele tatt?
Antall ord: 52
Tenk posetive tanker, si posetive ord og du skal se det posetive gror :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Schnugaf
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Aug 2006 12:54
18

Innlegg av Schnugaf »

Denne posten ligger vell på litt feil kategori?
Burde kanskje flyttes.
Antall ord: 11
Ja, det er vell enten det ene eller det andre sa reven før han ble skutt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Hva er det egentlig du tviler på? Om vi i det hele tatt har vært på månen eller om USA var der først?

Vi har jo vært på månen flere ganger: http://www.lpi.usra.edu/expmoon/apollo_landings.html
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SvartMagi
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Des 2006 11:57
17

Innlegg av SvartMagi »

Nå dreier denne skepsisen seg hovedsaklig mot den første månelandingen. At vi har vært der er det liten tvil om.

Dessuten er alle "bevisene" mot den første månelandingen debunked så det holder.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Herreminhatt, denne diskusjonen har vært her før.

Hvorfor flagget vaier? For det første var flagget festet til flaggstanga med en teleskopisk horisontal stang så det skulle holde seg ute. Den ble ikke dradd helt ut, så flagget fikk noen bølger. Det kan kanskje se ut som at det flaggrer.
For det andre så vil vel flagget bevege seg etter at han som satte det opp slapp det?
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

jomfruen skrev:Bra link det der. Er ikke overasket om det hadde vært tull nei. Men det får vi sikkert aldri vite.

host hark.... 1969 er da ikke lenge siden. jeg ble nemlig født da!! :mozilla_cool: :mozilla_yell:
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

JUNE skrev:
jomfruen skrev:Bra link det der. Er ikke overasket om det hadde vært tull nei. Men det får vi sikkert aldri vite.

host hark.... 1969 er da ikke lenge siden. jeg ble nemlig født da!! :mozilla_cool: :mozilla_yell:
Alle som var født da levde i huler og spiste røtter til frokost :) husker da godt det
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Noe av det bemerkelsesverdige med dette er flagget som vaier, når det står i ro i bakgrunnen mens ingen er nær ved flagget en gang. Det finnes ikke oksygen på månen, dermed kan det heller ikke blåse. Det finnes også andre grunner til å reagere, som:
Når Armstrong og Aldrin ble bedt i en dokumentar om å sverge med hånda si på bibelen om at de har vært på månen, ble de ille provosert og nektet å bli intervjuet med denne konfrontasjonen, de nektet å gi noe videre svar på om de "hadde vært på månen" og avblåste det hele som bullshit å i det hele tatt stille tvil om det. Skikkelig sinte ble de, og han ene (husker ikke hvem av "månefarerne") gikk til angrep på kameramannen. Teamet som filmet dette, tok derimot forhåndsregler (ikke så snilt gjort, vel og merke) og la ifra seg avlytningsutstyr der, og rett etter at de hadde gått hørte de sønnen spørre om de skulle sende CIA til å knerte dem. I tillegg skal det visstnok finnes en "alternativ" film fra måneekspedisjonen som ikke tidligere er utgitt, hvor de befinner seg ikke langt nok fra jorden til å nå månen - faktisk er de rett utenfor atmosfæren - en dag før de angivelig skal ha gått på månen. Og i 1969 var det ikke mulig å komme seg til månen på under ett døgn med den avstanden de befinner seg i på videoen. Man hører også at de blir instruert i hva de skal fortelle, og man ser at de setter på en slags transparant på vinduet mens de filmer ut mot jordkloden, hvor plutselig jordkloden "flytter" på seg, og dette er ved bruk av transparant. Mye av dette er veldig spekulativt, og jeg vet ikke helt om jeg tror på det, men jeg stiller meg ihvertfall kritisk. Motivet skal jo som sagt ha vært at USA ikke tålte at Sovjetunionen lå så langt foran dem med romfartsteknologi, og at USA allerede hadde fått bevilget mange millioner dollar til NASA, slik at det ville være utilgivelig flaut å fremstå som idioter som hadde brukt skattepengene unødig, det ville kanskje skapt opprør? Så var det også en annen ting: hva med dette fotoet som er manipulert? Skygger vises i forskjellige retninger på steinene som ligger på bakken på månen, og det ene "punktet" (vet ikke hva dette kalles... fotografer, hjelp?) som vises på et av de offisielle månefotografiene er retusjert veldig tydelig.

På lik linje med mye annet som vi hører mange rykter om, myter, alternative teorier, konspirasjonsteorier, så stiller jeg meg i grenseland mellom troende og skeptisk. For hva vet vi vel egentlig? NOE stemmer ikke, det er ihvertfall sikkert.
Antall ord: 472
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Her er beviset: http://www.nettxtra.no/mediasenter/deta ... age_id=326

Næsj.. skulle vel gå an å lande ett fartøy på månen ville jeg tro. Det er langt dit, men ikke sååå langt..
Antall ord: 36
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Aron

Innlegg av Aron »

Don't sweat the small stuff.

Det høres sannsynlig ut at begge leire kan ha rett. Så det er vel opptil enhver hva eller hvem man skal tro på. Men det man bør ha i minnet er at i 1969 pøste USA store ressurser inn i Vietnam-krigen. En landsetting på månen akkurat da høres ut som elendig timing, og en ufattelig dårlig prioritering. Var partene i månekappløpet virkelig så dumme? Men hva forsvarer påstandene om at USA virkelig satte folk på månen? Vel,.... de utviklet etter hvert en teknologi god nok til at de kunne gjøre det.... etter hvert. Spørsmålet er bare var de virkelig dyktige nok akkurat da?

Men så var det den kalde krigen da. Begge sider (USA og USSR) så stor propagandamessig gevinst i å være først på månen. Men hva er egentlig sannheten? Og hvilken betydning har det idag? Svært liten. I dag har romfarten delt seg inn i 2 hovedleire; USA utvikler mer og mer avansert høyteknologi, mens Russland leder på utviklingen av rakettmotorer og romstasjoner. Og av økonomiske grunner så har partene, med andre internasjonale partnere, på grunn av behovet for enorme ressurser endelig forstått at det beste er å samarbeide.

Men.... tilbake til månelandingene. I 1969 var det om å gjøre å bevise hvem som kunne tisse lengst, og begge parter var villige til å gå langt for å bevise at de lå et hestehode foran. Men gjorde de egentlig det? Hvis ingen av partene kunne nå de mål de hadde satt seg....kunne ikke alternativet like gjerne være å satse på at man var best på propaganda og desinformasjon?
I parentes så kan jeg f.eks minne om "Weapons of mass destruction", som viste seg å være elendig utført desinformasjon. Og det bare for et par år siden.

Vi får bare ha i bakhodet at viljen til løgn og bedrag fortsatt lever i beste velgående. Og det er lurt å minne seg selv på at "hvem som har størst tiss" eller "hvem som kan tisse lengst" bare er av akademisk interesse. Det man ikke kan ekskludere er muligheten og motivasjonen for propaganda og desinformasjon. Den var... og er ... fortsatt absolutt tilstede.
Sist redigert av Aron på 17 Des 2006 03:26, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 380

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links