Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHar noen sett et gjenferd?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Angioletta
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Des 2006 15:34
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

Har noen sett et gjenferd?

Innlegg av Angioletta »

Har noen virkelig sett et?
Fortell , jeg elsker sånne historier :)
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

hm... Jeg har snakket med noen, jeg har sett skyggen til noen, jeg har blitt sittet på av noen, men nei: aldri sett noen :mozilla_sealed: :mozilla_wink: :D
Antall ord: 26
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Antall ord: 18
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angioletta
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Angioletta »

Øhhh så ekkelt :(
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Okt 2006 10:12
18
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Angioletta skrev:Øhhh så ekkelt :(
Hehehe, du ba om det! :mozilla_tongue:
Antall ord: 10
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2006 22:22
18
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

ja eg har sitt, men eg gidda kje å fotella om de, begynne bare å fele då..
Antall ord: 15
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Medi »

Medi skrev:hm... Jeg har snakket med noen, jeg har sett skyggen til noen, jeg har blitt sittet på av noen, men nei: aldri sett noen :mozilla_sealed: :mozilla_wink: :D
her er linken til den historien jeg opplevda da noen satte se på meg.

Mitt første møte btw

https://www.paran.no/b_story.php?id=446

denne skrev jeg i den perioden hvor jeg var VELDIG ivri på dette temaet, så innlegget er nok preget av det :oops:
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angioletta
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Angioletta »

Creepy , nå har jeg noen skumle fortellinger og fortelle videre.. :P
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Medi »

*venter i spenning* :)
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

jeg har ikke sett, men faren min har sett et gjenferd. dette skjedde for en del år siden, da faren min jobbet som skipper på store tanker båter. en kveld skulle han opp til lugaren sin, og stod derfor å ventet på heisen. heisen kom og i heisen stod en dame i en rød kjole. han trykket på knappen til etasjen der han skulle av. og gikk av når heisen stoppet. han hadde ikke lagt merke til hvordan damen så ut, bare at hun hadde på seg en rød kjole. og før han skulle legge seg tenkte han på hun han hadde sett, og kunne ikke huske at noen av mannskapet skulle ha tatt med seg en av konene sine om bord. så dagen etter spurte han rundt om noen hadde tatt med seg en kjæreste eller ei kone om bord, men det hadde ingen gjort, så mannskapet ble med på å undersøke hele båten etter blindpassasjer, men de fant ingen dame. hun var borte vekk. og dette var når de var midt på sjøen, så ingen kunne ha gått av i land eller no. senere fikk han høre det han var ikke den eneste som hadde sett henne, og at mange av mannskapet ikke tok heisen, fordi de var redd for henne..
Antall ord: 223

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 03:08
18

Innlegg av Liis »

Jeg har sett noen ganger, følt/hørt andre.

Har fortalt om det før her...

Igjennom oppveksten hørte jeg snorking, skritt osv fra steder der det ikke ar noen.

11 år så jeg en grå ånd med kåpe som seilte igjennom badet på lyse dagen.

For et par år siden sto det ei lita jente utenfor rommet mitt når jeg lukket opp om morgenen. Hun viste seg i blått omriss, så løste hun seg opp.

Ifjor bråvåknet jeg og så rett på en høy, mørk mannlig energi som kom i stor fart opp ved sengen min.

I bursdag nylig var jeg i kontakt med en slekting av bursdagsbarnet Det var liksom sånn at oppmerksomheten din blir rettet til en du ikke an se...vanskelig å forklare, det var nytt for meg og..... Men jeg ville fste og sa dette til henne i tankeform: at nå skal jeg feire, så det hadde vært snilt av deg å la meg være. Da forsvant hun.
Turte ikke si det til noen der og da :) Da hadde de tenkt at jeg var sprø

Ser også skygger innimellom, spesielt på gamlejobben. En gang var vi to som så den samtidig.
Sist redigert av Liis på 15 Des 2006 20:36, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 207

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
liluth
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Sep 2006 14:59
18
Blitt takket: 1 gang
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

Innlegg av liluth »

Har desverre ikke sett en ånd helt tydelig,bare som skygger,men jeg kan både føle og lukte de.Skulle likt å være med på en utdrivelse. :mozilla_smile:
Antall ord: 31
Det er forskjell på et åpent sinn og hull i hodet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Okt 2005 16:49
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Har sett gjenferd noen ganger. Har skrevet om det før, men finner det ikke igjen. Og ettersom jeg ikke har stort bedre å gjøre, kan jeg ta den beste historien en gang til:

Var hos tanta mi i finland. Det skal nevnes at hun er veldig kristen, og ikke en man skulle tro tror på paranormale fenomener. Hvertfall. Vi satt på kjøkkenbenket og snakket, og da er det uunngåelig å se ut av vinduet. Utenfor ser man rett ut til snekkerverkstedet til onkelen min (der det forøvirg hamres og snekres når ingen er til stede, men det er en annen historie). Foran verkstedet er det 2 grantrær.

Hvertfall. Vi sitter der og snakker, og plutselig kommer en svart skikkelse svevende forbi, ca. 20 cm over bakken, fra det ene grantreet til det andre, før den forsvinner. Haka mi faller i bakken, og jeg spør: "SÅ du DET????". Joda, det gjorde hun. Men det er sikkert bare noen som passer på oss, er svaret jeg får. Når jeg ser tilbake på det nå, tipper jeg det var et gjenferd, et energiavtrykk.

Uansett, er den beste historien jeg har, fordi jeg har ET VITNE. Alle de andre gangene har vært alene, så denne gangen var det litt "in your face" til moren min.. hehe. Var ikke så gammel heller, rundt 14-15-16 sikkert.
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Jeg, faren min og søstra mi så oldefaren min når jeg var liten.
Vi kunne ane skyggelua han brukte mye mens han levde, så faren min kjente han igjen på den.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links