Gaute skrev:Nei...vi er inne i et skifte, på alle måter. Og alt henger sammen. Solens magnetfelt påvirker magnetfeltet på Jorda, og dette igjen påvirker menneskenes kollektive bevissthet...som også er magnetfelt.
Nei, solens megnetfelt påvirker ikke jordens magnetfelt.
C02-utslipp har forsvinnende lite å si for det som skjer....
Nei, CO2-utslipp er vesentlige i de klimautfrodringene vi står overfor, selv om de menneskelige utslippene kanskje ikke er så store i forhold til naturens utslipp, så er nedhoggingen av regnskogene betydelige og de reduserer opptaket av CO2, slik at virkningene blir doblet.
det skjer og det vil skje uansett. OG...det er ingen grunn til bekymring.
Jo, det er grunn til bekymring. Store mengder dyrkbart land blir lagt under vann, og områder som fra før har lite mat, vil få enda mindre mat.
Oppvasken på Jordas overflate og i oss mennesker er en nødvendighet, slik tilpasser vi oss de nye høye energiene.
Dette er bare svada. Kom ned på jorden, og lær deg å forholde deg til virkeligheten.
Men....er det jeg skriver "preget av litteratur"?
Det må det heller være dine ord som er. Alt jeg skriver kommer fra min indre viten. Null innflytelse utenfra. Hadde du også hentet sannheten fra sjelen, og ikke fra litteratur og vitenskapelig synsing, så hadde du visst at jeg vet hva jeg snakker om. For du får ikke oversikt før du har innsikt.
Det er du som fullstendig mangler innsikt. Det er fint at du er tilbake, men hvis du skal fortsette å bare lyve, så hadde det vært bedre om du holdt deg vekk. Jeg vil gjerne ha deg her, men ikke løgnene dine.
Så det er kjent at flere planeter har temperaturøkning altså? Kult, det eneste jeg visste var at planetene gjennomgår et polskifte, og det har jeg ikke lest noe sted.
Nei, det er egentlig ikke så kult. Det betyr nemlig at vi ikke kan gjøre noe med situasjonen. Det som kanskje er kult, er at det kan se ut som at solaktiviteten er på vei til å stanse opp litt, noe som kan bety at den globale oppvarmingen kan stanse opp.
Ja, det er mange som vil miste sitt land. Mange blir rammet av jordskjelv, vulkanutbrudd og flodbølger....veldig mange. Også her i Norge. Men dette er natur som vi ikke kan bekjempe. Ingenting skal heller bekjempes, da kjemper vi bare mot oss selv. Det er når vi slutter å kjempe at livet legger seg til rette for oss, da møter vi ikke lenger motgang. Frykt for jordskjelv og flodbølger er illusjon, det er ikke sannhet. Sannheten er at det ikke finnes noe å frykte.
Dette er igjen en løgn. Akkurat som flodbølgen som skulle utslette? Geiranger i fjor.
Vi må forsøke å unngå naturkatastrofer. Det er ikke så godt å stoppe et jordskjelv, men vi kan forsøke å hindre at jordskjelvet gjør så stor skade.
Når vi slutter å kjempe har vi gitt opp, og da er det over og ut.
Verden er perfekt utifra hvordan hver enkelt lever livet her og nå. Det kan ikke være noe annerledes. Vi kan forsøke oss ihjel på å forandre hverandre, men det vil aldri monne før vi har forandret oss selv. Frykt og fordommer utad, enten det er mot muslimske land, voldsdømte, rovdyr, jordskjelv eller flodbølger, bunner i den uforløste frykten vi har inne i oss. Vi lever i en illusjon, og ikke etter sjelen/sannheten, viten om at alt er ett.
Verden er ikke perfekt på noen måte. Det er mye som kan være annerledes, men vi har ennå ikke teknologien til å gjøre dette til et perfekt sted. Vi skal ikke forandre hverken oss selv eller andre, men vi kan forandre på livsstilen vår. Vi kan forsøke å fordele godene bedre i verden, og vi kan forsøke å bruke de teknologiske kunnskapene vi har til å gjøre livet bedre for de i de fattigste delene av verden.
Det finnes ikke synd på ETT menneske i hele verden. Det finnes ikke offer. Vi tar fra folk makt ved å behandle dem som stakkarslige hjelpeløse offer...ingen er det. For ingenting er meningsløst. Vi har valgt livene vi lever gjennom tidligere frie valg. Alle valg vi tar har en konsekvens, enten i dette eller i fremtidige liv. Ingen andre enn oss selv er "skyldig" for det vi opplever.
Det er forskjell på medlidenhet og sykeliggjøring. Man kan fint ha medlidenhet med AIDS-syke barn, uten å gjøre dem til selvmedlidende ofre. Vi kan gi dem muligheten til å få et godt liv, og vi kan forske videre på medisin mot HIV og AIDS.
Jo, verden er perfekt. Det finnes ingen å skylde på om noen blir rammet av naturen. Det finnes ingen "katastrofer"...alt er som det skal være.
Nei, verden er ikke perfekt, og det at vi ikke kan skylde på noen gjør overhodet ikke verden perfekt.
Tenk deg foresten at Afrika får en revne på midten slik at havet strømmer innover Sahara. Vips, så har naturen ordnet opp i sultproblemet. Dette kommer til å skje.
Fy Faen å ond du er.
Det ville ikke vært noen løsning på sultproblemet, men en formidabel økning. Millioner av allerede sultne mennesker ville bli jaget på flukt til steder som allerede mangler mat til de som er der fra før.
Det eneste gode er at du lyver igjen. Nå har det seg slik at jordplatene er i forskyvning, og vi har en sprekk som deler Afrika i to, men det skjer sakte, så det er heldigvis ikke noe sant i ditt scenario her.