Universet & dets hemmeligheterEris/Nibiru/Planet X 2012/2013

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Hexagram skrev:
skeptikeren skrev:
Hexagram skrev:Gud skapte Adam og Eva, det tror jeg på.
At verden skulle være kommet ut fta en vannpytt og tilfeldigheter er VRØVEL.
Hva kommer det av at Adam og Eva hadde navel?
Hadde de det? de var vel penere med navel.

Skulle det være noe problem for Gud og skape Adam med navel? selv om Adam ikke var født av en kvinne.

Hva kom først høna eller egget?
Studera algernas olika sammansättningar och parallellt med detta harmonisk
tillväxt i fraktaler/is kristaller under vibrationer (ljud).
När du gjort detta ligger sanningen mycket nära. :mozilla_wink:

"tänk att ha förmågan att omvandla energi till organiska beståndsdelar där
byggstenarna för vårt ursprungliga DNA ligger dold"
Antall ord: 136
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Kimbara skrev: Det at jorden er under påvirkning av solen og andre elementer i universet er korrekt, men CO2-utslipp har faktisk litt å si også (men ikke så voldsomt som media skal ha det til).

Det preiket om frekvenser og kollektiv bevissthet er new age-synsing uten hold i virkeligheten. En utopisk fremtidsvisjon preget av litteratur og science fiction. Langt ifra noen sannhet altså.

Hvis jeg tar feil, så må du gjerne vise meg hvorfor.
Nei...vi er inne i et skifte, på alle måter. Og alt henger sammen. Solens magnetfelt påvirker magnetfeltet på Jorda, og dette igjen påvirker menneskenes kollektive bevissthet...som også er magnetfelt. C02-utslipp har forsvinnende lite å si for det som skjer....det skjer og det vil skje uansett. OG...det er ingen grunn til bekymring. Oppvasken på Jordas overflate og i oss mennesker er en nødvendighet, slik tilpasser vi oss de nye høye energiene.

Men....er det jeg skriver "preget av litteratur"? :lol: Det må det heller være dine ord som er. Alt jeg skriver kommer fra min indre viten. Null innflytelse utenfra. Hadde du også hentet sannheten fra sjelen, og ikke fra litteratur og vitenskapelig synsing, så hadde du visst at jeg vet hva jeg snakker om. For du får ikke oversikt før du har innsikt.
Antall ord: 220

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Gaute skrev: Nei...vi er inne i et skifte, på alle måter. Og alt henger sammen. Solens magnetfelt påvirker magnetfeltet på Jorda, og dette igjen påvirker menneskenes kollektive bevissthet...som også er magnetfelt. C02-utslipp har forsvinnende lite å si for det som skjer....det skjer og det vil skje uansett. OG...det er ingen grunn til bekymring. Oppvasken på Jordas overflate og i oss mennesker er en nødvendighet, slik tilpasser vi oss de nye høye energiene.

Men....er det jeg skriver "preget av litteratur"? :lol: Det må det heller være dine ord som er. Alt jeg skriver kommer fra min indre viten. Null innflytelse utenfra. Hadde du også hentet sannheten fra sjelen, og ikke fra litteratur og vitenskapelig synsing, så hadde du visst at jeg vet hva jeg snakker om.
Ja, hadde alle mennesker, forskere, leger, hentet "viten" fra "sjelen sin", så hadde vel verden vært et langt bedre sted kan jeg tenke meg.

Det du skriver forblir babling fram til du kan forklare meg hvorfor det er slik. Vær forsiktig med å operere med "sannheter" når du ordlegger deg om saker du tydeligvis ikke har peiling på.
Antall ord: 195
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Mar 2008 23:38
16
Lokalisering: Norway

Innlegg av Hexagram »

Ha ha ha ha :D :D

Den som lever får se. :D
Antall ord: 10
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm304/Hexagram_2008/
Et lite steg for mennesket, et stort steg for menneskeheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

BA. skrev:Du har helt rett og helt feil. Det flere planeter som har temperaturøkning, f.eks. Mars, og du har rett i at denne delen av den globale oppvarmingen kan vi ikke gjøre noe med.

Men du tar feil i dette med konsekvenser. Hvis dette ikke snur, så er det ikke til det bedre for menneskeheten. Det er mange som mister sitt land, og det er enda en gang de fattigste som mister alt. Hvis du ikke synes det er bra med en ny sultkatastrofe eller ti, er dette skummelt.

Du tar feil i påstanden om det perfekte. Jorden er ikke perfekt, for ingen perfekt verden tillater store deler av menneskeheten å sulte ihjel, mens noen få bruker pengene på fitness-sentere for å trimme av seg fettet. Det er ingen perfekt verden som ville latt de samme fattigste gang på gang rammes av katastrofer, som jordskjelv, vulkanutbrudd, tsunamier osv.

Du tar nok feil i dette med mening. Vi har overhodet ingen rasjonelle grunner til å tro at solen har bevissthet, og har en mening med sin varierende aktivitet.

Og du har, som jeg tidligere har vist helt feil i at planeten Eris har noe som helst med dette å gjøre.
Så det er kjent at flere planeter har temperaturøkning altså? Kult, det eneste jeg visste var at planetene gjennomgår et polskifte, og det har jeg ikke lest noe sted. :)

Ja, det er mange som vil miste sitt land. Mange blir rammet av jordskjelv, vulkanutbrudd og flodbølger....veldig mange. Også her i Norge. Men dette er natur som vi ikke kan bekjempe. Ingenting skal heller bekjempes, da kjemper vi bare mot oss selv. Det er når vi slutter å kjempe at livet legger seg til rette for oss, da møter vi ikke lenger motgang. Frykt for jordskjelv og flodbølger er illusjon, det er ikke sannhet. Sannheten er at det ikke finnes noe å frykte.

Verden er perfekt utifra hvordan hver enkelt lever livet her og nå. Det kan ikke være noe annerledes. Vi kan forsøke oss ihjel på å forandre hverandre, men det vil aldri monne før vi har forandret oss selv. Frykt og fordommer utad, enten det er mot muslimske land, voldsdømte, rovdyr, jordskjelv eller flodbølger, bunner i den uforløste frykten vi har inne i oss. Vi lever i en illusjon, og ikke etter sjelen/sannheten, viten om at alt er ett.
Det er ingen perfekt verden som ville latt de samme fattigste gang på gang rammes av katastrofer, som jordskjelv, vulkanutbrudd, tsunamier osv.
Det finnes ikke synd på ETT menneske i hele verden. Det finnes ikke offer. Vi tar fra folk makt ved å behandle dem som stakkarslige hjelpeløse offer...ingen er det. For ingenting er meningsløst. Vi har valgt livene vi lever gjennom tidligere frie valg. Alle valg vi tar har en konsekvens, enten i dette eller i fremtidige liv. Ingen andre enn oss selv er "skyldig" for det vi opplever.

Jo, verden er perfekt. Det finnes ingen å skylde på om noen blir rammet av naturen. Det finnes ingen "katastrofer"...alt er som det skal være.

Tenk deg foresten at Afrika får en revne på midten slik at havet strømmer innover Sahara. Vips, så har naturen ordnet opp i sultproblemet. Dette kommer til å skje.
Antall ord: 551

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

Kimbara skrev: Ja, hadde alle mennesker, forskere, leger, hentet "viten" fra "sjelen sin", så hadde vel verden vært et langt bedre sted kan jeg tenke meg.

