Jeg leser det Aron skriver i "sin" tråd...og det han forteller får meg til å tenke... På mine, mine kjente og kanskje flere her...som har vært nære å bli alvorlig skadet eller drept. Som kanskje har fått hjelp...særlig hvis det gjentar seg ofte.. Jeg respekterer Aron sin tråd, den skal han få forme som han vil. Jeg liker den som den er nå, med bare hans historier tikkende inn.
Mine nære på:
1 og et halvt år gammel var jeg med familien min på Frognerbadet. Det var en stupekonkurranse der på dette tidspunktet, så alle menneskene hadde oppmerksomheten sin rettet dit. Inkludert pappa og onkel som skulle passe meg.. Så d glemte seg et øyeblikk og i løpet av dette øyeblikket falt jeg uti et dypt basseng og sank til bunn. De oppdaget meg heldigvis fort nok til å gjenopplive meg.. Nei, jeg pustet ikke og var blå..
8 år gammel løp jeg over en kraftig trafikert vei i Oslo. Jeg var sikker på at det var grønt lys, ellers så skiftet det idet jeg løp.
Det endte med at jeg ble truffet av en bil i fart og havnet halveis under bilen. Det ble stort oppstyr, men selv var jeg bare litt fortumlet.
Sjåføren var helt fra seg og skrev opp legenummer, forsikring...og de voksne rundt kjeftet og var hysteriske på sjåføren.
Jeg var helt uten skade og bare gjentok: jeg er bra, jeg ER bra! Og løp til slutt videre med kameraten min.
8 år gammel var jeg på Tøyenbadet med klassen min og lurte meg ut i det store bassenget med de i klassen som kunne svømme. Selv kunne jeg ikke, men vi var enige om at det gikk bra med flytebrett...unger er jo så uovervinnelige.. Så "druknet" jeg igjen, men denne gangen ble det med at jeg svelget masse vann, fordi en mann fikk meg fort opp. Glemmer ALDRI følelsen av den sterke armen som dro meg over overflaten av vannet.
19 år gammel Krasjet med en voksen elg på E6 i 90 km/t. Bilen var totalvrak, soltaket hang over brekket. Elgen ble kastet 100 m bak bilen og hodet var vridd 180 grader rundt. Vi 3 som satt i bilen kom ut av det uten en skramme. Alle sa at vi måtte hatt englevakt. Glemmer aldri det sekundet før smellet hvor jeg så rett inn i øyet til elgen som utvidet seg i skrekk...
Ellers har jeg gjort mye annet rart som barn, spist giftige ting, osv osv..men der var det bare flaks og kyndige leger som reddet meg..
En annen ting er at jeg aldri har brekt noe! Tross alle knall og fall...
Hva med resten her...hva tror dere? Har noen slike historier? Hvor vi kan ha hatt englevakt.
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Nære på, ulykker osv
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 03:08
- 18
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Så mye du har vært med på
Har vel vært borti situasjoner som kunne ha endt med døden da jeg var liten, men ikke noe så dramatisk som du :mozilla_laughing:
Du mener det ikke var din tur å dø, og ble reddet da?
Har vel vært borti situasjoner som kunne ha endt med døden da jeg var liten, men ikke noe så dramatisk som du :mozilla_laughing:
Du mener det ikke var din tur å dø, og ble reddet da?
Antall ord: 46
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 03:08
- 18
Jeg har ikke tenkt så mye på sammenhengen før jeg leste i tråden til Aron, og har ikke hatt noen annen mening enn at det var vel ikke min tur. Og at jeg var veldig heldig!
Jeg kan jo aldri vite helt sikkert, da hadde jeg sikkert visst det idag.
Har aldri sett engler eller hjelpere...
Men er åpen for teorier
Jeg kan jo aldri vite helt sikkert, da hadde jeg sikkert visst det idag.
Har aldri sett engler eller hjelpere...