Det du skriver forblir babling fram til du kan forklare meg hvorfor det er slik. Vær forsiktig med å operere med "sannheter" når du ordlegger deg om saker du tydeligvis ikke har peiling på.
Hvorfor skal jeg være forsiktig? Jeg må være usikker på meg selv og det jeg skriver om for å være forsiktig. Og det er jeg ikke. :D

Jeg kan ikke forklare deg min innsikt...du må finne din egen.
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Gaute skrev: Hvorfor skal jeg være forsiktig? Jeg må være usikker på meg selv og det jeg skriver om for å være forsiktig. Og det er jeg ikke. :D

Jeg kan ikke forklare deg min innsikt...du må finne din egen.
Du må være forsiktig med bruken av begrepet "sannhet" fordi det du påstår ikke er noen sannhet inntil det kan bevises som sannhet. Det du fremlegger er ikke engang noen teori, det er kun tankespinn uten særlig hold.

Det er greit nok at du tror på dette, men vær i det minste mann nok til å innse at siden du ikke kan forklare mekanismen bak, så er det langt ifra noen sannhet.
Antall ord: 118
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

Kimbara skrev: Du må være forsiktig med bruken av begrepet "sannhet" fordi det du påstår ikke er noen sannhet inntil det kan bevises som sannhet. Det du fremlegger er ikke engang noen teori, det er kun tankespinn uten særlig hold.

Det er greit nok at du tror på dette, men vær i det minste mann nok til å innse at siden du ikke kan forklare mekanismen bak, så er det langt ifra noen sannhet.
"Du må", "du må". Jeg må ingenting. Du må heller ingenting, og jeg krever ingenting av deg. Det er din tvil til livet som krever bevis. Livet trenger ingen forklaring, og det trenger ingen svar. For livet er et svar i seg selv. Livet er sannheten.
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:Nei...vi er inne i et skifte, på alle måter. Og alt henger sammen. Solens magnetfelt påvirker magnetfeltet på Jorda, og dette igjen påvirker menneskenes kollektive bevissthet...som også er magnetfelt.
Nei, solens megnetfelt påvirker ikke jordens magnetfelt.
C02-utslipp har forsvinnende lite å si for det som skjer....
Nei, CO2-utslipp er vesentlige i de klimautfrodringene vi står overfor, selv om de menneskelige utslippene kanskje ikke er så store i forhold til naturens utslipp, så er nedhoggingen av regnskogene betydelige og de reduserer opptaket av CO2, slik at virkningene blir doblet.
det skjer og det vil skje uansett. OG...det er ingen grunn til bekymring.
Jo, det er grunn til bekymring. Store mengder dyrkbart land blir lagt under vann, og områder som fra før har lite mat, vil få enda mindre mat.
Oppvasken på Jordas overflate og i oss mennesker er en nødvendighet, slik tilpasser vi oss de nye høye energiene.
Dette er bare svada. Kom ned på jorden, og lær deg å forholde deg til virkeligheten.
Men....er det jeg skriver "preget av litteratur"? :lol: Det må det heller være dine ord som er. Alt jeg skriver kommer fra min indre viten. Null innflytelse utenfra. Hadde du også hentet sannheten fra sjelen, og ikke fra litteratur og vitenskapelig synsing, så hadde du visst at jeg vet hva jeg snakker om. For du får ikke oversikt før du har innsikt.
Det er du som fullstendig mangler innsikt. Det er fint at du er tilbake, men hvis du skal fortsette å bare lyve, så hadde det vært bedre om du holdt deg vekk. Jeg vil gjerne ha deg her, men ikke løgnene dine.
Så det er kjent at flere planeter har temperaturøkning altså? Kult, det eneste jeg visste var at planetene gjennomgår et polskifte, og det har jeg ikke lest noe sted. :)
Nei, det er egentlig ikke så kult. Det betyr nemlig at vi ikke kan gjøre noe med situasjonen. Det som kanskje er kult, er at det kan se ut som at solaktiviteten er på vei til å stanse opp litt, noe som kan bety at den globale oppvarmingen kan stanse opp.
Ja, det er mange som vil miste sitt land. Mange blir rammet av jordskjelv, vulkanutbrudd og flodbølger....veldig mange. Også her i Norge. Men dette er natur som vi ikke kan bekjempe. Ingenting skal heller bekjempes, da kjemper vi bare mot oss selv. Det er når vi slutter å kjempe at livet legger seg til rette for oss, da møter vi ikke lenger motgang. Frykt for jordskjelv og flodbølger er illusjon, det er ikke sannhet. Sannheten er at det ikke finnes noe å frykte.
Dette er igjen en løgn. Akkurat som flodbølgen som skulle utslette? Geiranger i fjor.

Vi må forsøke å unngå naturkatastrofer. Det er ikke så godt å stoppe et jordskjelv, men vi kan forsøke å hindre at jordskjelvet gjør så stor skade.

Når vi slutter å kjempe har vi gitt opp, og da er det over og ut.
Verden er perfekt utifra hvordan hver enkelt lever livet her og nå. Det kan ikke være noe annerledes. Vi kan forsøke oss ihjel på å forandre hverandre, men det vil aldri monne før vi har forandret oss selv. Frykt og fordommer utad, enten det er mot muslimske land, voldsdømte, rovdyr, jordskjelv eller flodbølger, bunner i den uforløste frykten vi har inne i oss. Vi lever i en illusjon, og ikke etter sjelen/sannheten, viten om at alt er ett.
Verden er ikke perfekt på noen måte. Det er mye som kan være annerledes, men vi har ennå ikke teknologien til å gjøre dette til et perfekt sted. Vi skal ikke forandre hverken oss selv eller andre, men vi kan forandre på livsstilen vår. Vi kan forsøke å fordele godene bedre i verden, og vi kan forsøke å bruke de teknologiske kunnskapene vi har til å gjøre livet bedre for de i de fattigste delene av verden.
Det finnes ikke synd på ETT menneske i hele verden. Det finnes ikke offer. Vi tar fra folk makt ved å behandle dem som stakkarslige hjelpeløse offer...ingen er det. For ingenting er meningsløst. Vi har valgt livene vi lever gjennom tidligere frie valg. Alle valg vi tar har en konsekvens, enten i dette eller i fremtidige liv. Ingen andre enn oss selv er "skyldig" for det vi opplever.
Det er forskjell på medlidenhet og sykeliggjøring. Man kan fint ha medlidenhet med AIDS-syke barn, uten å gjøre dem til selvmedlidende ofre. Vi kan gi dem muligheten til å få et godt liv, og vi kan forske videre på medisin mot HIV og AIDS.
Jo, verden er perfekt. Det finnes ingen å skylde på om noen blir rammet av naturen. Det finnes ingen "katastrofer"...alt er som det skal være.
Nei, verden er ikke perfekt, og det at vi ikke kan skylde på noen gjør overhodet ikke verden perfekt.
Tenk deg foresten at Afrika får en revne på midten slik at havet strømmer innover Sahara. Vips, så har naturen ordnet opp i sultproblemet. Dette kommer til å skje.
Fy Faen å ond du er.

Det ville ikke vært noen løsning på sultproblemet, men en formidabel økning. Millioner av allerede sultne mennesker ville bli jaget på flukt til steder som allerede mangler mat til de som er der fra før.

Det eneste gode er at du lyver igjen. Nå har det seg slik at jordplatene er i forskyvning, og vi har en sprekk som deler Afrika i to, men det skjer sakte, så det er heldigvis ikke noe sant i ditt scenario her.
Antall ord: 954

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Gaute skrev: "Du må", "du må". Jeg må ingenting. Du må heller ingenting, og jeg krever ingenting av deg. Det er din tvil til livet som krever bevis. Livet trenger ingen forklaring, og det trenger ingen svar. For livet er et svar i seg selv. Livet er sannheten.
Hvordan klarer du å fungere i et normalt samfunn med den holdningen?

Og jo, slike påstander som du fremlegger som sannhet krever bevis. Greit nok, du KAN komme brautende med fantastiske påstander i beste new-age-stil, men ikke forvent å bli tatt på alvor.

Det er dog ikke greit at du villeder andre til å tro på de eventyrene du fremlegger. Slikt er bare fordummende.
Antall ord: 113
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Hexagram skrev:Ha ha ha ha :D :D

Den som lever får se. :D
"kommer tid kommer råd"
Antall ord: 17
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Gaute skrev:Det er din tvil til livet som krever bevis. Livet trenger ingen forklaring, og det trenger ingen svar. For livet er et svar i seg selv. Livet er sannheten.
Hvilken tvil? Jeg tviler på det du påstår. Livet i seg selv trenger ingen forklaring, men slike påstander som du kommer med trenger det. For her er ikke "livet et svar i seg selv".

Skulle jeg da gå rundt å si "månen er laget av ost", hvorpå jeg svarer når noen spør hvorfor jeg kan mene det; "livet er svar i seg selv...gå i deg selv, så skjønner du at månen er laget av ost.".

Ser du selv hvor utrolig latterlig dette er?
Antall ord: 122
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Mar 2008 23:38
16
Lokalisering: Norway

Innlegg av Hexagram »

BA. skrev:
Gaute skrev:Nei...vi er inne i et skifte, på alle måter. Og alt henger sammen. Solens magnetfelt påvirker magnetfeltet på Jorda, og dette igjen påvirker menneskenes kollektive bevissthet...som også er magnetfelt.
Nei, solens megnetfelt påvirker ikke jordens magnetfelt.
C02-utslipp har forsvinnende lite å si for det som skjer....
Nei, CO2-utslipp er vesentlige i de klimautfrodringene vi står overfor, selv om de menneskelige utslippene kanskje ikke er så store i forhold til naturens utslipp, så er nedhoggingen av regnskogene betydelige og de reduserer opptaket av CO2, slik at virkningene blir doblet.
det skjer og det vil skje uansett. OG...det er ingen grunn til bekymring.
Jo, det er grunn til bekymring. Store mengder dyrkbart land blir lagt under vann, og områder som fra før har lite mat, vil få enda mindre mat.
Oppvasken på Jordas overflate og i oss mennesker er en nødvendighet, slik tilpasser vi oss de nye høye energiene.
Dette er bare svada. Kom ned på jorden, og lær deg å forholde deg til virkeligheten.
Det er du som fullstendig mangler innsikt. Det er fint at du er tilbake, men hvis du skal fortsette å bare lyve, så hadde det vært bedre om du holdt deg vekk. Jeg vil gjerne ha deg her, men ikke løgnene dine.
Nei, det er egentlig ikke så kult. Det betyr nemlig at vi ikke kan gjøre noe med situasjonen. Det som kanskje er kult, er at det kan se ut som at solaktiviteten er på vei til å stanse opp litt, noe som kan bety at den globale oppvarmingen kan stanse opp.
Dette er igjen en løgn. Akkurat som flodbølgen som skulle utslette? Geiranger i fjor.

Vi må forsøke å unngå naturkatastrofer. Det er ikke så godt å stoppe et jordskjelv, men vi kan forsøke å hindre at jordskjelvet gjør så stor skade.

Når vi slutter å kjempe har vi gitt opp, og da er det over og ut.
Verden er ikke perfekt på noen måte. Det er mye som kan være annerledes, men vi har ennå ikke teknologien til å gjøre dette til et perfekt sted. Vi skal ikke forandre hverken oss selv eller andre, men vi kan forandre på livsstilen vår. Vi kan forsøke å fordele godene bedre i verden, og vi kan forsøke å bruke de teknologiske kunnskapene vi har til å gjøre livet bedre for de i de fattigste delene av verden.
Det er forskjell på medlidenhet og sykeliggjøring. Man kan fint ha medlidenhet med AIDS-syke barn, uten å gjøre dem til selvmedlidende ofre. Vi kan gi dem muligheten til å få et godt liv, og vi kan forske videre på medisin mot HIV og AIDS.
Nei, verden er ikke perfekt, og det at vi ikke kan skylde på noen gjør overhodet ikke verden perfekt.
Fy Faen å ond du er.

Det ville ikke vært noen løsning på sultproblemet, men en formidabel økning. Millioner av allerede sultne mennesker ville bli jaget på flukt til steder som allerede mangler mat til de som er der fra før.

Det eneste gode er at du lyver igjen. Nå har det seg slik at jordplatene er i forskyvning, og vi har en sprekk som deler Afrika i to, men det skjer sakte, så det er heldigvis ikke noe sant i ditt scenario her.

Hei BA, et spørsmål: hvordan limer du inn disse forskjellige innleggene i ett og samme innlegg.
Veldig oversiktlig og lese når du argumenterer!
Antall ord: 982
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm304/Hexagram_2008/
Et lite steg for mennesket, et stort steg for menneskeheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

BA. skrev:

Fy Faen å ond du er.
Mohahahahaha!! :badgrin:

Jeg tenkte faktisk ikke slik, selv om det hadde vært morsomt. Jeg tenker stort på det, og på sikt...det skjønte du kanskje. Det er klart mange dør under oversvømmelsen, men resultatet blir et frodig Afrika.

Døden er foresten ikke ond... Men å leve i troen på det er vondt, er det ikke?
Fortsett gjerne å kalle meg ond som ikke tror på det onde.....artig det. :D
Er det en sprekk i jordplatene som deler Afrika i to altså? Det visste jeg heller ikke. Men jeg vet at det vil oppstå en revne tvers gjennom Afrika som fyller ørkenen med vann, og det har jeg heller ikke lest. Pussig hvordan tankene mine stadig får vitenskapelig tyngde i dag, av deg t.o.m. :)

Joda, det skjer kanskje sakte....nå. Men det er ikke lenge til Jorden setter i gang rystelsene.
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

Kimbara skrev:
Gaute skrev: "Du må", "du må". Jeg må ingenting. Du må heller ingenting, og jeg krever ingenting av deg. Det er din tvil til livet som krever bevis. Livet trenger ingen forklaring, og det trenger ingen svar. For livet er et svar i seg selv. Livet er sannheten.
Hvordan klarer du å fungere i et normalt samfunn med den holdningen?

Og jo, slike påstander som du fremlegger som sannhet krever bevis. Greit nok, du KAN komme brautende med fantastiske påstander i beste new-age-stil, men ikke forvent å bli tatt på alvor.

Det er dog ikke greit at du villeder andre til å tro på de eventyrene du fremlegger. Slikt er bare fordummende.
Det kreves ingenting av meg og det jeg skriver. Og som sagt så verken krever eller forventer jeg noe som helst fra andre. Det du "krever", finner du ikke i meg. Du finner det i deg selv.

Jeg fungerer i samfunnet på samme måte som jeg gjør her inne. Reaksjoner som dine er bare gøy det. :mozilla_wink:
Hvilken tvil? Jeg tviler på det du påstår. Livet i seg selv trenger ingen forklaring, men slike påstander som du kommer med trenger det. For her er ikke "livet et svar i seg selv".

Skulle jeg da gå rundt å si "månen er laget av ost", hvorpå jeg svarer når noen spør hvorfor jeg kan mene det; "livet er svar i seg selv...gå i deg selv, så skjønner du at månen er laget av ost.".

Ser du selv hvor utrolig latterlig dette er?
Klart det er latterlig å mene at månen er laget av ost, det er jo ikke sant. Jeg snakker om det som er sant, og bevisene du søker for dette finner du i din egen sjel. Jeg kan som sagt ikke gi deg denne forståelsen....du må gjøre det selv.
Antall ord: 320

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links