Men er åpen for teorier
Antall ord: 63
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
hehe.. blir påkjørt nesten vær dag.
øver inn intensjonen min.. så om eg ikke er kosentrert nokk i trafikken så bommer eg med å "føle" hvor neste bil er. hehe.. eg er ganske agresiv i trafikken når eg går. men kan gå ofte med augene igjen uten å treffe noen.. hadde det ikke vert for at det ser ut som eg sjangler å er full om eg går med augene igjen hadde eg øvd på den måten oftere. hehe.. men ville aldri stolt 100% på den da. men like spenende er det vær gang. og høre på musik, sitte og se rett frem. ta ugene igjen og "gjetta" hvor neste bil er.. bommer på 3 av 10.
Liis: min teori er også mer det at når tiden er inne så skjer det noe.. når noe skjer å tiden ikke er inne. så overlever man.
men så kommer problem stillingen. hvordan vet du at din tid er kommet? skal man forsette å risikere livet frem til den dagen? eller skal man leve med "1000 dun puter" rundt seg? for når tiden er inne. så er tiden inne.
øver inn intensjonen min.. så om eg ikke er kosentrert nokk i trafikken så bommer eg med å "føle" hvor neste bil er. hehe.. eg er ganske agresiv i trafikken når eg går. men kan gå ofte med augene igjen uten å treffe noen.. hadde det ikke vert for at det ser ut som eg sjangler å er full om eg går med augene igjen hadde eg øvd på den måten oftere. hehe.. men ville aldri stolt 100% på den da. men like spenende er det vær gang. og høre på musik, sitte og se rett frem. ta ugene igjen og "gjetta" hvor neste bil er.. bommer på 3 av 10.
Liis: min teori er også mer det at når tiden er inne så skjer det noe.. når noe skjer å tiden ikke er inne. så overlever man.
men så kommer problem stillingen. hvordan vet du at din tid er kommet? skal man forsette å risikere livet frem til den dagen? eller skal man leve med "1000 dun puter" rundt seg? for når tiden er inne. så er tiden inne.
Antall ord: 194
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Apr 2005 22:43
- 19
Vet allerede hvordan jeg kommer til å dø forsåvidt, kommer til å ligge i en seng på et sykehus, alene, og erkjenne at livet ebber ut, en liten tåre renner ned av kinnet mitt, og jeg lukker øynene. Snipp snapp snute!
Heftig elg historie, de er jo dritsvære dyr. Har hørt at det beste hvis man kjører motorsykkel og kommer overraskende på kyr eller sauer at man skal sikte midt på hvis man ikke kan styre unna. Vet ikke helt om det går an å dele en ku i to med motorsykkel, men det er i hvert fall det harry-råne-motorsykkel-kompisene mine sier at man skal gjøre. Har mine tvil...
Heftig elg historie, de er jo dritsvære dyr. Har hørt at det beste hvis man kjører motorsykkel og kommer overraskende på kyr eller sauer at man skal sikte midt på hvis man ikke kan styre unna. Vet ikke helt om det går an å dele en ku i to med motorsykkel, men det er i hvert fall det harry-råne-motorsykkel-kompisene mine sier at man skal gjøre. Har mine tvil...
Antall ord: 117
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
kan ta eint motoryskkel triks om dyret er høyt nokk.. bremse av og berre skrense under? hehe.. vet ikke helt eg. tenk hvor grotesk da? få alt det blod over seg når man deler dyret i 2... off.. hadde eg kjørt motorsykkel og gjort det trur eg at eg hadde solgt sykkelen og aldri kjørt igjen.Frokost skrev:Vet allerede hvordan jeg kommer til å dø forsåvidt, kommer til å ligge i en seng på et sykehus, alene, og erkjenne at livet ebber ut, en liten tåre renner ned av kinnet mitt, og jeg lukker øynene. Snipp snapp snute!
Antall ord: 179
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |